2.jízda
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tohle auto měl kdysi můj otec. Jednu na běžné ježdění a druhou na závody do vrchu.
Tehdy to bylo cenově dostupné, vcelku rychlé závodění. Byla vypsáná speciání třída, takže startovní pole bylo hojně obsazeno a mnoho později úspěšných jezdců začínalo právě s tímto vozem.
Mým cílem je vytvoření vzhledově co nepodobnějšího vozu mého otce, při konstrukční shodě s originálem "užovky". Tudíš žádné M-nápravy, vlečka, hřebenové řízení apod. V té době to pravidla nedovolovala, a toho se chci držet. Jediným "ústupkem" je motor 1300 a 4písty.. od roku 2018 i 5Q, protože konkurence je neúprosná..
Trochu povídání zde:
auto.idnes.cz/pribeh-zavo dni-skody-120-ls-jiriho-ki mla-dh7-/auto_ojetiny.aspx ?c=A160407_...
2010 - je u klempíře na první fázi karosářských oprav.
- baterku zapustit do kufru
- navařit patky na rám
- vyvařit malou dírku u PZ kapsy motoru a LP podběhu. Koupil jsem jí už vyvařenou, takže podstatné věci byly zdravé
- zaválcovat lemy blatníků
- odstraněné místo pro origo hever
Bezpečnostní rám : Pajkrt + dodělání doma :-)
2011
Konečně jsme se pohli z místa. Hotová veškerá karosářská a lakýrnická. Zkompletovaný dveře, hotovej a nalakovanej rám, hotový zadní brzdy, přední osa čeká na odlehčení kotoučů a bude taky komplet. spasovaný zadní děravý čelo a hotový zajištění zadní kapoty.
2012
1.5. v pul 3 ráno dodělaný poslední detaily a v 5 odjezd na první letošní testování..
Auto je zatím úplně syrové. Ještě přijdou polepy, odpojovač vytáhnout ven, okapničky na střechu, druhý zrdcátko, nalakovat panely pod budíkama atd..
2015
Motor:
Blok - fel 50kw Mpi
Vačka - Krejbich přebrus 307°/7mm
Hlava - fel 50kw,úprava URBI - sácí ventil 35,7mm , výfukový ventil 30,6, kanály 29mm KP 11,3
Těsnění pod hlavou - Kalina, RS s nerezovým lemem pro zvýšenné kompresní poměry, tloušťka 1,2mm
Písty - fel 50 kw Mpi 300g
Ojnice - fav 573g
Setrvačník 4280g
Řemenice kliky dural
Vodní pumpa s velkou řemenicí
Sání + výfuk Š136, výfuk Krejčí
Rozdělovač 540, úprava URBI - regulace 11°, předstih 10°, podtlak odstraněn
Karburátor EDSR 2908
Svíčky NGK BCP7ES
Olej Valvoline VR1 10W60
Převodovka:
5q 3,9 s upravenými převody - by Vrba
Lamela keramika Renovak
Nápravy:
Přední : Vyztužená ramena, obvařená nápravnice, uložení ramen v silonu
Stabilizátor 22mm na unibalech a silonech, odlehčené náboje, vrtané kotouče
Zadní : Vyztužená ramena, uložení na ložiskách s excentry pro seřízení geometrie, odlehčené bubny
Podvozek:
přední pružiny - Kalmar 213mm
zadní pružiny - HP sporting 240mm 68N/mm
tlumiče - Kurka
Brzdy:
Přední : 4pístek, nerez písty a propojky (skodovak), desky DS 2500
Zadní : pakny Renovak, válečky 19mm
Vedení v pancéřovejch hadicích i se spojkou
Kola:
Compomotive 7j13
Interiér:
Origo L palubka, otáčkoměr Racetech, tlakoměr ZETOR, teploměr vody a oleje KMGY
Sedačka Sparco Sprint, chycená z boku na kolejnicích felicia
Pásy 6-body, 3'' RRS SPEEDPRO
Zadní dveře vyřezaný, místo oken markralon. Obložení dveří nahrazeno hliníkovým plechem - celková úpora cca 10kg
Váha s plnou nádrží cca 770kg
Nejlepší čas v BRNĚ: 2:49:13
Nejlepší čas v Mostě: 2:09:576
Moje první metry na okruhu v Mostě. Kvůli přehřívání oleje jsem musel řadit kolem 6000ot/mit tohle je poslední a zároveň nejrychlejší kolo
Tehdy to bylo cenově dostupné, vcelku rychlé závodění. Byla vypsáná speciání třída, takže startovní pole bylo hojně obsazeno a mnoho později úspěšných jezdců začínalo právě s tímto vozem.
Mým cílem je vytvoření vzhledově co nepodobnějšího vozu mého otce, při konstrukční shodě s originálem "užovky". Tudíš žádné M-nápravy, vlečka, hřebenové řízení apod. V té době to pravidla nedovolovala, a toho se chci držet. Jediným "ústupkem" je motor 1300 a 4písty.. od roku 2018 i 5Q, protože konkurence je neúprosná..
Trochu povídání zde:
auto.idnes.cz/pribeh-zavo dni-skody-120-ls-jiriho-ki mla-dh7-/auto_ojetiny.aspx ?c=A160407_...
2010 - je u klempíře na první fázi karosářských oprav.
- baterku zapustit do kufru
- navařit patky na rám
- vyvařit malou dírku u PZ kapsy motoru a LP podběhu. Koupil jsem jí už vyvařenou, takže podstatné věci byly zdravé
- zaválcovat lemy blatníků
- odstraněné místo pro origo hever
Bezpečnostní rám : Pajkrt + dodělání doma :-)
2011
Konečně jsme se pohli z místa. Hotová veškerá karosářská a lakýrnická. Zkompletovaný dveře, hotovej a nalakovanej rám, hotový zadní brzdy, přední osa čeká na odlehčení kotoučů a bude taky komplet. spasovaný zadní děravý čelo a hotový zajištění zadní kapoty.
2012
1.5. v pul 3 ráno dodělaný poslední detaily a v 5 odjezd na první letošní testování..
Auto je zatím úplně syrové. Ještě přijdou polepy, odpojovač vytáhnout ven, okapničky na střechu, druhý zrdcátko, nalakovat panely pod budíkama atd..
2015
Motor:
Blok - fel 50kw Mpi
Vačka - Krejbich přebrus 307°/7mm
Hlava - fel 50kw,úprava URBI - sácí ventil 35,7mm , výfukový ventil 30,6, kanály 29mm KP 11,3
Těsnění pod hlavou - Kalina, RS s nerezovým lemem pro zvýšenné kompresní poměry, tloušťka 1,2mm
Písty - fel 50 kw Mpi 300g
Ojnice - fav 573g
Setrvačník 4280g
Řemenice kliky dural
Vodní pumpa s velkou řemenicí
Sání + výfuk Š136, výfuk Krejčí
Rozdělovač 540, úprava URBI - regulace 11°, předstih 10°, podtlak odstraněn
Karburátor EDSR 2908
Svíčky NGK BCP7ES
Olej Valvoline VR1 10W60
Převodovka:
5q 3,9 s upravenými převody - by Vrba
Lamela keramika Renovak
Nápravy:
Přední : Vyztužená ramena, obvařená nápravnice, uložení ramen v silonu
Stabilizátor 22mm na unibalech a silonech, odlehčené náboje, vrtané kotouče
Zadní : Vyztužená ramena, uložení na ložiskách s excentry pro seřízení geometrie, odlehčené bubny
Podvozek:
přední pružiny - Kalmar 213mm
zadní pružiny - HP sporting 240mm 68N/mm
tlumiče - Kurka
Brzdy:
Přední : 4pístek, nerez písty a propojky (skodovak), desky DS 2500
Zadní : pakny Renovak, válečky 19mm
Vedení v pancéřovejch hadicích i se spojkou
Kola:
Compomotive 7j13
Interiér:
Origo L palubka, otáčkoměr Racetech, tlakoměr ZETOR, teploměr vody a oleje KMGY
Sedačka Sparco Sprint, chycená z boku na kolejnicích felicia
Pásy 6-body, 3'' RRS SPEEDPRO
Zadní dveře vyřezaný, místo oken markralon. Obložení dveří nahrazeno hliníkovým plechem - celková úpora cca 10kg
Váha s plnou nádrží cca 770kg
Nejlepší čas v BRNĚ: 2:49:13
Nejlepší čas v Mostě: 2:09:576
Moje první metry na okruhu v Mostě. Kvůli přehřívání oleje jsem musel řadit kolem 6000ot/mit tohle je poslední a zároveň nejrychlejší kolo
George / 120 LS A - komentáře:
-> George88: Ta fotka s RSem je dokonalá ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Díky kluci...
-> George88: Pěkná technika ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 02.03.16 22:02:40: no pod převodovku. nevycházelo by to výškově stejně jako olejová vana?
-> George88 02.03.16 20:26:05: vyrobit to problém není, problém je, kam se vejde...
-> ZdrubT: uložení v mostu mám na seriových místech a na ramenech unibal. mám jinej tvar než origo, tak snad to vyjde, jak jsme namysleli. Tlumiče... :/ snad letos. aspon na předek..
-> George88: Stabilizátor neudělá vše, budeš pak muset vyřešit uložení v mostu pro rezervu. A pak hlavně ty tlumiče.
-> vhml: Camber compensator by asi "nebyl problém" vyrobit. to vypadá zajímavě.. Jak řikám - dopředu jde 20mm, snad to bude dost..
-> George88 02.03.16 18:40:57: tohohle ale s kyvkou nikdy nedosáhneš, protože ta bude z principu tý nápravy vždy tahat kola pod sebe pokud to dost zásadně nesnížíš. Naopak místo stabilizátoru by to chtělo tzv. Z-bar nebo Camber compensator. Jak píše ZdrubT, pomůže přitvrzení předku.
-> ZdrubT: Já měl spíš představu takového chování :D - spoň přibližně
-> George88: Na zadní nápravu bych ho nedával, bude se to kolo víc zvedat.
-> ZdrubT 29.02.16 10:31:22: Ahoj, na předek dodělávám 20mm stabilizátor a pružiny mám ze speedpra. Tlumiče Kurka. Na HP/GAZ/SPAX šetřím. No a zadek - chci ještě zkrátit pružiny a podvěs prodloužím až jak to bude vycházet. Ale napadl mě stabilizátor dozadu..
-> George88: Ahoj, já taky řešil to hrabání v zatáčkách a pomohlo přitvrzení předku a vzadu udělej tak dlouhej podvěs, aby jen nevypadávala pružina. Jinak pořádný tlumiče dělaj taky hodně.
-> MOLSO: jj, já totiž dal zaráz tvrdý pera a zkrátil podvěs. tak ho zase prodloužim, ať jsou mírně do V a uvidím..možná ještě větší sbíhavost..
-> George88: tak to trochu uvolni a nebude treba ani samosvor .... ja budem tiez podvesy predlzovat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Evž@: Mám jí podvázanou tak, aby při vyvěšení šlo kolo co nejmíň do V..Spíš je kolmo k vozovce..
-> George88: máš podvázanou nápravu?..to řeší hodně problémů u kyvky