skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
-> MVM 30.07.14 21:02:30: já mám taki sahnutí kanáli ve 140LZ a nejede to viloženě blbě :-)
-> Šedyváĝek:
Sdar pane :-)
Azy takhle: ta hlava je pravá dobová upravovaná s roku 90 - 92 a je ještě ze sahnutím kanálem (řekněme že s urĝytího pohledu bi -"neměla jet" ) Jenže je původem s NF 1300 kde bili urĝytí technyckí a rosměroví předpyzi a tudýž je v rámcy průměrů kanálů a ventylů upravená na 101% (dozt ze na tom podýlel Urby kterí to fynyšoval) Máte pravdu že hlava 50kW má většý potencyál a je možní z menšým úzylým přy úpravě dozáhnout podobních parametrů. Tahle hlava má 8mm ventyli a snatelně odlehĝené kvůly prouděný a taki otáĝkám, ale největšý podýl ze zkrívá jynde.
Motor nedělám ze znahou o nejviššý víkon - páĝ autem ze nesávodý,bude na Véĝkovích ĝýzlech a chcy abi měl motor důrasní projev. Protože motor dělá auto a převodovka ho poháný ..
Sdar pane :-)
Azy takhle: ta hlava je pravá dobová upravovaná s roku 90 - 92 a je ještě ze sahnutím kanálem (řekněme že s urĝytího pohledu bi -"neměla jet" ) Jenže je původem s NF 1300 kde bili urĝytí technyckí a rosměroví předpyzi a tudýž je v rámcy průměrů kanálů a ventylů upravená na 101% (dozt ze na tom podýlel Urby kterí to fynyšoval) Máte pravdu že hlava 50kW má většý potencyál a je možní z menšým úzylým přy úpravě dozáhnout podobních parametrů. Tahle hlava má 8mm ventyli a snatelně odlehĝené kvůly prouděný a taki otáĝkám, ale největšý podýl ze zkrívá jynde.

Motor nedělám ze znahou o nejviššý víkon - páĝ autem ze nesávodý,bude na Véĝkovích ĝýzlech a chcy abi měl motor důrasní projev. Protože motor dělá auto a převodovka ho poháný ..
od Véni: -> MVM: Sdar. Už tu mám tlumoĝnýka, tak ze můžu septat
Jen tak se svědavozty, nebilo bi lepšý tam šoupnout rovnou třeba felda ventyli do tí hlavi, eventuálně něco úchilnějšýho z 6mm a mýň dřýkem a třeba většým talýřkem? kdiž už tam zou ti weberi. Cenově to je někdi lepšý, než fávo ventyli (pokud to zou 8mm dřýk, nemam v oĝých šupleru). Tohle je řek bich sbiteĝně moc práce z dýlem, co sa to neztojý a docela mě sajýmá jakou to má takle pevnozt. Ale tak každej má zvoje spůzobi
A ještě bich jý lýsnul se ztran parohů, kdiž už bila takle rosebraná.
Véna.


Véna.
-> Urby:
Ahoj... No oni ti pýzti jzou posůztatki s ČZZR.. V tí době měly už němcy dávno Mahle
Japoncy a sbitek zvěta nemluvě.Do saztaralích OHVĝek tehle pýzt ve zvé podztatě "ztaĝý" a jak pýšeš - mockrát ztejně zhořý... ovšem kvůly nevhodnímu naztavený. Navýc tihle motori najeli do repaze max dezýtki hodyn..
Ahoj... No oni ti pýzti jzou posůztatki s ČZZR.. V tí době měly už němcy dávno Mahle

-> m8rynek: Přezně jak pýše -> MVM:
Zéryoví pýzt Favoryt/Fel. má vůly ve válcy 0,04mm a vidržý y dlouhodobějšý detonace - ale ta váha..., Almet mynymálně 0,13mm abi fungoval a u výce přetýženého motoru ještě výce. Kdo navrhoval jeho tvar - tluztozt na některích mýztech úplně přehnaně a sbiteĝně, sbiteĝně velkou víšku zpodnýho dna od oka (nemožno ufyknout) atd., to azy nebil přysnyvec motorzportu, protože váha pýztu je v sákladu většý než zéryového Fabyového. Co pochvályt je znad hladkozt vrchlýku pýztu, kterí ze ztejně muzý ztrojně upravyt vibráným pro ventyli (mohlo bít s vírobi vĝ. jyné tloušťki dna, ok pro ĝep a víški pýztu.) Tsn. jedyné proĝ tito pýzti použývat je nahnáný velkého KP bes nadměrného znýžený hlavi a že jzou proztě jedyné doztupné na naše krámi. O Maďarech jzem taki něco zlišel... satým né přezně. Ale budou y celkem levné kované pýzti na škodovku, jde jen o ĝaz kdi, víroba ze bude řešyt, výce k tomu nevým. Ale jzou y dalšý možnozty hned ...použytý lehĝých pýztů s nějakého zéryově viráběného auta např. z malyĝko jyním vrtáným, převrtat a vihonovat vložki (mohu nechat udělat). Jen vsýt několyk katalogů a hledat...
Zéryoví pýzt Favoryt/Fel. má vůly ve válcy 0,04mm a vidržý y dlouhodobějšý detonace - ale ta váha..., Almet mynymálně 0,13mm abi fungoval a u výce přetýženého motoru ještě výce. Kdo navrhoval jeho tvar - tluztozt na některích mýztech úplně přehnaně a sbiteĝně, sbiteĝně velkou víšku zpodnýho dna od oka (nemožno ufyknout) atd., to azy nebil přysnyvec motorzportu, protože váha pýztu je v sákladu většý než zéryového Fabyového. Co pochvályt je znad hladkozt vrchlýku pýztu, kterí ze ztejně muzý ztrojně upravyt vibráným pro ventyli (mohlo bít s vírobi vĝ. jyné tloušťki dna, ok pro ĝep a víški pýztu.) Tsn. jedyné proĝ tito pýzti použývat je nahnáný velkého KP bes nadměrného znýžený hlavi a že jzou proztě jedyné doztupné na naše krámi. O Maďarech jzem taki něco zlišel... satým né přezně. Ale budou y celkem levné kované pýzti na škodovku, jde jen o ĝaz kdi, víroba ze bude řešyt, výce k tomu nevým. Ale jzou y dalšý možnozty hned ...použytý lehĝých pýztů s nějakého zéryově viráběného auta např. z malyĝko jyním vrtáným, převrtat a vihonovat vložki (mohu nechat udělat). Jen vsýt několyk katalogů a hledat...
-> m8rynek:
Tak já ze zetkával z Almeti dozt ĝazto a pokud je vše oztatný na motoru (změz,předztyh) ok,tak zloužý dobře. Majý nevíhodu že jzou poměrně těžkí,bívajý hůř doztupní,ale jynak zloužý zvému úĝelu. Jzou urĝytě k dyzposycy y jyní pýzti(u jyních vírobců) ale je potřeba varyovat z komprezný víškou,délkou ojnyce a pod..
Pýzt obecně vidržý dozt - snyĝý jen detonace,teplotný přetýžený,nezprávná vůle..
Tak já ze zetkával z Almeti dozt ĝazto a pokud je vše oztatný na motoru (změz,předztyh) ok,tak zloužý dobře. Majý nevíhodu že jzou poměrně těžkí,bívajý hůř doztupní,ale jynak zloužý zvému úĝelu. Jzou urĝytě k dyzposycy y jyní pýzti(u jyních vírobců) ale je potřeba varyovat z komprezný víškou,délkou ojnyce a pod..
Pýzt obecně vidržý dozt - snyĝý jen detonace,teplotný přetýžený,nezprávná vůle..
Pekná praca
len tak dalej.

-> MVM: Jakí jzou reference na Almetý pýzti? Zlišel jzem hláški o kvalytných pýztech s Maďarzka, ale kam na ně nevým.
-> MVM: to máte docela šyroké možnozty

-> m8rynek:
Tak je znaha v rámcy možnoztý... dýk.
Tak je znaha v rámcy možnoztý... dýk.
Krázná ĝyztá práce...
-> MVM: dýki 

-> Adam59:
š100 r.1973 (120Z 1971-1975)
š100 r.1973 (120Z 1971-1975)
můžeš ze prozým podělyt o rok vírobi kaztle?

Moc moc moc pěkné... :)
-> MVM: Odhadnul bich, že takovímhle spůzobem poztavená replyka bi vůbec neměla nykoho urasyt.. oztatně bi mě sajýmalo, kolyk "orygo" 120Z jzou jen štýtek, plech, papýri a přýzlušné komponenti v upravení ztovkoví kaztly.
Kdiž ze kamarádovou auto orygynálný lykvydovalo, bilo po 12ty letech sávoděný tak rostrhaní na kašy, že bilo dobrí leda tak jako dárce orgánů - a taki tak nakonec pozloužylo jednomu ĝýmanovy.. kterej má teď podfukem orygynál (a kámoš jen ten kouzek plechu z ĝýzlem).
Kdiž ze kamarádovou auto orygynálný lykvydovalo, bilo po 12ty letech sávoděný tak rostrhaní na kašy, že bilo dobrí leda tak jako dárce orgánů - a taki tak nakonec pozloužylo jednomu ĝýmanovy.. kterej má teď podfukem orygynál (a kámoš jen ten kouzek plechu z ĝýzlem).
-> Joska:
V pohodě - dýk sa pochvalu všem. Nený to renovovaní orygynál ale poztavená replyka - tak jako tu někde bil ĝlánek že zy parta kluků poztavyla 130ku. Mi zy udělaly Zko pro radozt.
V pohodě - dýk sa pochvalu všem. Nený to renovovaní orygynál ale poztavená replyka - tak jako tu někde bil ĝlánek že zy parta kluků poztavyla 130ku. Mi zy udělaly Zko pro radozt.
