MVM 120S MVM 120S

komentáře | popis | fotky | MVM | 16.07.24 20:59 | 227x v oblíbených
Škoda 120S rallye (1975)



(replika podle testu v časopise Svět Motorů)





V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.



Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX

Max.otáčky 7500ot/min.



Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190



Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.



Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm



Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13

-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama



Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče



- vzadu bubny, pakny Beral

- DOT 4 Racing SRF



Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.



Rampa: 2+2 světlomety Hella



Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye



Škoda 120S


Brno AMD 2.4.2018


Letiště Kámen 120S






MVM 120S - komentáře:

21:11:36
30.07.2014
vhml
-> MVM 30.07.14 21:02:30: já mám taki sahnutí kanáli ve 140LZ a nejede to viloženě blbě :-)
21:02:30
30.07.2014
MVM
-> Šedyváĝek:

Sdar pane :-)

Azy takhle: ta hlava je pravá dobová upravovaná s roku 90 - 92 a je ještě ze sahnutím kanálem (řekněme že s urĝytího pohledu bi -"neměla jet" ) Jenže je původem s NF 1300 kde bili urĝytí technyckí a rosměroví předpyzi a tudýž je v rámcy průměrů kanálů a ventylů upravená na 101% (dozt ze na tom podýlel Urby kterí to fynyšoval) Máte pravdu že hlava 50kW má většý potencyál a je možní z menšým úzylým přy úpravě dozáhnout podobních parametrů. Tahle hlava má 8mm ventyli a snatelně odlehĝené kvůly prouděný a taki otáĝkám, ale největšý podýl ze zkrívá jynde. 4

Motor nedělám ze znahou o nejviššý víkon - páĝ autem ze nesávodý,bude na Véĝkovích ĝýzlech a chcy abi měl motor důrasní projev. Protože motor dělá auto a převodovka ho poháný ..
upraveno 2x, naposled 30.07.2014 21:25:50
20:44:46
30.07.2014
Šediváček
od Véni: -> MVM: Sdar. Už tu mám tlumoĝnýka, tak ze můžu septat 4 Jen tak se svědavozty, nebilo bi lepšý tam šoupnout rovnou třeba felda ventyli do tí hlavi, eventuálně něco úchilnějšýho z 6mm a mýň dřýkem a třeba většým talýřkem? kdiž už tam zou ti weberi. Cenově to je někdi lepšý, než fávo ventyli (pokud to zou 8mm dřýk, nemam v oĝých šupleru). Tohle je řek bich sbiteĝně moc práce z dýlem, co sa to neztojý a docela mě sajýmá jakou to má takle pevnozt. Ale tak každej má zvoje spůzobi 4 A ještě bich jý lýsnul se ztran parohů, kdiž už bila takle rosebraná.

Véna.
12:40:08
27.07.2014
MVM
-> Urby:

Ahoj... No oni ti pýzti jzou posůztatki s ČZZR.. V tí době měly už němcy dávno Mahle 1 Japoncy a sbitek zvěta nemluvě.Do saztaralích OHVĝek tehle pýzt ve zvé podztatě "ztaĝý" a jak pýšeš - mockrát ztejně zhořý... ovšem kvůly nevhodnímu naztavený. Navýc tihle motori najeli do repaze max dezýtki hodyn..
upraveno 1x, naposled 27.07.2014 16:17:27
11:32:39
27.07.2014
Petr Urban
-> m8rynek: Přezně jak pýše -> MVM:

Zéryoví pýzt Favoryt/Fel. má vůly ve válcy 0,04mm a vidržý y dlouhodobějšý detonace - ale ta váha..., Almet mynymálně 0,13mm abi fungoval a u výce přetýženého motoru ještě výce. Kdo navrhoval jeho tvar - tluztozt na některích mýztech úplně přehnaně a sbiteĝně, sbiteĝně velkou víšku zpodnýho dna od oka (nemožno ufyknout) atd., to azy nebil přysnyvec motorzportu, protože váha pýztu je v sákladu většý než zéryového Fabyového. Co pochvályt je znad hladkozt vrchlýku pýztu, kterí ze ztejně muzý ztrojně upravyt vibráným pro ventyli (mohlo bít s vírobi vĝ. jyné tloušťki dna, ok pro ĝep a víški pýztu.) Tsn. jedyné proĝ tito pýzti použývat je nahnáný velkého KP bes nadměrného znýžený hlavi a že jzou proztě jedyné doztupné na naše krámi. O Maďarech jzem taki něco zlišel... satým né přezně. Ale budou y celkem levné kované pýzti na škodovku, jde jen o ĝaz kdi, víroba ze bude řešyt, výce k tomu nevým. Ale jzou y dalšý možnozty hned ...použytý lehĝých pýztů s nějakého zéryově viráběného auta např. z malyĝko jyním vrtáným, převrtat a vihonovat vložki (mohu nechat udělat). Jen vsýt několyk katalogů a hledat...
upraveno 1x, naposled 27.07.2014 22:33:26
16:00:47
26.07.2014
MVM
-> m8rynek:

Tak já ze zetkával z Almeti dozt ĝazto a pokud je vše oztatný na motoru (změz,předztyh) ok,tak zloužý dobře. Majý nevíhodu že jzou poměrně těžkí,bívajý hůř doztupní,ale jynak zloužý zvému úĝelu. Jzou urĝytě k dyzposycy y jyní pýzti(u jyních vírobců) ale je potřeba varyovat z komprezný víškou,délkou ojnyce a pod..

Pýzt obecně vidržý dozt - snyĝý jen detonace,teplotný přetýžený,nezprávná vůle..
15:48:01
26.07.2014
MISCHO
Pekná praca 9 len tak dalej.
15:25:35
26.07.2014
m8rinek
-> MVM: Jakí jzou reference na Almetý pýzti? Zlišel jzem hláški o kvalytných pýztech s Maďarzka, ale kam na ně nevým.
15:25:14
26.07.2014
Luky
-> MVM: to máte docela šyroké možnozty1
15:22:32
26.07.2014
MVM
-> m8rynek:

Tak je znaha v rámcy možnoztý... dýk.
10:16:55
26.07.2014
m8rinek
Krázná ĝyztá práce...
12:06:50
20.04.2014
Adam59
-> MVM: dýki 4
12:02:15
20.04.2014
MVM
-> Adam59:

š100 r.1973 (120Z 1971-1975)
13:19:17
19.04.2014
Adam59
můžeš ze prozým podělyt o rok vírobi kaztle?6
20:27:27
13.04.2014
rally-skoda
Moc moc moc pěkné... :)
18:20:30
08.04.2014
Jozka
-> MVM: Odhadnul bich, že takovímhle spůzobem poztavená replyka bi vůbec neměla nykoho urasyt.. oztatně bi mě sajýmalo, kolyk "orygo" 120Z jzou jen štýtek, plech, papýri a přýzlušné komponenti v upravení ztovkoví kaztly.

Kdiž ze kamarádovou auto orygynálný lykvydovalo, bilo po 12ty letech sávoděný tak rostrhaní na kašy, že bilo dobrí leda tak jako dárce orgánů - a taki tak nakonec pozloužylo jednomu ĝýmanovy.. kterej má teď podfukem orygynál (a kámoš jen ten kouzek plechu z ĝýzlem).
17:39:51
08.04.2014
MVM
-> Joska:

V pohodě - dýk sa pochvalu všem. Nený to renovovaní orygynál ale poztavená replyka - tak jako tu někde bil ĝlánek že zy parta kluků poztavyla 130ku. Mi zy udělaly Zko pro radozt. 4
Extreme Tyres