skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
      Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
14:10:32
20.09.2012
20.09.2012

m8rinek
			
				
			
		
		
-> Hurdis: Na kolik to vyšlo? Dá se tam zavolat s tím, že bych si dal to co má támhleten pán? :D
	14:07:34
20.09.2012
20.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
-> Pavel P..: Jj. ronelt, díky menší anabázi (spíše z mojí strany, jelikož jsem zapomněl firmě nahlásit změnu telefonu) konečně na autě.
Na mou žádost větší verze potrubí 50 mm, koncovky ala škodavýfuky Chlumec už nejsou, tak alespoň čistou nerez.
	Na mou žádost větší verze potrubí 50 mm, koncovky ala škodavýfuky Chlumec už nejsou, tak alespoň čistou nerez.
14:05:22
20.09.2012
20.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
Takže snídani s sebou do garáže, nahodit a jet nechat pořádně "zahořet". Smradu jako když na Chanově rozdává armáda spásy hrachovku. :-)
Je to dobré. Motor konečně při podřazování nekucká, plynulejší reakce na přidání ubrání plynu. Sytější zvuk je jako bonus, hlučnost stoupla ve velice přijatelné úrovni. Jen za studena na sytič jsou od agregátu větší vibrace a mít o cca 2-4 mm větší mezeru od příčky by taky neškodilo. Když je auto zaparkované na terénní nerovnosti "do krutu" může se dotknout, jinak ne.
Tak snad spokojenost vydrží.
							Je to dobré. Motor konečně při podřazování nekucká, plynulejší reakce na přidání ubrání plynu. Sytější zvuk je jako bonus, hlučnost stoupla ve velice přijatelné úrovni. Jen za studena na sytič jsou od agregátu větší vibrace a mít o cca 2-4 mm větší mezeru od příčky by taky neškodilo. Když je auto zaparkované na terénní nerovnosti "do krutu" může se dotknout, jinak ne.
Tak snad spokojenost vydrží.
14:02:03
20.09.2012
20.09.2012

Pavel P..
			
				
			
		
		
-> m8rinek: Ronelt bych řekl..
	14:00:28
20.09.2012
20.09.2012

m8rinek
			
				
			
		
		
-> Hurdis: Copak je to za lauf? Přemýšlím o nějaké otevřenější verzi seriového výfuku...
	13:55:53
20.09.2012
20.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
Hned po ránu, kurýr ani nemusel zvonit dvakrát, zásilka ze Zlína.
							16:35:08
13.09.2012
13.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
Dopoledne se mi na dílně záhadně objevila stará klasika, z 3D GSi. Mechanismus sklápění a kostra OK (ono i zbytek dobrý, kromě obvyklého prošoupání opaskem, ale to není podstatné).
Zítra vyzvednu v externím skladu záložní sadu Rapid pojezdů a budu měřit. Kvůli postavě si nemůžu dovolit ani o cm vyšší posaz, zásah do kostry taky nechci.
Kdyby to bylo schůdné, pak by přicházelo v úvahu přečalounění do potahové látky co nejvíce podobné škodováckému vzoru, se zesílením v exponovaných místech.
Pokud by měl někdo stavící kolečka náklonu nebo boční krytky-trojúhelníky spoje sedák opěrák, bral bych.
							Zítra vyzvednu v externím skladu záložní sadu Rapid pojezdů a budu měřit. Kvůli postavě si nemůžu dovolit ani o cm vyšší posaz, zásah do kostry taky nechci.
Kdyby to bylo schůdné, pak by přicházelo v úvahu přečalounění do potahové látky co nejvíce podobné škodováckému vzoru, se zesílením v exponovaných místech.
Pokud by měl někdo stavící kolečka náklonu nebo boční krytky-trojúhelníky spoje sedák opěrák, bral bych.
16:27:33
13.09.2012
13.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
-> Milan94: Díky. Jestli to za ty peníze a tři roky práce za pomoci ochotných lidí stálo, to se uvidí podle toho, kolik radosti a jak dlouho bude auto přinášet.
Zatím se pár dětských nemocí léčilo, naštěstí jen "rýmička".
Jinak dneska upraveno vedení náhodnu tachometru, promazán budík, tak jestli to ještě bude za jízdy vrčet, bude zle. Projet se to nedalo, je ošklivo :-)
	Zatím se pár dětských nemocí léčilo, naštěstí jen "rýmička".
Jinak dneska upraveno vedení náhodnu tachometru, promazán budík, tak jestli to ještě bude za jízdy vrčet, bude zle. Projet se to nedalo, je ošklivo :-)
15:57:29
13.09.2012
13.09.2012

Milan94
			
				
			
		
		
Koukám, plno práce ale za ten výsledek rozhodně stála. Vždyť na konci je to úplně nové auto! 
	
21:04:53
10.09.2012
10.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
-> Stepan FUN: No on se v sobotu odporoučel i spolujezdcův, tak kde to mám furt brát :-)
	20:49:32
10.09.2012
10.09.2012

StepaNoFUN
			
				
			
		
		
-> Hurdis: To už Tě nebavilo používat ten "nefunkční" řidičův pás? :-)
	16:53:22
10.09.2012
10.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
-> Radek  Retro eLeSo: Vím co myslíš. schroth.de/downloads/SCHR
OTH_Einbauanleitung_r_fl.p
df
Jinak řešení je v řešení. :-)
	Jinak řešení je v řešení. :-)
16:30:54
10.09.2012
10.09.2012

Radek  Retro eLeSo
			
				
			
		
		
bejt tebou tak bych s těma pásama takhle neriskoval,Schroth to v návodu přímo zakazuje!!!jinak se to tu řešilo už ixkrát že je to takhle blbě
	
10:11:02
09.09.2012
09.09.2012

StepaNoFUN
			
				
			
		
		
-> Hurdis: Gratulace k úspěchu na AOS. :-) Dle popisu to asi fakt byl masakr. :-O
	23:30:51
08.09.2012
08.09.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
11:33:27
05.09.2012
05.09.2012

Lubes - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Hurdis: neskutočný voz 
 
	
 
19:37:26
17.07.2012
17.07.2012

Michal N 283 - zrušená registrace
			
				
			
		
		
-> Hurdis: krásny Rapid...zaujmalo by ma, kde bol 5 rokov od vyrobenia?
	
18:40:05
14.07.2012
14.07.2012

StepaNoFUN
			
				
			
		
		
-> Hurdis: Koukám, že jsi stahal videa. :-) Skoro jsem to předpokládal. :-)
No vyjet na 11tku v normální dobu je občas sázka do loterie. :-/ Taky už jsem tam zažil hodně houkání a nadávek od naštvanýho kamioňáka, kterej kvůli mě musel brzdit. Ale když měl čas houkat, tak to krizový nebylo. :-D
O tý srnce nevím. Za tou vanou jsem stál, protože bych to proti tomu autu asi už nedal. Ale to poslední video - Ta Tvoje nákupní taška sice "jede", ale chvilkama jsem nestíhal. :-) Nicméně je fakt, že to tam zase tolik neznám.
	No vyjet na 11tku v normální dobu je občas sázka do loterie. :-/ Taky už jsem tam zažil hodně houkání a nadávek od naštvanýho kamioňáka, kterej kvůli mě musel brzdit. Ale když měl čas houkat, tak to krizový nebylo. :-D
O tý srnce nevím. Za tou vanou jsem stál, protože bych to proti tomu autu asi už nedal. Ale to poslední video - Ta Tvoje nákupní taška sice "jede", ale chvilkama jsem nestíhal. :-) Nicméně je fakt, že to tam zase tolik neznám.
23:48:09
13.07.2012
13.07.2012

Hurdis
			
				
			
		
		
Trochu se pomíchaly žárovky z Tatry :-)
Jinak tohle povyjetí tam šulínkům odbočujícím/neodbočujícím dělám často, ono se na tu silnici v délce 25 km normálně ani nedostaneš z žádné odbočky:
http://www.youtube.com/wa tch?v=gxVSxf8S2KQ
horší byla spíše ta srnka za touhle vanou, ale byla slušná, rozhlédla se a dala přednost, to jsi vidět ale nemohl, možná trochu smradu z kaučuku do ventilace :-))
http://www.youtube.com/wa tch?v=lcknSWKHcCo
Ale jinak myslím, že na provoz na půl plynu a neustálé řazení max. mezi 2500-2800 otáček už to aspoň maličko jede:
http://www.youtube.com/wa tch?v=ilJ53ysHndk
Jsem zvědav na pružnost, až se nebudu muset takhle nudně courat. A s lepším výfukem.
	Jinak tohle povyjetí tam šulínkům odbočujícím/neodbočujícím dělám často, ono se na tu silnici v délce 25 km normálně ani nedostaneš z žádné odbočky:
http://www.youtube.com/wa tch?v=gxVSxf8S2KQ
horší byla spíše ta srnka za touhle vanou, ale byla slušná, rozhlédla se a dala přednost, to jsi vidět ale nemohl, možná trochu smradu z kaučuku do ventilace :-))
http://www.youtube.com/wa tch?v=lcknSWKHcCo
Ale jinak myslím, že na provoz na půl plynu a neustálé řazení max. mezi 2500-2800 otáček už to aspoň maličko jede:
http://www.youtube.com/wa tch?v=ilJ53ysHndk
Jsem zvědav na pružnost, až se nebudu muset takhle nudně courat. A s lepším výfukem.
21:21:07
13.07.2012
13.07.2012

StepaNoFUN
			
				
			
		
		
A Rapid má ode dneška nové bydliště. :-) Bylo to hezký svízt se několik desítek km za "starým novým" autem (s cedulkou "V ZÁBĚHU" na zadním okně). I když je fakt že v pátečním provozu (z mého pohledu) krizovka byla... Ale jelikož já se v tom kraji teprve "učím" ale ridič je "znalý", tak to čekal a vlastně to krize ani nebyla. To je tak, když někdo odbočuje na benzinku 50m za křižovatkou a dává blinkr cca 150m před křižovatkou.... :-/
Po příjezdu do cíle ještě opraveny zadní světla (chyba byla v záměně žárovek 12V/5W na 12W/10W a 12V/21W za 24V/21W) a už zase "spinká" v garáži. :-)
	Po příjezdu do cíle ještě opraveny zadní světla (chyba byla v záměně žárovek 12V/5W na 12W/10W a 12V/21W za 24V/21W) a už zase "spinká" v garáži. :-)
            Hurdis / Rapid 136
         
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      








                                                                                                        
