skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Léto 2017
Škoda 120L, r.v. 1980, najeto 109000Km, koupeno od prvního majitele. SPZ je druhá, protože majitel se po jednom roce od koupě přestěhoval do vedlejšího okresu a dostal novou značku. Karoserie téměř bez koroze a všechny plechy původní, vůz v originálním nehavarovaném a nelakovaném stavu, tedy až na různé výplody fantazie původního majitele. Karoserie nastříkaná čtyřmi vrstvami rychlých pruhů v různých barvách, všude nějaké teploměry, lampičky, samolepky.... Moje představa je všechny dodělávky zlikvidovat a dostat se zpátky do původního stavu. Důležité je ještě poznamenat, že škodovka poslední roky stála, nenajela žádné kilometry, takže po opětovném rozhýbání očekávám klasické problémy jako úniky z chladící soustavy, tekoucí gufera, atd. V době koupě byl vůz sice plně pojízdný, avšak s poruchou na palivovém potrubí, takže jsme domů jeli na kanystr umístěný v motorovém prostoru. Myslím že nejzajímavější informace o voze se týká motoru. Motor nebyl nikdy ze žádné strany otevřen. Představte si že za dobu 37 let nebyly měněny rozvody, původní je také těsnění pod hlavou, také spojka je původní a dokonce i těsnění olejové vany nebylo nikdy měněno. Zajímavé na tom je také to, že motor je naprosto suchý a má kupodivu velmi dobrý zvuk a vůbec nežere olej. Po napumpování benzínu startuje na první drc. Měněny nebyly ani žádné jiné věci na motoru (např. karburátor starého provedení EDSR), jedinou výjimku tvoří alternátor, ten už je na autě druhý. Původní jsem dostal k vozu, prý málo dobíjel tak počítám že půjde snadno repasovat a necháme ho do zásoby.
Zima 2017
Škodovečka už si u nás zvykla. Po vyléčení klasických škodováckých bolístek dneska výborně slouží. Auto je využíváno jako vytěžovací osobák, tedy pokud je rodinný vůz pryč a je potřeba druhé auto, jezdí v běžném provozu. Je to ale spíše výjimečný stav. Za půl roku najeto cca 500Km. Odpadla tím nutnost vlastnit druhé rodinné auto, takže vlastně úspora a přitom možnost nevšedního zážitku. Během toho půl roku se dělalo komplet palivové vedení včetně repase benzínového čerpadla, dále celý karburátor hrál jsem si s ventily, řešily se rozvodové tyčky, a co kde bylo potřeba, to se při chvílích opravilo. Řešila se také estetická stránka vozu, odstranil jsem téměř všechny rychlé pruhy z vozu, v první fázi se vyměnila přední maska i s originál světly, a nyní před zimou jsem konečně vyměnil světla za čtyřoko. Byl velký problém sehnat veškeré části této masky, kompletní čtyřoko mám od 5ti různých lidí. Z interiéru jsem odstranil většinu doplňků, nemám tyhle věci rád, vytáhl jsem i rádio, prostě to tam nechci. Všechny ty teploměry, zapalovače na šňůře, reprobedny a další blbinky spíše jenom zavazely. Na autě jsem také provedl předběžné opatření proti počínající korozi, je to místo na spoji LP blatníku se sloupkem, a tečka na lévém zadním blatníku. Tato místa byla v minulosti poškozena a hrozilo že začnou rezivět. Na jaře to zalakujeme. Auto je nyní na zimních kolech a snad si užijeme i nějaké to dovádění ve sněhu.
Léto 2018
Přes zimu došlo jen k drobným úpravám a nutné údržbě, sněhu jsme si moc neužili, ježdění až do dubna bylo naprosto výjimečné. Od jara už jezdí častěji, zatím bez závad. Během jara došlo k úplnému odstranění starých nastříkaných pruhů. Byla obnovena antikorozní ochrana vozu. Přibyl sportovní volant (je v originálním stavu a dole už natržený). Posledním počinem byla montáž kol 13" v bílé barvě s pneumatikami Barum OR 34. Na těchto kolech odjezdíme celou sezónu. Původní 14tky zůstanou pro letošek uskladněny. Během zimy také došlo ke zkoušce maximální rychlosti vozu. Na suché rovné cestě dosáhla škodovka maximální tachometrové rychlosti 145Km/h (údaj GPS není). Realita bude samozřejmě jiná, ale věřím, že 132Km/h udávaných ve velkém TP, jsme i po těch 38 letech provozu dosáhli. Jen pro pořádek, zrychlení vozu 0-100Km/h podle poněkud nepřesné GPS v telefonu cca 21 vteřin. Výsledek sice nijak neoslní, je však nutno říct, že motor jsem vytáčel podle ucha bez otáčkoměru a řadil jsem pomalu, abych neničil převody a spojku. Rozhodně jsem nedosáhl povoleného maxima 5000ot./min. Naprostá spokojenost.
Škoda 120L, r.v. 1980, najeto 109000Km, koupeno od prvního majitele. SPZ je druhá, protože majitel se po jednom roce od koupě přestěhoval do vedlejšího okresu a dostal novou značku. Karoserie téměř bez koroze a všechny plechy původní, vůz v originálním nehavarovaném a nelakovaném stavu, tedy až na různé výplody fantazie původního majitele. Karoserie nastříkaná čtyřmi vrstvami rychlých pruhů v různých barvách, všude nějaké teploměry, lampičky, samolepky.... Moje představa je všechny dodělávky zlikvidovat a dostat se zpátky do původního stavu. Důležité je ještě poznamenat, že škodovka poslední roky stála, nenajela žádné kilometry, takže po opětovném rozhýbání očekávám klasické problémy jako úniky z chladící soustavy, tekoucí gufera, atd. V době koupě byl vůz sice plně pojízdný, avšak s poruchou na palivovém potrubí, takže jsme domů jeli na kanystr umístěný v motorovém prostoru. Myslím že nejzajímavější informace o voze se týká motoru. Motor nebyl nikdy ze žádné strany otevřen. Představte si že za dobu 37 let nebyly měněny rozvody, původní je také těsnění pod hlavou, také spojka je původní a dokonce i těsnění olejové vany nebylo nikdy měněno. Zajímavé na tom je také to, že motor je naprosto suchý a má kupodivu velmi dobrý zvuk a vůbec nežere olej. Po napumpování benzínu startuje na první drc. Měněny nebyly ani žádné jiné věci na motoru (např. karburátor starého provedení EDSR), jedinou výjimku tvoří alternátor, ten už je na autě druhý. Původní jsem dostal k vozu, prý málo dobíjel tak počítám že půjde snadno repasovat a necháme ho do zásoby.
Zima 2017
Škodovečka už si u nás zvykla. Po vyléčení klasických škodováckých bolístek dneska výborně slouží. Auto je využíváno jako vytěžovací osobák, tedy pokud je rodinný vůz pryč a je potřeba druhé auto, jezdí v běžném provozu. Je to ale spíše výjimečný stav. Za půl roku najeto cca 500Km. Odpadla tím nutnost vlastnit druhé rodinné auto, takže vlastně úspora a přitom možnost nevšedního zážitku. Během toho půl roku se dělalo komplet palivové vedení včetně repase benzínového čerpadla, dále celý karburátor hrál jsem si s ventily, řešily se rozvodové tyčky, a co kde bylo potřeba, to se při chvílích opravilo. Řešila se také estetická stránka vozu, odstranil jsem téměř všechny rychlé pruhy z vozu, v první fázi se vyměnila přední maska i s originál světly, a nyní před zimou jsem konečně vyměnil světla za čtyřoko. Byl velký problém sehnat veškeré části této masky, kompletní čtyřoko mám od 5ti různých lidí. Z interiéru jsem odstranil většinu doplňků, nemám tyhle věci rád, vytáhl jsem i rádio, prostě to tam nechci. Všechny ty teploměry, zapalovače na šňůře, reprobedny a další blbinky spíše jenom zavazely. Na autě jsem také provedl předběžné opatření proti počínající korozi, je to místo na spoji LP blatníku se sloupkem, a tečka na lévém zadním blatníku. Tato místa byla v minulosti poškozena a hrozilo že začnou rezivět. Na jaře to zalakujeme. Auto je nyní na zimních kolech a snad si užijeme i nějaké to dovádění ve sněhu.
Léto 2018
Přes zimu došlo jen k drobným úpravám a nutné údržbě, sněhu jsme si moc neužili, ježdění až do dubna bylo naprosto výjimečné. Od jara už jezdí častěji, zatím bez závad. Během jara došlo k úplnému odstranění starých nastříkaných pruhů. Byla obnovena antikorozní ochrana vozu. Přibyl sportovní volant (je v originálním stavu a dole už natržený). Posledním počinem byla montáž kol 13" v bílé barvě s pneumatikami Barum OR 34. Na těchto kolech odjezdíme celou sezónu. Původní 14tky zůstanou pro letošek uskladněny. Během zimy také došlo ke zkoušce maximální rychlosti vozu. Na suché rovné cestě dosáhla škodovka maximální tachometrové rychlosti 145Km/h (údaj GPS není). Realita bude samozřejmě jiná, ale věřím, že 132Km/h udávaných ve velkém TP, jsme i po těch 38 letech provozu dosáhli. Jen pro pořádek, zrychlení vozu 0-100Km/h podle poněkud nepřesné GPS v telefonu cca 21 vteřin. Výsledek sice nijak neoslní, je však nutno říct, že motor jsem vytáčel podle ucha bez otáčkoměru a řadil jsem pomalu, abych neničil převody a spojku. Rozhodně jsem nedosáhl povoleného maxima 5000ot./min. Naprostá spokojenost.
Škoda 120 L - komentáře:
taki zem pro sanecháný pruhu, vipadá to sajýmavě a orygo aut jesdý dozt
Pruhi šli dolů tak pomalu, že jzem ze je roshodl snovu naztřýkat a muzý tak vidržet do symi, pak zy z lakem pohraju. S vašych komentářů téměř jednosnaĝně viplívá, že pruh ze vám lýbý, možná ho tam nechám, ale provedu ho v jyné barvě a pořádně, ať to trochu vipadá.
toz tam ten pruh na blatnýk saz dodelal, nebo jak to je? nějak ze v tech fotkách nemusu soryentovat. jynak zuper dobová uprava, nechal bich tak, ti bezkidki jzou peckosný. sa mladích let mel takto potuněnou oužu ztríc

kolotoĝár :D ale to rádyo a hmlovki sávydým :) veľa sdaru pry prácy :)
lybová dobovka,nechal bich to zkoro přezně jak to bilo...škoda že s toho bude dalšý generyckej orygynál...no ale proty guztu...

-> Franta Boháĝek: tato selena farba za my nezkutocne pacy
-> Franta Boháĝek: ja ni zom tam tye pruhi nechal
mne za pacya


-> Franta Boháĝek: Skuzyl bich zy původný ĝázty oblepyt,abiz měl obnaženej jen ten pruh a skuzyl bich to na hulváta s největšýho Acetonem,ať ze tak nedřeš,tym eZkem ze muzýš hrosně dřýt..
-> Franta Boháĝek: Jde vydět,že zy z těmy pruhi dal bívalí majytel prácy.Ale tak hlavný je,že jdou dolů.Ale nějaké ti zerepetyĝki v ynteryeru bich nechal 

Pruhi bili ztřýkáni v průběhu pozledných cca 20ty let. Nejprve oranžová, potom ztřýbrná, názledovala obiĝejná selená a nakonec selená metalýsa. Pruhi ze dajý odztranyt ředydlem C6000, které nereaguje z původným lakem. Vshledem k tomu, že je tam takoví nánoz barvi, jde to přýmo nezkuteĝně pomalu. Jeden dýl cca 3 hodyni. Přy jedné vrztvě bi to zamosřejmě bilo hotové sa slomek ĝazu.
Pěkná.Y ten doboví tunyng majytele má jyzté kouslo
Čým odztraňuješ ti pruhi ?
