Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

23:13:52
31.10.2025
Hurdis
-> Sita: Ale je pravda, že na poslední 3 TK dávám na zadním sedadle náhradní zadní boční sklo kvůli samolepkám. Jen jako vyjednávací taktiku. Volant? Co třeba L/A kompletní podvozek? - nikdy ani slovo. Před deseti lety ještě probíhalo řešení, jestli má výfuk 8SD, před šesti lety, zda termo omotávky svodů mohou splňovat vyhlášku. Jinak nic.

A úplně popravdě? Právě před těmi 6 lety jsem byl na lince naposled. Od té doby řeší zaměstnanec našeho servisu. V minulé firmě jsem měl jako společník desítky aut, a vzhledem k firmám v holdingu jsem na "tom mém" servisu měl tak trochu k tíži další vyšší desítky. Jel jsem sám jenom s 2-3 mazlíky osobně. Dnes jako samostatná jednotka mám pracovní a volnočasová tak do 40 ks, i s vleky a rodinou.
Nemám čas ani na jedno ze 4 dětí. Frontu na STK nestojím. Dám u nás na hever, prohlídka, na linku. U pracovních aut - důkladná prohlídka servis dle požadavků - jsem na místě, pak na TK linku.
Přebírám klíčky a TP, vezu další.

Tento týden mám hotových na svých autech 5 TK: Rapid, Superb III LaK, Trafic Passenger, RAV4, CR- V mark III, čeká mne CR- V mark I po "Generálním Obarvení na další stavbu, jsem zvědav :- ) a ještě uloženka Felicia Combi MPi., moje stříbrné dědictví. - většinou kupuji auto na podzim a pak se to nahromadí. Takže ještě na obvyklá auta jezdí i někdo na převoz, třeba přítelkyně.
A4 V6, RS I, Wrangler DWS, 110 R si dovezeme raději nějak sami.

Jestli někdy dojde k prosazení TK každoročně, bude to posun na Véčka - už bych mohl přesunout skoro půlku nepracovních.
upraveno 3x, naposled 31.10.2025 23:17:37
22:48:45
31.10.2025
Hurdis
-> Sita: Však ano, byla.
Viz. příspěvek z 18.12.2021.
STK v Pardubicích St. Hradiště (ne vedle na Fáblovce) - napsány neexistující vady - nejen na tomto voze ale i na jiných. Ačkoliv TK+E proběhla zcela v pohodě, vždy se šlo po štítcích a po něčem na podvozku - nemůžeme napsat čistopis 0/0/0.
Na tomto voze byla asi před 10 lety i závada v celkové hmotnosti uvedené na štítku karoserie - rozdíl, který technik vzal z TP Garde - tehdy to byla velká hádka, protože by šlo o závadu B, kdy jsem si zavolal jiného technika a vysvětloval mu rozdíl těch kolika - 50 kg?
Zde i na zánovní Kie Sorento, autě za 1,3 mil. mi zapsali šrábanec od skřípnutého pásu na B sloupku řidiče - samolepce. Varování na vydání STK na 30 dní.

Shodou okolností - poslední 2,5 roku mmj. akce stavím obchvat Pardubic přes Fáblovku, mám tam hrazenou kancelář a co do počtu stání neomezené uzavřené parkoviště.
Na STK jezdím se všemi auty ale jezdím už do jiných krajů - i když bych tady prošel v pohodě, tak neutrácím za perfektní servis, včetně určité obchodní společnické participace na jeho provozu, abych měl "potřebné závady", aby se neřeklo.
Jinde se mi to nestalo.
22:24:10
31.10.2025
Sita
-> Hurdis 31.10.25 21:12:50: auto vypada skvele, o tom zadna, mluvim o tom, ze se divim, ze se za tech 8 pokusu nenasel nikdo, kdo by se pokusil o sikanu... ja bych to treba s volantem na foto 176 nedostal ani na mesic...1
21:21:01
31.10.2025
Hurdis
-> StepaNoFUN: Po těch letech už bych asi sundal karbec a vyčistil trysky, možná přidat bohatost na volnoběžné otáčky, není předehřev, ale zase to ohřáté nádherně otočí ručičku při útěku z Pardubic na čtyřproudu do civilizace. :-)
No a trojka dolů za studeného převoďáku po jízdách na okruhu v minulých letech požaduje meziplyn.
Jinak je to vlastně bezúdržbové auto.
Ven z garáže 1x měsíčně, výměny oleje a kontrola podvozku to vychází poslední roky asi po 1000 km, Verva 100. Párkrát dutiny. Jinak vlastně nic.
Sednout, jet. Kdy chceš, kam chceš. Když by byl čas a doma o 12 aut méně.
21:12:50
31.10.2025
Hurdis
-> Sita: Nechápu dotaz. Není jediný důvod něco řešit. Za ty roky rovnoměrně rozděleno na různá místa. I s tůrováním a hrabaním do karburátoru, jen jedna STK na tomhle musí psát "lanovody".
21:10:55
31.10.2025
StepaNoFUN
-> Sita 31.10.25 20:50:35: realna STK. Tu prvni po renovaci provazela kontrola snad vsech techniku, co tam byli.
Na tom aute asi neni co najit.
20:50:35
31.10.2025
Sita
-> Hurdis 31.10.25 18:32:32: realna stk s pozdravem Dobry den, nebo Nazdaaar volove, tak jsem tu zas?
upraveno 1x, naposled 31.10.2025 20:51:16
18:32:32
31.10.2025
Hurdis
Takže opět STK, už osmá od renovace. Nějak moc to utíká.
Další protokol bez poskvrnky do archivu.
upraveno 1x, naposled 31.10.2025 18:33:05
16:44:28
18.12.2021
Hurdis
18/11 nová předčasná STK, abych rozbil stále se posunující zimní termíny
od zápisu RZ 2021 tedy 6tý průjezd linkou. 4x stav "0", 2x se muselo něco psát.

závady 0 / 0 / 0

Zajímavé, jak se ta alespoň jedna B závada někde objevit musí, jinde je to prostě normální auto ve stavu "nul".
Takže ta neexistující položka "koroze rámu" a "opotřebení lanovodů" se co dva-čtyři roky samoopravuje podle technika.
21:10:18
04.08.2020
Hurdis
-> StepaNoFUN: Na Rapidu jo. Contisport 185/60 R13....??? Na plných kalužích vody? Těch cca 80-85 hp přenášely nepochopitelně.
Ale už jsme se k nim po nájezdu s B5 nechtěli vracet, to jo. 3 3 3
20:07:13
04.08.2020
StepaNoFUN
-> Hurdis: A pak už ty kontíky neseděly... :-D
19:42:40
04.08.2020
Hurdis
Po tréningáči v ostrém, mmmmhhm. 32
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 04.08.2020 19:42:40
19:41:25
04.08.2020
Hurdis
Nahóru obzvláště. 1
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 04.08.2020 19:41:25
19:40:49
04.08.2020
Hurdis
Čím vlhčí, tím dostačující (v porovnání s Focusem ST) bohatě. Nové Continentalky Contisport - luxusnííí.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 04.08.2020 19:40:49
12:22:19
26.03.2020
Hurdis
Pátý průjezd linkou STK.
Jak se casy mění. Dobové doplňky a úpravy (kola, beskydky, L/A vyztuhy atd.) jsou díky vzrůstající popularitě youngtimeru (samozřejmě nejen u skodovek) známější než před pár lety a už se o nich nemluví ani kvůli ukrácení povinného času, když není co hledat a psát po technické stránce.

Nyní se řeší, jestli by měla být udelena způsobilost vozidlu se srazovymi samolepkami na LZ okně, neboť tyto postrádají homologaci. 18

Proto bych rád požádal všechny pořadatele, aby si v zájmu nás všech nechali suvenýry nejdříve otestovat zkusebnou. 3 3

Ať nemusíme vysvětlovat technikům, že fotit se dá i z druhé strany, nebo vyhrožovat sroubovakem a náhradním sklem připraveným v kufru. (Byl jsem upozorněn kolegou z předchozího dne, VW T4 a byl odejít za 3ti ,!!radu oken).

Ale má to i pozitiva. V době kdy je svět jaký je, všude zavřeno, státní správa nestíhá a hlava frčí na plné obrátky kvůli tomu jak uživit všechny provozy a zaměstnance kdyby se to po...,je řešení podobných blbin vcelku odlehcujici.
18:55:43
22.10.2019
Hurdis
Aktuální posuny na každý den. Desetiválec šel do rozvojových zemí, 16V do pece, menší Titanium po 4 letech služby jsem dal darem.
Nyní větší Titanium a dvě koncernové 4x4 140 PS. Provozní náklady vs. užitná hodnota - ideál.
Nějaká hloupost s přesně opačnou konzistencí je ve výhledu na jaro.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 22.10.2019 18:55:43
18:48:15
22.10.2019
Hurdis
Furt stejný.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 22.10.2019 18:48:15
23:38:30
13.04.2019
Hurdis
Auto naladěné ve špičkové kondici, opakovane projete a připravené na sezónu. Ne jako vloni na STK :D.
Jen aby byl čas najizdet soutěžní km.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 13.04.2019 23:38:30
21:00:44
30.09.2018
StepaNoFUN
-> Hurdis: Já díky Tobě, že to s tím vozítkem klaplo. ;-)
Každopádně ještě příště zkusíme šáhnout do klapek a sežeň 120 a 125 trysku... ;-) Těch 115 (reálně možná 112) na prvním stupni není žádná výhra. Sice si to pak vezme o něco víc, ale mělo by to bejt živější odspoda. ;-)
Mimochodem - dneska jsem dokončil po 2 dnech (původně jsem to plánoval na den) zkulturnění kabelovejch svazků na 1000MB, zprovoznění ShiftLight, LunchControl, a nastavovaní předstihu za jízdy. :-) Momentálně jsme bez chybovejch hlášení, i když je kabel přimotanej ke svazku, Je možnos za jízdy nastavit -4° až +4° stupně předstihu skokově po 2°...
Výměna hewlanda za synchronní na Brno byla už jen za hodinu hotová "třešnička na dortu". :-D
upraveno 1x, naposled 30.09.2018 21:07:31
Extreme Tyres