J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský

komentáře | popis | fotky | J3STER | 18.09.21 20:01 | 87x v oblíbených
Ahoj škodovkáři, tak tohle je moje Škodověnka :



Škoda Rapid 130

Vyrobeno: v.r. 1988 v ANZP KVASINY

Barva: korálová červeň

Najeto: cca. 25 000 km (v době koupě byl nefunkční náhon tachometru)





Musím poděkovat tátovi, že proseděl hodiny na internetu až objevil tohoto rapida. A taky bráchovi, že se uvolnil ze zaměstnání, jel s tátou do Brna, a dovezl můj sen až k baráku. Bez nich bych tohoto krasavce nikdy neměl. Dík, udělali jste pro mě opravdu hodně a moc si toho vážím. :-)





Interiér:

Světlý, v původním stavu bez repráků ve výplních dveří a pod. . V autě si hovělo kazetové rádio snad z roku raz-dva, které záhy opustilo rapida dlouhým obloukem, a na místo něj se vrátila originál koženková záslepka se znakem ANZP Kvasiny. Dalším mým zásahem bylo vyndání palubovky, kterou jsem rozebral, vyčistil, natřel kostry IPUR čalounění barvou a nainstaloval osvětlení kastlíku. Přitom jsem narazil na příčinu nutnosti jezdit v létě s plně otevřenými okýnky. Ono totiž bylo přelomené lanko od ventilu topení. A přelomilo se proto, že povrchová úprava ventilu zoxidovala čímž se ventil znehybnil. Následovalo prostříknutí ventilu MPLkem, rozhýbání a výměna lanka.



Nově přibyla lišta do palubky z leštěného hliníku a vrtaná hliníková trubka na řadičku.



Exteriér:

Líbí se mi původní vzhled jen trošku vylepšený funkčními doplňky jako: bílé boční a přední blinkry, červenobílé zadní lampy. Taky nesmím zapomenout na litá kola METEOR II (prvním majitelem zakoupená v Tuzexu) obouvající pneu Barum Brilantis o rozměru 185/70 R13.



Motor:

Motor je zatím původní 130-ka 742.13, navíc má zesílené žebrování bloku stejné jako motor 742.136 nebo Favorit. Protože jsem sháněl Rapida 136 a sehnal 130-ku začal jsem se poohlížet po motoru 742.136. Po nějaké době se na mě usmálo štěstí a vytoužený motor jsem si přivezl z Jeseníku. Díky patří panu K. za odvoz a trpělivost při kufrování po severní Moravě. V nejbližší budoucnosti motor čeká rozebrání, vyčištění, vyvážení pístů, kliky, ojnic (možná odlehčení setrvačníku a řemenice). Na místo sériové vačky přijde kousek o 264 stupních. Hlava z čtyřbod. felicie bude mít upravené spalováky,leštěné kanály a kompres cca. něco kolem 10 : 1. Místo šroubů hlavy přijdou štefty a pevnostní matky z důvodu zachování bloku. Protože stačí třikrát sundat hlavu a s blokem se můžu nadobro rozloučit (ne že bych chtěl hlavu přád sundávat ale člověk nikdy neví). Dalšími úpravami bude: lepší tryska mazání soukolí pohonu rozdělovače, navrtaná zdvíhátka (lehčí, lepší mazání ), spasování sacího a výfukového potrubí. Lepšímu vzhledu motoru napomůžu leštěním některých částí jako : víka ventilů, sacího potrubí jak z venku tak i zevnitř, rozdělovače, víka rozvodových kol a olejové vany.



Podvozek:

Zatím sériový. Tlumiče MOTEX SPORT +30% nachystány! :-)



Mám doma a nedal jsem ještě na auto:

- zrcátka Beskyd sport

- přídavné budíky viz. foto (až bude tunel pod rádio)



Sháním:

- uvažuji o lepších kolech (JUPITER) - sehnáno :-))

- štefty hlavy válců z pragy V3S min. 10ks. - sehnáno

- kryt výfukového potrubí s hadicí pro nasávání teplého vzduchu do sání 742.136 ne z favorita

- benzinovou nádrž z plastu - sehnáno :-))





V současnosti čekám na výsledek reklamace hlavního brzdového válce. Až budou brzdy OK pořídím současné fotky.



Válec je v autě, a pořád to stejný. Na jaře vyměním samostavy a zkontroluju jestli nejsou špatné lanovody.

Už to musí konečně dělat to co má!!!!!!!!!!!!!



3.5.2008 Samostavy vyměněny a konečně brzdíííííí.



Přední náprava klepe....asi svisláky.



Na technické mi do závad napsali "převodka řízení", tak to budou nejspíš kuláče.



Další problém....zápach benzínu v garáži. Benzín z nádrže naplněné skoro do půlky je fuč, a v gumovém koleni u je díra na tři prsty. :-(



Koleno s velkým úsilím vyměněno. :-)



Ve výčtu závad nesmím zapomenout na vadný náhon tachometru, ale to je už dávno(jedna z prvních závad).



15.8.2008 Rapid přemístěn do nové garáže u domu, takže můžu na rapidu dělat kdykoliv......hurááá:-))



16.8.2008 Namontován ekonoměr.



Okartáčoval jsem výfuk a natřel barvou na kamna.



Zjištěna příčina klepání přední nápravy.....vychozené uložení hřebenu, a měl bych vyměnit spojkovou lamelu.



23.9.2008 Konečně jsem nasadil výfuk natřený barvou na kamna......snad se nesloupe :-))



Zakoupeno elektronické zapalování ETZ - 06.



Nedávno jsem zkoušel ETZ - 06 s neůspěchem.:-(( A následně zjistil, že to se zaneseným karburátorem nepojede ani na indučku. ........kuááá zase porucha. Ono totiž záleží na tom jak se do toho třískne........ale já na to jednou přijdu (hláška Josefa Kemra rozbíjejícího atom olova....Císařův pekař). ha ha ha :-)) Ten zakopaný pes Lájošek byl nakonec v karburátoru......a bude tam tak dlouho než to opravím. :-))



Šroub ve filtrboxu zaslepen. A teď filtrbox přdržuje klips viz. komentáře. :-))



Táák už to jezdí a mám tam i rychloběžný startér. To byla doba. :-/



Ta po dlouhé době zase něco. Opraveno hřebenové řízení a vyndána přední náprava z důvodu vybroušení rzi na spodku kufru.



Nějaké to videjko:

Škoda rapid - ako spĺňa požiadavky (1986)


Skoda Rapid 135 na Skoda Obsession 2009


Reklama na Garde


Skoda 130RS John Haugland - rekonstrukce


Škoda Garde turbo Salamander by P3D


Škoda 1000 MB tribute


Škoda 1000MB - Retro (3/3)


Škoda 110R ve filmu Známost sestry Aleny


Škoda - historická videa by P3D


Moto.pl - test wideo | Skoda 130 RS


skoda 130RS Magyarbóly


OLD TOP GEAR MODIFIED SKODAS


Old Skoda enthusiast - Fifth gear




Skoda promo film showing Estelle 105 & 120




1985 film - Skoda History




Škoda RAPID




Noc v archíve S01E04 - Doprava a motorizmus










J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - komentáře:

22:51:57
31.07.2011
J3STER
-> ŠKODA 120 GLS: ó díky4
22:20:26
31.07.2011
ŠKODA 120 GLS
Tak jsem dneska byl na návštěvě u J3STERA, trocháč se projeli a zkonzultovali naše vozy. Máš toho Rapida fakt pěknýho Jirko 4 4 4
20:32:37
10.01.2011
tunerlada
-> J3STER: tak co nového kolego?sem te nevidel ani nepamatuju
21:34:42
13.06.2010
tunerlada
-> Tuner#2: 3 -> J3STER: hle jak sme se bavili o těch dutinách tak sem to zjišťoval a možná bych šel do toho vercajku na to,kompresor mám ten sme kupovali onehdá takže pokud bys chtěl tak by se to dalo udělat u nás na dílně4
18:35:11
07.06.2010
J3STER
-> tunerlada: Žiju jak se dá. Času není moc nazbyt protože jsem se pustil do oprav bytu.
18:24:11
07.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> J3STER: 3 4
18:15:39
07.06.2010
J3STER
-> Tuner#2: Já ti dám jesetera120 121 3 3 3
15:22:25
07.06.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> J3STER: Chytili a zabijou nám JESETERa :-/



Budeme na Tebe vzpomínat v dobrém...



www.autohificlub.cz/forum /.../0
upraveno 1x, naposled 07.06.2010 15:53:55
18:53:30
23.05.2010
tunerlada
-> J3STER: čaues tak jak pokračuješ?já skrz maturu se sek na mrtvým bodě a nic skoro měsíc nedělám 10
11:50:18
14.05.2010
Star LC20
-> J3STER: Zdravím, moooc krásnej Rapid 25 S dovolením bych položil dotaz-jak jsi na tom s Tím bezkontaktem ala ETZ ? Už jsi to rozchodil ? Klidně SZ, díky
00:50:11
16.04.2010
Tomáš#K
-> J3STER: Tenhle štítek ukazuje schvalovací znaky homologačních předpisů EHK.

Vlevo pod nápisem Škoda jsou všechny obchodní názvy vozů s karoserií coupé, které se v době schválení mohly prodávat.

Například já na sedanu 120 L tam mám vše od 105 S, přes exportní 1050 L až po 130 L.

Takže tehle štítek neříká co je, nebo může být v konkrétním autě za typ motoru.
upraveno 1x, naposled 16.04.2010 00:51:23
15:54:43
15.04.2010
J3STER
-> Tomáš#K: Podle tohoto štítku to může být i 136-ka a 135-ka. Úplně v levo pod nápisem Škoda.4
zvětšit J3STER/Rapid 130 Švihák lázeňský - obrázek od J3STER vložen 15.04.2010 15:54:43
upraveno 1x, naposled 15.04.2010 15:55:28
19:59:44
12.04.2010
Tomáš#K
-> J3STER: Poutač jo? To by za chvíli asi vypadal...

Obdivuju tě jak leštíš ty Apolla. S tím bych teda trpělivost fakt neměl. Ale leštěná Apolla jsou dobrá volba. 52
18:23:58
12.04.2010
J3STER
-> Tomáš#K: A představ si že málem skončil jako poutač v autobazaru.8
22:53:08
10.04.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Pavel P.. 10.04.10 21:46:28 napsal:

→ J3STER: já taky chtěl 136ku… ale nakonec mám 130 a

nelituju4 každej tam rve 136 ale origo motor se vidí málokdy…

přitom zdravá 130ka je dobrej motor4
Jojo svatá pravda...4 On Maca když vezl ode mě tu 130-tku do prahy po tom co jsem si koupil tu nynější 136-tku tak jak dojel volal a byl teda dost nadšený... vím moc dobře proč. 4
22:50:56
10.04.2010
Tomáš#K
-> J3STER: Tak to je dobře. Já si taky všechny původní věci nechávám. Jak chci něco na autě upravit do neorigo stylu, tak si radši ten díl seženu jiný a upravím ten, než abych si ,,ničil" ten původní z výroby.



Ale Rapid je to teda fakt krásnej. Hlavně ta barva a stav jak novej. Už tě mám v oblíbených. :-)
22:25:10
10.04.2010
J3STER
-> Pavel P..: Ani nevíš jak dlouho jsem si s myšlenkou na 136-ku a porušení origo stavu pohrával. Nakonec zvítězila 136-ka.4
22:15:23
10.04.2010
J3STER
-> Tomáš#K: To si piš že si nechám vše abych mohl dát rapida do origo stavu.4
21:46:28
10.04.2010
Pavel P..
-> J3STER: já taky chtěl 136ku.... ale nakonec mám 130 a nelituju4 každej tam rve 136 ale origo motor se vidí málokdy.... přitom zdravá 130ka je dobrej motor4
Extreme Tyres