skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Model : Š120 L - odstín laku 8430 Červeň zemitá
r.v. : 15.12.1982 přihlášeno Červen 1983
stav : Originální nikdy nebyla zásadně havarovaná ( pouze oděrka na PP blatníku - celolakovaný a LZ lem + spodní rožek LZ dveří ) opravy nebyly provedeny nic moc toto musím poopravit.
Koroze je nulová , vozidlo po celou dobu garážováno v suché garáži, naposledy vyjelo v roce 2005, STK propadla 2006.
Vozidlo vlastnil po celou dobu jediný pán (sousedův otec - bohužel náhle odešel a vozidlo zůstalo opuštěné v garáži)
Letos se jeho matka rozhodla vozidlo zlikvidovat.
Po celou dobu platili povinné růčo..
Já jsem se ji musel ujmout, neměl jsem to srdce ji nechat sešrotovat..
Plány do budoucna : poopravit chybky na boudě, pořádně vylít voskem, přeleštit, vypucovat interiér , vyměnit veškeré náplně, filtry, pročistit brzdy, promazat vše potřebné na podvozku, geomka, všechny hadice palivové i od chladící kapaliny, nandat dobové přední mlhovky, vyměnit osleplá přední světla, atd. atd...
Udělat veteránskou testaci a pak se jen kochat a kochat, garážové stání je k dispozici takže bude na špalíčkách postávat v koutě a když bude hezky půjde se trochu provětrat..
Včera sem se musel kousek popovézt a musím říct že ten motor jede neskutečně skvěle..
_________________________ __________________________ _______________________
Sezóna 2014
26.8.2014 :
Dnes dostanu osvědčení o veteránské testaci, zítra to šoupnu na magistrát k zápisu a tradá na STK a pro RZ ( 21.9. s tím musím frčet na svatbu..)
Včera sem rozebral na repas hydraulické okruhy, komplet brzdy i spojku, všechno v bubnech je jako nové bez náznaku koroze, pozink díly se všechny lesknou, čelisti nejsou opotřebené, na bubnech ani minihranka, přední kotouče i destičky jsou jako by tam byly týden, pravda , válečky a pístky se přilepily na degradovanou starou brzdovku ( z ní byla spíše pryskyřice ), ale všechno sem to vodním smirkem přeleštil, přegumkoval, natřel do barev a dnes budu skládat, samozřejmě na nové hadice..
Pravý přední blatník ovšem nevydržel, pán ho někde štrejchnul a někdo jej neodborně opravil 5mm vrstvou kitu a to velmi špatně, spodní ouško u prahu uhnilo a vzalo sebou kousek podběhu cca. 3x5cm toto se vyvaří novým plechem.
Dneska koupím nový blatníček ( čistý surový plech ), nové čepy řízení TRW ( na původních popraskaly manžetky a jsou trochu rezaté a vržou, tak je raději vyměním, když se stejně bude dělat geometrie ), svisláky a zbytek nápravy jsou OK, nacpal sem novou vazelínu a je to..
28-29.8.2014 :
Vyvařen konec prahu, ošetřena povrchová koroze pod blatníkem.
Blatník ošetřen - dvě vrstvy epoxy základu + zevnitř BODY, zvenčí rovnou plnič.
Doskládány hydraulické okruhy, odvzdušněné, rozebrán a vyčištěn karburátor složen a zpět osazen.
Auto zpět na kolech čeká na nalakovaný blatník a vytepování interiéru.
V mezičase vytaženo usmrcené turbodmychadlo na švagrově Alhambře 85kw PD , namontováno nové, složeno, zprovozněno.
1.9.2014 :
Broušení plniče.
2.9.2014 :
Narychlo nahozen zpět původní blatník příprava na STK.
3.9.2014 :
STK proběhla v pořádku, emise i volnoběh seřízeny, brzdy jak na novém voze.
Formální závady : povrchová koroze zavěšení, špatný stav gumáků na poloosách a prý drobné netěsnosti výfukové soustavy ( ovšem výfuk je OK bez netěsností..)
4.9.2014 :
RZ Doma a už na autě, hurá zůstaly původní, jupík !
A broušení a broušení a broušení..
5. - 7.9.2014 :
Odbahnění, vysušení, ošetření interiéru.
Nový motorový olej + filtr.
Broušení a dostříkávání plniče.
V mezičase oprava výfuku na švagrově Fobii.
8.9.2014 :
Po geometrii a blatník odvezen kamarádovi na olakování do boxu, zítra bude hotovo a šup s ním na místo, pak omytí šampónkem s voskem ( předpříprava povrchu ) a patlání voskové vrstvy..
9.-10.9.2014 :
Doskládávání interiéru, ladění mušek karoserie.
Blatník po laku, odstín se zdá býti v pořádku ( akorát jsem ve spěchu podcenil přípravu, není to tip top..bohužel je tam pár mini mušek, ale ty se na celku ztratí..)
Namontován, doladěné lícování kolem kapoty, rámečku světla, př. čela a dveří, zevnitř ošetřen 2x vrstvou Brunox epoxy, 2x vrstva Alkyton, 1x vrstva Body Beránka, 2x alkyton a finále bude UBS nebo vosk to se ještě rozhodnu jak ošetřit celkově podvozek..
11.9.2014 :
Vosk DoDo na cestě.
Dnes proběhne celková exteriérová očista šampoo s voskem jako předpříprava před voskováním a zítra tradá na svatbu..
Má pršet, takže jsem vcelku zklamaný z toho že ji zbytečně namočím, ale tak co už, na svatbu sem ji chystal tak ji nenechám stát..
12.9.2014 :
Svatební jízda proběhla v pořádku, akorát po nasednutí do auta v garáži a vyjetí před barák, sem zjistil, že čůrá chladičovka někde z topení, přímo na kobereček u spolujezdce k jeho levé noze..
Neměl jsem chuť ani čas to řešit takže sem odjel co bylo potřeba a odpoledne sem to vrazil zase zpět do garáže.
Celý víkend sem na tom nic nedělal, páč sem měl prácu kolem baráku, tak snad teď do konce týdne přijdu na to odkud se to bere..
Vosk dorazil takže se bude leštit a protektovat..
20.9. - 27.9.2014 :
Tak snad definitivně odstraněno rozkmitávání čenichu.
Komplet strojně přeleštěno a ručně navoskováno.
100% vím že nepodlehnu šílenství zvaného "Detailing"
Celý den strávený nad lakem mě opravdu nenaplňoval, vosk sice příjemně voněl po banánech, ale prstíčkové nanášení mě fakt nebere..
ZIMA 2014 za námi zahájení sezóny bude na akci Veteránem Valašskú krajinú
_________________________ __________________________ ________________________
Sezóna 2015
13.5.2015 :
Výměna karburátoru, původní profukoval všude možně a nechodila volně druhá klapka - spíš byla zaseklá.
Druhý karbenátek kompletně rozebrán, vypucován, veškrá těsněn + membránky nové.
Po montáži a ncupání benzínu s vytaženým sytičem start na drc.
Krásně běží a volnoběh taky drží, ani se mě nechtělo vylézat z dílny při poslechu toho brumlání..
22.6.2015 :
Seřízení předstihu a letmo karburátoru.
První zmoknutí (naštěstí se to nijak na navoskované karoserii neprojevilo..)
24.6.2015 :
Výměna termospínače sahary.
Výměna manžet poloos (původní byly nabobtnalé, z původní velikosti narostly skoro na dvojnásobek).
Nový palec rozdělovače.
Druhé plato za zadní okno (není TOP ale alespoň není proražené a děravé).
Příprava na Veterány Slavkov..
4.7.2015 :
Odjezd na Veterány Dolní Morava
Výlety po okolí a cesta cca. 500 km bez jediného problému, při rychlosti mezi 50km/h v obci do 100km/h mimo obec a na dálnici se spotřebou do 6/100.
Naprostá spokojenost.
12.7.2015 :
Zakoupen vkusný dobový doplněk interiéru a přední mlhová světla PAL, kulaté celochrom (s bílým sklem - žluté byly nechutně předražené..)
15.8.2015 :
Návštěva Cisarské veterán rally Neplachovice - vše proběhlo bez závad a problémů..
21.8.2015 :
Odjezd na dovolenou směr Austria und Deutschland.
Břeclav -> Filzmoos (3 dny výlety po okolí, Orlí hnízdo atd. ..) -> Füssen (3 dny výlety po okolí, Neuschwanstein atd. ..)
24.8.2015 - Dovolená Austria - Germany
Mame za sebou cca.1000km (200 po Cesku a 800 po Alpach a okoli Dachsteinu) pohoda neskutecna.
Konstantne se pohybujeme rychlosti 80-90km/h a je to nejlepsi volba, clovek neco vidi z krajiny a spotreba se ustalila na krasnych 5l/100km a hluk je v prijatelne hladine..
Jeste nas ceka zhruba 1500km (i s cestou domu) ale verim ze to bude v pohode a bez problemu.
Lidi kolem celkem cuci co to potkavaji na dalnici v Rakousku ale je prca, mavaji, blikaji, troubi..
Policisty sme potkali jen jedny a to byli statisti z autobusove zastavky a akorat zrovna balili radar jinak vubec nic ani na dalnici, nechapu..
13.9.2015 :
Do zásoby nakoupeno:
Blatník přední L+P
Blatník zadní L+P
Práh s výztuhou L+P
A jako bonus kulatá mlhovka dozadu (černá s chromovanou obroučkou líbí se mi více než ta hranatá)
25.9.2015 :
Na vrakovišti kamarádem objevena 120LS
Prozatím "vytěženo" :
Komplet podlahové koberce v TOP stavu (jen zašlapané, VAP si snima poradí a budou jak nové)
Nepomačkané střešní nerez lišty
TOP palubní deska bez zásahu nepopraskaná + přístrojovka (s otáčkoměrem ale nevadí ten se použije na závodního Favorita)
TOP kormidlo
Přední pásy
všechny dveřní sametky a kedry
Dále se bude "těžit" :
Veškerá okénka + čelní ( krom zadního které má výhřev a který já nemám - ale třeba ho vezmu jako pojistku kdyby náhodou)
Komplet elektrika
Všechny stahovačky
14.10.2015
Na jiném vrakovišti nalezena TOP Š120l r.v. 1979 - s klidným svědomím mohu říct že neměla najeto více než 20tkm (přístroje ale někdo vyzobal přede mnou) světlá žlutá pastelová barva.
Nárazníky už byly taky pryč, ale jinak bylo vše komplet.
Určená k Ekolikvidaci smutně ležela bez kol, čekajíc na rameno nakladače.
Bohužel se mi ji nepodařilo zachránit, prodej kompletu byl striktně odmítnut, tak jsem ji během jednoho dne kompletně demontoval a na place zůstal pouze holý skelet karoserie..
Vše včetně dveří s nerez lištami, motor s převodovkou, nápravy, komplet interiér stavu 1A jsem za 5t odkoupil a dovezl domů..
Vše je v neskutečně zachovalém stavu - v podstatě jako nové..
28.10.2015
Pravdepodobne definitivne posledni letosni jizda.
Ucast na ukonceni veteran sezony 2015 Veteran Tatra Sport Club Ostrava - lodenice Ostrava, soutok Luciny a Ostravice s naslednym vyletem na Ostrou Hurku u Hlucina kde probehlo jiz nekolikate setkani veteranistu.
Pocasi vyslo neskutecne skvele a celkove se akce perfektne vydarila.
Jako novacci jsme byli prijati do "spolecenstvi" TVSC Ostrava.
9.11.2015
Zazimovani vsech nasbiranych dilu u kamarada v garazi.
Behem tydne posledni letosni start, vyjmuti aku na prezimovani v domaci garazi na udrzovacim zdroji.
Tot pro letosek vse, pres zimu shanka peknych nebouranych chrom narazniku.
26.11.2015
Konečně se podařilo a vyčmuchal sem jedny kola které snad budu stát za to.
Zatím jen z fotky, ale stav nevypadá úplně špatně, sou už sice přefouklé, nicméně celkový stav vypadá pěkně.
Už se nemůžu dočkat až je budu mít doma.
_________________________ __________________________ ________________________
Sezóna 1016
23.1.2016
Kola jsou doma a zatím se na ně nesáhlo.
Kontaktoval jsem několik lidí ohledně slíznutí čelních pohledových ploch a to co si za to řekli nestály ani kola samotné.
Takže sm koupil malou el. rotačku a budu to holt kutit sám.
Problém vidím ale v obvodovým ráfku, na tom nechám asi ruce..
No snad výsledek snad za něco bude stát..
Předvčírem sem se zastavil v zimní úschovně, napumpoval sem benál a na škrt se sytičem to krásně chytlo, nechal sem to chvíli probublat, udělal kolečko a šup zpět pod prostěradlo..
Práce hodně času málo a tak trochu lenivost ale snad to nějak do jara dám.
26.1.2016
Započata renovace Kopretin.
Jde to hrozně blbě, je z toho strašně bince, ale už sem to započal, tak to musím dotáhnout do finiša..
8.3.2016
Dodány pokličky místního mága.
Pasují opravdu předpisově.
Jsem hápy jak cyp.
Už se to začíná pomalinku rýsovat..
24.-26.4.2016
Oživení po zimě, start na drc, projížďka cca. 25km pohodička klídeček, dotankováno 12litrů čerstvého Verva 100.
Namontovány přední mlhovky a zapojeny přes relé pro odlehčení spínače a celkově systému.
Zadní mlha vyměněna do sady za kulatou.
Tak nějak se mě to víc líbí..
V pátek 29.4.2016 vyrážíme do Bojnic na víkendovku poflakování tak sem zvědav jestli dojedeme a nebo budem volat o pomoc..
29.4.-1.5.2016
Bojnické dobrodrůžo proběhlo cajk.
Prvních 500km v sezóně 2016 za náma bez ztráty kytičky a spotřebou krásných 5/100.
Až na špatně zvolenou cestu přes přechod směr Klokočov-Turzovka-Kotešov á směrem tam ( rozkopané a vyfrézované cesty ve vesnicách měly za následek že se cosi na přední nápravě opět vymlátilo, na řízení to ale nevypadá, takže počítám nějaký svislák..zpět už sem jel z Bytče přímo na Makov) a sobotní čekací dobu na zámku od 9.30 do 13.30 na vstup a prohlídku v hrané podobě Slovenských divadelních herců pohoda.
18.7.2016 --->
Příprava na dovolenku :
1) Pokusné utažení svisláků (klepotání na nerovnostech) CASTECNE provedeno, jedna strana sla druha nejde, na druhe nahradni naprave by to melo byt OK prehodim a uvidi se jestli OK nebo ne, po sezone GO komplet.
23.7.2016 - vymena za nahradni probehla v poradku zadne vule nejsou, takze OK
2) Výměna výfuku (malá díra u úchytu - spíš prevence než nutnost ) - 22.7.2016 PROVEDENO
3) Výměna zadních tlumičů ( od výroby původní - spíš prevence než nutnost) - 22.7.2016 PROVEDENO (jeste ze tak , jeden byl uz na pokraji smrti)
4) Pravděpodobná výměna silentbloků na zadních šavlích (pokus o částečnou eliminaci "plavných" pohybů zadní partie - náhrada budou UNIbally) - ODLOŽENO na posezónu asi (nebo po dovči)
5) Instalace olejochladiče (to bych moc chtěl akorát nevím jak to časově vyjde s hadicema atd..prevence přehřátí v Alpách) - při jednom dám nové rozvody a přetěsním/vyčistím vanu a sací koš olej. čerpadla..je to komplikovanější než se původně zdálo být, napojení výtlaku není problém ale vracečka zpět do kanálu před filtr je komplikace, jelikož nemám v hlavním kanálu dvě zátky a je tam jen jedna se závitem 14 která je hned za držákem a silentblokem motoru a místa je tam tak 5cm..bude to boj ale snad to nějak vyjde..
1.8.2016 - chladič a hadice na místě, spoustu věcí očitěno, čekáme na šroub do bloku a bude vymalováno - pak děj se vůle boží..
6) Výmena brzdovky komplet i spojka ( ze spojky humus za 2 roky a cca. 6tkm ) - 22.7.2016 PROVEDENO
7) před odjezdem absolvovat STK ( nakonec objednáno na 3.8.2016 ) - to ale problém nebude auto je v naprostém cajku..tak STK v naprostem poradku na dva rocky klid.
Ovsem nastal obrovsky problem po instalaci olejochladice a to takovy ze skoncil vymenou motoru..
V 6.30 sem zacal tahat, v 11:30 lezely dva motory za autem, dala se nova spojka, pritlacak, lozo, dovymenily se hadice chladici kapaliny ktere byly potreba, 14:40 se startoval zanovni agregat a 15:15 sem vyrazel na STK s celkem hodinovym prostojem nutnym k dovezeni druheho motoru a nove olejove naplne to byla celkem slusna jizda, 3x Birell, 2x rajce, 1x kafe s mlikem.
Jede to mnohem lip nez puvodni agregat, celkovy stav exterieru motoru odpovida celkovemu skvelemu mechanickemu stavu uvnitr..
Joo holt chybami se clovek uci, celkove vzato me to stalo 1 den dovolene a sichtu ficak roboty, ale co uz aspon vim ze ziju..
Muze byt hur.
(11.8.2016 vyrážíme, návrat 19.8.2016)
Trasa: START domov ---> Brno ---> Mikulov ---> Steyr ---> Liezen ---> Filzmoos (přenocování)
---> St. Johann in Tirol ---> Innsbruck ---> Bolzano ---> Trento ---> přes hory k Lago Di Garda ---> CÍL : San Zeno di Montagna..
V průběhu týdne camrání po okolí a výlet k móři (1 den), ceasta domů v podobném stylu..
10.8.2016
Přípravy vrcholí, auto nabaleno nějakými drobnostmi pro strýčka příhodu (altík, AC pumpa, vodní pumpa, karbec, rozdělovač, něco hadic, nářadí, brzdové desky, olej).
Dneska dobalíme kufry, nasoukáme pod kapotu a zítra ráno vyrážíme..
Snad vše klapne jak má, auto zatím 4 dny funguje bez problémů, tak doufám, že to tak zůstane i po dobu dovči a cesty..
11.8.2016 - 19.8.2016 - Dovolená Itálie - Lago Di Garda
Cestovani a dovolena bez potizi a zavad.
Pocatecni stav pocitadla km 29065 konecny stav po dojezdu 32224.
Paliva 191.3 litru
Oleje 0.75 litru ( v kopcich to fakt dostalo zahul )
Chladici kapalina 0 litru
3x sme trochu pripekli brzdy (ale dochladili sme nastesti bez nasledku)
Jedina drobna technicka zavada : mechanika zamku dveri ridice, ve Verone v podzemkach provizorne opraveno (musim vymenit nekam se vyparila jedna pruzinka )..
Cesta pohodova mezi 70-110 km/h , v horach v kopcich nad jezerem i kolem 20-50 km/h prevyseni velke, obcas nas dolu predjizdeli cyklisti, kterych tam bylo jak much..
10.9.2016
Vylet na 1.Moravske setkani vozu RVHP v kempu Zralok na Plumplove pod zamkem.
Velice vydarena akce s perfektni organizaci (vyjizdka, stosovani aut v kempu, vse naprosto OK).
Pocasi super a kopec prekrasnych auticek..bylo na co koukat..
28.-30.10.2016
Posledni vyjezd letosniho roku.
Relaxacni pobyt Besenova, ubytovani Liptovsky Michal, sobotni vylet na Spissky Hrad a akvac v Popradu, vecerni cesta zpet na penzion ve znameni poletujicich snehovych vlocek.
V nedeli po prijezdu domu dotankovano do plne Vervou100, umyto, vysuseno.
2.11.2016
Definitivni zazimovani.
Sbohem sezono 2016, tesime se na novou v roce 2017.
Plan dovolene je prozatim dvoji, budto Svycarsko a nebo Svedsko-Finsko, to se ale uvidi..
_________________________ __________________________ __________________________ ______
Sezóna 2017
8.1.2017
Rozhodnutí dovolené je pevné.
z Domu Ostrava - Gliwice - Częstochowa - Gdyně - Karlskrona - Stockholm - Karlstad - Oslo - Trollhättan - Göteborg - Malmö - Gedser - Rostock - Dresden - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom
21.1.2017
Započata reinkarnace přidřeného agregátu.
Osazení bloku bude Favorit vložky + písty + ojnice, vačka 50kw MPi, výfukový svod asi taky větší, sání se probere, snížit trochu hlavu + sedla na natural + možná větší ventily z Favorita.
Jináč asi nic.
Zvenku to bude furt klasická motorizace, ale uvnitř malinko poladěná..
Jináč asi nic
EDIT: vse zustane na origo pistech, zadne komplikace a zbytecne predelavky, hlava bude predelana akorat na tvrde sedla.
15.4.2017
Prvni letosni vylet.
SK - Kupele Lucky , obed na Kozim Vrsku a cesta z5 domu.
Bez problemu a poruch.
Ujeto bezmala 400km a do plna dotankovano slabych 16litru Vervy..pohoda.
17.4.2017
Výlet Zoo Zlín a přes Velký Újezd domů, opět bez potíží.
13.4.2017
Vymena prednich brzdovych komponent z puvodnich dvojpistu za ctyrpisty, desticky Textar, kotouce Brembo.
Zrepasovane protinecistotove terce.
2.-4.6.2017
V pátek večeře v Dětenicích, přenocování v Kněžmostě a sobota ráno výlet na 4. ročník Chateau Loučeň Concours d´Elegance, na večeři do Nymburka a přes MB z5 do Kněžmosta.
V neděli cestou domů návštěva Chlumce n. Cydlinou.
Bez potíží a problémů.
Brzdy fungují o mnoho lépe, měl jsem malinko obavy, ale nakonec je vše v pořádku.
5.6.2017
Sundana hlava kvuli revizi pohonne jednotky.
Odstraneni koroze a vodniho kamene z vlozek a bloku. Hlava odevzdana na liznuti a zapastovani ventilu.
Vytazene zdvihatka - zjisteno nekolik kusu povrchove vydrolenych, vacka OK.
Cela tato akce je pro klid v dusi pred cestou na dovolenou.
Puvodni plan byl mit postaveny motor novy komplet (klika, valce+pisty, vacka atd.), no bohuzel "motorar" ma hlavu na vymenu sedel a sadu ojnic uz vic nez 4 mesice a neverim tomu ze ji budu mit v dostatecnem predstihu pred odjezdem, tudiz zalozni plan je aspon toto..Na to jak si hrajou na profiky je toto jednani tak nejak mrzute..
15.6.2017
Hlava plán "B" doma a skládá se z5.
Vše vypucováno od karbonu a nečistot.
18.6.2017
Hlava předělaná doma, ojnice prý OK.
Skládání može začít. (až bude čas zase..)
22.6.2017
Jezdíme jak se dá a sbíráme kilometry.
Dovolená se blíží a je potřeba přetáhnout po složení hlavu ještě a prokontrolovat všechny spoje co byly rozebrané.
Funguje to neskutečně dobře, takové oživení jsem ani nečekal..
15.7.2017 - 29.7.2017 - dovolená Sweden
Cestovani a dovolena bez potizi a zavad.
Cesta: z Domu - Ostrava - Gliwice - Częstochowa - Gdyně - Karlskrona - Stockholm - Karlstad - Oslo - Trollhättan - Göteborg - Malmö - Sorø - Rødby - Puttgarden - Hamburg - Hannover - Dresden - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom.
Pocatecni stav pocitadla km 36310 konecny stav po dojezdu 40763 + 289km trajektu.
Paliva 273,98 litru
Oleje 1.5 litru
Chladici kapalina 0 litru
1x vystreleny ventilek za 5€
Celkové náklady se vším všudy (s ubytováním jsme se nijak neomezovali - myšleno že sme vždy řešili přes Air BnB) cca. pro 2 osoby 70tkč ( při nějakém rozumném využití stanu / kempu atp. určitě nižšší ).
12.8.2017
Ucast na velice povedene a perfektne zorganizovane akci "Dvorske toulky do Ratiboric".
Pristi rok urcite zase pojedem, pokud do toho neco nepadne.
21.10.2017
Dotankováno, zazimováno pod plachtičku..
Letos už asi nevyjedem..
_________________________ __________________________ _________________________
Sezóna 2018
Od Ledna probíhá:
V mezičase přípravy "A"čkoveho Favorita proběhla revitalizace karburátoru (ze tří složen jeden) +/- 136tkovy, vyčištěné a přetažené závity na bloku, vypucovane ojnice a zbylé vnitřní části od karbonu a nánosů.
Usazená klika do bloku + odlehčený setrvačník (s klikou sváženo) - jelikož jsem nesehnal axiály, práci provedl stavitel motoru do Favorita D. Fišer z Prostějova (samozřejmě na výbornou).
Válce v bloku, písty ve válcích - moc se s tím z časových a pracovních důvodů nepohnulo..
1. - 3.6.2018 - reimplantace agregátu, výplach chladícího okruhu, výměna origo spojkové lamely (za materiál HD Renovak), nová G11, svíčky Bosch Platin Plus, první start.
4.6.2018 - druhý start, aplikace čističe chladící soustavy pro odstranění usazenin z chladiče a radiátoru, vypuštění neskutečného humusu.
5.6.2018 - výplach chladícího okruhu hadicovou metodou, nalití nové G11, prvních 15km projetí po okolí - jede to hezky.
14.-16.6.2018 - Agrotec Rally Hustopeče - kilometr od kilometru jede lépe a lépe, před odjezdem nandaná měřící lambda pro jistotu abych něco neupálil po cestě , chodilo to krásně 0.9-1.1.
500km najeto , vyměněný olej, vyčištěná vana, ještě něco najedem, přetáhneme hlavu, znova olej a na dovolenku připraveno.
21.6.2018 - výměna palivoměru, nový už není tak optimistický jako původní, dokonce malinko skeptičtější, takže už snad na cestě nikde viset nezůstanem.
22.-23.6.2018 - vylet v ramci zajizdeni , Zoo Liberec. Musim konstatovat ze situace na Ceskych silnicich je tristni a katastrofalni, znaceni objizdnych tras ke zbliti, na objizdnych trasach semafory protoze ty se taky opravujou, hnus, chaoz, debilismus..je uplne jedno kudy clovek jede, vsude stoji a poskakuje..
Momentalne cesta od Ostravy na Prahu nebo Liberec je snad nejrychlejsi pres Polsko..
24.6.2018 - po ujeti cca.1000 km pretazeny srouby hlavy valcu, serizene ventily.
Zapocato dokonceni Apoll, na dovolenou musi byt, protoze sem zjistil pri ceste do Liberce, ze ty OR34 z roku 2006 vubec na mokru nefungujou, odjezdy ze semaforu, z kruhace, vyjezdy serpentin - v driftu za ustrasenych vyrazu vsech kolem..zena se taky moc netvarila..ale me to bavilo..
24.6. - 10.7. 2018 - práce na kolech.
Dokončeno, obuto, vyváženo, nahozeno na povoz.
11.7.2018 - STK hotová, na dva roky kliiid
14.7. - 27.7.2018 - dovolená Norway
Cestování a dovolená bez potíží a větších závad.
Cesta: z Domu - Ostrava - Wrocław - Cottbus - Bornhöved - Hirtshals - Kristiansand - Lysebotn (Kjerag) - Rjukan - Flåm - Briksdalsbre - Geiranger - Trollstigen - Ålesund - The Atlantic Road - Kristiansund - Oppdal - Lillehammer - Hamar - Oslo - Göteborg - Helsingborg - Helsingør - Rødby - Puttgarden - Schaalsee (Camp) - Magdeburg - Kempink Heide-Camp Schlaitz (Kempink Heide-Camp Schlaitz) - Leipzig - Dresden - Görlitz - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom.
Počáteční stav počítadla km 44 451 konečný stav po dojezdu 50 344 + cca. 200 km trajektu.
Paliva : 320.75 litru (spotřeba zhruba 5.5/100)
Oleje : 0.05 litru (vyházeno přes měrku při deceleraci z kopců v horách - OCT nestíhal odvětrávat - (u)opraveno po cestě )
Chladici kapalina : 0 litru
Cca. v polovině cesty praskly výfukové roury (následek loňského rozhození předstihu), následně při návratu domů na Německé dálnici upadly úplně (výfuk zůstal viset na držáku), na dojezd nouzově opraveno v malém servise Klemm Auto GmbH Grumbach, pan majitel byl fanda zadohrabů a za kanclíkem mu stála krásná 110R.. oprava za 10€ (původně nic nechtěl že pro fanouška Škodovky to je v rámci pomoci bližnímu zdarma..a gute fahrt ! )
3x Atlas KO - všechny odstraněny cestou
Celkové náklady se vším všudy pro 2 osoby cca. 45tkč ( hodně stan a auto - velká úspora, nejvíce asi palivo, trajekty, nějaké drobnosti domů, jídlo, atd atd)
8.8.2018
Opraven výfuk (převařeny roury s přírubou v pěkném stavu z původního prohnileho tlumiče)
9.8.2018
Zahřívací okruh, vypuštěny oleje (motor + skříň), odšlápnuté brzdy, kontrola vůle ventilů a stavu zapalovacích svíček.
11.8.2018
Revize brzd (pro jistotu, v horách to dostalo poměrně hodně zabrat), byť byla poměrně přijatelná teplota, přesto se docela hřály.. dlouhé sjezdy.. odlehčoval jsem ručkou a kvaltama. Postupně se začlo po prohřátí ozývat bouchání od bubnů (cukalo to i pákou ručky).
Takže bubny dole (nechám liznout, jsou jak nové).
Na levé straně lehké rosení kapaliny z válečku - takže na obě strany nandané nové kusy Brembo.
17.11.2018
Přeházené kola na zimní stání.
Pro sezónu 2018, ukončen provoz.
Perlička na závěr roku..dnes přišla faktura od EPC na uhrazení poplatku za provoz na Norských placených úsecích, částka je 1700.35,- Czecho krowns..no po 4 měsících už sem myslel že na to zapomněli..ale co už, lepší s klidem a bez obav příští rok vyrazit znovu..
_________________________ __________________________ __________________________
Sezóna 2019
Od Ledna probíhá příprava na upgrade předních brzd.
1) zakoupení chlazených kotoučů - ✓ - díky Frei motorsport
2) úprava nábojek pro chlazené kotouče - ✓
3) výroba šroubů pro uchycení chlazených kotoučů - ✓
4) ošetření nábojek před instalací - ✓
5) upínací šrouby kotoučů do zinku - ✓
6) osazené nové ložiska do nábojek + zkompletované s kotouči - ✓
Teď vyčkat lepšího počasí, smytí soli z cest a převezení vozu domů k započetí instalace.. nevydržím..
16.2.2019
Započata práce na zadním čele.
Karosařina celkem hotová, potmelíme, pobrousíme, olakujem..
3.3.2019
Nalakována vnitřní strana větraného čela.
4.3.2019
Olakováno i zvenčí.. dokonáno jest.
Na řadu přicházejí brzdy.
Plán je realizovat i průtokový výstup z bloku u IV vložky namísto ucpávky.
6.3.2019
První krůček k obtoku - máme ✓
26.3.2019
Zadány do výroby redukce 4x130 na 4x100 rovnou 4kusy.
Řešení pro rezervní kolo.
Doma leží ladem nějakou dobu pěkná sada poměrně netradičních 14" 6J 4x100 Strato, takže než nereálně čekat na 1kus Apolla, vyřeším to použitím do rezervy a když bude nálada, tak je můžu dát na auto všechny.
7.4.2019
Prvních letošních 100km za námi.
Chytla na drc a bez zaváhání.
První letošní zmrzka ze statku a pivko z Ostravice na doma, dali sme si Šance a přes Rožnov a Fren domů.
18.5.2019
Výlet do Olmika pro blatník na Golfáča.
25.5.2019
Veterán Rallye Ostrava - příjemné strávení krásné soboty
26.5.2019
Přední brzdy upgrade.
Vše na autě bez problémů pasuje.
31.5.2019
Výměna levého zadního ložiska, poloosy, gufer.
Bouchání do zatáčky zmizelo a hned je člověk klidnější.
21.6.2019
Vejlet do Banskej Bystrice na premieru : Afrika na Pionieri by Marek Slobodník.
Povedená akcička, krásná cesta tam i z5.
Večer (nad ránem) při cestě dom sme potkali 6x Lišku, 1x Laň, 1x Srna, 1x Kuna, něco myší..
30.6.2019
Bohužel se projevila příčina posledních týdnů (start na 3 válce)..
Do Šancí na roztočeném 3 kvaltu bouchla hadice topení, schytala to robka, naštěstí ne extrém..ufffff..
No nějak sme to polatali a dojeli domů, vyházel sem koberce, vymyl a když sem to chtěl schovat do garáže, tak zase start na tři a hromada páry.. takže mě to bylo hnedka jasné že vypraným kobercem to neskončí..
Holt hlava dolů a uvidím co se posralo..
Este že se to stalo u baráku a ne 4tkm daleko.
8.-10.7.2019
Složená hlava, naroubované "C" vahadla, odvzdusneny chladící okruh, vyměněné zadní tlumiče za Patrolacké plynokapaliny, vse funguje bezvadně.
Zbývá najezdit 500km a přetáhnout hlavu a přeletět ventily.
12.7.2019
Přední náprava přeletěna A00, dotažený levý svislák, kontrola vůlí v zavěšení, vše cajk.
Na odjezd jsme skoro připravení.
O víkendu dáme 500km, přetáhne se hlava a pak už jen čekat do 16.8. na odjezd směr Norweg.
20.7.2019
Výlet do Kontakt Zoo Liptovský Mikuláš.
420km bez potíží.
23.7.2019
Dohrkáno na 500km, překontrolována hlava + seřízené ventile.
Ještě něco pojezdíme a těsně před dovo výměna oleje.
16.-30.8.2019
Dovolená Norweg
Počáteční stav počítadla km 52 913 konečný stav po dojezdu 62 216 + cca. 800 km trajektu.
Paliva : 584.83 litru (spotřeba zhruba 6.3/100)
Oleje : 0.5 litru
Chladici kapalina : 0.5 litru
Uvarene do bezvedomi - praskla hadice
Pokrivene svody, netesny spoj na vyfuku
praskle plynove lanko
bouchly obe predni zarovky v jednom okamziku, jinak nic.
12.10.2019
Umyto, nahozene kola na zimní odstavení..
Sezóna 2019 ukončena, těšíme se na jaro 2020..
25.12.2019
Dovezl sem si domu projekt na zimní večery.. další z mnoha, asi chvíli potrvá dokončení, protože primární je T3..ale dokončený určitě bude..
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2020
3. Týden
- srovnané jedno BMW kolo - čištění, rovnání povrchu disků.
1.2.2020
Vyhrabal jsem ve skladu záložní přední nápravu, dovezl domu a nahrubo očistil od mastnoty a nánosů bince z provozu.
Překvapivě je ten komplet ve vynikajícím stavu koroze pouze povrchová.
Bude následovat rozborka na prvočástice, něco asi půjde na pískování, vyztužit a komaxit, něco na zinek, něco naštětkuju..
Pak osadit Pemity a tradá na auto..
Ještě přemýšlím že bych konečně na zadní šavle nandal ty unibally místo silentbloků, když už je doma mám.. jezdíme převážně jen po pěkných cestách, tak by to nemuselo být špatné..
1. - 29.2.2020
Průběžné čištění a rozebírání nápravy
Nápravnice obvařená začištěná
Všechny součástky kartáčem ve vrtačce vyleštěné
3.3.2020
Součástky nadrátkované a připravené ke galvanizaci..
6.3.2020
Věcičky z galvanovny doma, vyšlo to parádně.
Za těch pár susni je to luxus.
Ve středu předáno a v pátek doma, parádní spolupráce, teď ještě zbytek věci z komaxu a můžu skládat..
15.3.2020
První várka z komaxu doma
25.3. ->
Skládání započato
04/2020 - skládání dokončeno
05/2020 - vyměněna náprava + geomka
Do konce roku nakoupené nějaké drobnosti (nový karburátor, kulisa řazení z Mka)
12/2020 započata renovace kulisy řazení
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2021
01/2021 - vytuněný karbanátek o funkci Ekonostat
- vyrobené pouzdra do kulisy řazení
- zahájena tvorba hlavice řadící páky
- sehnány výkonnější přídavné dálkové lampy
(dobové AutoPAL Czechoslovakia)
03/2021 - výfuk od Petra Urbana
- výměna těsnění pod hlavou (po upečení při předloňské dovolené) opět od Kalina Industries (síla 2mm)
- hlava u hlavaře na ohledání (pro jistotu)
04/2021 - hlava srovnána
- v rámci ochrany závitů v bloku, vyrobeny štefty z 12.9 k nim matice 10.9 na 16ku klíč
- ve volných chvílích skládám
05-08/2021 - sem tam se projedeme, najeto už máme skoro 500km, takže přetáhnout hlavu a udělat ventily ve volné chvíli.
Jednu delší cestu sme udělali a spotřeba je pořád úplně v pohodě do 6/100.
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2022
- celou zimu sem v podstatě na tom nic neudělal, občas sem oživil aku.
04/2022 - konec měsíce završen seřízením ventilů a přetažením hlavy po ujetí 500km.
V 07/2022 máme STK tak proběhne lehká předpříprava (kontrola osvětlení, úniku provozních kapalin, výměna brzdovky). Jinak není nic moc v plánu.
Letošní nájezd bude počítám poměrně mizerný..
8.7.2022 - STK bez závad, emise úplně v pohodě, za dva roky to najelo přesně 800km, tak to snad letos bude aspoň o malinko lepší..
16.-17.8.2022 - výměna maziva v předních ložiscích kol (ještě že se usadily ložiska po výměně..mazivo aplikované na nové ložiska bylo pomalu úplně vyschlé..přitom to bylo kupované přímo pro tento účel..) nahrazeno Mobil 1.
Zjištěna netěsnost skříně řízení, olej z napravnice očištěn, místo něj aplikovaná do skříně vazelína (stejná jako do předních nábojů kol) to musí fungovat spolehlivě taky.
Dotaženy šroubové spoje na zadním zavěšení - z nějakého důvodu se uvolnil šroub právě šavle držící silentblok ke karoserii.
Vyměněna kulisa řazení za typ z modelu M (s plechovou kulisou dole) pouzdra vyrobené z nylonu fungují skvěle, řazení se zkrátilo, je přesnější a hlavně už nevydává hrůzostrašné drnčivé pazvuky, takže se s tím cestuje o poznání komfortněji.
Došlo i na výměnu přídavných dálkových světel za větší průměr od stejného výrobce PAL.
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2023
Rok 2022 byl poměrně hektický a přinesl spoustu změn v našich životech a každodenních povinnostech a starostech.
Škodovka nedoznala žádných podstatných změn, je zazimovaná spolu s Golfem.
Zásadní zvrat nastal ovšem těsně před koncem roku okolo Téčka..po třech letech stání a zjištění že prodejce nás tak trochu natáhl (moje blbost, ale to je vždy, když něco hrozně chcete tak moc neřešíte detaily..), nicméně sem se s kamarádem dohodl a nakonec se podařilo auto zlegalizovat v PL, a do konce února to musí stůj co stůj být přihlášené v ČR..ale to už nebude žádný zásadní problém..
Takže sezóna 2023 bude v duchu postavit motor do Téčka, odstranit vůle v řazení, olejouniky u převodovky, zrepasovat poloosy, sedadla v kabině a nějaké základní spaní a bydlení v boudě. A vyrážet do přírody ve čtyřech..
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2024
25.5.2024 - TVSCO - Veteran Rallye Ostrava 2024
Hojná účast 61 vozidel.
Nakonec sme skončili celkově 7, takže spokojenost.
Přes drobné technické problémy s volnoběhem, což ale na jaře se nijak neprojevovalo) chcíplo to prakticky vždy, když to mělo běžet na volnoběhu) což bylo poměrně ne úplně ideální, kdy sem si četl noty a musel sem všemožně jinak udržovat motor v chodu *:o)
Ale dobrý, dokončili sme.
V červnu před STK jsem se snažil jaksi polečit výměnou seřizovacích šroubů na bohatost a volnoběh, překvapivě to vcelku jaksi zafungovalo a motor se v chodu držel, druhý den po léčení sem měl STK, cestou z práce to ještě Jakš taks šlo, no u STK se to zase zesralo a nebylo to ideální. Ovšem bez nějaké větší námahy se naměřily emise a ani se nemuselo s ničím štelovat.
STK v pohodě, cesta domů špatný, chcípalo to zase..
Odstavil sem to, nechal uležet a v mezičase naladil SilverWinga a Superba.
27.7. - jelikož v polici ležel nějakou dobu nový SEDR s úpravou na ekonostat (20/24) rozhodl sem se pro jeho montáž.
No zpětně si říkám že sem to měl udělat dávno..
Krásné starty bez sytiče, volnoběh jak víno..
Zítra projedu a doladím a bude..na nějakou dobu snad klid..
r.v. : 15.12.1982 přihlášeno Červen 1983
stav : Originální nikdy nebyla zásadně havarovaná ( pouze oděrka na PP blatníku - celolakovaný a LZ lem + spodní rožek LZ dveří ) opravy nebyly provedeny nic moc toto musím poopravit.
Koroze je nulová , vozidlo po celou dobu garážováno v suché garáži, naposledy vyjelo v roce 2005, STK propadla 2006.
Vozidlo vlastnil po celou dobu jediný pán (sousedův otec - bohužel náhle odešel a vozidlo zůstalo opuštěné v garáži)
Letos se jeho matka rozhodla vozidlo zlikvidovat.
Po celou dobu platili povinné růčo..
Já jsem se ji musel ujmout, neměl jsem to srdce ji nechat sešrotovat..
Plány do budoucna : poopravit chybky na boudě, pořádně vylít voskem, přeleštit, vypucovat interiér , vyměnit veškeré náplně, filtry, pročistit brzdy, promazat vše potřebné na podvozku, geomka, všechny hadice palivové i od chladící kapaliny, nandat dobové přední mlhovky, vyměnit osleplá přední světla, atd. atd...
Udělat veteránskou testaci a pak se jen kochat a kochat, garážové stání je k dispozici takže bude na špalíčkách postávat v koutě a když bude hezky půjde se trochu provětrat..
Včera sem se musel kousek popovézt a musím říct že ten motor jede neskutečně skvěle..
_________________________ __________________________ _______________________
Sezóna 2014
26.8.2014 :
Dnes dostanu osvědčení o veteránské testaci, zítra to šoupnu na magistrát k zápisu a tradá na STK a pro RZ ( 21.9. s tím musím frčet na svatbu..)
Včera sem rozebral na repas hydraulické okruhy, komplet brzdy i spojku, všechno v bubnech je jako nové bez náznaku koroze, pozink díly se všechny lesknou, čelisti nejsou opotřebené, na bubnech ani minihranka, přední kotouče i destičky jsou jako by tam byly týden, pravda , válečky a pístky se přilepily na degradovanou starou brzdovku ( z ní byla spíše pryskyřice ), ale všechno sem to vodním smirkem přeleštil, přegumkoval, natřel do barev a dnes budu skládat, samozřejmě na nové hadice..
Pravý přední blatník ovšem nevydržel, pán ho někde štrejchnul a někdo jej neodborně opravil 5mm vrstvou kitu a to velmi špatně, spodní ouško u prahu uhnilo a vzalo sebou kousek podběhu cca. 3x5cm toto se vyvaří novým plechem.
Dneska koupím nový blatníček ( čistý surový plech ), nové čepy řízení TRW ( na původních popraskaly manžetky a jsou trochu rezaté a vržou, tak je raději vyměním, když se stejně bude dělat geometrie ), svisláky a zbytek nápravy jsou OK, nacpal sem novou vazelínu a je to..
28-29.8.2014 :
Vyvařen konec prahu, ošetřena povrchová koroze pod blatníkem.
Blatník ošetřen - dvě vrstvy epoxy základu + zevnitř BODY, zvenčí rovnou plnič.
Doskládány hydraulické okruhy, odvzdušněné, rozebrán a vyčištěn karburátor složen a zpět osazen.
Auto zpět na kolech čeká na nalakovaný blatník a vytepování interiéru.
V mezičase vytaženo usmrcené turbodmychadlo na švagrově Alhambře 85kw PD , namontováno nové, složeno, zprovozněno.
1.9.2014 :
Broušení plniče.
2.9.2014 :
Narychlo nahozen zpět původní blatník příprava na STK.
3.9.2014 :
STK proběhla v pořádku, emise i volnoběh seřízeny, brzdy jak na novém voze.
Formální závady : povrchová koroze zavěšení, špatný stav gumáků na poloosách a prý drobné netěsnosti výfukové soustavy ( ovšem výfuk je OK bez netěsností..)
4.9.2014 :
RZ Doma a už na autě, hurá zůstaly původní, jupík !
A broušení a broušení a broušení..
5. - 7.9.2014 :
Odbahnění, vysušení, ošetření interiéru.
Nový motorový olej + filtr.
Broušení a dostříkávání plniče.
V mezičase oprava výfuku na švagrově Fobii.
8.9.2014 :
Po geometrii a blatník odvezen kamarádovi na olakování do boxu, zítra bude hotovo a šup s ním na místo, pak omytí šampónkem s voskem ( předpříprava povrchu ) a patlání voskové vrstvy..
9.-10.9.2014 :
Doskládávání interiéru, ladění mušek karoserie.
Blatník po laku, odstín se zdá býti v pořádku ( akorát jsem ve spěchu podcenil přípravu, není to tip top..bohužel je tam pár mini mušek, ale ty se na celku ztratí..)
Namontován, doladěné lícování kolem kapoty, rámečku světla, př. čela a dveří, zevnitř ošetřen 2x vrstvou Brunox epoxy, 2x vrstva Alkyton, 1x vrstva Body Beránka, 2x alkyton a finále bude UBS nebo vosk to se ještě rozhodnu jak ošetřit celkově podvozek..
11.9.2014 :
Vosk DoDo na cestě.
Dnes proběhne celková exteriérová očista šampoo s voskem jako předpříprava před voskováním a zítra tradá na svatbu..
Má pršet, takže jsem vcelku zklamaný z toho že ji zbytečně namočím, ale tak co už, na svatbu sem ji chystal tak ji nenechám stát..
12.9.2014 :
Svatební jízda proběhla v pořádku, akorát po nasednutí do auta v garáži a vyjetí před barák, sem zjistil, že čůrá chladičovka někde z topení, přímo na kobereček u spolujezdce k jeho levé noze..
Neměl jsem chuť ani čas to řešit takže sem odjel co bylo potřeba a odpoledne sem to vrazil zase zpět do garáže.
Celý víkend sem na tom nic nedělal, páč sem měl prácu kolem baráku, tak snad teď do konce týdne přijdu na to odkud se to bere..
Vosk dorazil takže se bude leštit a protektovat..
20.9. - 27.9.2014 :
Tak snad definitivně odstraněno rozkmitávání čenichu.
Komplet strojně přeleštěno a ručně navoskováno.
100% vím že nepodlehnu šílenství zvaného "Detailing"
Celý den strávený nad lakem mě opravdu nenaplňoval, vosk sice příjemně voněl po banánech, ale prstíčkové nanášení mě fakt nebere..
ZIMA 2014 za námi zahájení sezóny bude na akci Veteránem Valašskú krajinú
_________________________ __________________________ ________________________
Sezóna 2015
13.5.2015 :
Výměna karburátoru, původní profukoval všude možně a nechodila volně druhá klapka - spíš byla zaseklá.
Druhý karbenátek kompletně rozebrán, vypucován, veškrá těsněn + membránky nové.
Po montáži a ncupání benzínu s vytaženým sytičem start na drc.
Krásně běží a volnoběh taky drží, ani se mě nechtělo vylézat z dílny při poslechu toho brumlání..
22.6.2015 :
Seřízení předstihu a letmo karburátoru.
První zmoknutí (naštěstí se to nijak na navoskované karoserii neprojevilo..)
24.6.2015 :
Výměna termospínače sahary.
Výměna manžet poloos (původní byly nabobtnalé, z původní velikosti narostly skoro na dvojnásobek).
Nový palec rozdělovače.
Druhé plato za zadní okno (není TOP ale alespoň není proražené a děravé).
Příprava na Veterány Slavkov..
4.7.2015 :
Odjezd na Veterány Dolní Morava
Výlety po okolí a cesta cca. 500 km bez jediného problému, při rychlosti mezi 50km/h v obci do 100km/h mimo obec a na dálnici se spotřebou do 6/100.
Naprostá spokojenost.
12.7.2015 :
Zakoupen vkusný dobový doplněk interiéru a přední mlhová světla PAL, kulaté celochrom (s bílým sklem - žluté byly nechutně předražené..)
15.8.2015 :
Návštěva Cisarské veterán rally Neplachovice - vše proběhlo bez závad a problémů..
21.8.2015 :
Odjezd na dovolenou směr Austria und Deutschland.
Břeclav -> Filzmoos (3 dny výlety po okolí, Orlí hnízdo atd. ..) -> Füssen (3 dny výlety po okolí, Neuschwanstein atd. ..)
24.8.2015 - Dovolená Austria - Germany
Mame za sebou cca.1000km (200 po Cesku a 800 po Alpach a okoli Dachsteinu) pohoda neskutecna.
Konstantne se pohybujeme rychlosti 80-90km/h a je to nejlepsi volba, clovek neco vidi z krajiny a spotreba se ustalila na krasnych 5l/100km a hluk je v prijatelne hladine..
Jeste nas ceka zhruba 1500km (i s cestou domu) ale verim ze to bude v pohode a bez problemu.
Lidi kolem celkem cuci co to potkavaji na dalnici v Rakousku ale je prca, mavaji, blikaji, troubi..
Policisty sme potkali jen jedny a to byli statisti z autobusove zastavky a akorat zrovna balili radar jinak vubec nic ani na dalnici, nechapu..
13.9.2015 :
Do zásoby nakoupeno:
Blatník přední L+P
Blatník zadní L+P
Práh s výztuhou L+P
A jako bonus kulatá mlhovka dozadu (černá s chromovanou obroučkou líbí se mi více než ta hranatá)
25.9.2015 :
Na vrakovišti kamarádem objevena 120LS
Prozatím "vytěženo" :
Komplet podlahové koberce v TOP stavu (jen zašlapané, VAP si snima poradí a budou jak nové)
Nepomačkané střešní nerez lišty
TOP palubní deska bez zásahu nepopraskaná + přístrojovka (s otáčkoměrem ale nevadí ten se použije na závodního Favorita)
TOP kormidlo
Přední pásy
všechny dveřní sametky a kedry
Dále se bude "těžit" :
Veškerá okénka + čelní ( krom zadního které má výhřev a který já nemám - ale třeba ho vezmu jako pojistku kdyby náhodou)
Komplet elektrika
Všechny stahovačky
14.10.2015
Na jiném vrakovišti nalezena TOP Š120l r.v. 1979 - s klidným svědomím mohu říct že neměla najeto více než 20tkm (přístroje ale někdo vyzobal přede mnou) světlá žlutá pastelová barva.
Nárazníky už byly taky pryč, ale jinak bylo vše komplet.
Určená k Ekolikvidaci smutně ležela bez kol, čekajíc na rameno nakladače.
Bohužel se mi ji nepodařilo zachránit, prodej kompletu byl striktně odmítnut, tak jsem ji během jednoho dne kompletně demontoval a na place zůstal pouze holý skelet karoserie..
Vše včetně dveří s nerez lištami, motor s převodovkou, nápravy, komplet interiér stavu 1A jsem za 5t odkoupil a dovezl domů..
Vše je v neskutečně zachovalém stavu - v podstatě jako nové..
28.10.2015
Pravdepodobne definitivne posledni letosni jizda.
Ucast na ukonceni veteran sezony 2015 Veteran Tatra Sport Club Ostrava - lodenice Ostrava, soutok Luciny a Ostravice s naslednym vyletem na Ostrou Hurku u Hlucina kde probehlo jiz nekolikate setkani veteranistu.
Pocasi vyslo neskutecne skvele a celkove se akce perfektne vydarila.
Jako novacci jsme byli prijati do "spolecenstvi" TVSC Ostrava.
9.11.2015
Zazimovani vsech nasbiranych dilu u kamarada v garazi.
Behem tydne posledni letosni start, vyjmuti aku na prezimovani v domaci garazi na udrzovacim zdroji.
Tot pro letosek vse, pres zimu shanka peknych nebouranych chrom narazniku.
26.11.2015
Konečně se podařilo a vyčmuchal sem jedny kola které snad budu stát za to.
Zatím jen z fotky, ale stav nevypadá úplně špatně, sou už sice přefouklé, nicméně celkový stav vypadá pěkně.
Už se nemůžu dočkat až je budu mít doma.
_________________________ __________________________ ________________________
Sezóna 1016
23.1.2016
Kola jsou doma a zatím se na ně nesáhlo.
Kontaktoval jsem několik lidí ohledně slíznutí čelních pohledových ploch a to co si za to řekli nestály ani kola samotné.
Takže sm koupil malou el. rotačku a budu to holt kutit sám.
Problém vidím ale v obvodovým ráfku, na tom nechám asi ruce..
No snad výsledek snad za něco bude stát..
Předvčírem sem se zastavil v zimní úschovně, napumpoval sem benál a na škrt se sytičem to krásně chytlo, nechal sem to chvíli probublat, udělal kolečko a šup zpět pod prostěradlo..
Práce hodně času málo a tak trochu lenivost ale snad to nějak do jara dám.
26.1.2016
Započata renovace Kopretin.
Jde to hrozně blbě, je z toho strašně bince, ale už sem to započal, tak to musím dotáhnout do finiša..
8.3.2016
Dodány pokličky místního mága.
Pasují opravdu předpisově.
Jsem hápy jak cyp.
Už se to začíná pomalinku rýsovat..
24.-26.4.2016
Oživení po zimě, start na drc, projížďka cca. 25km pohodička klídeček, dotankováno 12litrů čerstvého Verva 100.
Namontovány přední mlhovky a zapojeny přes relé pro odlehčení spínače a celkově systému.
Zadní mlha vyměněna do sady za kulatou.
Tak nějak se mě to víc líbí..
V pátek 29.4.2016 vyrážíme do Bojnic na víkendovku poflakování tak sem zvědav jestli dojedeme a nebo budem volat o pomoc..
29.4.-1.5.2016
Bojnické dobrodrůžo proběhlo cajk.
Prvních 500km v sezóně 2016 za náma bez ztráty kytičky a spotřebou krásných 5/100.
Až na špatně zvolenou cestu přes přechod směr Klokočov-Turzovka-Kotešov á směrem tam ( rozkopané a vyfrézované cesty ve vesnicách měly za následek že se cosi na přední nápravě opět vymlátilo, na řízení to ale nevypadá, takže počítám nějaký svislák..zpět už sem jel z Bytče přímo na Makov) a sobotní čekací dobu na zámku od 9.30 do 13.30 na vstup a prohlídku v hrané podobě Slovenských divadelních herců pohoda.
18.7.2016 --->
Příprava na dovolenku :
1) Pokusné utažení svisláků (klepotání na nerovnostech) CASTECNE provedeno, jedna strana sla druha nejde, na druhe nahradni naprave by to melo byt OK prehodim a uvidi se jestli OK nebo ne, po sezone GO komplet.
23.7.2016 - vymena za nahradni probehla v poradku zadne vule nejsou, takze OK
2) Výměna výfuku (malá díra u úchytu - spíš prevence než nutnost ) - 22.7.2016 PROVEDENO
3) Výměna zadních tlumičů ( od výroby původní - spíš prevence než nutnost) - 22.7.2016 PROVEDENO (jeste ze tak , jeden byl uz na pokraji smrti)
4) Pravděpodobná výměna silentbloků na zadních šavlích (pokus o částečnou eliminaci "plavných" pohybů zadní partie - náhrada budou UNIbally) - ODLOŽENO na posezónu asi (nebo po dovči)
5) Instalace olejochladiče (to bych moc chtěl akorát nevím jak to časově vyjde s hadicema atd..prevence přehřátí v Alpách) - při jednom dám nové rozvody a přetěsním/vyčistím vanu a sací koš olej. čerpadla..je to komplikovanější než se původně zdálo být, napojení výtlaku není problém ale vracečka zpět do kanálu před filtr je komplikace, jelikož nemám v hlavním kanálu dvě zátky a je tam jen jedna se závitem 14 která je hned za držákem a silentblokem motoru a místa je tam tak 5cm..bude to boj ale snad to nějak vyjde..
1.8.2016 - chladič a hadice na místě, spoustu věcí očitěno, čekáme na šroub do bloku a bude vymalováno - pak děj se vůle boží..
6) Výmena brzdovky komplet i spojka ( ze spojky humus za 2 roky a cca. 6tkm ) - 22.7.2016 PROVEDENO
7) před odjezdem absolvovat STK ( nakonec objednáno na 3.8.2016 ) - to ale problém nebude auto je v naprostém cajku..tak STK v naprostem poradku na dva rocky klid.
Ovsem nastal obrovsky problem po instalaci olejochladice a to takovy ze skoncil vymenou motoru..
V 6.30 sem zacal tahat, v 11:30 lezely dva motory za autem, dala se nova spojka, pritlacak, lozo, dovymenily se hadice chladici kapaliny ktere byly potreba, 14:40 se startoval zanovni agregat a 15:15 sem vyrazel na STK s celkem hodinovym prostojem nutnym k dovezeni druheho motoru a nove olejove naplne to byla celkem slusna jizda, 3x Birell, 2x rajce, 1x kafe s mlikem.
Jede to mnohem lip nez puvodni agregat, celkovy stav exterieru motoru odpovida celkovemu skvelemu mechanickemu stavu uvnitr..
Joo holt chybami se clovek uci, celkove vzato me to stalo 1 den dovolene a sichtu ficak roboty, ale co uz aspon vim ze ziju..
Muze byt hur.
(11.8.2016 vyrážíme, návrat 19.8.2016)
Trasa: START domov ---> Brno ---> Mikulov ---> Steyr ---> Liezen ---> Filzmoos (přenocování)
---> St. Johann in Tirol ---> Innsbruck ---> Bolzano ---> Trento ---> přes hory k Lago Di Garda ---> CÍL : San Zeno di Montagna..
V průběhu týdne camrání po okolí a výlet k móři (1 den), ceasta domů v podobném stylu..
10.8.2016
Přípravy vrcholí, auto nabaleno nějakými drobnostmi pro strýčka příhodu (altík, AC pumpa, vodní pumpa, karbec, rozdělovač, něco hadic, nářadí, brzdové desky, olej).
Dneska dobalíme kufry, nasoukáme pod kapotu a zítra ráno vyrážíme..
Snad vše klapne jak má, auto zatím 4 dny funguje bez problémů, tak doufám, že to tak zůstane i po dobu dovči a cesty..
11.8.2016 - 19.8.2016 - Dovolená Itálie - Lago Di Garda
Cestovani a dovolena bez potizi a zavad.
Pocatecni stav pocitadla km 29065 konecny stav po dojezdu 32224.
Paliva 191.3 litru
Oleje 0.75 litru ( v kopcich to fakt dostalo zahul )
Chladici kapalina 0 litru
3x sme trochu pripekli brzdy (ale dochladili sme nastesti bez nasledku)
Jedina drobna technicka zavada : mechanika zamku dveri ridice, ve Verone v podzemkach provizorne opraveno (musim vymenit nekam se vyparila jedna pruzinka )..
Cesta pohodova mezi 70-110 km/h , v horach v kopcich nad jezerem i kolem 20-50 km/h prevyseni velke, obcas nas dolu predjizdeli cyklisti, kterych tam bylo jak much..
10.9.2016
Vylet na 1.Moravske setkani vozu RVHP v kempu Zralok na Plumplove pod zamkem.
Velice vydarena akce s perfektni organizaci (vyjizdka, stosovani aut v kempu, vse naprosto OK).
Pocasi super a kopec prekrasnych auticek..bylo na co koukat..
28.-30.10.2016
Posledni vyjezd letosniho roku.
Relaxacni pobyt Besenova, ubytovani Liptovsky Michal, sobotni vylet na Spissky Hrad a akvac v Popradu, vecerni cesta zpet na penzion ve znameni poletujicich snehovych vlocek.
V nedeli po prijezdu domu dotankovano do plne Vervou100, umyto, vysuseno.
2.11.2016
Definitivni zazimovani.
Sbohem sezono 2016, tesime se na novou v roce 2017.
Plan dovolene je prozatim dvoji, budto Svycarsko a nebo Svedsko-Finsko, to se ale uvidi..
_________________________ __________________________ __________________________ ______
Sezóna 2017
8.1.2017
Rozhodnutí dovolené je pevné.
z Domu Ostrava - Gliwice - Częstochowa - Gdyně - Karlskrona - Stockholm - Karlstad - Oslo - Trollhättan - Göteborg - Malmö - Gedser - Rostock - Dresden - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom
21.1.2017
Započata reinkarnace přidřeného agregátu.
Osazení bloku bude Favorit vložky + písty + ojnice, vačka 50kw MPi, výfukový svod asi taky větší, sání se probere, snížit trochu hlavu + sedla na natural + možná větší ventily z Favorita.
Jináč asi nic.
Zvenku to bude furt klasická motorizace, ale uvnitř malinko poladěná..
Jináč asi nic
EDIT: vse zustane na origo pistech, zadne komplikace a zbytecne predelavky, hlava bude predelana akorat na tvrde sedla.
15.4.2017
Prvni letosni vylet.
SK - Kupele Lucky , obed na Kozim Vrsku a cesta z5 domu.
Bez problemu a poruch.
Ujeto bezmala 400km a do plna dotankovano slabych 16litru Vervy..pohoda.
17.4.2017
Výlet Zoo Zlín a přes Velký Újezd domů, opět bez potíží.
13.4.2017
Vymena prednich brzdovych komponent z puvodnich dvojpistu za ctyrpisty, desticky Textar, kotouce Brembo.
Zrepasovane protinecistotove terce.
2.-4.6.2017
V pátek večeře v Dětenicích, přenocování v Kněžmostě a sobota ráno výlet na 4. ročník Chateau Loučeň Concours d´Elegance, na večeři do Nymburka a přes MB z5 do Kněžmosta.
V neděli cestou domů návštěva Chlumce n. Cydlinou.
Bez potíží a problémů.
Brzdy fungují o mnoho lépe, měl jsem malinko obavy, ale nakonec je vše v pořádku.
5.6.2017
Sundana hlava kvuli revizi pohonne jednotky.
Odstraneni koroze a vodniho kamene z vlozek a bloku. Hlava odevzdana na liznuti a zapastovani ventilu.
Vytazene zdvihatka - zjisteno nekolik kusu povrchove vydrolenych, vacka OK.
Cela tato akce je pro klid v dusi pred cestou na dovolenou.
Puvodni plan byl mit postaveny motor novy komplet (klika, valce+pisty, vacka atd.), no bohuzel "motorar" ma hlavu na vymenu sedel a sadu ojnic uz vic nez 4 mesice a neverim tomu ze ji budu mit v dostatecnem predstihu pred odjezdem, tudiz zalozni plan je aspon toto..Na to jak si hrajou na profiky je toto jednani tak nejak mrzute..
15.6.2017
Hlava plán "B" doma a skládá se z5.
Vše vypucováno od karbonu a nečistot.
18.6.2017
Hlava předělaná doma, ojnice prý OK.
Skládání može začít. (až bude čas zase..)
22.6.2017
Jezdíme jak se dá a sbíráme kilometry.
Dovolená se blíží a je potřeba přetáhnout po složení hlavu ještě a prokontrolovat všechny spoje co byly rozebrané.
Funguje to neskutečně dobře, takové oživení jsem ani nečekal..
15.7.2017 - 29.7.2017 - dovolená Sweden
Cestovani a dovolena bez potizi a zavad.
Cesta: z Domu - Ostrava - Gliwice - Częstochowa - Gdyně - Karlskrona - Stockholm - Karlstad - Oslo - Trollhättan - Göteborg - Malmö - Sorø - Rødby - Puttgarden - Hamburg - Hannover - Dresden - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom.
Pocatecni stav pocitadla km 36310 konecny stav po dojezdu 40763 + 289km trajektu.
Paliva 273,98 litru
Oleje 1.5 litru
Chladici kapalina 0 litru
1x vystreleny ventilek za 5€
Celkové náklady se vším všudy (s ubytováním jsme se nijak neomezovali - myšleno že sme vždy řešili přes Air BnB) cca. pro 2 osoby 70tkč ( při nějakém rozumném využití stanu / kempu atp. určitě nižšší ).
12.8.2017
Ucast na velice povedene a perfektne zorganizovane akci "Dvorske toulky do Ratiboric".
Pristi rok urcite zase pojedem, pokud do toho neco nepadne.
21.10.2017
Dotankováno, zazimováno pod plachtičku..
Letos už asi nevyjedem..
_________________________ __________________________ _________________________
Sezóna 2018
Od Ledna probíhá:
V mezičase přípravy "A"čkoveho Favorita proběhla revitalizace karburátoru (ze tří složen jeden) +/- 136tkovy, vyčištěné a přetažené závity na bloku, vypucovane ojnice a zbylé vnitřní části od karbonu a nánosů.
Usazená klika do bloku + odlehčený setrvačník (s klikou sváženo) - jelikož jsem nesehnal axiály, práci provedl stavitel motoru do Favorita D. Fišer z Prostějova (samozřejmě na výbornou).
Válce v bloku, písty ve válcích - moc se s tím z časových a pracovních důvodů nepohnulo..
1. - 3.6.2018 - reimplantace agregátu, výplach chladícího okruhu, výměna origo spojkové lamely (za materiál HD Renovak), nová G11, svíčky Bosch Platin Plus, první start.
4.6.2018 - druhý start, aplikace čističe chladící soustavy pro odstranění usazenin z chladiče a radiátoru, vypuštění neskutečného humusu.
5.6.2018 - výplach chladícího okruhu hadicovou metodou, nalití nové G11, prvních 15km projetí po okolí - jede to hezky.
14.-16.6.2018 - Agrotec Rally Hustopeče - kilometr od kilometru jede lépe a lépe, před odjezdem nandaná měřící lambda pro jistotu abych něco neupálil po cestě , chodilo to krásně 0.9-1.1.
500km najeto , vyměněný olej, vyčištěná vana, ještě něco najedem, přetáhneme hlavu, znova olej a na dovolenku připraveno.
21.6.2018 - výměna palivoměru, nový už není tak optimistický jako původní, dokonce malinko skeptičtější, takže už snad na cestě nikde viset nezůstanem.
22.-23.6.2018 - vylet v ramci zajizdeni , Zoo Liberec. Musim konstatovat ze situace na Ceskych silnicich je tristni a katastrofalni, znaceni objizdnych tras ke zbliti, na objizdnych trasach semafory protoze ty se taky opravujou, hnus, chaoz, debilismus..je uplne jedno kudy clovek jede, vsude stoji a poskakuje..
Momentalne cesta od Ostravy na Prahu nebo Liberec je snad nejrychlejsi pres Polsko..
24.6.2018 - po ujeti cca.1000 km pretazeny srouby hlavy valcu, serizene ventily.
Zapocato dokonceni Apoll, na dovolenou musi byt, protoze sem zjistil pri ceste do Liberce, ze ty OR34 z roku 2006 vubec na mokru nefungujou, odjezdy ze semaforu, z kruhace, vyjezdy serpentin - v driftu za ustrasenych vyrazu vsech kolem..zena se taky moc netvarila..ale me to bavilo..
24.6. - 10.7. 2018 - práce na kolech.
Dokončeno, obuto, vyváženo, nahozeno na povoz.
11.7.2018 - STK hotová, na dva roky kliiid
14.7. - 27.7.2018 - dovolená Norway
Cestování a dovolená bez potíží a větších závad.
Cesta: z Domu - Ostrava - Wrocław - Cottbus - Bornhöved - Hirtshals - Kristiansand - Lysebotn (Kjerag) - Rjukan - Flåm - Briksdalsbre - Geiranger - Trollstigen - Ålesund - The Atlantic Road - Kristiansund - Oppdal - Lillehammer - Hamar - Oslo - Göteborg - Helsingborg - Helsingør - Rødby - Puttgarden - Schaalsee (Camp) - Magdeburg - Kempink Heide-Camp Schlaitz (Kempink Heide-Camp Schlaitz) - Leipzig - Dresden - Görlitz - Wroclaw - Gliwice - Ostrava a dom.
Počáteční stav počítadla km 44 451 konečný stav po dojezdu 50 344 + cca. 200 km trajektu.
Paliva : 320.75 litru (spotřeba zhruba 5.5/100)
Oleje : 0.05 litru (vyházeno přes měrku při deceleraci z kopců v horách - OCT nestíhal odvětrávat - (u)opraveno po cestě )
Chladici kapalina : 0 litru
Cca. v polovině cesty praskly výfukové roury (následek loňského rozhození předstihu), následně při návratu domů na Německé dálnici upadly úplně (výfuk zůstal viset na držáku), na dojezd nouzově opraveno v malém servise Klemm Auto GmbH Grumbach, pan majitel byl fanda zadohrabů a za kanclíkem mu stála krásná 110R.. oprava za 10€ (původně nic nechtěl že pro fanouška Škodovky to je v rámci pomoci bližnímu zdarma..a gute fahrt ! )
3x Atlas KO - všechny odstraněny cestou
Celkové náklady se vším všudy pro 2 osoby cca. 45tkč ( hodně stan a auto - velká úspora, nejvíce asi palivo, trajekty, nějaké drobnosti domů, jídlo, atd atd)
8.8.2018
Opraven výfuk (převařeny roury s přírubou v pěkném stavu z původního prohnileho tlumiče)
9.8.2018
Zahřívací okruh, vypuštěny oleje (motor + skříň), odšlápnuté brzdy, kontrola vůle ventilů a stavu zapalovacích svíček.
11.8.2018
Revize brzd (pro jistotu, v horách to dostalo poměrně hodně zabrat), byť byla poměrně přijatelná teplota, přesto se docela hřály.. dlouhé sjezdy.. odlehčoval jsem ručkou a kvaltama. Postupně se začlo po prohřátí ozývat bouchání od bubnů (cukalo to i pákou ručky).
Takže bubny dole (nechám liznout, jsou jak nové).
Na levé straně lehké rosení kapaliny z válečku - takže na obě strany nandané nové kusy Brembo.
17.11.2018
Přeházené kola na zimní stání.
Pro sezónu 2018, ukončen provoz.
Perlička na závěr roku..dnes přišla faktura od EPC na uhrazení poplatku za provoz na Norských placených úsecích, částka je 1700.35,- Czecho krowns..no po 4 měsících už sem myslel že na to zapomněli..ale co už, lepší s klidem a bez obav příští rok vyrazit znovu..
_________________________ __________________________ __________________________
Sezóna 2019
Od Ledna probíhá příprava na upgrade předních brzd.
1) zakoupení chlazených kotoučů - ✓ - díky Frei motorsport
2) úprava nábojek pro chlazené kotouče - ✓
3) výroba šroubů pro uchycení chlazených kotoučů - ✓
4) ošetření nábojek před instalací - ✓
5) upínací šrouby kotoučů do zinku - ✓
6) osazené nové ložiska do nábojek + zkompletované s kotouči - ✓
Teď vyčkat lepšího počasí, smytí soli z cest a převezení vozu domů k započetí instalace.. nevydržím..
16.2.2019
Započata práce na zadním čele.
Karosařina celkem hotová, potmelíme, pobrousíme, olakujem..
3.3.2019
Nalakována vnitřní strana větraného čela.
4.3.2019
Olakováno i zvenčí.. dokonáno jest.
Na řadu přicházejí brzdy.
Plán je realizovat i průtokový výstup z bloku u IV vložky namísto ucpávky.
6.3.2019
První krůček k obtoku - máme ✓
26.3.2019
Zadány do výroby redukce 4x130 na 4x100 rovnou 4kusy.
Řešení pro rezervní kolo.
Doma leží ladem nějakou dobu pěkná sada poměrně netradičních 14" 6J 4x100 Strato, takže než nereálně čekat na 1kus Apolla, vyřeším to použitím do rezervy a když bude nálada, tak je můžu dát na auto všechny.
7.4.2019
Prvních letošních 100km za námi.
Chytla na drc a bez zaváhání.
První letošní zmrzka ze statku a pivko z Ostravice na doma, dali sme si Šance a přes Rožnov a Fren domů.
18.5.2019
Výlet do Olmika pro blatník na Golfáča.
25.5.2019
Veterán Rallye Ostrava - příjemné strávení krásné soboty
26.5.2019
Přední brzdy upgrade.
Vše na autě bez problémů pasuje.
31.5.2019
Výměna levého zadního ložiska, poloosy, gufer.
Bouchání do zatáčky zmizelo a hned je člověk klidnější.
21.6.2019
Vejlet do Banskej Bystrice na premieru : Afrika na Pionieri by Marek Slobodník.
Povedená akcička, krásná cesta tam i z5.
Večer (nad ránem) při cestě dom sme potkali 6x Lišku, 1x Laň, 1x Srna, 1x Kuna, něco myší..
30.6.2019
Bohužel se projevila příčina posledních týdnů (start na 3 válce)..
Do Šancí na roztočeném 3 kvaltu bouchla hadice topení, schytala to robka, naštěstí ne extrém..ufffff..
No nějak sme to polatali a dojeli domů, vyházel sem koberce, vymyl a když sem to chtěl schovat do garáže, tak zase start na tři a hromada páry.. takže mě to bylo hnedka jasné že vypraným kobercem to neskončí..
Holt hlava dolů a uvidím co se posralo..
Este že se to stalo u baráku a ne 4tkm daleko.
8.-10.7.2019
Složená hlava, naroubované "C" vahadla, odvzdusneny chladící okruh, vyměněné zadní tlumiče za Patrolacké plynokapaliny, vse funguje bezvadně.
Zbývá najezdit 500km a přetáhnout hlavu a přeletět ventily.
12.7.2019
Přední náprava přeletěna A00, dotažený levý svislák, kontrola vůlí v zavěšení, vše cajk.
Na odjezd jsme skoro připravení.
O víkendu dáme 500km, přetáhne se hlava a pak už jen čekat do 16.8. na odjezd směr Norweg.
20.7.2019
Výlet do Kontakt Zoo Liptovský Mikuláš.
420km bez potíží.
23.7.2019
Dohrkáno na 500km, překontrolována hlava + seřízené ventile.
Ještě něco pojezdíme a těsně před dovo výměna oleje.
16.-30.8.2019
Dovolená Norweg
Počáteční stav počítadla km 52 913 konečný stav po dojezdu 62 216 + cca. 800 km trajektu.
Paliva : 584.83 litru (spotřeba zhruba 6.3/100)
Oleje : 0.5 litru
Chladici kapalina : 0.5 litru
Uvarene do bezvedomi - praskla hadice
Pokrivene svody, netesny spoj na vyfuku
praskle plynove lanko
bouchly obe predni zarovky v jednom okamziku, jinak nic.
12.10.2019
Umyto, nahozene kola na zimní odstavení..
Sezóna 2019 ukončena, těšíme se na jaro 2020..
25.12.2019
Dovezl sem si domu projekt na zimní večery.. další z mnoha, asi chvíli potrvá dokončení, protože primární je T3..ale dokončený určitě bude..
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2020
3. Týden
- srovnané jedno BMW kolo - čištění, rovnání povrchu disků.
1.2.2020
Vyhrabal jsem ve skladu záložní přední nápravu, dovezl domu a nahrubo očistil od mastnoty a nánosů bince z provozu.
Překvapivě je ten komplet ve vynikajícím stavu koroze pouze povrchová.
Bude následovat rozborka na prvočástice, něco asi půjde na pískování, vyztužit a komaxit, něco na zinek, něco naštětkuju..
Pak osadit Pemity a tradá na auto..
Ještě přemýšlím že bych konečně na zadní šavle nandal ty unibally místo silentbloků, když už je doma mám.. jezdíme převážně jen po pěkných cestách, tak by to nemuselo být špatné..
1. - 29.2.2020
Průběžné čištění a rozebírání nápravy
Nápravnice obvařená začištěná
Všechny součástky kartáčem ve vrtačce vyleštěné
3.3.2020
Součástky nadrátkované a připravené ke galvanizaci..
6.3.2020
Věcičky z galvanovny doma, vyšlo to parádně.
Za těch pár susni je to luxus.
Ve středu předáno a v pátek doma, parádní spolupráce, teď ještě zbytek věci z komaxu a můžu skládat..
15.3.2020
První várka z komaxu doma
25.3. ->
Skládání započato
04/2020 - skládání dokončeno
05/2020 - vyměněna náprava + geomka
Do konce roku nakoupené nějaké drobnosti (nový karburátor, kulisa řazení z Mka)
12/2020 započata renovace kulisy řazení
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2021
01/2021 - vytuněný karbanátek o funkci Ekonostat
- vyrobené pouzdra do kulisy řazení
- zahájena tvorba hlavice řadící páky
- sehnány výkonnější přídavné dálkové lampy
(dobové AutoPAL Czechoslovakia)
03/2021 - výfuk od Petra Urbana
- výměna těsnění pod hlavou (po upečení při předloňské dovolené) opět od Kalina Industries (síla 2mm)
- hlava u hlavaře na ohledání (pro jistotu)
04/2021 - hlava srovnána
- v rámci ochrany závitů v bloku, vyrobeny štefty z 12.9 k nim matice 10.9 na 16ku klíč
- ve volných chvílích skládám
05-08/2021 - sem tam se projedeme, najeto už máme skoro 500km, takže přetáhnout hlavu a udělat ventily ve volné chvíli.
Jednu delší cestu sme udělali a spotřeba je pořád úplně v pohodě do 6/100.
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2022
- celou zimu sem v podstatě na tom nic neudělal, občas sem oživil aku.
04/2022 - konec měsíce završen seřízením ventilů a přetažením hlavy po ujetí 500km.
V 07/2022 máme STK tak proběhne lehká předpříprava (kontrola osvětlení, úniku provozních kapalin, výměna brzdovky). Jinak není nic moc v plánu.
Letošní nájezd bude počítám poměrně mizerný..
8.7.2022 - STK bez závad, emise úplně v pohodě, za dva roky to najelo přesně 800km, tak to snad letos bude aspoň o malinko lepší..
16.-17.8.2022 - výměna maziva v předních ložiscích kol (ještě že se usadily ložiska po výměně..mazivo aplikované na nové ložiska bylo pomalu úplně vyschlé..přitom to bylo kupované přímo pro tento účel..) nahrazeno Mobil 1.
Zjištěna netěsnost skříně řízení, olej z napravnice očištěn, místo něj aplikovaná do skříně vazelína (stejná jako do předních nábojů kol) to musí fungovat spolehlivě taky.
Dotaženy šroubové spoje na zadním zavěšení - z nějakého důvodu se uvolnil šroub právě šavle držící silentblok ke karoserii.
Vyměněna kulisa řazení za typ z modelu M (s plechovou kulisou dole) pouzdra vyrobené z nylonu fungují skvěle, řazení se zkrátilo, je přesnější a hlavně už nevydává hrůzostrašné drnčivé pazvuky, takže se s tím cestuje o poznání komfortněji.
Došlo i na výměnu přídavných dálkových světel za větší průměr od stejného výrobce PAL.
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2023
Rok 2022 byl poměrně hektický a přinesl spoustu změn v našich životech a každodenních povinnostech a starostech.
Škodovka nedoznala žádných podstatných změn, je zazimovaná spolu s Golfem.
Zásadní zvrat nastal ovšem těsně před koncem roku okolo Téčka..po třech letech stání a zjištění že prodejce nás tak trochu natáhl (moje blbost, ale to je vždy, když něco hrozně chcete tak moc neřešíte detaily..), nicméně sem se s kamarádem dohodl a nakonec se podařilo auto zlegalizovat v PL, a do konce února to musí stůj co stůj být přihlášené v ČR..ale to už nebude žádný zásadní problém..
Takže sezóna 2023 bude v duchu postavit motor do Téčka, odstranit vůle v řazení, olejouniky u převodovky, zrepasovat poloosy, sedadla v kabině a nějaké základní spaní a bydlení v boudě. A vyrážet do přírody ve čtyřech..
_________________________ __________________________ __________________________ __
Sezóna 2024
25.5.2024 - TVSCO - Veteran Rallye Ostrava 2024
Hojná účast 61 vozidel.
Nakonec sme skončili celkově 7, takže spokojenost.
Přes drobné technické problémy s volnoběhem, což ale na jaře se nijak neprojevovalo) chcíplo to prakticky vždy, když to mělo běžet na volnoběhu) což bylo poměrně ne úplně ideální, kdy sem si četl noty a musel sem všemožně jinak udržovat motor v chodu *:o)
Ale dobrý, dokončili sme.
V červnu před STK jsem se snažil jaksi polečit výměnou seřizovacích šroubů na bohatost a volnoběh, překvapivě to vcelku jaksi zafungovalo a motor se v chodu držel, druhý den po léčení sem měl STK, cestou z práce to ještě Jakš taks šlo, no u STK se to zase zesralo a nebylo to ideální. Ovšem bez nějaké větší námahy se naměřily emise a ani se nemuselo s ničím štelovat.
STK v pohodě, cesta domů špatný, chcípalo to zase..
Odstavil sem to, nechal uležet a v mezičase naladil SilverWinga a Superba.
27.7. - jelikož v polici ležel nějakou dobu nový SEDR s úpravou na ekonostat (20/24) rozhodl sem se pro jeho montáž.
No zpětně si říkám že sem to měl udělat dávno..
Krásné starty bez sytiče, volnoběh jak víno..
Zítra projedu a doladím a bude..na nějakou dobu snad klid..
11mAjA11 / Škoda 120L - Užovkovka Australská - komentáře:
Pekne...mal zom karozeryu kombyk 2x zupacki...v top ztave. Zkoncyla pre nedoztatok myezta v sbere.

Tak jeden úkol zplněn, sbitek bude už jen formalyta a pak tradá z téĝkem na cezti
.

Dýki 

-> 11mAjA11: Jako novej.

Po revysy a víměně ložyzek dyferaku.
Tyzycere dýki Kalmar Motorzport.
Teď jy "jen" nahodyt do auta
, ydeálně ze zpojkou odpruženou a obloženou organykou, ale to je azy poměrně utopye..
Tyzycere dýki Kalmar Motorzport.
Teď jy "jen" nahodyt do auta


Ne to opravdu nený.
Špatně tam nený vůbec nyc.
Sde na foto je vydět také vspýnajýcý ze přýď.
Je to foto s malynko jyného úhlu, konztrukce je vydytelně opravována (v býlé barvě, nykoly v chromu).
Ta geometrye korbi jde naladyt naztaveným řemýnků, nycméně roszah nený nykterak dramatyckí a poměrně hodně ze pak omesuje komfortný houpavozt. Ale to ze nějak podařý naztavyt v průběhu provosu...
m.ynztori.cs/ztil/3659-v- tomhle-ze-vosyli-huzakovi- dety-kteri-kocarek-bil-teh di-nejoblybenejzy.html
Špatně tam nený vůbec nyc.
Sde na foto je vydět také vspýnajýcý ze přýď.
Je to foto s malynko jyného úhlu, konztrukce je vydytelně opravována (v býlé barvě, nykoly v chromu).
Ta geometrye korbi jde naladyt naztaveným řemýnků, nycméně roszah nený nykterak dramatyckí a poměrně hodně ze pak omesuje komfortný houpavozt. Ale to ze nějak podařý naztavyt v průběhu provosu...
m.ynztori.cs/ztil/3659-v- tomhle-ze-vosyli-huzakovi- dety-kteri-kocarek-bil-teh di-nejoblybenejzy.html
-> 11mAjA11: Tam je něco špatně - roshodně bi to nemělo bít takto "nakoplé" - nený náhodou vsadu špatně sazasená aretace korbi?

Je to na knap, ale zkrtat to nykde nebude. Na ZTK ozadym symáki
Bude to azpoň o něco málo viššý, šťouchat to na těch malích kolech bi nebilo úplně komfortný..celkově ta konztrukce je jako u škodovki..prásdní poztoj na zylnycy z relatyvně přyĝaplou sadný ĝázty a ĝumák do nebez..klazyckí motoroví ĝlun
. Trochu zem to elymynoval víměnou řemýnků a jejych zeřýseným, ale y tak to madlo zahalo zotva do víški pazu..malynko jzem přyohnul trubki a z těma novíma koleĝkama už je to o moc lepšý. Ještě calounyce virobý vnytřný polztrováný a trada do provosu
.


Bude to azpoň o něco málo viššý, šťouchat to na těch malích kolech bi nebilo úplně komfortný..celkově ta konztrukce je jako u škodovki..prásdní poztoj na zylnycy z relatyvně přyĝaplou sadný ĝázty a ĝumák do nebez..klazyckí motoroví ĝlun


-> 11mAjA11: vejde ze ty to do podběhů? :-)
-> 11mAjA11: Děláš s Lyberti ofrouda?

-> 11mAjA11 02.05.22 14:28:36: no, taki drahá sabava teda 
