
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Š 1202 STW de luxe, r.v. 1969
- pořízen vcelku náhodou přes bývalého kolegu, který potřeboval u svého strýce místo na rybářský člun
- koupil jsem od synů prvního majitele /papíry ztraceny, řeší se duplikáty kvůli ponechání SPZ/
- vůz má měněné přední blatníky, je podomácku přestříkán a je místy pobouchaný
- PLÁNY : odvézt do šrotu :)
27.-29.4.2023 - umytí motoru, nová vodní pumpa, nová benzínová pumpa, chladič.....atp atp :)
- 1. majitel z STW udělal výbavu LAURIN & KLEMENT , vůz má :
- ruční plyn
- ampérmetr
- 2x topení
- fialová protioslňovací světýlka
- tlakoměr oleje
Škoda 1202 STW de Luxe, Československo 1963 (1963-1969)
Čtyřdveřové pětimístné kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 35 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2685 mm, rozchod kol 1250/1320 mm, vnější rozměry: délka 4485 mm, šířka 1700 mm, výška 1580 mm, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 110 km/h. Vpředu příčné závěsy a příčné listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Zavedli také verzi "de Luxe", ta měla bohatší vnitřní výbavu a na karosérii podélnou lištu z eloxovaného hliníku (na snímcích). V roce 1969 byla zvýšena komprese na 7,9 a výkon motoru se zvýšil na 51 koní a točivý moment na 88 Nm.
Charakteristika vozu z dobového tisku (rok 1962): Škoda 1202 STW je užitečný automobil širokého uplatnění. Je současně osobním i rychlým dodávkovým vozem. Věrný pomocník zemědělců. Po týdenní práci poskytne radost i odpočinek jako campingový vůz, v němž lze pohodlně přespávat. Slouží k dopravě 4 až 5 osob, eventuálně s 1 dítětem navíc a rozměrného nákladu do celkového dovoleného zatížení 650 kg. Má tři postranní a jedny zadní dveře, teplovodní topení s větráním, dvoubarevné čalounění, bezpečnostní volant, asymetrické reflektory, zpětný světlomet a jiné vymoženosti moderních automobilů.
VIDEO :
- pořízen vcelku náhodou přes bývalého kolegu, který potřeboval u svého strýce místo na rybářský člun
- koupil jsem od synů prvního majitele /papíry ztraceny, řeší se duplikáty kvůli ponechání SPZ/
- vůz má měněné přední blatníky, je podomácku přestříkán a je místy pobouchaný
- PLÁNY : odvézt do šrotu :)
27.-29.4.2023 - umytí motoru, nová vodní pumpa, nová benzínová pumpa, chladič.....atp atp :)
- 1. majitel z STW udělal výbavu LAURIN & KLEMENT , vůz má :
- ruční plyn
- ampérmetr
- 2x topení
- fialová protioslňovací světýlka
- tlakoměr oleje
Škoda 1202 STW de Luxe, Československo 1963 (1963-1969)
Čtyřdveřové pětimístné kombi, motor vpředu a pohon zadních kol. Zážehový, kapalinou chlazený řadový čtyřválec (R4), rozvod OHV, objem 1221 cm³, vrtání 72,0 mm, zdvih 75,0 mm, komprese 7,5, dva ventily/válec, karburátor Jikov, bez přeplňování, výkon 35 kW (47 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 87 Nm při 3000 ot/min, mechanická čtyřstupňová převodovka, rozvor náprav 2685 mm, rozchod kol 1250/1320 mm, vnější rozměry: délka 4485 mm, šířka 1700 mm, výška 1580 mm, pohotovostní hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 110 km/h. Vpředu příčné závěsy a příčné listové pero, vzadu kyvadlová náprava (poloosy) a příčné listové pero, přední brzdy bubnové, zadní bubnové.
Zavedli také verzi "de Luxe", ta měla bohatší vnitřní výbavu a na karosérii podélnou lištu z eloxovaného hliníku (na snímcích). V roce 1969 byla zvýšena komprese na 7,9 a výkon motoru se zvýšil na 51 koní a točivý moment na 88 Nm.
Charakteristika vozu z dobového tisku (rok 1962): Škoda 1202 STW je užitečný automobil širokého uplatnění. Je současně osobním i rychlým dodávkovým vozem. Věrný pomocník zemědělců. Po týdenní práci poskytne radost i odpočinek jako campingový vůz, v němž lze pohodlně přespávat. Slouží k dopravě 4 až 5 osob, eventuálně s 1 dítětem navíc a rozměrného nákladu do celkového dovoleného zatížení 650 kg. Má tři postranní a jedny zadní dveře, teplovodní topení s větráním, dvoubarevné čalounění, bezpečnostní volant, asymetrické reflektory, zpětný světlomet a jiné vymoženosti moderních automobilů.
VIDEO :
1202 STW ´69 - komentáře:
tak jsem našel firmu kde Š 1202 v létě oživí....

Já myslím, že jo, on to Franta popisuje ve svém knize "Šťastný František", mám to od něj i podepsané. Tam je podobné foto jen z trochu jiné pozice a ten vůz má i čitelnou SPZ. Někde jsem zahlédli něco v tom smyslu, že i motorky vozili v té 1202 nebo na přívěsu za ní. Byla to jiná doba, ale do Anglie to bylo stejně daleko jako dnes.
OK.
Podobnou měl i můj strejc, jezdil s tím v 60s pravidelně na Balaton. Auto bylo nezmar a vydrželo všechno.
OK.

Podobnou měl i můj strejc, jezdil s tím v 60s pravidelně na Balaton. Auto bylo nezmar a vydrželo všechno.
-> fanda klofanda: ano :) myslíš, že tam dojeli po ose ? :)
Pěkná Klotilda, no ale ....
ti dva borci s 1202 jsou v Douglasu na ostrově Man nad přístavem - jsou to Franta Šťastný a Gusta Havel, jeli tam na TT v roce 1961 spolu - tímto povozem. Tak aby to bylo známo, že.
ti dva borci s 1202 jsou v Douglasu na ostrově Man nad přístavem - jsou to Franta Šťastný a Gusta Havel, jeli tam na TT v roce 1961 spolu - tímto povozem. Tak aby to bylo známo, že.

-> j_j: Dej pak vědět, buď bych noty pustil, nebo spíše k nim sháněl auto.
Třeba na 1000 MB de Luxe červená 1968 jsem sehnal auto bez TP přesné dvojče 25 km daleko úplnou náhodou.
Třeba na 1000 MB de Luxe červená 1968 jsem sehnal auto bez TP přesné dvojče 25 km daleko úplnou náhodou.
-> Hurdis: ahoj, děkuji moc za zprávu a promiň, že jsme to pak nedořešili, musím zavolat dědicům v jakém je to stavu, podle mě byli už u notáře vyřídil dědictví a teď půjde na dopravák pro duplikáty, pak přepis na mě, jsem zvědavej jak to bude s povinným ručením, jestli tam bude nějaký průšvih.
-> j_j: Takže řešíš duplikat puvodnich not?
Taky jsem jednou musel, když s doklady manželka prodávajícího omylem prilozila v krbu. Byly RZ a záznam v registru. "Nějak" se to udělalo. Jen CS knížka byla nahrazena zelenou složenkou.
Kdyby něco, ty vyřazené noty na STW Ti tu pořád držím.
Taky jsem jednou musel, když s doklady manželka prodávajícího omylem prilozila v krbu. Byly RZ a záznam v registru. "Nějak" se to udělalo. Jen CS knížka byla nahrazena zelenou složenkou.
Kdyby něco, ty vyřazené noty na STW Ti tu pořád držím.
-> Eidy: kamos mi to zjisti u hasicu, co to bylo za motory a jak moc byly prekopany 

-> j_j: Jestli má 80 koní, rozhodně ber. 

-> Eidy: ted mi jeden pan nabidl ulozenku motor z hasicsky centraly, mam brat / srat ? :) cenu ani fotku jsem jeste nevidel ;) 

-> j_j 25.10.21 20:32:32: to právě myslím. Jako zvrchu je více aut jakž takž, ale tohle je dobrý i zespodu. To je super.
dále jsem chytil nerva a koupil bedny na díly, abych v tom měl nějaký systém a byly nějak normálně uskladněný v bednách ČSLA 

-> dragon_cb_cz: díky, s tímhle na Balaton bych jel radši s přespáním někde, s kilem by to za den šlo :) teď je otázka co s MB - jestli střelit nebo pak našetřit a za 6 let ho někomu vrazit na celkovou GO :) příští sezonu bych rád měl zprovozněný kilo a STW.
-> j_j: Super, jsem rád, že jsi do toho nakonec šel. Udělej z toho v rámci možností patinovku a vyraž na Balaton 

-> Eidy: nejhezčí je na tom ten stav podvozku :) kastle neni hnilá, ale je taková trochu jetá a v interiéru to smrdí jako v BVP a je takovej rozvrtanej, ale říkám si že ten interiér bude pak radost doladit...už mám objednanou origo nevrtanou palubku v kladívkový stříbrný barvě. 

-> j_j: To je fakt hezký stav. Gratuluju k úlovku.
díky, je to směs mastnoty a prachu :) teď nemá cenu to sundavat, byť pak auto prokoukne....