130 LR/H 130 LR/H

komentáře | popis | fotky | jourin | 09.06.15 20:09 | 343x v oblíbených
Dneska se mi dostala do ruky VHS kazeta kde byla LR natocena po bouracce :-)



Skoda 130LR/H crash








Jedná okruhový speciál určený pro skupinu H a jediný vyrobený kus v AZNP. Auto bylo postavené na míru pro závody na okruhu v tehdejším západním německu. Jezdila s ním posádka Samohýl - Obermann. Firma Obermann byla v té době největším prodejcem Škodovky a tyto společné závody sloužili jako propagace na podporu prodeje.



Auto bylo provozováno přímo továrním týmem a na každý závod do NSR bylo dopravováno včetně továrního doprovodu. Po ukončení závodu vše opět hezky naložili a odvezli do Boleslavi na kontrolu a repasi.



Po prodeji Škodovky koncernu VW, došlo k ukončení spolupráce mezi Škodovkou a firmou Obermann, a všechna auta byla odprodána do německa kde pokračovala ve svojí závodní kariéře. V prosinci 2012 byla převezena zpět do CZ kde bude provedena jejich renovace. Více o převozu jsem psal tady: skoda-virt.cz/cz/.../9717 -skoda-rapid-130-h-a-130lr -h



130 LR/H bohužel dopadla tvrdě na pravý předek :-) Auto ma zničený podběh, podlahu kufru, práh a střechu. Je kompletně rozebrané, ale kompletní, pouze bylo přestříkáno do akčních závodních barev. Uvnitř zůstal duralový rám HEIGO, který je ovšem zcela odlišný od rámu ve 130 LR/B. Začína u přední nápravy která je zapuštěná více do kufru pro zlepšení jízdních vlastností a snížení těžiště a končí až v zadních podbězích. Přední kapota, dveře, i zadní kapota a laminátové blatníky jsou původní a použitelné. Na dveřích zřejmě klempíř vypustí duši, protože do původního tvaru mají poměrně daleko. V přibližně stejném stavu je i potah střechy, pravděpodobně se na tom značně podepsal způsob uskladnění karoserie a to, že střecha sloužila jako odkladací plocha pro cokoliv bez ohledu na rozměr a hmotnost :-( (Když jsme poprvé vylezli na půdu tak to auto pod hromadou bordelu nebylo vůbec vidět :-( )



Jinak je auto ve velice zachovalém stavu, takřka bez koroze a opravdu kompletní. Dokonce je k němu i funkční motor s 5x uloženou klikou, který po havárii sloužil jako záložní do okruhového Rapida. Původně v autě byl standardní motor ze 130LR s 3x uloženou klikou, ale ten byl později vyměněn za tento novější typ.



Našim cílem je zachovat opravdu celé auto a pokud to půjde tak nevyměnit žádný díl za nový. Karoserie bude rozebrána a opískována. Potom přijde na řadu odvrtání svárů a pečlivé natažení a vyrovnání do původního tvaru na stolici. (To je tedy zatím pouze můj optimistický odhad.. uvidíme co odhalí pískování)



130 LR/H - komentáře:

18:56:36
03.02.2013
Star LC20
-> jourin: jo, tak přesně tohle jsem chtěl slyšet/číst. Doteraz jsem měl za to, že i soutěžáky byly postavený na shodné karoserii s plechy stejné tloušťky jako má série. Tohle je pro mě nová informace. Takže díky za odpověď 4
18:50:46
03.02.2013
exwrcteam
-> jourin: co se clovek pri veceri nedozvi:)
18:48:35
03.02.2013
jourin
-> Star LC20: No trochu nechapu na co se ptas... obe otazky jsou podle me to samy :-) ale pokusim se vysvetlit...



Pri vyrobe tovarnich zavodnich aut byly nejprve vylisovany dily karoserie z tenciho a tim padem lehciho plechu, potom z techto plechu svarili skelet specialne pro motorsport.. tim padem se dostali na nizsi vahu oproti seriovym autum.. V te doby byla karoserie spotrebni material a v pripade potreby ji proste vymenili, takze jim bylo jedno ze nic nevydrzi :)



A netyka se to pouze 130LR ale i jinych fabrickych aut
18:01:56
03.02.2013
Star LC20
jourin napsal:

Zasadni informace je ta, ze kompletne cele auto je jako papir, vyrobene z tenkeho plechu 0,6 mm- Zaroven jsou vsechny vyztuhy rozvrtane a v prazich nebyla vyztuha vubec zadna.




Laický dotaz - takhle to auto už vyjelo kdysi z fabriky? Neboli, že přímo ve škodovce vyrobili takovou papírovou kastli?
23:26:24
02.02.2013
minno
-> jourin: vám to teda ide....paráda.
22:37:31
02.02.2013
TTomas
-> jourin: Koukam, ze jsi tu emigraci myslel vazne a snazis se vse stihnout jeste pred nastupem noveho prezidenta do funkce.36
20:20:10
26.01.2013
jourin
-> TTomas: Pokud neemigrujeme! :-)
17:30:48
26.01.2013
Petrson
-> TTomas: Asi tak, dost se na něj těším6 6
17:23:53
26.01.2013
TTomas
-> Qwak: Kazdej protezujeme nejakej ten model, ale pockej az bude to facko hotove...budes mluvit jinak 4
14:08:10
26.01.2013
Qwak
... "mámé" tady okruhovou LR.. a vy řešíte ńějaká fávo 41 ... jen si počkejte.. navíc tohle je podle mě mnohem zajímavější 40
10:06:28
26.01.2013
jok3r
-> jourin: a nebyla by nejaka fotecka? to me zajima4
22:56:12
25.01.2013
jourin
-> jok3r: Facko na navesu bude az na nej prijde rada :) ale je to Favorit 136L/H :)
22:28:31
25.01.2013
jok3r
a muzu poprosit vic info o tom facku na navesu? klidne i sz4
20:03:16
24.01.2013
racz
ten motor...115
11:51:17
21.01.2013
KKSkoda
jen tak dál kluci, ať máme u čeho slintat 2 6
11:47:32
21.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
Jen tak na okraj na podbrdské rallye přes poledne v sevisu zvedali o jednu díru na ramenu na zadku jednu LRu co měla pomalu přeštípané pancéřové hadičky k brzdám viz. moje fotka: www.ewrc.cz/ewrc/image_br owse.php?id=86364



Ten nosník je prostě vzadu limit, takže jedině vyřezat a nebo jinak tvarovat ramena. Je dobře, že tady jde trubka spodem jak na to koukám.
08:37:51
21.01.2013
Eidy
-> Tuner#2: tak to potom jo. To chápu.
23:24:12
20.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 20.01.13 22:53:36: Tam jde o to "šikmé" rameno což je třeba i u vlečky bez zásahu do nosníku kasle problém. Taky bych chtěl celé auto níž, ale už se moc nedostanu 8
22:55:31
20.01.2013
jourin
-> Eidy: No dostanes cely zadek cca treba o 5 cm niz :)
22:53:36
20.01.2013
Eidy
-> jourin: A kdyby bylo rameno vařený klasicky, tak by to kolidovalo s kastlí? Protože takhle je pružina a tlumiče beztak přichycená standardně k trubce, čili za mě tam nevidím žádný přínos.
Extreme Tyres