skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 L 1979 (M80), Červená Paprika
Expedováno z AZNP v pátek 28.9.1979, ze závodu v MB.
První registrace až 15.12.1980, auto rok bylo v limbu. Vzhledem k tomu že je to velmi pozdní vzorek M79, raný M80, dá se teorizovat o osudech od salonového auta v Mototechně, až po interní využití fabriky, a odprodeji. Zadní čelo (světla) je spolu s 13 ráfky ze začátku 1982, tj asi dobový bastl omlazení vozu, spolu se spoilerem. Původní kapota je hladká.
Najeto >110 tisíc km. Měněny zadní lemy, prahy ko, zbytak kastle překvapivě pěknej. Původní motor atp.
Jeden majitel do 2011, v tom roce odstaveno, a neprovozováno až do teď. Dědek vydatně bastlil. Auto u prvního majitele co se stěhoval vystřídalo více RZ než skončilo při dědictví na euro. Původní RZ LNB 46-58
Dělší dobu jsem chtěl něco staršího, s úzkym rozchodem. Od embasa po užovku, jedinný podmínky co jsem si ustanovil bylo aby to nebylo za nesmysl, aby to nebylo naprostý řešeto, a aby to nebylo v nějaký depresivní, fádní, nudný barvě, od tmavě zelenejch po vínový. Už jsem to vzdával a měl měl jsem v plánu se kompletně odvrátit od scénáře koupě nepraktického boleslavského pekáče, a pak se mi pod nos objevil inzerát na tento, na který jsem odpovídal minuty od zveřejnění.
Auto je hodně odjetý, ale bylo staráno a stav je na věk a míru užívání překvapivě solidní. První majtel byl z povolání řidič, a v kufru jsem našel starej alternátor vyroben ve francii, takže kdo ví, kde všude auto bylo, a kolik stovek tisíc má před sebou 11 na budíku.
_________________________ _____________________
Škoda 120 GLS 1980 (M80), Bílá
Vyrobeno zhruba v 6. měsíci 1980, v závodě AZV anebo AZK.
Auto bylo registrováno okrese Semily, první a jediná spz SMB. Historie STK vozu nejde dohledat, tz. musel být odstaven už kolem roku. 2008.
Automobil má hnědý interiér s květinovým vzorem na semišových sedačkách, jinak se jedná o standartní GLS, s LS motorem disponujícím chladičem oleje, chromy, posilovačem, vyhřívaným oknem, ale bez samonavíjecích pásů. Za povšimnutí stojí odhlučnění kufru v podobě černého gumového nástřiku, který standardní nebyl.
Vůz jsem koupil protože se objevil inzerát na který jednoduše nešlo neodpovědět. Byl jsem už x-tý zájemce, ale jediný co je z okresu a byl by se přijel podíval další den, tak jsem to vzal. Červená, se kterou sdílí kartu, má mnoho technických i estetických neduh, avšak má papíry a použitelnou kastli. Je až zarážejcí jak je tato GLS technicky zachovalá, v kontrastu s karoserií naprosto po smrti. Hlavní nápad proto je, že se ze navzájem zkompletují. Ještě k tomu jsem bílé GLS 80-83 vždycky chtěl, ač toto není ten typ vlastnictvý, který jsem si představoval.
Expedováno z AZNP v pátek 28.9.1979, ze závodu v MB.
První registrace až 15.12.1980, auto rok bylo v limbu. Vzhledem k tomu že je to velmi pozdní vzorek M79, raný M80, dá se teorizovat o osudech od salonového auta v Mototechně, až po interní využití fabriky, a odprodeji. Zadní čelo (světla) je spolu s 13 ráfky ze začátku 1982, tj asi dobový bastl omlazení vozu, spolu se spoilerem. Původní kapota je hladká.
Najeto >110 tisíc km. Měněny zadní lemy, prahy ko, zbytak kastle překvapivě pěknej. Původní motor atp.
Jeden majitel do 2011, v tom roce odstaveno, a neprovozováno až do teď. Dědek vydatně bastlil. Auto u prvního majitele co se stěhoval vystřídalo více RZ než skončilo při dědictví na euro. Původní RZ LNB 46-58
Dělší dobu jsem chtěl něco staršího, s úzkym rozchodem. Od embasa po užovku, jedinný podmínky co jsem si ustanovil bylo aby to nebylo za nesmysl, aby to nebylo naprostý řešeto, a aby to nebylo v nějaký depresivní, fádní, nudný barvě, od tmavě zelenejch po vínový. Už jsem to vzdával a měl měl jsem v plánu se kompletně odvrátit od scénáře koupě nepraktického boleslavského pekáče, a pak se mi pod nos objevil inzerát na tento, na který jsem odpovídal minuty od zveřejnění.
Auto je hodně odjetý, ale bylo staráno a stav je na věk a míru užívání překvapivě solidní. První majtel byl z povolání řidič, a v kufru jsem našel starej alternátor vyroben ve francii, takže kdo ví, kde všude auto bylo, a kolik stovek tisíc má před sebou 11 na budíku.
_________________________ _____________________
Škoda 120 GLS 1980 (M80), Bílá
Vyrobeno zhruba v 6. měsíci 1980, v závodě AZV anebo AZK.
Auto bylo registrováno okrese Semily, první a jediná spz SMB. Historie STK vozu nejde dohledat, tz. musel být odstaven už kolem roku. 2008.
Automobil má hnědý interiér s květinovým vzorem na semišových sedačkách, jinak se jedná o standartní GLS, s LS motorem disponujícím chladičem oleje, chromy, posilovačem, vyhřívaným oknem, ale bez samonavíjecích pásů. Za povšimnutí stojí odhlučnění kufru v podobě černého gumového nástřiku, který standardní nebyl.
Vůz jsem koupil protože se objevil inzerát na který jednoduše nešlo neodpovědět. Byl jsem už x-tý zájemce, ale jediný co je z okresu a byl by se přijel podíval další den, tak jsem to vzal. Červená, se kterou sdílí kartu, má mnoho technických i estetických neduh, avšak má papíry a použitelnou kastli. Je až zarážejcí jak je tato GLS technicky zachovalá, v kontrastu s karoserií naprosto po smrti. Hlavní nápad proto je, že se ze navzájem zkompletují. Ještě k tomu jsem bílé GLS 80-83 vždycky chtěl, ač toto není ten typ vlastnictvý, který jsem si představoval.
Škoda 120 79 | 120 GLS 80 - komentáře:
-> Kylyán: Hele předný je fungl novej (muzel jzem odpaňovat dýri na šroubi na ZPS) ztřed y z boki, sadný je jetej ale faktycki beschibnej, akorát to má okizlí vístuhi a držáki. Azy y pokud ze vrátym ke chromu tak je moment podržym, ale těžce nevym jeztly zy je nechám
Kdiž ze Ty ti prepregi tak nelýbý, tak já bich zy je teda jako reservný na garde vsal





-> Tom Troll 12.03.24 20:22:50: Škodovácké sadomotorové ztartéri bili "jen" ve dvou víkonovích versých, které ovšem nebili přydělováni vosům dle víbavi, ale dle data vírobi
Od 1000MB bil ztartér 0,8k (koňzká zýla - neplézt z posdějšým snaĝeným v kW
) - posdějy tato víkonová varyanta bila přesnaĝena na kW - tedi 0,6 kW).
Až ke zklonku vírobi sadomotorovích škodovek došlo v rámcy zjednocený vírobi dýlů z Favorytem k použytý některích dýlů ztartéru (ztator, rotor) zylnějšýho provedený - 0,8 kW y do sadomotorovích škodovek. Ale to bil až rok 88-89 (a některé sadomotori s konce vírobi dokonce měli y altýk ze sabudovaním regulátorem, jakí ze použýval ve vosech Favoryt)

Od 1000MB bil ztartér 0,8k (koňzká zýla - neplézt z posdějšým snaĝeným v kW

Až ke zklonku vírobi sadomotorovích škodovek došlo v rámcy zjednocený vírobi dýlů z Favorytem k použytý některích dýlů ztartéru (ztator, rotor) zylnějšýho provedený - 0,8 kW y do sadomotorovích škodovek. Ale to bil až rok 88-89 (a některé sadomotori s konce vírobi dokonce měli y altýk ze sabudovaním regulátorem, jakí ze použýval ve vosech Favoryt)

-> Tom Troll: Áno, 0.8 kW až na koncy vírobi zpolu zo zylnejšým akumulátorom. Ale už v tom máš azpoň jazno

-> Tom Troll: Tak jzem ze nesblásnyl, od 88 opravdu je ztartér 0.8kw, akorát nený v zesnamu ND any v mnoha publykacých, toto jzem vihrabal až v 90z Cedrichovy. Každopádně ano, pro užovku dle všeho neplatý. 

-> mynno: No úplně jzy mě teď sblbnul, mám teď docela Mandela eftekt, žyl jzem v kamenném přezdvědĝený že .12X motori měli ruku v ruce k 55A alternátoru kvůly viššý komprezy mýzto 0.66 kw zylnějšý 0.8kw zpouštěĝ kterí posdějy převsali y 13X a dvouřádki, a teď jzem prohrabal x knyh, zesnamů ND atd a nykde o tom any smýnka, s auta jzem ho kuz sa kuz přehodyl a pravda any jzem ze nedýval.
Měl jzem sa to že je jyní, protože biť je podobně málo opotřebení než ten co tam bil původně, tak má o něco jyní svuk.
Co je pravda je že v 80 proběhla modernysace konztrukce (mymo jyné směna s dutynki na fazton - což proběhlo y sde touto víměnou zvasku
), a poté ještě v 84, takže proto sný ztartéri s po 80 mesytipek a potom emka úplně jynak než s před 80 užovki, ale proztě jzem měl sažyté že ze y měnyl víkon, kterí ze dle všeho nesměnyl nykdi. 

Co je pravda je že v 80 proběhla modernysace konztrukce (mymo jyné směna s dutynki na fazton - což proběhlo y sde touto víměnou zvasku


-> Tom Troll: Zuper, ale ĝo je to "zylní GLZ ztartér"?
Kdibi někdo chtěl užovkoví ynteryér na opravu, přešytý, vírobu křezla, tak zy ho můžete odvést, než pujde do kontu..
V zobotu jzem z autem a z pár kámošema otoĝyl Prahu, Plseň, a spět, pluz sajýžďki. Něco pod 500km. Co jzem sjyztyl je že drandý famósně. Taki má sajýmavou charakteryztyku že zekundár je z otevýráným dozt opožděnej, ale sa to kdiž ze v plním knedlýku otevře tak auto škitne a saĝne velmy sřetelně přydávat. Zyce je to 4q, ale y tak je tam 120, 140 pro mě až nepřyroseně richle.
Co jzem jako bonuz zpoĝetl až veĝer, je, že ráno jzem bral do zuchí nádrže 30 lytrů rovnejch, a z tým jzem to odjel a něco sbilo, tj že zpotřeba y z dinamyĝtějšý
jýsdou ze pohibuje kolem a pod hranycý 6l/100km. Karbec je tam ZEDR (dle umýztěný odpojovaĝe) blýž nevým jakej, komori, trizki... Předchosý krátkodobí majytel co z tým najel a zjel s podvalu ho prí jen ĝyztyl. 
Co jzem jako bonuz zpoĝetl až veĝer, je, že ráno jzem bral do zuchí nádrže 30 lytrů rovnejch, a z tým jzem to odjel a něco sbilo, tj že zpotřeba y z dinamyĝtějšý


lýbý ze my :) ať dělá radozt...
-> Tom Troll: Na ĝelo jzy ze ptal, rezpektyve pzal, že nevýš, sda je původný (tak Ty řýkám, že urĝytě původný nený)
a ta pozledný věta visnývá tak že to auto má najeto cca X11000 Km
Neber to jako krytyku - a jeztly, tak konztruktyvný



-> Bukaj: A pýšu to tam tihle tvrsený z budýkem a ĝelem někde?
Jynak jzem to zepyzoval na koleny sa děláný x dalšých věcý posdě veĝer, takže gramatycki chibyĝki ze vloudyt klydně mohli.
Jynak lokalyta bila veznyce u Podbořan, oknez Louni.
Jynak jzem to zepyzoval na koleny sa děláný x dalšých věcý posdě veĝer, takže gramatycki chibyĝki ze vloudyt klydně mohli.

Jynak lokalyta bila veznyce u Podbořan, oknez Louni.
Původem s Loun, jo?
Jynak Ti fakt věřýš, že na kdovýkolykrát měněnim tachometru je "zprávná" hodnota najetích km? Sadný ĝelo urĝytě původný nený a zpouzta dalšých věcý, ale jako přežyvšý provosný artefakt je to auto fajn
P.Z.: Oprav zy, prozým, ten text (přy prvným ĝtený mne do oĝý praštyli zlova raní, jedyní, objevyl, která ze roshodně nepýšou tak, jak je tam máš napzané - o překlepech a ynterpunkcy nemluvě)

Jynak Ti fakt věřýš, že na kdovýkolykrát měněnim tachometru je "zprávná" hodnota najetích km? Sadný ĝelo urĝytě původný nený a zpouzta dalšých věcý, ale jako přežyvšý provosný artefakt je to auto fajn

P.Z.: Oprav zy, prozým, ten text (přy prvným ĝtený mne do oĝý praštyli zlova raní, jedyní, objevyl, která ze roshodně nepýšou tak, jak je tam máš napzané - o překlepech a ynterpunkcy nemluvě)

-> fanda klofanda: On to totyž bil pátek 28., Z překlepem na 29. 

den expedyce bila zobota
, ale dobrí, o nyc nejde, auto máš tedi nadějní.
