skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
22:15:57
15.06.2014
15.06.2014
jourin
-> Eidy: Myslim ze svetu by vic prospelo kdybys misto kecu vesel ty lidi co je generujou :)
22:14:18
15.06.2014
15.06.2014
Eidy
-> jourin: Já myslím, že bys tyhle řeči měl sbírat a pak pověsit za okno. Dost lidí by to pobavilo :)
22:08:19
15.06.2014
15.06.2014
Petr98
-> jourin: Už jsem to říkal i Petrovi: Nejvíc debilních keců mají ti, co sami nikdy nic nedokázali
21:12:48
15.06.2014
15.06.2014
jourin
-> Nwkt: Jo to taky... proste debilni kecy.. nepresvedcil je ani certifikat z muzea...
21:07:27
15.06.2014
15.06.2014
Tomaso435
-> Nwkt: nebo že tomu voddělal opěrky
21:06:09
15.06.2014
15.06.2014
jourin
-> m8rinek: Smutna cast toho vtipu je, ze to mysleli vazne :)
-> krup: Obsah bedny je opravu origo, sehnal jsem to primo ve vozovne :)
-> krup: Obsah bedny je opravu origo, sehnal jsem to primo ve vozovne :)
21:05:38
15.06.2014
15.06.2014
Nwkt
-> jourin 15.06.14 20:28:45: a že jsou jinak světla si nikdo nevšim?
21:03:59
15.06.2014
15.06.2014
Tomáššš
-> jourin: nadherny finis :) kedy ti mam doviest moje auto ?
21:00:12
15.06.2014
15.06.2014
krup
-> jourin: byl jsem se letos podívat jen na skok, ale tleskám, kus práce kluci :)
Za mě osobně palec nahoru za obsah bedny ;)
Za mě osobně palec nahoru za obsah bedny ;)
20:46:08
15.06.2014
15.06.2014
m8rinek
-> jourin 15.06.14 20:28:45: Boží vtípky:D
20:44:58
15.06.2014
15.06.2014
jourin
-> Jawák: Si z toho nič nerobím :) Nás ty odborný řeči baví :-)
20:44:21
15.06.2014
15.06.2014
castrol
-> jourin: neznalost ospravedlnuje
20:42:09
15.06.2014
15.06.2014
Jawák - zrušená registrace
-> jourin 15.06.14 20:28:45: z toho si nič nerob,to auto je nádherne
20:37:26
15.06.2014
15.06.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
20:32:06
15.06.2014
15.06.2014
Kocvin
To auto je prostě nádherné! :)
20:28:45
15.06.2014
15.06.2014
jourin
-> Burák: Ja bych to upresnil, slesel jsem ze jsem to auto zkurvili metalizou, nechapu proc jsme si kolem oken udelali nerezovy ramecky a nejlepsi informace byla ta, ze neumime na auto napasovat blatnik, dali jsme ho tam tak blbe ze mame posunutou nadrz uplne nahoru :-D ten s tim blatnikem musel byt VELIKY odbornik... neni mi vubec jasny jak by to slo podle jeho popisu udelat :D
17:37:20
15.06.2014
15.06.2014
Burák
-> jourin: Všechny tři poháry na FCC podle mě naprosto a plně zasloužený akorát mi teda docela dostala část té komunity lidí. Při vyhlašování výsledků krom bandy kolem nás a pár známých toho, či onoho oceněného skoro nikdo netleskal. A specielně u tohohle auta jsem zaslechl pár docela zarážejících hlášek, pramenících z naprostého nezájmu, neznalosti, závisti a blbosti
07:26:32
15.06.2014
15.06.2014
J3STER
-> jourin: Plánujete se s erkem ukázat na Oldtimmer festivalu ve Slavkově u Brna? www.agm-press.cz/
01:16:14
15.06.2014
15.06.2014
jourin
-> Eidy: s vlastnima...
00:56:43
15.06.2014
15.06.2014
Eidy
-> jourin: No, seš ještě mladej, tak Ti takový hlouposti odpustíme.