skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Předně chci tímto poděkovat místnímu členu s nickem Hurdis za odprodej tohoto vozu a přenechání i karty vozidla.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Původní text ponechávám "jak je" a budu pokračovat pod ním.
Hurdis:
K vozidlu:
Škoda 105 L
r.v. 1977
zcela původní stav
v době koupě najeto 66 700 km
posazeno na Meteory původně z mého Rapida II, sluší :-))
Aktuálně:
Po neuvěřitelné anabázi s doklady, které byly během prvního mezipřevodu před koupí zcela zničeny, má vozidlo vše v pořádku, nové papíry, vyřešenu ekodaň, zbývá dokončit přepis a dojet si pro nové STK+E.
(vše ukončeno, nikdy více, práce pro tři lidi na pár týdnů)
Plány:
- časem (někdy po dokončení auta no. 1) nové přední blatníky, čelo, maska, lampy - není to nutné hned, ale vady na kráse jsou (starý řidič, malá garáž a puchýřky koroze) vše nakoupeno a připraveno do časů budoucích
- používat jako staré auto pro volný čas, tj. střídavě 2 neděle ladit formu a vylepšovat kondici, pak 2-3 neděle používat na psychoterapeutické výlety (plníme)
Provedeno od koupě:
- nové doklady a přepis + povinná výbava a hever + náhradní kolo
- chrom mřížka zadního čela a litá kola
- nové ukostření budíků
- chrom mlhovka a couvačka
- sedadla z Rapida, béžová
- středový panel, dobové radio + repro, dobový otáčkoměr
- výměna přední masky + UK štítky
- dobové pryžové koberečky
- nové manžety poloos zadní nápravy
- repase příčky motoru + tvrdé silentbloky
- nové originální úzké zadní lapače nečistot, alias zástěrky
- rozhýbání zcela zatuhlého mechanismu stěračů
- výměna filtrů a provozních kapalin, čidel oleje a teploty, přetěsnění palivové pumpy
- výměna susplechů pod motorem
- opěrky hlavy zadních sedadel
- výměna chrom zpětného zrcátka
youtube.com/v/8DHmf7p5GD 8
Stepan FUN:
7.8.2012 - Dozvěděl jsem se o pravděpodobným odprodeji tohoto vozu.
8.8.2012 - Rozhodnutí odprodeji je definitivní, nabídka vyřízení klubové testace nepomohla, tudíž jsem prohlásil: "Asi to koupím já, inzerát zatím nedávej."
11.8.2012 - Po obhlídce definitivně domluven prodej, odvezeny původní kola a díly na budoucí opravu plechařiny.
12.8.2012 - Poslední jízda původního majitele s tímto vozem. Převezeno na firmu, prozatím uloženo do garáže.
13.8.2012 - Podepsána kupní smlouva, předány klíče.
17.8.2012 - Moje první jízda s tímto vozem. Domů mě to dovezlo bez problémů. :-)
18.8.2012 - Absolvována STK. Drobnej problém s přední nápravou jsem čekal, protože to nesedí úplně ideálně a byla to pravda - volnější svislák na pravé straně, volné ložisko tamtéž. Pak lehčí nesouměrnost zadních brzd, takže vyměnit prasátko... Všechno to ale bylo na hranici, takže to máme na 2 roky. :-)
Pak když už jsem měl den volna, tak jsem si udělal výlet ku Praze a cestou zpět několik zajížďěk... Celkem najeto cca 170km a zjištěno, že mě čeká ještě vyřešit mírnej problém s chlazením...
3.12.2012 - Konečně přihlášeno na moji osobu
16.12.2012 - Zazimováno. Bohužel letos jenom venku pod plachtou. Snad na příští zimu už bude přístřešek...
13.4.2012 - Po dlouhé době jsem se svezl. Chytla na otočení, nicméně elektrice se probudit moc nechtělo. Blinkry vyřešilo pohnutí svazkem, klaxon se zprovoznil asi otřesama sám. Ale zase přestal fungovat otáčkoměr... :-/ Pak trochu poladěn motor (nastaven předstih, seřízen karburátor).
14.4.2012 - Dořešen nefunkční otáčkoměr, dotažen P svislák a ložisko. Snad to už nebude v zatáčkách tolik poskakovat.
Hurdis / 105L - komentáře:
23:21:29
12.07.2011
12.07.2011
Pavel P..
-> Hurdis: Tak právě zkoušim toho Blau a točej i hrajou mi tu všechny kazety.. jinak ono to má jakousi pauzu že musíš po zastrčení kazety odmáčknout ještě pravej STOP/Eject knoflík aby vyskočil přetáčecí knoflik a pak se rozjede a hraje... zkoušel si to tak?
22:22:50
09.07.2011
09.07.2011
maca
-> Hurdis: No netrápit,ale občas to chce prohnat pavučiny ve výfuku a ted po emisich co seřídil bohatost.....tak ožila potvora
22:11:18
09.07.2011
09.07.2011
Hurdis
-> maca: Jasné, jen jsem si vzpomněl na řešení otázky zda babičky trápit či netrápit.
22:08:26
09.07.2011
09.07.2011
maca
-> Hurdis: neni problém,když se někam dostanu na sraz
20:38:42
09.07.2011
09.07.2011
Bobesh
-> Hurdis: Mno jo,dík,sice jsem to pohnojíkoval s tím kelímkem a pak kužel ale ani jsem nedoufal,potěšilo to
19:58:52
09.07.2011
09.07.2011
Hurdis
-> Bobesh: Jo holka (teda spíš babička) příjemně překvapila. Sice nejslabší vůz ve startovním poli, ale i na sprintech se nebála 1,2 do 4500 a 3 nad 5000 ot.
(Pozn. pro Macu, onehdy jsme se zde bavili o vzájemném změření sil :-))
Jinak výsledky jízdy zručnosti hovoří jasně, zkušenost nenahradíš, gratuluji Tobě i "černo-bílé) k bedně.
(Pozn. pro Macu, onehdy jsme se zde bavili o vzájemném změření sil :-))
Jinak výsledky jízdy zručnosti hovoří jasně, zkušenost nenahradíš, gratuluji Tobě i "černo-bílé) k bedně.
19:53:32
09.07.2011
09.07.2011
Bobesh
-> Hurdis: Pěkně ti to jelo,Honzíku. Jsem rád i za Toma,že našla místo u tebe.
19:42:26
09.07.2011
09.07.2011
Hurdis
19:42:27
20.06.2011
20.06.2011
Pavel P..
-> U-Geen: kdybych ho ještě měl
17:56:42
20.06.2011
20.06.2011
U-Geen
-> Pavel P..: zkopirovat na dvojčeti :-)
15:41:20
20.06.2011
20.06.2011
Pavel P..
-> Hurdis: jasně klidně to vem a mrknu na to... teda pokud tam pojedu, ještě nevim.
možná gumička bude v háji... zkus sundat dekl jestli neni ruplá.
možná gumička bude v háji... zkus sundat dekl jestli neni ruplá.
15:13:33
20.06.2011
20.06.2011
Hurdis
-> Pavel P..: Jestli Tě můžu poprosit, vzal bych toho Blaupunkta na sraz stránek, jestli by ses do něj výhledově nepodíval. Mechanika na kazety nefunguje, zjištěno až nedávno při prvním pokusu, proto jsem nasadil Sanyo.
22:28:04
19.06.2011
19.06.2011
Pavel P..
-> Hurdis: Tak já si dneska taky koupil první kazetu do škodovky.. konkretně Rolling Stones - Made in the Shade, originál z roku 76... tak doufám že mi to nechanika nepožere
20:41:06
19.06.2011
19.06.2011
Péďa17
-> Mantrabeach: tak o těch mrakách věcí okolo mi nic říkat nemusíš.Kdybych měl nějaké peníze,tak bych věděl co s nima
20:17:48
19.06.2011
19.06.2011
maca
-> Hurdis: Aha,to chápu.Já naštěstí mam lišty v pořádku ...jen jsem chtěl trochu změnu
20:07:17
19.06.2011
19.06.2011
Hurdis
-> maca: Štítky jsem tam dal z toho důvodu, že nevlastním žádné z klasických lištiček, neboť jsem kdysi zásobu všech typů nových nepoužitých po dědovi v mladické nerozvážnosti prodal a teď se mi nedaří o jiné zakopnout. A samotná maska vypadá divně.
Superestelle možná v tomto případě budí pošklebky, ale nějak se mi to zalíbilo.
Superestelle možná v tomto případě budí pošklebky, ale nějak se mi to zalíbilo.
20:03:08
19.06.2011
19.06.2011
maca
-> Hurdis: Koukám na tu masku,dneska jsem o ni přemýšlel....ale už ji máš Ty,takže nic nebude.
19:55:52
19.06.2011
19.06.2011
Hurdis
Tak odedneška konečně přehráváme v autě i kazety, krabice s dobovou klasikou na MC otevřeny.
11:09:59
06.06.2011
06.06.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: Úplně čistě teoreticky, pošleš mi foto a něco o tom formanu do mailu?
Pořád přemýšlím zda koupit vlek nebo forman/pick-up. Auto je ale podstatně neekonomičtější kvůli pojistce, opravám apod, i když má nižší pořizovací cenu než solidní dvoukolák.
Formana co stál u Pavla jsme prodali, pro mne byl bez TP bezcenný, o to víc mne mrzel, jelikož to bylo pěkné auto s BMM.
Pořád přemýšlím zda koupit vlek nebo forman/pick-up. Auto je ale podstatně neekonomičtější kvůli pojistce, opravám apod, i když má nižší pořizovací cenu než solidní dvoukolák.
Formana co stál u Pavla jsme prodali, pro mne byl bez TP bezcenný, o to víc mne mrzel, jelikož to bylo pěkné auto s BMM.