-> Eidy 21.11.21 10:26:48: I proto je potřeba po nalepení autem ideálně vůbec nemanipulovat, protože ta kastle se proti sklu na tom měkkém lepidlu kroutí.
-> SO545: Jasně - mě šlo o to, jak moc by se musela karosérie vyztužit, aby se to projevilo nějak výrazně pozitivně (zmenšením sil) na rámu okna, i když..
-> Bukaj 20.11.21 11:01:43: ..jsem se vezl v jednom MBX, kterýmu chyběly přídavný výztuhy prahů a okno se (třeba na šikmým žel. přejezdu) hýbalo v rámu tak, že to bylo vidět pouhým okem..
-> Bukaj 20.11.21 11:01:43: ano kalene sklo sa halvne vie pekne ohnut a to o dost....Vyrezaval som zadne okno z miltivanu ktore bolo prehnute o 2cm....neskutocne to v nom praskalo ale na pocudovanie prezilo.
-> Jozka 20.11.21 10:53:55: myslel som vystuzenie karoserie ako takej....jasne ze okno tomu nepomoze ani nahodou.
-> Jozka: Tak, tak. Ono se to nezdá, ale sklo v gumě/guma v rámu u škodovek dost cestuje...
Navíc jsem přesvědčen, že by se muselo udělat úplně nové sklo, protože sklo určené k vsazení do gumy bude asi menší, než by bylo potřeba pro přilepení...
...když už bych to zkoušel, tak bych pro začátek použil kalené sklo ze standardů - to vydrží nesmysl oproti lepenému
-> SO545 20.11.21 09:41:19: Někdy by to zkusit měl / mohl. Osobně bych si na dlouhou životnost po vlepení nevsadil, ty lepený skla kolikrát odrovná i křivej pohled, ale třeba se pletu..
A odhadnout jak se vyztužení projeví na odolnosti rámu P okna proti kroucení si teda netroufám už vůbec..
Lepené skla měly modely VW dodávané do USA, určitě Golf Mk II/Jetta, u MkI si tím jisty úplně nejsem, ale asi i ty to měly (právě kvůli zpevnění karoserie). Takže na západě technologie byla, je fakt, že karoserie byla už tehdy s tuhosti jinde oproti sedanům z MB.
-> SO545: Prasknuti je riziko, ale radší jsem tu myšlenku nevyslovil. Nemyslel jsem ani tak potisk zespodu, jako spíš zvenku. Ty lišty nebejvají moc široký, tak aby nebylo vidět lepidlo zvenčí.
-> SO545: Že by v sedmdesátkách měli soudruzi potřebnou chemii? Utrácet valuty se jim nechtělo. Každopádně myšlenka je to zajímavá a kdysi mi to hlavou taky proběhlo kvůli aerodynamice a zpevnění karoserie. Ale pak jsem si řekl, že u eRka to stejně nemá cenu.
Každopádně ti držím palce. Zbývá vyřešit tvar rámu, vybrat lištu a vymyslet nějak potisk/nástřik skla po obvodu.
-> SO545: Všechny zadomotorové škodovky výbavy "L" a vyšší už od 1000MB měly čelní sklo lepené, od 742 už to měly všechny modely. Jiné, než čelní sklo lepené nikdy nebylo, ostatní skla vždy kalená.
Tedy pokud se bavíme o bezpečnostním skle - kalené (rozpadne se na malinké kostičky) vs. lepené (dvě vrstvy skla a mezi nimi fólie - popraská, ale zůstane v celku - nevysype se na tebe). Pokud jsi myslel lepené ke kastli tmelem místo gumy, tak první sériová škodovka, která měla sklo lepené ke kastli byla Felicia Combi a týkalo se to pouze zadních bočních skel kufru...