skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
16:48:21
30.12.2011
30.12.2011
Hurdis
-> Nwkt: No do tunelu takto, jasně, každopádně si nemůžu vybavit zbytek a každopádně ty trubičky nemám.
16:46:27
30.12.2011
30.12.2011
Shatter
-> Nwkt: -> Hurdis: to je určite tá čo sa ťahá od vodnej pumpy okolo motora..
EDIT: a tú prepojku som videl na niektorých šáde, tiež tam pri motore..ja ju tam nemám
EDIT: a tú prepojku som videl na niektorých šáde, tiež tam pri motore..ja ju tam nemám
16:42:28
30.12.2011
30.12.2011
Nwkt
-> Hurdis: Tam je nějaká propojka? Jsem vždycky viděl bez, jenom dvě trubky. Neni tohle u motoru?
16:38:33
30.12.2011
30.12.2011
Hurdis
Kluci, holky, nemáte někdo v dosahu navíc trubičky k propojení radiátoru topení s oběhovou soustavou?
Viz. obrázek.
Nějak nemám skladem.
Viz. obrázek.
Nějak nemám skladem.
19:48:45
29.12.2011
29.12.2011
Hurdis
Během svátků pokračuje drobné skládání neviditelných maličkostí, částí interiéru a příprava nových mechanismů pro obnovení schopnosti vozidla pohnout se z místa vlastní silou, která je momentálně v místě nahrazena ekvivalentem jednoho vola.
19:44:57
29.12.2011
29.12.2011
Hurdis
Jako mnohaletý odpůrce svátečních zvyků všech ročních období jsem alespoň něco rozsvítil, když už stromek nevedu.
07:27:03
11.12.2011
11.12.2011
Mantrabeach
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ne tuhle kastli sem nemyslel.myslel sem rapida kterýho koupil iDawe,pak od něj Maca a potom Pyroman.kdoví jak ta moje kastle na tom je.
21:23:46
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> Jarda: Ano se toho ven škubalo víc než by se muselo, třeba Štěpán by povyprávěl o kostkách a brzdových rozvodech.
21:19:08
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: To není welt, ale řeč je o skoda-virt.cz/cz/.../5168
-pyroman-hnedak
Welta Tomáš vyvařil a prodal. Někomu na Moravu? Možná chlapíkovi Tatra603613? Vůbec si nejsem jistý. Tomáš možná napoví, jestli bude mít chuť.
Welta Tomáš vyvařil a prodal. Někomu na Moravu? Možná chlapíkovi Tatra603613? Vůbec si nejsem jistý. Tomáš možná napoví, jestli bude mít chuť.
21:16:57
10.12.2011
10.12.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Michal N 283: se podivej na tu luxusni vyztuhu jakou mel v prahu... tomu nemohu ani uverit
21:13:19
10.12.2011
10.12.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Mantrabeach: ona ta weltmaistří kastle už žije?
21:09:37
10.12.2011
10.12.2011
maca
-> Mantrabeach: ne,aspon v Doksech je neměl opravené
20:40:51
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: To nevím, zeptej se Mildy. Já to auto on-line neviděl snad 5 let.
20:33:05
10.12.2011
10.12.2011
Mantrabeach
-> Hurdis: a má vůbec hnědák pro kterýho jsme byli s Davidem už konečně opravený dveře?
20:05:06
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> maca: Kdybych od Davida tehdy koupil Hnědáka, místo tebe a posléze Milana, těšil bych se z něj teď dostatečně a mnohonásobně levněji.
Když v té době byly kolem všude 130, co jsem nechtěl a hned jak jsem koupil byl půl roku plný okres prvotřídních zachovalých 136tek s RZ HKH v malém formátu, r.89, po prvním důchodci, v bílé nebo béžové za 40-45.
To se holt nedá plánovat, jenom plavat mezi událostmi.
Když v té době byly kolem všude 130, co jsem nechtěl a hned jak jsem koupil byl půl roku plný okres prvotřídních zachovalých 136tek s RZ HKH v malém formátu, r.89, po prvním důchodci, v bílé nebo béžové za 40-45.
To se holt nedá plánovat, jenom plavat mezi událostmi.
19:59:55
10.12.2011
10.12.2011
maca
-> Hurdis: nejezdí?to neva,pěkně pomalu a jistě skládat....už ted je to krasavec,kurna asi sem nebudu chodit.....pač moje srdíčko stále touží po rapidu
19:54:00
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> maca: No ještě to nejezdí. Zrovna jsem odpojil bublající AKU z eRka od nabíječky, tak začnu dopojovat přístroje a šroubovat držáky motoru.
Nové agregáty zabalené ve folii čekají asi na leden.
Osazení a zprovoznění si zatím představuji na delší víkend už vedle v dílně. Uzené, slivovice, wizour a klobásky s plzní.
Nové agregáty zabalené ve folii čekají asi na leden.
Osazení a zprovoznění si zatím představuji na delší víkend už vedle v dílně. Uzené, slivovice, wizour a klobásky s plzní.
19:48:21
10.12.2011
10.12.2011
maca
Hurdis 06.12.11 16:02:50 napsal:
Začínám pomalu otevírat krabice ve skladech.tož pěkné,bude to krasavec
Začínám pomalu otevírat krabice ve skladech.tož pěkné,bude to krasavec
19:34:28
10.12.2011
10.12.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Měl jsem pro něj dneska skládat novou garáž, ale dodavatel musel kvůli větru odložit rozvoz. Tak změna.
Zítra budu mít ještě hodinku, zkusím natahat nová těsnění.
Zítra budu mít ještě hodinku, zkusím natahat nová těsnění.
19:24:01
10.12.2011
10.12.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
koukám, klučina roste jako z vody, já věděl že to do ledna nevydržíš