skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
No tak, co bych tady pověděl.
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Škoda 120
řekl bych, že to je čistokrevný závodní auto, ostatně posudte sami....
Tohle auto bylo postaveno v letech 1978-80 pro mistrovství tehdejší ČSSR v závodech dovrchu.
Tehdy můj otec s tímto autem bojoval na předních příčkách ve třídě "národní pohár 1300" na okruzích, s motorem o obsahu 1298. A můžu dodat že tento vůz nejednou porazil tak zvučné jméno, jako je A.Charouz.
Tak okolo roku 1982 byla tato třída zrušena a závodák se začal přestrojovat do třídy "Škoda 120LS"
pro MČSSR v závodech dovrchu. Otec se stal v roce 1988 a 89 , mistrem republiky ve své třídě. A jelikož se má v nejlepším přestat, tak bylo auto řádně uloženo.
Já jsem po deseti letech auto vytáhnul z garáže a začal ho zprovoznovat. Ale podařilo se a po prvních kilometrech sme si nějak "začali rozumět". Na start svého prvního závodu jsem se postavil v roce 2001. Oba sme to přežili.... A hned na druhem hobby závodu jsem obdržel věnec za druhé místo ve třídě do 1400 ccm. Za tu dobu co toto auto mám, doznalo podstatných změn.
Karoserie je bez jakychkoli zbytečných "vymožeností". Kapoty bez výstuh, lehké dveře, plexi krom čelního skla, namontovaný ochranný rám, sedačka sparco, volant Momo 31cm. Bitelné řazení vlastní výroby, tvrdý stabylizátor 20mm, vyztuženné ramena, atd...
Motor byl vyměněn z původního 110-ti konňového 120LS za novější...
Obsah 1400 ccm, vrtání 78,5, zdvih 72, blok felicie, přepracovaná AL hlava, sací kanály o průměru 32 mm, ventil 37/32 mm, komprese 13:1, vačka 316°/316°, T-písty, naleštěné ojnice, odlehčená a naleštěná klika + řemenice, Setrvačník vážící 2,5 kg.
Dva dvojité karburátory Webber 45 DCOE, sací potrubí z elektronu 18cm k ventilu-přez hlavu. Výfukové svody čtyři do jednoho bez jakéhokoli tlumiče.
Rozdělovač BOSH bez podtlaku, kontaktní
Svíčky Bosch Platinum
Spojka sériová 190mm, přítlačák Sachs sporting
Kola dle potřeby, o rozměrech 6,5 až 10 palců x 13. MTX, ARC, Strauch
Převodovka: dle potřeby:
4kvalt - 4,66 skládaný
5kvalt - 4,44 -II-
5kval t- 4,22 seroový
Pneu: AVON -na sucho (slick) 7,2/20 vpředu 9,2/22 vzadu
Yokohama - na mokro 200/50 vpředu 240/45 vzadu
Tlumiče: Koni, plynule nastavitelné
A ještě musím podotknout, že auto nemam na parádu, ale pro účel, takže koukám, aby to co nejvíc jelo. a zase tak moc mi nezáleží na tom, jak to bude vypadat. Dík za pochopení...
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ _________
Nejnovější zpráva, celková váha auta bez řidiče je 640 kg.
sezona 2006 A-1400 :
1.místo (8.4.06) na okruhu Letiště Hoškovice u Mnichova Hradiště
2.místo (29.4.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo (27.5.06) závod dovrchu Skuhrov nad Bělou u Kvasin
3.místo (22.7.06) na okruhu Vysoké Mýto
1.místo ( 5.8.06) závod dovrchu Hronov u Náchoda
4.místo ( 3.9.06) závod dovrchu Lanškroun, Hobby + MČR
3.místo (7.10.06) závod dovrchu Kozákov
1.místo celkově ve třídě do 1400 v serialu orlický sprint 2006
sezona 2007 A-1400:
1.místo (14.4.07) na okruhu Letiště Hoškovice
2.místo (28.4.07) závod dovrchu Záskalí u Liberce
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
Yarda/Škodouka - komentáře:
-> M4TEZ: možná to tak visnělo, ale saz tak jednoduchí to nebilo, to my věř..
heh to muzy bejt masec, to je jak v ameryckejch fylmech, mladoch pryjde do ztodoli odkrije plachtu zfoukne prach s nabouchaniho fara, zedne a na poprvi chitne. jynak nadupana mazynka

-> MerHans: Z Martynem to nema co delat. Problem je v tom se nejzou trate a to je celi.
-> MerHans: jo já to všechno chápu. nyc proty tomu nenamýtám, kdiž to nejde, tak to proztě nejde.
-> MerHans: šmarja co zem to tam napzal! Majšajdr je zprávně
-> Jaryn-22: Lony na tom prej Majšejdr něco prodělal a už mněl problémi ze sajyštěným tratý. Hronov mu nedovolyly. Javornyce nený zkolaudovaná a Zkuhrov mu nedovolyly kvuly ztavu vosovki. Takže mu sbilo mejto a to mu sa to neztojý. A nepochibně sa to taki muže tragycká nehoda Martyna Vodehnala, ktará tým všým motoryztyckím děným a jejych přýsnyvcy dozt otřázla.
-> Pavel Korbelář: jo tiz to trefyl, obiĝejná kivka a satym to na ti koně ztaĝý, akorát odchásej kameni.(
-> Myrekerko: jak jako popyz? technyckí krezlený neumym, všechno je ydyvydualyta zpojená z ymprovysacý ))))
-> Myrekerko: jak jako popyz? technyckí krezlený neumym, všechno je ydyvydualyta zpojená z ymprovysacý ))))

-> Myrekerko: mizlym se tam ma prach vobicejnou kivfku:)) mosna s uresanejma prusynama ale nechcy kecat..
ĝau mohl biz my pozlat pár fotek sadný nápravi z popyzem vístuh. Dýki moooc
-> MerHans: jo dýk
Akorát škoda, že Orlycki zprynt pro letošek srušyly.


-> Jaryn-22: vyděl zem tě na pár sávodech orlyckího zpryntu a jesdý ty to jak zvyň. Jen tak dál

-> Beri: jo jo zou tam jen O-kroužki jynak nyc jyního.
ti máš ti weberi jen takhle natvrdo na tom záný??azy co ĝtu,tak to chodý bes problémů....
-> Jaryn-22: nebili bi nejaki fotki auta s 80.let?
-> Pavel Korbelář: jo kravál to malynko je no. )) ale je to tak odzkoušení, že z tlumyĝem to nefunguje a navýc to zou sávodi, tak proĝ bi to neřvalo. ))
-> Jaryn-22: A taki jzy měl fakt zuvereně nejhlazytějšý ztarti to ze nedalo vidržet ten kraval s těch zplazenejch trubek:))
-> Jaryn-22: jj koukal jzem na vizledki, celkově jzy ze neumyztyl špatně mizlym že y lepšý než nějake zubaru ale to možna řydyla ta ženzká jak tam malem zrasyla fotografa:))
-> Pavel Korbelář: heh, uplně ztejní ĝazi z mytzubyzhy lencer EVO 9

-> Jaryn-22: hmm zluzne:))