skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
Škoda Rapid 130
Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY
Barva: korálová červeň
Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)
Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)
Interiér:
Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.
Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.
Exteriér:
Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.
Motor:
Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.
Podvozek:
Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)
Mám doma a nedal jsem ještě na auto:
- zrcátka Beskyd sport
- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)
Sháním:
- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))
- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno
- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita
- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))
V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.
Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.
Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!
3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.
Přední náprava klepe....asi svisláky.
Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.
Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(
Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)
Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).
15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))
16.8.2008 Namontován ekonoměr.
Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.
Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.
23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))
Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.
Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))
Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))
Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/
Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.
Nějaké to videjko:
J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:
17:21:29
18.02.2010
18.02.2010
J3STER
-> tunerlada: Neboj. Až povolí sníh, párkrát zaprší aby se spláchla sůl přijedu s rapidem.
22:33:05
06.02.2010
06.02.2010
krtik
-> J3STER: Čau, moc pěkný Rapid, a ten světlý interiér...mmm, krásné . Pěkně se o něj starej.
21:15:23
01.02.2010
01.02.2010
tunerlada
-> J3STER: ahoj tak jak žiješ?sem tě pěkně dlouho nikde nepotkal
13:39:30
31.12.2009
31.12.2009
J3STER
-> Ultim: A přece se musí opravovat.
21:35:00
30.12.2009
30.12.2009
Ultim
-> J3STER: Opravdu pekny original... Ja dostat rapida v takovem stavu a nemuset vsechno opravovat,tak si piskam
21:21:56
19.11.2009
19.11.2009
tunerlada
-> J3STER: gratulace k jízdě pozdě ale přece
18:56:22
07.11.2009
07.11.2009
Rooney - zrušená registrace
Sákra, já si nevšiml tak voňavého Rapídka? Jak je to možné, už letí do oblibených, moooc pěkny
17:07:31
20.10.2009
20.10.2009
J3STER
-> tunerlada: Člověče všichni odmítli. Stejně bylo škaredě.
21:54:48
19.10.2009
19.10.2009
tunerlada
-> J3STER: tak coo jak zijeS?byl ten sraz jak si psal? ono tady u nás prselo stejne odpoledne o pocasi stoji ted za prd
17:53:36
23.09.2009
23.09.2009
Quest
chcu taky aby takhle vypadalo moje garde :)
23:13:51
29.08.2009
29.08.2009
tunerlada
-> J3STER: jaj toe zlý že až tak to se divim na takové leštěnce mě olej taky teče ale co nadělám néé tka musim ubec zkontrolovat ete kolik tam toho oleje je a nalit novej a pak to asik ztm jen přetahnu spodek něakym silikonem (tu sparu) rozdělavat se mi to nechce už si ci zajezdit po těch 2 letech konečně
22:11:16
28.08.2009
28.08.2009
J3STER
-> tunerlada: Neboj ještě žiju. Z rapida jsem sundal zadní čelo. Čistím a vyháním povrchovou rez. Mám od kamínků otlučený lak až na plech hned za kolem těsně před zástěrkou. Ještě mi brutálně začal téct olej z převodovky. Takže když je čelo dole pujde ven motor i s převodovkou. Letos rapid jezdit asi nebude.
22:13:45
22.08.2009
22.08.2009
tunerlada
-> J3STER: hééj jak zijes ? na virtu te nevidim v rousinove taky nee cim too ?
22:15:07
19.07.2009
19.07.2009
tunerlada
-> J3STER: cawkoo jak zijes? na cem delas sem te tu nevidel ani nepamatujuu
10:03:48
28.06.2009
28.06.2009
doly120
-> J3STER: Tak to budu mít raději doma
07:37:13
28.06.2009
28.06.2009
J3STER
-> doly120-ten třetí:o): Tak dovez. Co moje garáž schvátí už nikdy nenavrátí.
22:52:48
27.06.2009
27.06.2009
doly120
-> J3STER: Tak si tam schovám pár dílů
22:50:05
27.06.2009
27.06.2009
J3STER
-> doly120-ten třetí:o): Ne, tam je akorát místo na jednoho rapida a hromadu krámů.
23:05:55
26.06.2009
26.06.2009
doly120
-> J3STER: Není tam ještě místo na jedno auto
22:52:59
26.06.2009
26.06.2009
tunerlada
-> J3STER: jukni mi do karty hodil sem ti tam foto tech budiku