Nwkt 13.01.12 17:34:30 napsal:
→ Hurdis: Jj, taky mám pár sad
ja tiež
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
19:04:02
13.01.2012
13.01.2012
Pavel P..
17:49:36
13.01.2012
13.01.2012
Hurdis
-> su.tech: To rozhodně, na nějaký větší škrábanec sada navíc stačí. V případě zničení více půlek najednou už je stejně asi nebude na čem měnit.
17:44:23
13.01.2012
13.01.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Nwkt: To máš pravdu, dal jsem dohromady 4 kompletní sady a nechal si jen jednu. Ale tak pokud mě zase nepřepadnou chutě prodávat a stavět vlastní stavbu tak myslím, že s tou jednou sadou vystačím.
17:41:55
13.01.2012
13.01.2012
Nwkt
-> su.tech: Chyba
17:40:20
13.01.2012
13.01.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Nwkt: A já mám sadu jen jednu...
17:34:30
13.01.2012
13.01.2012
Nwkt
-> Hurdis: Jj, taky mám pár sad
17:33:11
13.01.2012
13.01.2012
Hurdis
Nápad s natíráním Penetral Alpem je možná dobrý, ale nové jsou nové. Do zálohy.
22:32:07
10.01.2012
10.01.2012
škodec
-> Hurdis: pekna veru je, ale daj aj zadnu do takej cervenej ako predna a krasne vynikne
19:50:32
08.01.2012
08.01.2012
Hurdis
Příští týden jsou v plánu dutiny, pokud znárodním v práci nějaký kompresor, pak se bude pokračovat s ohledem na počasí, nebo mi tvárnice a bagřík na zahradě zaroste do země a cement ztvrdne na kámen. Měl bych taky dělat něco jiného. Nebo přestat chodit do práce.
19:46:46
08.01.2012
08.01.2012
Hurdis
-> havlik: Nic není zapojené, jen stočené kolem příčky, abych to netahal v blátě při přesunu z dílny.
Prostory mi neříkají pane, takže to nemůže stát na jámě do dalšího víkendu.
Prostory mi neříkají pane, takže to nemůže stát na jámě do dalšího víkendu.
19:38:19
08.01.2012
08.01.2012
havlik
-> Hurdis: a co ty hadice pod prickou?
19:34:26
08.01.2012
08.01.2012
Hurdis
Pavel P@nkáč 07.01.12 19:36:09 napsal:
→ Hurdis: kdyz uz si stim tak hrajes nechtelo dat i nejakou
stetkolizu na nadrz?Mantrabeach 08.01.12 19:29:48 napsal:
→ Hurdis: hele copak ty štíty zadní?jsou nějaký ee nebo
v jiný barvě
Jo hoši, barvičky jsou nejdůležitější.
→ Hurdis: kdyz uz si stim tak hrajes nechtelo dat i nejakou
stetkolizu na nadrz?Mantrabeach 08.01.12 19:29:48 napsal:
→ Hurdis: hele copak ty štíty zadní?jsou nějaký ee nebo
v jiný barvě
Jo hoši, barvičky jsou nejdůležitější.
19:33:01
08.01.2012
08.01.2012
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Vložka OK, ale celý mechanismus KO, nearetoval do polohy zamčeno. Dal jsem z jiných dveří.
19:29:48
08.01.2012
08.01.2012
Mantrabeach
-> Hurdis: hele copak ty štíty zadní?jsou nějaký ee nebo v jiný barvě
19:21:55
08.01.2012
08.01.2012
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Hurdis: pěkně jedeš, copa bylo zámku? dyť se dával nový
17:33:36
08.01.2012
08.01.2012
Hurdis
Takže k prvnímu startu už zbývá "jenom"
- vyřešit stržený závit jednoho šroubu držáku příčky převodovky
- zapojit pracovní spojkový válec
- nasadit poloosy a nalít převodový olej
- namontovat rychloběžný startér
- spojit kost táhla s převodovkou, bowdeny s karburátorem
- zapojit hadice chlazení a topení k motoru + nalít fridex
- zapojit zapalování a namontovat výfuk
- vložit baterku
- vyřešit stržený závit jednoho šroubu držáku příčky převodovky
- zapojit pracovní spojkový válec
- nasadit poloosy a nalít převodový olej
- namontovat rychloběžný startér
- spojit kost táhla s převodovkou, bowdeny s karburátorem
- zapojit hadice chlazení a topení k motoru + nalít fridex
- zapojit zapalování a namontovat výfuk
- vložit baterku
17:30:40
08.01.2012
08.01.2012
Hurdis
Ráno jsem našel při shánění dílů nový náhon tachometru, takže s radostí a písní Zaviše - Já to m*dám, jsem vytahal včera nasazený použitý náhon s budíky a průchodkou tunelu a natáhl nový.
Dále proběhla výměna nefunkčního zámku dveří řidiče a předělání zapojení bočních blinkrů.
A aby se to taky místo dozadu pohnulo kupředu, nasadilo se hliníkové závaží kvůli zatížení pružin.
Dále proběhla výměna nefunkčního zámku dveří řidiče a předělání zapojení bočních blinkrů.
A aby se to taky místo dozadu pohnulo kupředu, nasadilo se hliníkové závaží kvůli zatížení pružin.
17:28:52
08.01.2012
08.01.2012
Jarinko
Pekná škodovečka...
17:28:44
08.01.2012
08.01.2012
peter13789
-> Hurdis: vyzerá to super, výborná práca
22:43:24
07.01.2012
07.01.2012
Hurdis
-> Tomaso435: Tzv. fotka před cca 18 kilogramy. :-)