skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis auta
Jedná se o Rapid 130. "Narodil" se v automobilovém závodu v Kvasinách dne 20.12.1984 Prodám Pražskému Ing. dne 30.1.1985
Barva karoserie ořechově hnědá č. 2095
Tohle auto, se stalo členem naší rodiny v roce 1998 zakoupeno v bazaru po prvním majiteli za 40 000 kč.
Neměl sem ho zprvu rád, protože měl nahradit naší milovanou š 105s rv 77.
Ovšem Rapoš, jak mu v rodině říkáme, si časem vysloužil ostruhy a stal se právoplatným členem rodiny.
Sloužil do roku 2009 kdy se dočkal odchodu na odpočinek a nyní po pár opravách čeká až příde jeho čas a stane se veteránem.
-19.6.2011
stále čeká alespoň, že v suché garáži. Chtělo by to alespoň začít shánět díly.
jenže teď není čas rodina má přednost.
-15.3.2012
Rápoš má šanci na znovuzrození i přes moje zatížení na Tatry
to vypadá, že nakonec dám dohromady Rapida.
Zatím pořád spí, ovšem příští rok by na něm mohla započít renovace.
Jak vypadá ? no to by mě taky zajímalo přes rok trčí v garáži a info je takové že bez kol, baterky a technické
se na silnici nepodívá.
-10.5.2014
Tak je to tady! Rapid se konečně dočkal proběhne renovace v nejbližším termínu v tomto týdnu ho přivezu domů
pořídil sem také fotografie jak na mě čekal v garáži.
-26.5.2014.
Přivezeno, odstrojeno moc použitelného, ale nezůstalo. Do Rapida teklo všemi okny pravý podběh je sežranej
jinak snad dobrý. Jo ještě sou popraskaný úplně všechny cínovaný spoje mám to znova ohřát nebo co s tím ?
-3.1.2015.
Přivezeno z lakovny. spousta věcí hlavně drobností mi chybí. Výhled je ovšem optimistický, protože teď už budu
na auto zase věci přidávat a ne ubírat což mě těší.
-1.2.2015.
Strop konečně hotový. Byl to hrozný boj s koženkou. Přivezena kapota poslední kus z laku.
S kvalitou laku nejsem spokojen. Blatníky spasovány a podmáznuty tmelem. Už sem rád, že to tam je napevno. To bylo
pořád sundat nandat a furt dokola.
-6.4.2015.
Tak práce pokročila. Když sem začal s renovací Rapida chtěl sem mít všechno na 100% postupem času sem zjistil,
že to tak jednoduché nebude. Dostal sem se na nějakých 60% a to prvních 20% sem musel již odečíst už z podstaty
konstrukce vozidla a způsobu kompletace, kde nějaké řešení se již dnes zdá úsměvné jiné zhola blbé. Všechno +-0,5cm.
Spoustu dílů sem byl nucen použít starých. V Rapidu už je necelých 20 aut převážně různé 120ky.
Z renovace se stala resuscitace. Z vraku na starý auto. Nicméně jinak by z toho byl nekonečný projekt. I tak je v tom peněz dost.
Jinak, ale hlásím, že letošní jarní Želiv patrně stihnu. - haha to sem fakt nestihl.
-8.11.2015.
Rapida sem po posledním focení v květnu opět úplně rozebral. Dopadlo to tak, že sem prakticky vše z pohonné části vozu
vyměnil. Přední a zadní nápravy repasovány, převodovka ze 120Lx a motor zakázkově stavěný od Vaška (Véna 136)
Brzdy komplet včetně rozvodů vyměněny, původní zbyla pouze nádobka na kapalinu.
Takže teď to konečně brzdí řadí jezdí troubí a tak.
-20.11.2015.
Takže nová STK přihlášeno konečně jezdím ovšem jen do doby kdy začne mrznout.
-21.05.2016.
Konečně Apolla - pěkně drahá sranda. Moje první účast na Želivu.
Rapid vyhrál 2 místo - děkujeme všem kdo dali hlas. Rapid jel pěkně, moc hezký sraz.
-18.06.2017.
Tento rok jsem se zúčastni několika srazů. Všechny byly velice pěkné a počasí vždy přálo.
Jako největší úspěch považuji účast v Běšinách kdy Rapid za jeden den ujel 463 Km bez sebemenšího nedostatku či snad
závady. Vcelku od celého sestavení jediná závada byla ušlápnuté lanko plynu (vymačkaná čokoláda).
Za ty dva roky provozu mě taky mile překvapilo, že Rapid dnešnímu provozu bez problému stačí.
Dokonce díky zgenerálkovanému motoru od Vaška dokáže slušně překvapit.
-22.08.2018.
Rapid jezdí bez poruchy a k potěše. Zatím se mi ho daří držet ve stavu jako když sem dokončil "renovaci"
akorát mi teda úplně zvadly péra na přední nápravě takže ležím na dorazech a zatím se mi nepovedlo
sehnat kloubné pružiny.
Rapid se účastnil několika srazů klasicky Běšiny, ale nejlepší za tuhle sezónu byl jasně Hundertgang bezva
pořadatelé kvalitní program.
-22.09.2019.
Tento rok se s Rapidem nic podstatného nadělo jen nová péra, nové těsnění pod hlavou možná nějaké prkotiny.
Účastnili jsme se pár srazů a úspěšně prošli STK. Zaplachtováno, konec sezóny, začíná zimní spánek.
-Rok 2020
Na Rapidu se zvenčí nic podstatného nedělo. Ovšem před sezónou jsem kompletně předělal a snížil podvozek.
Všechny silentbloky tvrdé (Pemit), vrchní ramena Trubková (parádní práce) okruhové pružiny speedpro
tlumiče Žigul, nová ložiska, vyztužené ramena a stavitelná příčka (Bohouš - naprosto super).
Původně jsem ještě chtěl dát ostrý pastorek, ale jsem rád že jsem to neudělal, i tak se spolujezdec praští když zatočím.
Auto výborně sedí i na mokru ( na všech kolech jsem udělal 2° Ačka) daň za to je výška 10 cm.
-8.06.2021
Tento rok jsem musel řešit motor, který vařil a mimo to má od výroby ještě nějaké mouchy konstrukční.
Původně jsem tam chtěl jen hodit nějaké fávo na dobu opravy ale nakonec se to zvrhlo a postavil jsem vlastnoručně
motor úplně od základu a hle šlo to dobře, funguje to líp jak ten původní jen sem do něj zahučel 20 000 Kč ani jsem
nemrknul. Rapid byl na Běšinách a Vyskytné.
-14.12.2024
Usnul, spí a očíčka má zamouřená - Rapid spí pod plachou a hromadou dek. Nemá STK a už zapomínám, že ho vůbec mám.
Jedná se o Rapid 130. "Narodil" se v automobilovém závodu v Kvasinách dne 20.12.1984 Prodám Pražskému Ing. dne 30.1.1985
Barva karoserie ořechově hnědá č. 2095
Tohle auto, se stalo členem naší rodiny v roce 1998 zakoupeno v bazaru po prvním majiteli za 40 000 kč.
Neměl sem ho zprvu rád, protože měl nahradit naší milovanou š 105s rv 77.
Ovšem Rapoš, jak mu v rodině říkáme, si časem vysloužil ostruhy a stal se právoplatným členem rodiny.
Sloužil do roku 2009 kdy se dočkal odchodu na odpočinek a nyní po pár opravách čeká až příde jeho čas a stane se veteránem.
-19.6.2011
stále čeká alespoň, že v suché garáži. Chtělo by to alespoň začít shánět díly.
jenže teď není čas rodina má přednost.
-15.3.2012
Rápoš má šanci na znovuzrození i přes moje zatížení na Tatry
to vypadá, že nakonec dám dohromady Rapida.
Zatím pořád spí, ovšem příští rok by na něm mohla započít renovace.
Jak vypadá ? no to by mě taky zajímalo přes rok trčí v garáži a info je takové že bez kol, baterky a technické
se na silnici nepodívá.
-10.5.2014
Tak je to tady! Rapid se konečně dočkal proběhne renovace v nejbližším termínu v tomto týdnu ho přivezu domů
pořídil sem také fotografie jak na mě čekal v garáži.
-26.5.2014.
Přivezeno, odstrojeno moc použitelného, ale nezůstalo. Do Rapida teklo všemi okny pravý podběh je sežranej
jinak snad dobrý. Jo ještě sou popraskaný úplně všechny cínovaný spoje mám to znova ohřát nebo co s tím ?
-3.1.2015.
Přivezeno z lakovny. spousta věcí hlavně drobností mi chybí. Výhled je ovšem optimistický, protože teď už budu
na auto zase věci přidávat a ne ubírat což mě těší.
-1.2.2015.
Strop konečně hotový. Byl to hrozný boj s koženkou. Přivezena kapota poslední kus z laku.
S kvalitou laku nejsem spokojen. Blatníky spasovány a podmáznuty tmelem. Už sem rád, že to tam je napevno. To bylo
pořád sundat nandat a furt dokola.
-6.4.2015.
Tak práce pokročila. Když sem začal s renovací Rapida chtěl sem mít všechno na 100% postupem času sem zjistil,
že to tak jednoduché nebude. Dostal sem se na nějakých 60% a to prvních 20% sem musel již odečíst už z podstaty
konstrukce vozidla a způsobu kompletace, kde nějaké řešení se již dnes zdá úsměvné jiné zhola blbé. Všechno +-0,5cm.
Spoustu dílů sem byl nucen použít starých. V Rapidu už je necelých 20 aut převážně různé 120ky.
Z renovace se stala resuscitace. Z vraku na starý auto. Nicméně jinak by z toho byl nekonečný projekt. I tak je v tom peněz dost.
Jinak, ale hlásím, že letošní jarní Želiv patrně stihnu. - haha to sem fakt nestihl.
-8.11.2015.
Rapida sem po posledním focení v květnu opět úplně rozebral. Dopadlo to tak, že sem prakticky vše z pohonné části vozu
vyměnil. Přední a zadní nápravy repasovány, převodovka ze 120Lx a motor zakázkově stavěný od Vaška (Véna 136)
Brzdy komplet včetně rozvodů vyměněny, původní zbyla pouze nádobka na kapalinu.
Takže teď to konečně brzdí řadí jezdí troubí a tak.
-20.11.2015.
Takže nová STK přihlášeno konečně jezdím ovšem jen do doby kdy začne mrznout.
-21.05.2016.
Konečně Apolla - pěkně drahá sranda. Moje první účast na Želivu.
Rapid vyhrál 2 místo - děkujeme všem kdo dali hlas. Rapid jel pěkně, moc hezký sraz.
-18.06.2017.
Tento rok jsem se zúčastni několika srazů. Všechny byly velice pěkné a počasí vždy přálo.
Jako největší úspěch považuji účast v Běšinách kdy Rapid za jeden den ujel 463 Km bez sebemenšího nedostatku či snad
závady. Vcelku od celého sestavení jediná závada byla ušlápnuté lanko plynu (vymačkaná čokoláda).
Za ty dva roky provozu mě taky mile překvapilo, že Rapid dnešnímu provozu bez problému stačí.
Dokonce díky zgenerálkovanému motoru od Vaška dokáže slušně překvapit.
-22.08.2018.
Rapid jezdí bez poruchy a k potěše. Zatím se mi ho daří držet ve stavu jako když sem dokončil "renovaci"
akorát mi teda úplně zvadly péra na přední nápravě takže ležím na dorazech a zatím se mi nepovedlo
sehnat kloubné pružiny.
Rapid se účastnil několika srazů klasicky Běšiny, ale nejlepší za tuhle sezónu byl jasně Hundertgang bezva
pořadatelé kvalitní program.
-22.09.2019.
Tento rok se s Rapidem nic podstatného nadělo jen nová péra, nové těsnění pod hlavou možná nějaké prkotiny.
Účastnili jsme se pár srazů a úspěšně prošli STK. Zaplachtováno, konec sezóny, začíná zimní spánek.
-Rok 2020
Na Rapidu se zvenčí nic podstatného nedělo. Ovšem před sezónou jsem kompletně předělal a snížil podvozek.
Všechny silentbloky tvrdé (Pemit), vrchní ramena Trubková (parádní práce) okruhové pružiny speedpro
tlumiče Žigul, nová ložiska, vyztužené ramena a stavitelná příčka (Bohouš - naprosto super).
Původně jsem ještě chtěl dát ostrý pastorek, ale jsem rád že jsem to neudělal, i tak se spolujezdec praští když zatočím.
Auto výborně sedí i na mokru ( na všech kolech jsem udělal 2° Ačka) daň za to je výška 10 cm.
-8.06.2021
Tento rok jsem musel řešit motor, který vařil a mimo to má od výroby ještě nějaké mouchy konstrukční.
Původně jsem tam chtěl jen hodit nějaké fávo na dobu opravy ale nakonec se to zvrhlo a postavil jsem vlastnoručně
motor úplně od základu a hle šlo to dobře, funguje to líp jak ten původní jen sem do něj zahučel 20 000 Kč ani jsem
nemrknul. Rapid byl na Běšinách a Vyskytné.
-14.12.2024
Usnul, spí a očíčka má zamouřená - Rapid spí pod plachou a hromadou dek. Nemá STK a už zapomínám, že ho vůbec mám.
Rápo - komentáře:
19:02:53
03.01.2015
03.01.2015
RoboSK
peknučké
20:04:56
18.10.2014
18.10.2014
Robert 106
-> minno: ano omlouvám se, za tento úmyslný dvojsmysl rapid včera odjel do lakovny
22:44:30
17.10.2014
17.10.2014
minno
-> K1NYO: -> Hurdis: myslím, že to len preváža na lakovanie
21:33:23
17.10.2014
17.10.2014
Hurdis
Twl - karoserie nebyla nikde v nabídce k prodeji?
21:31:24
17.10.2014
17.10.2014
K1NYO
-> Robert 106: co sa stalo, ze si ju zrusil?
23:04:02
29.05.2014
29.05.2014
ondie
Hele nemáš to tak hrozný,řek bych pohoda...ty přední horní hrany podběhů,to je tak nějak normální no...
Prahy se můžou zdát zvenku gut,ale zevnitř třeba už tak pěkný nebudou,to je otázka..
Na zadní lemy neni vidět..jak sou na tom.
I Ty P-kapsy u A-sloupku se nezdaj úplně KO..ale určitě odrbat,kolikrát se pod plastizolem schovávaj různý překvápka..
Prahy se můžou zdát zvenku gut,ale zevnitř třeba už tak pěkný nebudou,to je otázka..
Na zadní lemy neni vidět..jak sou na tom.
I Ty P-kapsy u A-sloupku se nezdaj úplně KO..ale určitě odrbat,kolikrát se pod plastizolem schovávaj různý překvápka..
19:36:12
28.05.2014
28.05.2014
TAZ1500
rapida v tehle barvě sem ještě neviděl
19:10:52
28.05.2014
28.05.2014
šadesa
asi jsi taky budu muset pořídit rapida nejak se mě vždycky vyhnul
18:52:15
10.05.2014
10.05.2014
Robert 106
-> j_j: Ta už není a náhodou byla fajn
17:32:11
03.04.2014
03.04.2014
j_j
velmi velmi velmi ošklivá SPZ :D
22:18:23
15.07.2012
15.07.2012
TechniX
-> Robert 106: stavět tady karburátor v Boxu si myslím že nebude mít nějaký účinek stavím taky přeplňovaný motor, takže něco málo už vím.. Hlavní je nejlépe zmenšit vzdušník, zvětšit hlavní trysku aby to bylo správně obohacený (0.70 až 0.80 Lambda při vysokém plnění) a pak dořešit obohacovač (to je to nejduležitější) aby pracoval i při přidávání tlaku... takže po hanácku čím víc vzduchu tam narveš tak tím více tam musíš přidat směsy a držet se furt na bohaté směsy, v žádným případě né chudé jinak to špatně dopadne ... jen tak mimochodem s jakým karburátorem se chystáš experimentovat ? :)
15:29:17
15.07.2012
15.07.2012
Robert 106
v prostoru 1 a 2 bude stejný tlak v prostori 3 bude tlak paliva a v prostoru 4 podtlak motoru tam vidím problém že si bude přetlak otvírat škrtící klapku. ikdyž by neměl. průchodka na benzín je jasná horsí by to bylo s guferem okolo osy škrtící klapky.
15:28:40
15.07.2012
15.07.2012
Robert 106
No je to taková hrubá studie kterak vytvořit přetlakový karburátor - zajímalo by mě zda by to fungovalo.
14:52:20
15.07.2012
15.07.2012
TechniX
Co to je za nápad ten karburátor v boxu ? :) pokus o přetlakovej karburátor ?
11:37:03
15.01.2011
15.01.2011
magik
šťastie to veru ešte.
15:33:29
02.01.2011
02.01.2011
Robert 106
na motoru nic
11:03:43
31.12.2010
31.12.2010
magik
mne tiez takto, a do mna to bola zenska na honde CRV. čo bolo porouchané? ..na motoru myslim
17:11:12
22.11.2010
22.11.2010
koordiak
preeeeeeeeeeesne tak isto na milimetre som mal buchnuteho rapida
16:37:11
22.11.2010
22.11.2010
Robert 106
a řekl bych velmi dobře není to vůbec poznat
16:36:48
22.11.2010
22.11.2010
Robert 106
je opraveno