
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem koupil 8.9.2006 od uživatele TC tady z virtu. Jde původně o bílýho rapida 130 L z roku 1985. Ke mně se auto dostalo ve stavu, kdy má vyvařený bolavý místa, modro-černej lak a motor z favorita 135. A tak to všechno začalo...
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Qwert/Rapid130L - komentáře:
-> Qwert..: tady jde spíš o to, že stačí díra a jde to nma dorazy, na repasované nápravě už mám řevařeý dorazy atd....takže už se to nemůže stát, ale přece si počkám na ty pružiny a pak to tam všechno lupnui

-> Karel. 30.01.08 09:55:58: musíš jezdit jako člověk
já jsem dnes sundával kuláče taky, nevypadaly vůbec zle ale dám nový...


-> Qwert..: já ti dám nevztekej se ti naliskám
Tady jde o to, že to moje snížení ti vymlátí svysláky a kuláče tady na silnicích hned, věděl jsem, že ty na nápravě jsou OK, tak jsem je jen promazal a je pohodička, počkám na vyšší pružiny a pak půjde ven a dám tam new kuláče a svisláky chápeš





-> Karel. 29.01.08 18:41:24:
nevztekej se
já radši měním všechno, nedělám ty věci pro to abych to dělal za rok znovu




-> Qwert..: jseš si jistej?
navíc přední náprava bude jiná
A jedna důležitá věc, já nedělám GO, ale repasuju, to si chce uvědomit rozdíl
Abych narval do přední nápravy 12000 tisíc a měl =ocit, že je tam něco novýho to fakt nemusím, viz některé věci



-> Karel. 29.01.08 18:16:27: nechtěj abych začal srovnávat moje a tvoje díly na repas přední nápravy...
bys shořel jako papír


-> Qwert..: no jo to jen natřeš a myslíš si, že to máš nový bo co? tě znám tam dáš všechno starý a pak tomu říkáš GO
jak já




-> Karel. 26.01.08 08:04:53: ty seš zvědavej
všechno záleží na čase a penězích, teď si budu hrát s barvičkama někde jinde

všechno záleží na čase a penězích, teď si budu hrát s barvičkama někde jinde

-> Qwert..: budeš dávat i new lak?

-> Qwert..: nekecej a dej je sem

-> kaprik faster: žádný nemám

-> Qwert..: a fotky jsou v háji...už chystáš místo na nový???

-> TC 14.01.08 20:24:23: jj, trošku poaradox no, prvně se člověk honí aby to dodělal a potom to všechno trhá dolů,, mno bude to myslím pěkný autíčko, ale nechci předbíhat, vše má svůj čas 

-> Qwert..: ne tak víš jak, mě je to úplně šumák, ale že sis dal práci s dodělánim prahů a nárazníku a teď to zas dáváš dolu
no co změna je život
a co chystáš, nejakou variaci na RH nebo něco ve stylu zelenky?

no co změna je život

a co chystáš, nejakou variaci na RH nebo něco ve stylu zelenky?
-> Karel. 14.01.08 16:45:32: odlehčený je to hned, a víš proč to dělám ? protože bys mi jinak ujel




-> TC 14.01.08 17:50:03: no taky jsem to s udivem zjistil, nemam si na co sednout, na cem odjet, do auta mi tece a fouka bokem, vsude akorat samy zelezo...jeste bude asi na prodej palubovka z rapida :-)
neboj srdce tam prozatim zustava
neboj srdce tam prozatim zustava

-> TC: tak třeba bez těch spojlerů to bude daleko hezčí, sedačky má v plánu určitě jiný

-> Qwert..: člověče, vždyť ti z toho auta nic nezbyde, koukam, že ho celý rozprodáváš

-> Qwert..: odlehčuješ? Sakra máš velký plány co? tak držím palce ať ti to výjde

já chci taky fotky
to by zase nebylo žádný překvápko


to by zase nebylo žádný překvápko


