skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
09:09:29
15.07.2011
15.07.2011

VeTeV
-> Hurdis: si to pochcal a ani to nevyfotis
20:50:13
14.07.2011
14.07.2011

Pavel P..
-> Hurdis: benzínem a zapáleno?
jinak radio posláno na Katlov

jinak radio posláno na Katlov

19:27:50
14.07.2011
14.07.2011

Tomaso435
-> Hurdis 14.07.11 19:24:37: vodou ?

19:24:37
14.07.2011
14.07.2011

Hurdis
POLITO
20:44:14
09.07.2011
09.07.2011

havlik
-> Hurdis: jo jo i mě jsi odpovídal:)
20:43:31
09.07.2011
09.07.2011

Hurdis
-> havlik: No, tak už víš. Tedy jestli jsem odpovídal i Tobě. Nejsem si úplně jistý, ptala se mne na totéž celá horda lidí. Asi čtyři.


19:47:26
18.06.2011
18.06.2011

Petuli
-> havlik: taky by mě zajímalo:-)
19:03:39
18.06.2011
18.06.2011

havlik
-> Hurdis: Jaká bude barva?
20:05:39
16.06.2011
16.06.2011

Hurdis
-> Lubes: Uznání nepatří na mou hlavu. 
Tam se vkládají jen cizí průsery. :-)

Tam se vkládají jen cizí průsery. :-)
19:53:39
16.06.2011
16.06.2011

Lubes - zrušená registrace
-> Hurdis: ideš naozaj krásne
....mňa čaká lakovačka na zimu
....mňa čaká lakovačka na zimu
18:54:43
14.05.2011
14.05.2011

Hurdis
Fakturky k novému motoru.
17:05:07
08.05.2011
08.05.2011

Hurdis
Jinak nový motor doskládán, složen zcela nový karburátor SEDR 3223 a nová vodní pumpa. Zbývají zítra nové štefty na sací a výfukové do hlavy a jest hotovo.
V úterý bude nové srdíčko s veškerým příslušenstvím připraveno.
Jen cena za díly co jsem pořídil už byla astronomická, ještě se dopočítá práce a další ND a možná budu potřebovat taky nové srdíčko.
V úterý bude nové srdíčko s veškerým příslušenstvím připraveno.
Jen cena za díly co jsem pořídil už byla astronomická, ještě se dopočítá práce a další ND a možná budu potřebovat taky nové srdíčko.
16:58:53
08.05.2011
08.05.2011

Hurdis
-> andyrs: Díky, docela zvláštní číst v uvedeném spojení slovo "nadšenec". :-) To je asi prvně.
Co se týče karoserie a všech jejích částí, je v plánu zcela seriový stav, bez úprav.
Totéž se týká agregátů, jež budou / skoro jsou / po totální GO.
Interiér by měl být rovněž bez větších zásahů, snad jen volant a tříbodové pásy.
Pokud jde o podvozek, úpravami lze nazvat pouze použití sportovních pružin, L/A výztuh a zatím nedořešených tlumičů, jinak serie.
Celek by mělo oživit pouze pár dobových doplňků, převážně vývoz a odpovídající dvojice (trojce) sad kol KN engineering.
Co se týče karoserie a všech jejích částí, je v plánu zcela seriový stav, bez úprav.
Totéž se týká agregátů, jež budou / skoro jsou / po totální GO.
Interiér by měl být rovněž bez větších zásahů, snad jen volant a tříbodové pásy.
Pokud jde o podvozek, úpravami lze nazvat pouze použití sportovních pružin, L/A výztuh a zatím nedořešených tlumičů, jinak serie.
Celek by mělo oživit pouze pár dobových doplňků, převážně vývoz a odpovídající dvojice (trojce) sad kol KN engineering.
19:32:09
05.05.2011
05.05.2011

andyrs
Pozrel som všetky obrázky, a - vyzerá to byť na ozaj poctivú robotu. Si naozaj nadšenec, pustiť sa do takejto časovo aj finančne náročnej renovácii auta, a popri tom ešte sa aj hrať s užovkou, ktorá je mimochodom veľmi pekná.
V karte rapida som ale nezistil akým smerom s ním máš plány - či sériový stav ako ked vyšla s fabriky alebo aj nejaké úpravy.
Môj názor je jednoznačne ten sériový stav, už len preto aká náročná a rozsiahla bola iba klampiarina, to sa proste potom prieči na tom aute niečo akože upravovať. Zvlášť rapid.
Teším sa na daľšie obrázky a postup, sledujem. Zatiaľ je to super.
V karte rapida som ale nezistil akým smerom s ním máš plány - či sériový stav ako ked vyšla s fabriky alebo aj nejaké úpravy.
Môj názor je jednoznačne ten sériový stav, už len preto aká náročná a rozsiahla bola iba klampiarina, to sa proste potom prieči na tom aute niečo akože upravovať. Zvlášť rapid.
Teším sa na daľšie obrázky a postup, sledujem. Zatiaľ je to super.
18:20:51
03.05.2011
03.05.2011

vhml
-> Hurdis: jo
19:07:10
30.04.2011
30.04.2011

Mantrabeach
-> Hurdis: a kolik máš rozpočet?

20:59:36
29.04.2011
29.04.2011

Hurdis
Aktuálně:
Klempířské práce uzavřeny.
Přesun do lakovny.
Probíhá dokončování stavby zcela nového motoru.
Průběžné repasování dalších drobných ND ke skládání.
Spočítány reálné konečné náklady na stavbu, rozpočet přesažen o cca 50%.
Klempířské práce uzavřeny.
Přesun do lakovny.
Probíhá dokončování stavby zcela nového motoru.
Průběžné repasování dalších drobných ND ke skládání.
Spočítány reálné konečné náklady na stavbu, rozpočet přesažen o cca 50%.
18:21:52
24.04.2011
24.04.2011

Hurdis
No, tak vačku ze 781.136B bych měl na světě.
Škoda toho motoru, vědět před rozborkou, že je v tak pěkném stavu a udělán v náhradním bloku, mohl jezdit v jedné spotřební 120LPG místo huntování klasiky 742.136.
Ale když už tak dlouho ležel v rohu stodoly...
Škoda toho motoru, vědět před rozborkou, že je v tak pěkném stavu a udělán v náhradním bloku, mohl jezdit v jedné spotřební 120LPG místo huntování klasiky 742.136.
Ale když už tak dlouho ležel v rohu stodoly...19:26:44
23.04.2011
23.04.2011

Hurdis
-> vhml: Takže bys dal MPi vložky a písty do jinak seriové 742.136?
Mám více možností, asi dám téma do diskuze.
Mám více možností, asi dám téma do diskuze.
17:41:05
23.04.2011
23.04.2011

vhml
-> Hurdis: a kde je problém? aspoň budeš mít vyšší kompresi
Hurdis / Rapid 136









