skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SHÁNÍM:
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče
Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.
Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.
Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.
Kalendář:
říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!
- pěkný koberce
- 113-702190 kryt brzdového válce
- 113-495800 krytka tlumiče
Koupil sem tuhle kasičku na mý úspory 06. 10. 2008 až v "daleké" Ostravě.
Nejdřív pár údajů:
Je to Rapid 136
Odstín laku č.4633 - modrá kosmická (dnes spíš ve stavu "barva stodolová")
Z fabriky vyjel koncem roku 1989, v provozu od 18. 1. 1990.
Sem už čtvrtý majitel.
Teď několik řádků úvodem:
Povoz sem koupil ještě v krásné době před EKO-výpalným, dovezl domů a rychle sme si na sebe zvykli. Není to jedinej historickej vé-hikl, kterej se mi dostává občas do spárů.
Zálibu ve Škodovkách mám v podstatě od kočárku. Narodil sem se do rodiny, kterou vozila Š 120L r.v.77, barva zeleň brčálová, tu ale tatík časem bohužel prodal a koupil tehdejší horkou novinku Feldu 1.3Mpi, do které sem dlouho sedal jen z donucení a s největším odporem, protože nahradila naše krásný autíčko...
Vždycky sem chtěl vlastní škodovku s motorem na správným místě... Dětský sny o 110R vystřídala právě užovka, se kterou svádělo o mou přízeň boj Garde. Nakonec ale vyhrála technická stránka a los padl na něco z kategorie 135/136. Sedan je sice praktičtější, ale Rapid je prostě kupé a tak, přeš tatíkův odpor ("Rapid? Fuj, hrbáč!") sem si pořídil tohle přibližovadlo. Otec se párkrát svezl, pořádně si ho prohlídl a nakonec i on uznal, že je to vlastně docela dobrý a pěkný auto.
Kalendář:
říjen 2008:
Vytečený prasátko v zadním kole, hodinová cesta domů jen s ruční brzdou není nic co bych chtěl opakovat.
listopad 2008:
Nová maska místo staré a popraskané.
Poprvé sem vezl segru a urvala sluneční clonu u spolujezdce se slovy: "Sakra! Já myslela že se to dá otočit i na boční okno!" - ta mládež....
prosinec 2008:
Pod stromeček sem dostal přední mlhovky, za dva dny už byly v provozu.
březen 2009:
První větší závada - klasicky chlazení. Takže peripetie s výměnama termostatů, která navíc nepomohla. Ukázalo se, že je to hlava, byla vyžraná už delší dobu a chytře předchozím majitelem něčím zalepená. Naštěstí hlav je zatím všude dost.
květen 2009:
"Proč to sakra nestartuje?" Ne ne, baterka je OK, ale uhlíky ve startéru K.O.
srpen 2009:
Šmoulík sloužil jako spojovací a nákupní vozidlo pro skautský tábor. Ukázal se v nejlepším světle jako úsporný stroj, 14 dní studených startů a popojíždění vyšlo u pumpy na 365Kč, kámoš vůdce nechtěl věřit že to je všechno: "Dyť vem do plné!" "Vzal sem." "Tys bral někdy benzín, nebo co? To není možný..."
září 2009:
Můj domácí "pracovní úraz" mě poslal do vánoc do špitálu a Šmoulíka tak až do jara odsoudil k azylu ve stodole. Aspoň nemusel jezdit ve sněhu a soli...
březen 2010:
I po dlouhé půlroční odstávce chytil na první pokus, doslova na drc. Způsobil tak (a ne poprvé) pár vyvalených očí a otevřených hub:o) A vystrnadil dočasně z garáže traktor.
Proběhla malá generálka osvětlení, protože svítila každá druhá žárovka.
duben 2010:
Z levýho zadního blatníku začala ve velkým opadávat barva. Původní majitel se prý netrefil do vrat a následný lakýrnický práce byly dost jemně řečeno odfláklý. Takže šmirgl a jedem. Všechno sem připravil a samotný nastříkání obstaral známej.
Nový zadní mlhovky.
květen 2010:
Vykonána technická, teda jen na 30 dní, aneb: kola - vůle v zavěšení a nějak ti ten předek na prd brzdí, kámo! Takže zas je co dělat.
červen 2010:
Levá přední brzda byla fakt zatvrdlá a blbec majitel si toho nevšiml, ale už je to rozhýbáno.
Výměna kulovýho čepu a svisláku. Tak a jedem na STK znova, to by v tom byl čert aby to neprošlo!
Tak jo, konečně mám od STK chvíli pokoj...
červenec 2010:
Zas další investice: nový a hlavně fungující rádio, hezký nový potahy (sedačky už mají dost za sebou) a Apolla, prozatím ve stádiu příprav k použití.
srpen 2010:
Apolla konečně na autě.
listopad 2010:
Garáž stojí, už nikdy nebude Šmoulík muset trpět rozmary počasí.
březen 2011:
Brzdy už brzdí, máme novou baterku, tak hurá na silnice!
duben 2011:
Vyměněno pár drobností a odstraněny špatné starty za nižších teplot: rozborka a očista karburátoru.
září 2011:
Přes prázdniny se dost jezdilo a neudržovalo, takže pár nových věcí: olej, svíčky, kabely, cívka, víčko a palec rozdělovače a hlavně odpojovač - snad opraveno.
Konečně máme GL poličku a trochu zaflekovaný PZ blatník.
listopad 2011
Výměna spojkové lamely.
prosinec 2011:
Hodně drobnějších věcí hotovo: pásy z feldy, tředový panel ne úplně, chybějící plasty v interiéru dodány, výměna plováku v nádrži, konečně máme světlý zadní tapecy, new vzpěra zadní kapoty.
leden 2012:
Konečně dodělán středový panel s voltmetrem a tlakem oleje, taky el. stahování oken a denní svícení.
březen 2012:
Karbec a motor seštelovanej od profíka, konečně to trochu jede! Výměna za kulatý budíky, ty na rozdíl od hranatých aspoň ukážou víc než engine on/off...
duben 2012:
Novej ventilátor, konečně se nemusím bát uvaření.
červen 2012:
Výměna protikusů pásů, Trochu rozleštěný lak, nový olejový víčko.
červenec 2012:
Motor po veeelkým zásahu a odstranění "zadementování" . Výměna manžet řízení.
září 2012:
PZ blatník - oprava lemu, nástřik (zas odstranění blbosti bývalých majitelů)
říjen 2012:
Zkulturnění brzd. bubnů, výměna tlačítek na okna, geometrie, výměna ručky, TECHNICKÁ.
listopad 2012:
Výměna fofrklacku (chudák se odporoučel).
prosinec 2012:
MPI hlava, snad to vydrží... a o den později, 5. prosince sem to kokos rozflák...
únor 2014:
Konečně sehnaná kastle, zachraňovat se bude!
duben 2014:
Válí se v autonemocnici
srpen 2014:
Dovařeno, kopa práce zbývá!
don_pepe / Šmoulík - komentáře:
18:03:48
13.03.2011
13.03.2011
krtik
-> Don_pepe 09.03.11 23:00:04: naprosto s tebou souhlasím, byť né stoprocentně ,,oficiálně" . Takže už jezdí, brzdí, což?
23:00:04
09.03.2011
09.03.2011
Don_pepe
Jak se pozná člověk který má rád svý auto?
Nevadí mu že je starý, rezavý, obouchaný, hlučný, netopí, žere moc benzínu, víc pod ním leží než v něm jede... Pořád do něj cpe nesmyslný peníze a ještě se raduje! Pak něco vymění, opraví a musí se hned projet! Jen tak, pro zábavu... Původní krátkou trasu třikrát změní - prodlouží - a když už je skoro doma, stejně musí ještě aspoň jednou "špatně odbočit, aby přidal těch posledních sto metrů navíc! Prostě nemůže jinak
Nevadí mu že je starý, rezavý, obouchaný, hlučný, netopí, žere moc benzínu, víc pod ním leží než v něm jede... Pořád do něj cpe nesmyslný peníze a ještě se raduje! Pak něco vymění, opraví a musí se hned projet! Jen tak, pro zábavu... Původní krátkou trasu třikrát změní - prodlouží - a když už je skoro doma, stejně musí ještě aspoň jednou "špatně odbočit, aby přidal těch posledních sto metrů navíc! Prostě nemůže jinak
23:18:43
08.03.2011
08.03.2011
Don_pepe
-> stika87: Nesmíš dávat místo lanka tkaničky od bot
22:27:00
08.03.2011
08.03.2011
stika87 - Maschinenführer
-> krtik: 2x jsem byl venku ale jeste nemam nic udelany pro sezonu 2011 tak nechci :)
22:25:27
08.03.2011
08.03.2011
stika87 - Maschinenführer
-> Don_pepe: me nebrzdi rucka
19:02:55
08.03.2011
08.03.2011
krtik
-> Don_pepe 08.03.11 17:16:57: to ej dobře . Jen ta cena benzínu . Věřim, že ta cena zase klesne.
stika87 08.03.11 18:05:03 napsal:
→ Don_pepe: ty uz mas taky sezonu ? to je hroznyyyy
Dyť s Dráčkem už taky jezdíte co je pěkně, ne?
stika87 08.03.11 18:05:03 napsal:
→ Don_pepe: ty uz mas taky sezonu ? to je hroznyyyy
Dyť s Dráčkem už taky jezdíte co je pěkně, ne?
18:57:32
08.03.2011
08.03.2011
Don_pepe
-> stika87: Já už bych ji měl jak slezl sníh, ale jezdi bez brzd
18:05:03
08.03.2011
08.03.2011
stika87 - Maschinenführer
-> Don_pepe: ty uz mas taky sezonu ? to je hroznyyyy
17:16:57
08.03.2011
08.03.2011
Don_pepe
Startujeme! Brzdíme! Jedemééé!!!
Jen ten benzín by mohl zlevnit
Jen ten benzín by mohl zlevnit
23:28:02
05.03.2011
05.03.2011
Don_pepe
-> krtik: Jo jo, jen dočasně...
19:27:14
05.03.2011
05.03.2011
krtik
-> Don_pepe: a proč si parkoval na parkingu venku? nebo jen mezipřistání?
19:23:25
05.03.2011
05.03.2011
Don_pepe
-> krtik: To sem čekal že řeknu, auto nademnou bylo kámoše a podemnou starosty
19:01:44
05.03.2011
05.03.2011
krtik
-> Don_pepe: to je v pjdeli
18:15:50
05.03.2011
05.03.2011
Don_pepe
-> krtik: A celou dobu mi ta brzda ani nechyběla, jen když sem ho na hodinku nechával v kopci mezi dvěma jinýma autama to bylo drama mezi ně zaparkovat, ale se šťastným koncem
17:18:34
05.03.2011
05.03.2011
krtik
-> Don_pepe: tos jako jel na dva pedály + ručka? jéééj...
17:04:08
05.03.2011
05.03.2011
Don_pepe
-> krtik: Není potřeboval sem ho dostat z jedné garáže do druhé (cca7km) No co, brzdy jsou pro sraby
16:59:45
05.03.2011
05.03.2011
krtik
-> Don_pepe: Nazdár, co to čtu v ,,Co jste dnes podělali.."? Ale hádám, že už je aspoň částečně po problému, když už jezdíte..?
16:54:22
05.03.2011
05.03.2011
Don_pepe
No konečně sme se dneska projeli! Zatím jen kousel, ale aspoň to...
09:08:13
27.02.2011
27.02.2011
kenny89