Tak jen stručně... je to Škoda 120LS v soutěžní úpravě pro skupinu A/120LS která se jezdila v 80.letech. Doklady a různé díly jsou ze 105L rv. 81 která byla nejspíše havarovaná a v roce 1984 proběhla výměna karoserie z původní úzké na širokou M1 a výměna motoru za typ 120LS, následně byla přestavěna na "Vozidlo pro sportovní účely" a měla sportovní průkaz... auto závodilo v sezoně 1985/86. V roce 97 proběhla přestavba na civilní provedení a sloužila jako rodinné vozidlo..... až do roku 2010, kdy byla vyřazena z registru. Od té doby nejela, pouze občas nějaký postrk, motor bežel naposled před 5 lety.
Karoserie je původní s řadou dobových úprav z doby kdy závodila..... stav je úměrný stáří, ale koroze je jen na obvyklých místech, jako prahy, lemy a vršky podběhů.
Motor je 120LS původní s úpravami, pouze byla vyměněna vačka za seriovou, aby se s tím dalo jezdit.
Přední náprava Mková, s vyztuženými rameny, 4-pístkové brzdiče, původně jedna hadice a propojky, po návstěvě STK přestavba na 4 hadice jako v serii.
Zadní náprava širovká kyvka + 5kvalt v neseriovém provedení ale co je uvnitř za výtvory se uvidí až se rozpůlí.
V interieru je odpojovač baterie s kolíčkem a táhlem, původní 2kg hasičák pod přední sedačkou, tlakoměr a teploměr oleje.
K autu je vetšina dobových závodních dílů..... majitel je naštěstí schoval, takže je k tomu původní ocelový ochranný rám a k němu vyřezaná palubka, tripmaster Halda s náhonem, lampička nad dveřma na čtení itinerářů, ostrá vačka, původní skořepiny včetně rámů, krabice od interkomu, elektrická palivová pumpa a původní dvoudílná maska v barvě auta.
Start motoru po 5ti letech stání.
Rád bych sehnal alespoň jednu fotku ze závodů z té doby..... Kdyby někdo měl fotky z roku 1985/1986 z rally Pačejov, Lužické hory, Smědá, Vysočina, tak bych byl vděčný kdyby se podíval, případně oskenoval :-)
Pavel P./ Škoda 120LS/A - komentáře:
Tak jsem včera navštívil bývalého majitele a odvezl si hromadu pěkných dílů.... ale předevšim se na dně skříně vyloupla komplet sada KONI tlumičů se silnějšíma pístnicema, které tam původně byli, ale postupem času byli majitelem považovány na ztracené/vyhozené.
Dva jsou trochu vyteklé a dva jdou pěkně. Ale jsou rozebíratelné, takže pujdou zrepasovat.

-> Luky: no právě...

-> Pavel P..: spíš můžeš o ty Včka přijít, když potkáš nějakýho aktivního zkušebního komisaře
-> Eidy: to ano, ale nandat a vyndat ho neni uplně snadný... a nebudu riskovat že mě zastaví nějakej uvědomělej soudruh strážník který bude zrovna vědět že ani u V nesmí být rám.

-> Pavel P..: Rám je vyndavací, tak o nic nejde.

-> Škoda 125 L: Díky, tak samozřejmě bych to rád uvedl do stavu v jakém to závodilo, ovšem pokud s tim budu chtít jezdit, tak jediná možnost je veteránská testace a tam je problem že tam nemůže být rám.... což mě trochu mrzí ale holt jiná možnost neni.
-> Pavel P..: Vidím to stejně, jako Eidy - takhle ventily nebo vahadla neznějí. Na čep to klepe docela výrazně (skoro bych řekl ojniční lágr, ale jestli to maže na volnoběh...), ale zase otázka, jak moc to zkresluje nahrávka.

-> Pavel P.. 27.08.19 22:47:48: To chce prohřát olej, nejenom vodu. Na videu to zní jako ojnice, ale to by nebylo na studeným oleji slyšet a na ohřátým to nemaže. Takže asi čep.
-> Pavel P..:
3 kPa, není to trochu málo Antone Pavloviči?
tohle zbylo z výfuku...

Takže jsem se dostal k výměně FA benzinové pumpy za škodováckou a výfuku za originál a motor jede.... tlak na oleji je slušný, na volnoběh po zahřátí tlačí 3kPa. Ale je tam slyšet nějaký klepání/rachtání, tipuju buď pístní čepy nebo ventily či vahadla.... to se uvidí
-> ZdrubT: v roce 84 jezdil prý ještě s úžovkou 120LS, kterou bouchli a tak sehnal tuhle napůl rozestavěnou na závody a použil svůj motor a převodovoku.... předchozí majitel byl také závodník podle ewrc...
Tak včera jsem z toho vyházel všechny krámy, vyndal koberce abych zjistil stav podlah a až na jednu díru u řidiče a jednu u spolujezdce, jsou zdravé. A taky se povedlo nastartovat motor....

-> Luky: tak tohle jsem si taky našel ještě před tim než jsem auto koupil :-)) ale pan majitel má spoustu fotek s bývalými auty, ale s timto nemá žádnou....
-> Luky: V. Novák za AMK Bílá Labuť
-> Eidy: no to bych taky rád věděl...

Takže kdy plánuješ svoji první RZ?
