skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
No v kazdem pripade dekuji vsem co si na to vzpomenou za snahu :-)
-> jourin: Koberec se určitě urodí, pokud je CZ.. když to tu čtu a vůbec.. jsem se v neděli zprasil u kámoše na půdě až po lokty. Bohužel koberec byl nakonec nejspíš týhle struktury, ale bohužel červenej a černě pravidelně "mourovatej"..*
10*
-> jourin: Ok, tak ja budu zase dal somrovat po pudach kde by se to mohlo zjevit. Maji me obcas za blazna a neuveritelnyho drzouna kdyz se jich vyptavam jestli na pude nahodou nemaji koberec z dob CSSR, ale tak co. Image uz mam stejne jakou mam tak je to jedno. Ale verim, ze nekde bude. Ja osobne ted videl na tech pudach 2 fungl novy koberce z dob CSSR ktery nikdo nikdy nepouzil.
Takze sance podle me je. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Koberec nemame, mame jeden co ma stejnou strukturu ale jine barvy, pak mame druhy co ma jinou strukturu a podobne barvy :) Takze stale hledame
-> jourin: Už jsi sehnal ten koberec? Já obešel 3 půdy kde hrozil případný výskyt, ale smůla.
Tak jestli máš dej vědět, ať nesomruju po půdách jestli už máte.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Qwak: -> Tomaso435: A k čemu by mi bylo když ho ještě nepotřebujeme :) a ještě dlouho potřebovat nebudeme :)
-> Qwak: stejná otázka :)
-> jourin: už máš to čelo?
?
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> jourin: Potvrzuju obal topení - taky se mi jeví jako výrobek Kovony Karviná, kterej se dával do embéček (včetně přepážek).
Ono te prepazky ma aj ten bakelitovy obal, sice ne nanitovane, ale ma :)
-> exwrcteam: No jo uz jsem se s tim smiril ze je i v 1000MB :-))
co se tyce lamino obalu topeni tak tady mam z mb z 65 a taky ma prepazky a je svetlej:)
-> Eidy: Tyvoe! Silvestr je úplně normální pracovní den! ;-)
-> jourin: Čte to, ale nemůže stíhat všechno, když ho kapitalistickej vykořisťovatel zaměstnává i na Silvestra.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď už to teda ví, ale nemyslím si, že to pomůže.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď už to teda ví, ale nemyslím si, že to pomůže.
-> Eidy: Aha, myslel jsem ze to tady cte :) No ale ted uz o tom vi ne? :-D
-> jourin:
Mluvil jsem s Petrem a o Ringu nic nevěděl. A když jsem se ptal jak jsou na tom ta 2 auta, tak to bude asi na dlouho. Máte tam toho kopec a ještě X dalších aut, který tu ani nejsou a prej pojedete nějaký závody v Rakousku a Itálii a prostě toho máte až nad hlavu. Jestli to rozchodíte na podzim, tak to bude úspěch. No nic, přidáte se příště. Ale mrzí mě to. Dost jsem se ukájel představou, že uvidím tyhle dvě legendy na Ringu na vlastní oči. ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Eidy: No klidne mu zavolej :-D Rad te uslysi :)
-> jourin: Asi jo teta. Mám krátkou pamět.
A co LR a RH? Mám zítra zavolat Petrovi? Na jaře jedeme.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A co LR a RH? Mám zítra zavolat Petrovi? Na jaře jedeme.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Tak pak k nam musis jezdit ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jourin: Náprava? Tam je to vyměněný, úchyty převařený a dutiny pořádně vystříkaný.