Čokin Rapid Čokin Rapid

komentáře | popis | fotky | Čokin | 01.01.22 17:02 | 360x v oblíbených


Škoda Rapid 130

rok výroby: 1985

původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová

počet majitelů předemnou: 3





Karoserie:



- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)

- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem

- všechny úchyty náprav vystuženy

- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny

- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné

- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)

- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar

- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce

- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta

- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta

- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík



Interiér:



- volant Rally (nástrojárna Kolín)

- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)

- 3 bodové pásy Sparco

- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou

- koberce lepené - šedý zátěžový koberec

- nové střešní okno

- autoradio Clarion

- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus

- kontrolka řazení od ŘJ

- otáčkoměr Stacc





Přední náprava:



- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A

- tvrdé silentbloky od Pemita

- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)

- pružiny 80kN (Tuner2)

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)

- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky

- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil

- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm

- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá



Zadní náprava:



- vystužená dle L/A

- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka

- tlumiče GAZ schock (England)

- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF

- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda

- na ramenech udělány ,,podvěsy"





Brzdy:



- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)

- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)

- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu

- destičky Ferodo DS 2500 v předu

- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu

- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda

- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)

- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou

- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)



Převodovka:



Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička



V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.



Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT



www.vrbamotorsport.cz





- stálý převod 4,22

- nové origo synchrony

- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)

- seřízení vůlí a přetěsnění

- zaslepený náhon tachometru

- rozpěrka 3. převodového stupně

- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)

- tmel Victor Reinz

- olej Mogul PP80



Motor:



- základ Škoda Fabia 1,4 8V

- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)

- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)

- upravené ojnice na pístní čep 18mm

- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)

- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený

- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)

- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)

- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak

- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)

- vačka 304 / 304

- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D

- olejový filtr Fram PH3614

- olej Total Quartz Racing 10W60

- olejový cath tank

- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI

- rovné Alu sání ala Weber

- vstřikovací čtyřklapka

- vzduchový filtr Piepr Cross 2x

- zapalovací svíčky Denso IridiumPower

- ŘJ IgniJet

- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)

- svody omotány a výfuk omotány termo páskou

- startér Magneton 1kw s reduktorem

- alternátor Magneton 70A





Kola a pneu:



- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá

- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick





Čokin Rapid - komentáře:

12:30:46
30.12.2016
minno
-> Čokin: No asi tak. Tak predsa je tam rozdiel v hrúbke zmačknutých lamiel.
11:24:57
30.12.2016
Čokin
-> minno: Tak jsem se na to ještě jednou dívala serie je odpružená (mezi lamelami je zvlněný plech který se ještě zmáčkne po stlačení přítlačákem. Renovak je ,,natvrdo" Takže po zmáčknutí je tam rozdíl 0,6 mm což by vysvětlovalo nutnost použití 1 mm podložky pod přítlačák v případě Renovaku.
19:55:07
28.12.2016
vhml
-> Evž@ 28.12.16 19:41:49: nejde jen o plochu ale i o ,,páku"
19:41:49
28.12.2016
Evž@
-> Vrba: to klouzání nové lamely na stovce bych přisuzoval spíše mechanismu toho starého typu přítlačáku ale je fakt že když jsem ji naposled měl v autě tak s tim nešlo moc zagumovat :D.



Jinak počítáním vyjde to že 190 lamela má oproti 180ce lamele o cca 13% více třecí plochy.

Jestli těch 13% navíc vyřeší klouzání toť otázka.
15:02:19
28.12.2016
minno
-> Čokin 27.12.16 20:44:16: Lamely bývajú axiálne odpružené, tudiž "tloušťka" lamely je podstatná hlavne po stlačení lamely prítlačákom. I keď "tloušťka" odpruženia medzi obložením u novej vs. repasovanej lamely by mohla byť teoreticky rovnaká.... To len tak uvažujem.



Ale o 10 mm menší obvod lamely určite môže myť vplyv na šmýkanie spojky.
13:45:00
28.12.2016
Čokin
-> Dušan: Tullamore Dew 1
12:25:47
28.12.2016
TT_daniel
-> Čokin: ja by som sa cudoval keby ti to vyreklamuju..ono ako pises mal si si to pozret a uz preslo pol roka tak by som ti reklamaciu nezobral osobne....ale tiez si myslim ze to mohlo mat vplyv na trenie aj ked sa to zda smiesne malo
12:18:15
28.12.2016
Dušan
-> Čokin: co pijes ? 3
22:20:06
27.12.2016
Čokin
-> Vrba: 3
21:37:04
27.12.2016
Vrba
-> Čokin: 180 na kilu klouzala i kdyz byla nova.
21:27:49
27.12.2016
Chali
-> Čokin: Určitě ten kousek má vliv na klouzání,táta když koupil stodvácu tak v ní byla daná lamela 180ka ve 190ce spojce a ta klouzala,po výměně za 190ku lamelu byl klid.
20:44:16
27.12.2016
Čokin
Tak jsem to dnes rozhodil a mám pointu ke klouzavé spojce z Renovaku. Nasypu si trochu popela na hlavu, ale nemám stím žádný problém 1



Přeměřil jsem tloušťky obložení pul roku použité lamely z Renovaku a nové originální lamely škoda. Renovak 8,4 mm , originál nový 8,6. Předpokládám, že ty dvě desetiny jsem stihl propálit. Tzn, že v tloušťky nových lamel by měli být shodné a tudíž by to ,,mělo" fungovat i bez podložky.



Nic méně jsem zjistil, že jsem si objednal 190ku na faktuře mám 190ku ale dnes z motoru jsem vyndal 180ku. Nedodržel jsem pravidlo číslo 1 když Ti někdo něco pošle zkontroluj si jestli je to ono než si to strčíš do auta 3



Netuším jestli mohl ten netřecí pul centimetr obvodu způsobovat prokluz u tak slabého motoru s tak bídným kroutákem.



Zkusím to pořešit s Renovakem, aspon zjistím jak vstřícné mají reklamační oddělení, pokud to nedopadne měl bych pro někoho 180ku lamelu za láhev něčeho dobrého1 3
09:22:23
05.10.2016
Vrba
-> Čokin: Na to,že jsi tam z**rvil co se dalo,tak ten výsledek není zas tak zlý. Kor když se vezne v úvahu aktuální zpřevodování a ta spojka - ta musí co nejdříve ven, se divím,že jsi s tím odjezdil celou sezonu.
upraveno 1x, naposled 05.10.2016 09:24:35
08:27:45
05.10.2016
Dušan
-> Čokin: ja to podlozil a od te doby byl klid. Holt i keramika klouze kdyz se nepodlozi, ale pod 100k to nikdo nepozna.
07:20:27
05.10.2016
Čokin
Co mě sere je ta spojková lamela z Renovaku, furt to klouže jako prase už při výjezdu z garaže, nevím jestli jsem tedy jediný. Pokud to má být opravdu vypodložené 1-2 mm pak nechápu proč taková firma to tam k tomu produktu nenapíše. Ted mě nezbyde než zase motor ven kvůli spojce a návrat k serii. Co jsem se bavil se Zdendou DNX na sraze tak mu ta lamela vydržela půl roku polozávodění pak se rozletělo obložení na kusy a říkal, že už nikdy více.
upraveno 1x, naposled 05.10.2016 07:21:38
21:32:10
04.10.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 04.10.16 21:03:18: JJ tu diskuzi jsem taky četl, Schwejk se tam tomu ještě směje, ale jemu bych motor nesvěřil...
21:07:19
04.10.2016
vhml
-> Čokin 04.10.16 21:03:18: šedivá brala na vrchách taky kolem 40. Ale tak to je daný tím, že motor sice ženeš, ale v nízkých rychlostech, takže k tomu nenajedeš adekvátní kilometry. Protože ,,vytočenej" motor žere na trojku i pětku stejně, ale kilometrů najedeš třeba polovic.
21:06:07
04.10.2016
Eidy
-> Čokin: To musí bejt špatně natryskovaný. Mě bere Kóča maximálně 25 litrů na okruhu. Spíš tak kolem 20.
21:03:18
04.10.2016
Čokin
-> Tuner#2: Podle diskuze na FB co jsem pochytil, tak původně jezdil nějaký motor od Schwejka, ale ten prý dlouho nevydržel a co tam je ted netuším, ale když tam kopl 3ku tak šel z výfucku slušný čoud, takže bohaté jako prase. Samotného by mě zajímalo co v tom ted má, ono dost udělá i ta váha. Jinak jsem třeba netušil, že Webry jsou schopny brát na 1,4ce v závodním režimu 38 litrů. To snad už ten benzín teče z toho výfuku.
19:49:33
04.10.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 04.10.16 13:21:44: Nevím zda něco dělal s motorem, ale když jsem tam byl já, tak mě ujel o délku auta což je na 300vku vačku a webry docela smutný oproti 265tce na Sedru 1
Extreme Tyres