skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto jsem koupil 8.9.2006 od uživatele TC tady z virtu. Jde původně o bílýho rapida 130 L z roku 1985. Ke mně se auto dostalo ve stavu, kdy má vyvařený bolavý místa, modro-černej lak a motor z favorita 135. A tak to všechno začalo...
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Zprvu to byla obrovská euforie, auto vypadalo velice slušně, jezdilo docela spolehlivě, co víc si v 18 letech přát...
Jenže časem přišli různý nápady na vylepšení a taky první nezbytný opravy, takže jsme během následujícího roku dokoupil komplet plasty, kola Apolla s novým obutím, nový rádio...Dodnes strašně rád vzpomínám na ty hektický chvíle před srazama, kdy jsem dodělával, prahy, leštil ještě v noci a nemohl se dočkat rána. Stihl jsem taky absolvovat sraz v Běšinách, ikdyž jen jako spolujezdec a tam se to asi zlomilo.Chvíli jsme přemýšlel a pak bylo rozhodnutí jasný, chci to jezdit taky.
Takže auto se před Vánocema 2008 přesunulo do dílny, ale co teď... ?
základní plán byl udělat zadní brzdy, přední nápravu a poladit motor
Po dlouhých úvahách se rozhodlo i to, že přibudou lamináty ala RH, ale že to vyrobíme sami ( nikdy víc... :-) ), takže náprava šla dolů a začal jsem nakupovat věci, zadní brzdy jsem sfoukl ještě před Vánocema, potom se začaly vytvářet lamináty, jenže mrzlo, neschlo to, vypadalo to na nic, takže jsem p 4 měsících objednal lamináty od p. Krajanského. Důležitým člověkem při přestavbě je Kapřík Faster, kterej mě hodně pomohl s nápravou, utvrdil mě v tlumičích z Motexu atd. Dny plynuly, přiblížilo se zkouškový a auto stálo, no a dnes jsem se na to zase vrhnul...
udělat...... vodu a elektriku a bude to hotový. Teda z části, pak ještě držáky sedaček, výztuhy na pásy, lamináty..
Motor :
Favorit 135 po GO, jinak bez větších zásahů
Karburátor přetryskovaný na 130
repase alternátoru
nové svíčky + kabely
příčný výfuk + svody ( zatím klasický ) výroba www.volny.cz/skoda-vyfuky
olej
vačka 270/270 ... je doma
Podvozek :
nové přední brzdy - kompletní repase 4 pístů, nové hadice + trubky
nové zadní brzdy ( přetěsněný prasatka, výměna všeho drobnýho uvnitř za nový, nový origo stará výroba bubny, nový obložení )
komplet repase + vyztužení přední nápravy, maximum možný nových a origo stará výroba dílů
nataženy nový brzdový trubky + hadice, spojková trubka hadice, vytaženo topení+ hadice, příprava na zavedení nových trubek na vodu v plastu...
Karoserie :
kompletně nová podlaha, znovu přivařeny držáky nápravy, oškrabanej celej předek auta, vše natřeno základovkou, nástřik bodyčkem
zadní červeno-bílé lampy
Interier :
sportovní volant
přídavné budíky - tlak oleje + voltmetr
interiér komplet vykuchanej
Kola :
Qwert/Rapid130L - komentáře:
17:33:59
26.03.2008
26.03.2008
Qwert..
-> Karel.: jenom??? nevim jak sed to vyrovna s moji uzavernou diferaku a obrovskym navijákem vepředu
15:55:36
26.03.2008
26.03.2008
Karel.
-> Qwert..: sakra, vy už vymíšlíte samí hovadiny Tak já tam dám 2 motory, dopředu a dozadu
14:01:14
26.03.2008
26.03.2008
Qwert..
-> Karel.: stavim 6 ti kolku
07:48:12
26.03.2008
26.03.2008
Karel.
-> Qwert..: hele kolik těch kol na auti máš
22:51:00
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> Qwert..: správně a dej vědět
22:49:47
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> Karel.: poptám se na tajných místech jestli by se na to neco nenaslo
22:47:42
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> Qwert..: omlouvám se ano všici počkej a ty o někom nevíš? To musíme pořešit co nejdřív, pokud to tak poznám tak to bude děs, jak šnek mě nebaví jezdit
22:44:40
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> Karel.: tak snad všici ne ??!!
22:44:03
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: já určitě! Autem jezdím do 140. A to málo kdy. Většinou 120 max. Takže 4,22 by mi taky vyhovovala víc..
22:41:57
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> kaprik faster: to jo, říkám nadhodím a uvidíma ty teda jdeš do toh taky jo?
22:39:02
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: no tak mu tam dones Andrta a ať vymýšlí jak to přehodit No hlavně ať se dá brzo dohromady
22:37:40
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> kaprik faster: no asi ho půjdu navštívit hned jak budu mít dorbou tu nohu, vyřídím a taky mu vyřídím ať nám vymění diferák, bez tak se v nemocnici nudí co říkal
22:34:52
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: nene, s tím nepočítám. TAkový štěstí nebudeme mít budeme muset něco poskládat...No tak Johnníka pozdravuj jestli za ním půjdeš...
22:33:01
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> kaprik faster: jojo je a myslím, že ještě týden bude a pak stejně 2 měsíce nic nesmí dělat, ale může nám dost pomoct, protože stylem, že tu převodovku seženem moc nepočítá by byla halluz. Jak dušan sehnal z GLI
22:31:19
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: ještě je Johnny ve špitále? Budeme na to potřebovat nějakýho odborníka..
22:29:10
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> kaprik faster: ty jseš ale vtipnej, nejdřív zničím pár převodovek pak se to možná naučím No musíme na to někoho zeptat zkusím Johnyho Deatha ten dle mě tomu rozumí
22:29:05
23.03.2008
23.03.2008
Qwert..
-> kaprik faster: si na to potom může udělat Karel živnost, taky bych se přidal s kšeftem
22:25:40
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: no faktem je, že o tom vím houby....ale když se to naučíš přehazovat tak u mě budeš mít kšeftík
22:23:47
23.03.2008
23.03.2008
Karel.
-> kaprik faster: spíš nevím jak vymezit vůli? jinak by problém nebyl dle mě, co jsme diskutovali s Dušanem
22:21:00
23.03.2008
23.03.2008
Kapřík
-> Karel.: jojo, asi diferák...No a do převodovky se vrtat bez pořádnýho nářadí vrtat nemá smysl