skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zde Vám předtavuji svůj nejstarší kousek co mám v garáži
Menší šestiválcová Škoda 633 se začala vyrábět v roce 1931 a její produkce skončila o tři roky později. Motor byl umístěn pochopitelně vpředu, chlazen kapalinou, měl stejně jako u všech vozů této řady uspořádání válců v řadě a rozvod SV. Z objemu 1792 cm3 (vrtání 65 a zdvih 90 mm) dával výkon 24 kW (33 k)/2800-3000 min-1. Typ 633 se mohl pyšnit již dvanáctivoltovou elektroinstalací, převodovka měla standardně tři stupně, ale mohla mít také o o kolečko více, tedy čtyři. Podvozek s rozvorem 2775 mm byl opět klasické koncepce s obdélníkovým rámem a tuhými nápravami, odpruženými půleliptickými listovými pery. Mechanické brzdy na obou nápravách byly již samozřejmostí. Samotné šasi vážilo 835 kg, karosovaný vůz pak 1150 kg. V drtivé většině se Škoda 633 nabízela jako čtyřdveřový sedan nebo dvoudveřový tudor. Obě verze dokázaly jet rychlostí 90-100 km/h, za své služby pak požadovaly 9-11 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Dnes se jedná o velmi vzácný vůz, i když byl ve své době považován za velmi zdařilý, továrnu opustilo jen 504 kusů, některé prameny uvádějí o dva více, tedy 506.
Po náročném hledání, jsem objevil fotografie, které jsem pořídil před dvaceti lety, když jsem 633 koupil. K mé radosti, jsou již některé barevné, což na to dobu nebylo zas tak běžné. Již vté době jsem některé díly renovoval a dnes Vám přináším fotografie střešní dřevěné kostry jak vypadala při koupi ( černobílé foto) a dnes ( barevné foto) když se začínám prokousávat k zaskládanému veteránku. Co si z té doby pamatuji, tak nejsložitější bylo vyjmout poškozené dříví, a to bez jeho dalšího poškození, aby posloužilo jako mustr pro nový rám. I opětovná montáž nebyla úplně bez problému, protože vše se muselo dokonale napasovat. Ale jak sami vidíte, tak výsledek je OK. Ta střecha bylo jediné porušení dřevěného rámu na tomto autě. Ještě několik černobílých fotek ze započaté renovace z roku 1990, která jak rychle začala, tak pro nedostatek času zkončila.
více na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...
Menší šestiválcová Škoda 633 se začala vyrábět v roce 1931 a její produkce skončila o tři roky později. Motor byl umístěn pochopitelně vpředu, chlazen kapalinou, měl stejně jako u všech vozů této řady uspořádání válců v řadě a rozvod SV. Z objemu 1792 cm3 (vrtání 65 a zdvih 90 mm) dával výkon 24 kW (33 k)/2800-3000 min-1. Typ 633 se mohl pyšnit již dvanáctivoltovou elektroinstalací, převodovka měla standardně tři stupně, ale mohla mít také o o kolečko více, tedy čtyři. Podvozek s rozvorem 2775 mm byl opět klasické koncepce s obdélníkovým rámem a tuhými nápravami, odpruženými půleliptickými listovými pery. Mechanické brzdy na obou nápravách byly již samozřejmostí. Samotné šasi vážilo 835 kg, karosovaný vůz pak 1150 kg. V drtivé většině se Škoda 633 nabízela jako čtyřdveřový sedan nebo dvoudveřový tudor. Obě verze dokázaly jet rychlostí 90-100 km/h, za své služby pak požadovaly 9-11 litrů benzinu na 100 kilometrů.
Dnes se jedná o velmi vzácný vůz, i když byl ve své době považován za velmi zdařilý, továrnu opustilo jen 504 kusů, některé prameny uvádějí o dva více, tedy 506.
Po náročném hledání, jsem objevil fotografie, které jsem pořídil před dvaceti lety, když jsem 633 koupil. K mé radosti, jsou již některé barevné, což na to dobu nebylo zas tak běžné. Již vté době jsem některé díly renovoval a dnes Vám přináším fotografie střešní dřevěné kostry jak vypadala při koupi ( černobílé foto) a dnes ( barevné foto) když se začínám prokousávat k zaskládanému veteránku. Co si z té doby pamatuji, tak nejsložitější bylo vyjmout poškozené dříví, a to bez jeho dalšího poškození, aby posloužilo jako mustr pro nový rám. I opětovná montáž nebyla úplně bez problému, protože vše se muselo dokonale napasovat. Ale jak sami vidíte, tak výsledek je OK. Ta střecha bylo jediné porušení dřevěného rámu na tomto autě. Ještě několik černobílých fotek ze započaté renovace z roku 1990, která jak rychle začala, tak pro nedostatek času zkončila.
více na forum.skodahome.cz/index. php?showtopic=...
Olin / Škoda 633 - komentáře:
Velmy dlouho sadna nova sprava. Jak na tom auto je?
-> Olyn1000: ĝým jzy natřel to bláto a res na rámu? Tlumexem?
-> Olyn1000: tak jak to vipadá? je nějakí progrez?
drsym palce renovacyou,toto budem zledovat podrobne:))parada 

Letošný Tachlovyckí Trojúhelnýk a zeztřyĝka mé 633. Také Škoda 633, ale mladšý a ĝtiř richloztný. Já mám jen třy.
Rám bil jen oĝyštěn a natřen antykorosný barvou. Protože některá pousdra jzou zouĝáztý rámu a např. řýsený nemá zebemenšý vůly, bila svolena tato šetrnějšý varyanta. A richle to moc nejde, jen z rámem jzem zy hrál tíden :(
-> Olyn1000: to jzy azy nepyzkoval? nebo nebilo treba?
-> Olyn1000: to je ale fofr.. to je nějaká richlorenovace? prosraď poztup jakím to renovuješ?
Převodovku, dinamo z vodný pumpou a ĝázty předný nápravi - brsdi na těhlycých
-> Myrek6: ...bohužel jen 1:43 a co máš sa dýli?
Moc pěkní povos.
Toho Zuperba jzy koupyl 1:43 nebo jako dalšý projekt? Měl bich na něj totyž nějaké mechanycké dýli k prodejy
Toho Zuperba jzy koupyl 1:43 nebo jako dalšý projekt? Měl bich na něj totyž nějaké mechanycké dýli k prodejy
-> Olyn1000: jen tak dál Olyne
Tak dnez my přybil dašý veteránek :) :) :) www.zkodahome.cs/novynki/
1401-legendarny-automobyli
.html