-> tunerlada: prečo neinvestuješ do nového blatníku a do laku? ver tomu že to vždy bude lepšie lebo dobrý dobre napasovaný blatník je problém dať dole a nezničiť a dobrý nehnitý som len tak na aute nevidel .... inak je to zn: 9885, 8H8H (E1E1)
Červená Hot-Chilli metalíza
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vysněnou užovku jsem koupil v září 2012 v Praze od Zekeho. Následovala cesta domů po vlastní ose ( s pár zatouláníma cca 400km a nějaký drobný ) . Cesta proběhla až na jednu policejní kontrolu v pořádku a auto se osvědčilo že vůbec dojelo..
s autem mám plány ale ty nebudu prozrazovat a nechám je jen vyplynout z fotek a prací které zde budu přidávat :)
Nějaké info včetně pár úprav které jsem již provedl:
Typ : Škoda 105l
Barva: 8125 červená základní
Vůz číslo : 2 745 838
Vyrobeno: 5.4.1983 MB
Prodáno : 15.4.1983 prodejní sklad Mladá Boleslav do Prahy
Zvláštní výbava : nic
Stav tacho při koupi: 50 082
Motor: 1046 ccm 33kw
Maximální rychlost : 125km/h
Najeto k 27.5.2013 : 51 092
K vozu originální servisní knížka a záruční list
Exterier:
-nárazníky bez ochraných gum
-nové přední a zadní světla
-nový štítek 105l
-lepší přední maska
-zadní zástěrky
-chromované zrdcátko
-dobové světýlko v kufru na vypínač - umístěný na krytu posilovače
-chromovaná mlhovka
-nové osvětlení spz
-zahrádka domácí výroby v komaxitu a zinku (vyráběl tatík když jsem se narodil, aby se mohl vozit kočár, vyzkoušená nosnost cca 300kg)
Interier:
-komplet vymontován,vyčištěna podlaha + zběžně koberce, vytepováva sedadla a na hrubo strop
-chromované obroučky budíků + rychloměr v Mph s denním počítadlem - vše čirá sklíčka
-hasicí přístroj pod nohama spolujezdce
-na zakázku šité koberečky se starým logem Škoda
-dobový panel autoradia s doobvým autoradiem Phillips (funkční), anténa skryta v palubovce
-zásuvka na 12V skryta v plechovce,vše ukryté ve středovém panelu
-přídavné dobové vypínače s příslušnými symboly na ovládání sahary a poziček alá amerika v předních blinkrech
-plato vyfoukaných vajíček na zadním platě
-vyleštěné nástupní chrom lišty
-doplněny kryty u sedadel na bocích
-nové těsnění předních dveří
-nové zadní plato
Podvozek:
-nové hadice od palivového vedení
-všude nové spojovací spony
-nové čidlo sahary
-nové komplet zadní brzdy
-přední kotouče z rapida,nové destičky
-přední pružiny Tuner2
-přední tlumiče Vaz (nové)
-snížené uchycení předního stabilizátoru
Motor a převodovka:
-sundána hlava motoru a proveden repas vč doplnění gufer
-celkové přetěsnění motoru
-výfuk v černé vypalovací barvě
-sací potrubí ručně leštěné
-ručně leštěný alternátor
-nová expanzní nádobka,také ostřikovače a brzd. kapaliny (vše nové)
-lakované víka pod motorem na bílo + doplněno ručně malovanými obrázky (pozůstatek z rapida)
-kosmetické úpravy
-dobově umístěný hever
Kola:
-klasické r13 plecháče 4,5j celkem 12ks roztodivných barev s novo starými or 34 na technickou a zimní stání
-Arc Brno R13 5,5j černo leštěné (vlastní renovace) 5 ks , pneu Semperit 185/60 r13 na denní ježdění a slalomy
-prolisované klasické r14 se stříbrným lakem , novým pneu Good Year a Semperit 165/65 R14 a lemy atlas na letní důchodcovské ježdění a srazy
Počase nového progresu vždy dopíšu do stručného výkazu :)) tento víkend jsem s oužou dohromady od koupi najel už přes 1000km :)) snad víc než z rapidem dohromady za celých 6 let.. Jezdím sní aktuálně každý den do práce, o víkendech po výletech s přítelkyní nebo po nákupech... vypadám jako šílenec ale mě to baví ! :))
10.6. Tak děkuji Ondovi za nové těsnění dveří, už nám tam neteče, taky mám novou mlhovku konečně trošku k světu vypadající, zkulturńuji motorák a přípravuji se pomalu na Blanský sraz 21.6.
5.-7.7. Sraz Pohofest, najeto skoro 600km auto šlapalo výborně a celkově to byl moc pěkný víkend s velkým výletem
16.17.8. 1.CS sraz v Lubině na Slovensku.. opět bez problémů, pěkný víkend a poježdění, mezi srazy celkově něco taky najeto po výletech.Momentálně nasezeno nové zadní plato a vesměs jen shromažďuju a dávám dohromady věci a nápady co v zimě odstrojit a dát do luxusního stavu :)) jo a poznatek na konec.. když delší dobu jezdím feldou a pak sednu do tohoto tak za tepla to kkt neumím na první start natočit :D holt chyba mezi pedály a sedačkou :))
7.9. 2013 Podařilo se mi odstranit odřené dveře od čehosi černého, takže zbýbá je jen narovnat a exterier bude luxusní, dál jsem zatřel načervenalehnědou barvou všechny obouchaná místa a odstranil povrchovku na nich. Celý tento týden z důvodu vyvářky spotřebáku sem jezdil do práce a za zábavou užovkou a spokojenost, do auta v dešti neteklo, v kolonách se nepřehřívá a jede krásně :) Podařilo se mi sehnat nový zadní nárazník takže jakmile dojde tak pujde hned na auto :)
30.12. 2013 Škodovku sem nevyhodil ale není moc času , ale jelikož je krásný prosinec a mám dovolenku tak sem konečně si udělal trošku časua začal rozdělávat podvozek a pohon ze zadní části abych mohl dát auto na 2014 do pucu .. aneb když už to funguje tak ať to i vypadá!
5.4.2014 Auto sem nevyhodil jen nebylo přes zimu moc času a hlavně blbosti co jsem dělal nemělo cenu fotit.. dělal sem hlavně spotřebáka co se týče podvozku, vyztužení, nové hudby atd..
Nyní jsem konečně skoro dokončil motor,vytáhl převodovku na přetěsnění a nápravu na repas.
17.8.2014 Autí jak možno vidět z fotek prošlo repasí motoru,převodovky a zadní nápravy vč. nového laku na podběhách a motorového prostoru. Po této anabázi jsem odjezdil pár srazů a blbnutí tu po čr a vypravil se z Krušou na trip do Anglie. Najeli jsme okolo 4500km a krom tekoucí manžety na poloose naprosto bez závad a problémů. Trip byl jednoduše úžasný a užovka se líbí za hranicema a evropou ještě daleko více než tu což mě nesmírně těšilo :) Po návratu z Anglie (2.-11.8.) jsem si odskočil na Slovensko na 2.CS zraz kde auto též šlapalo bez problémů.. já to auto prostě miluju :-*
13.9.2014 MSP Pasohlávky , opět vydařený sraz který jsem z již minulý rok odjel z Užovkou. Auto opět šlapalo jako nové a bez jediného problému při plném plynu se předvedlo :) Musím říct že jsem s ním neskutečně spokojený a dělá mi radost jak nikdy žádný auto co sem měl nebo mám.. byla to dobrá volba když sem ho vyměnil za Rapida protože ty zážitky a kilometry sem z Rapidem nikdy nemohl prožít!A práce a peněz do toho vražených nelitujem :)
28.9.2014 Výstřík :D dutin Body 900 (tento rok už po druhé pro jistotu) a začal jsem odstraňovat neduhy typu popraskaný tmel u předních blatníků atd. jen si hraji s detaily. Ještě mě čeká příští týden sraz ve Zlíně po něm STK a poté sraz v Jedovnicích a auto se schová a začne se opět rozdělávat a dělat tentokráte na předku
23.11.2014 Začalo rozebírání.. přední části na repas tak jako zadní
25.4.2015 jde to pomalu ale jistě..repas přední nápravy, lakovaní spodku a zinek. Do toho i nové brzdové vedení.
19.5.2015 Náprava hotova ! a teď už se jen vozit a užívat!
23.6.2015 Na auto namontěno chromované zpětné zrdcátko (vnitřní dle usa car) a odjet druhý letošní sraz - Blansko
23.8.2015 Namontěné lesklí škroubki do motoru :D a dobově umístěn hever, Odjeta dovolená na Lipně, Cs sraz a Veteráni na pláži..dohromady najeto během 3 týdnů přes 3 tis km a opět bez sebemenších problémů..miluju to auto :)
26.3.2016 vyměněn olej, znova naštětkován výfuk a potrubí,opraveny nedostatky a rány z minulého roku, plechy pod motor připraveny na komaxit (nebo zinek), zadána výroba nového sportovního výfuku dle mé předlohy z 1.9D feldy a připraveno na sezónu..vlastně skoro. Zrenovoval jsem čtyřočko od Molsa (díky ti!) a přemýšlím že letos vyjedu s variantou v levo dole..
15.5.2016 Nahozeny plechy z komaxitu, čtyřočko po renovaci, dodělány relátka ke světlům a uvidíme jestli se mi to bude líbit nebo ne :) sezóna může začít!
Zde se můžete podívat na moji první větší práci na škodovce.. dnes již jako vzpomínková karta na tento můj první výtvor... skoda-virt.cz/cz/.../3875 -tunerlada-pink-rapid
Zde si můžete počíst o tom , jak vlastně tento "poklad" až do Velké Británie dojel : www.zivotnacestach.cz/vel ka-britanie-skodou-105-l
s autem mám plány ale ty nebudu prozrazovat a nechám je jen vyplynout z fotek a prací které zde budu přidávat :)
Nějaké info včetně pár úprav které jsem již provedl:
Typ : Škoda 105l
Barva: 8125 červená základní
Vůz číslo : 2 745 838
Vyrobeno: 5.4.1983 MB
Prodáno : 15.4.1983 prodejní sklad Mladá Boleslav do Prahy
Zvláštní výbava : nic
Stav tacho při koupi: 50 082
Motor: 1046 ccm 33kw
Maximální rychlost : 125km/h
Najeto k 27.5.2013 : 51 092
K vozu originální servisní knížka a záruční list
Exterier:
-nárazníky bez ochraných gum
-nové přední a zadní světla
-nový štítek 105l
-lepší přední maska
-zadní zástěrky
-chromované zrdcátko
-dobové světýlko v kufru na vypínač - umístěný na krytu posilovače
-chromovaná mlhovka
-nové osvětlení spz
-zahrádka domácí výroby v komaxitu a zinku (vyráběl tatík když jsem se narodil, aby se mohl vozit kočár, vyzkoušená nosnost cca 300kg)
Interier:
-komplet vymontován,vyčištěna podlaha + zběžně koberce, vytepováva sedadla a na hrubo strop
-chromované obroučky budíků + rychloměr v Mph s denním počítadlem - vše čirá sklíčka
-hasicí přístroj pod nohama spolujezdce
-na zakázku šité koberečky se starým logem Škoda
-dobový panel autoradia s doobvým autoradiem Phillips (funkční), anténa skryta v palubovce
-zásuvka na 12V skryta v plechovce,vše ukryté ve středovém panelu
-přídavné dobové vypínače s příslušnými symboly na ovládání sahary a poziček alá amerika v předních blinkrech
-plato vyfoukaných vajíček na zadním platě
-vyleštěné nástupní chrom lišty
-doplněny kryty u sedadel na bocích
-nové těsnění předních dveří
-nové zadní plato
Podvozek:
-nové hadice od palivového vedení
-všude nové spojovací spony
-nové čidlo sahary
-nové komplet zadní brzdy
-přední kotouče z rapida,nové destičky
-přední pružiny Tuner2
-přední tlumiče Vaz (nové)
-snížené uchycení předního stabilizátoru
Motor a převodovka:
-sundána hlava motoru a proveden repas vč doplnění gufer
-celkové přetěsnění motoru
-výfuk v černé vypalovací barvě
-sací potrubí ručně leštěné
-ručně leštěný alternátor
-nová expanzní nádobka,také ostřikovače a brzd. kapaliny (vše nové)
-lakované víka pod motorem na bílo + doplněno ručně malovanými obrázky (pozůstatek z rapida)
-kosmetické úpravy
-dobově umístěný hever
Kola:
-klasické r13 plecháče 4,5j celkem 12ks roztodivných barev s novo starými or 34 na technickou a zimní stání
-Arc Brno R13 5,5j černo leštěné (vlastní renovace) 5 ks , pneu Semperit 185/60 r13 na denní ježdění a slalomy
-prolisované klasické r14 se stříbrným lakem , novým pneu Good Year a Semperit 165/65 R14 a lemy atlas na letní důchodcovské ježdění a srazy
Počase nového progresu vždy dopíšu do stručného výkazu :)) tento víkend jsem s oužou dohromady od koupi najel už přes 1000km :)) snad víc než z rapidem dohromady za celých 6 let.. Jezdím sní aktuálně každý den do práce, o víkendech po výletech s přítelkyní nebo po nákupech... vypadám jako šílenec ale mě to baví ! :))
10.6. Tak děkuji Ondovi za nové těsnění dveří, už nám tam neteče, taky mám novou mlhovku konečně trošku k světu vypadající, zkulturńuji motorák a přípravuji se pomalu na Blanský sraz 21.6.
5.-7.7. Sraz Pohofest, najeto skoro 600km auto šlapalo výborně a celkově to byl moc pěkný víkend s velkým výletem
16.17.8. 1.CS sraz v Lubině na Slovensku.. opět bez problémů, pěkný víkend a poježdění, mezi srazy celkově něco taky najeto po výletech.Momentálně nasezeno nové zadní plato a vesměs jen shromažďuju a dávám dohromady věci a nápady co v zimě odstrojit a dát do luxusního stavu :)) jo a poznatek na konec.. když delší dobu jezdím feldou a pak sednu do tohoto tak za tepla to kkt neumím na první start natočit :D holt chyba mezi pedály a sedačkou :))
7.9. 2013 Podařilo se mi odstranit odřené dveře od čehosi černého, takže zbýbá je jen narovnat a exterier bude luxusní, dál jsem zatřel načervenalehnědou barvou všechny obouchaná místa a odstranil povrchovku na nich. Celý tento týden z důvodu vyvářky spotřebáku sem jezdil do práce a za zábavou užovkou a spokojenost, do auta v dešti neteklo, v kolonách se nepřehřívá a jede krásně :) Podařilo se mi sehnat nový zadní nárazník takže jakmile dojde tak pujde hned na auto :)
30.12. 2013 Škodovku sem nevyhodil ale není moc času , ale jelikož je krásný prosinec a mám dovolenku tak sem konečně si udělal trošku časua začal rozdělávat podvozek a pohon ze zadní části abych mohl dát auto na 2014 do pucu .. aneb když už to funguje tak ať to i vypadá!
5.4.2014 Auto sem nevyhodil jen nebylo přes zimu moc času a hlavně blbosti co jsem dělal nemělo cenu fotit.. dělal sem hlavně spotřebáka co se týče podvozku, vyztužení, nové hudby atd..
Nyní jsem konečně skoro dokončil motor,vytáhl převodovku na přetěsnění a nápravu na repas.
17.8.2014 Autí jak možno vidět z fotek prošlo repasí motoru,převodovky a zadní nápravy vč. nového laku na podběhách a motorového prostoru. Po této anabázi jsem odjezdil pár srazů a blbnutí tu po čr a vypravil se z Krušou na trip do Anglie. Najeli jsme okolo 4500km a krom tekoucí manžety na poloose naprosto bez závad a problémů. Trip byl jednoduše úžasný a užovka se líbí za hranicema a evropou ještě daleko více než tu což mě nesmírně těšilo :) Po návratu z Anglie (2.-11.8.) jsem si odskočil na Slovensko na 2.CS zraz kde auto též šlapalo bez problémů.. já to auto prostě miluju :-*
13.9.2014 MSP Pasohlávky , opět vydařený sraz který jsem z již minulý rok odjel z Užovkou. Auto opět šlapalo jako nové a bez jediného problému při plném plynu se předvedlo :) Musím říct že jsem s ním neskutečně spokojený a dělá mi radost jak nikdy žádný auto co sem měl nebo mám.. byla to dobrá volba když sem ho vyměnil za Rapida protože ty zážitky a kilometry sem z Rapidem nikdy nemohl prožít!A práce a peněz do toho vražených nelitujem :)
28.9.2014 Výstřík :D dutin Body 900 (tento rok už po druhé pro jistotu) a začal jsem odstraňovat neduhy typu popraskaný tmel u předních blatníků atd. jen si hraji s detaily. Ještě mě čeká příští týden sraz ve Zlíně po něm STK a poté sraz v Jedovnicích a auto se schová a začne se opět rozdělávat a dělat tentokráte na předku
23.11.2014 Začalo rozebírání.. přední části na repas tak jako zadní
25.4.2015 jde to pomalu ale jistě..repas přední nápravy, lakovaní spodku a zinek. Do toho i nové brzdové vedení.
19.5.2015 Náprava hotova ! a teď už se jen vozit a užívat!
23.6.2015 Na auto namontěno chromované zpětné zrdcátko (vnitřní dle usa car) a odjet druhý letošní sraz - Blansko
23.8.2015 Namontěné lesklí škroubki do motoru :D a dobově umístěn hever, Odjeta dovolená na Lipně, Cs sraz a Veteráni na pláži..dohromady najeto během 3 týdnů přes 3 tis km a opět bez sebemenších problémů..miluju to auto :)
26.3.2016 vyměněn olej, znova naštětkován výfuk a potrubí,opraveny nedostatky a rány z minulého roku, plechy pod motor připraveny na komaxit (nebo zinek), zadána výroba nového sportovního výfuku dle mé předlohy z 1.9D feldy a připraveno na sezónu..vlastně skoro. Zrenovoval jsem čtyřočko od Molsa (díky ti!) a přemýšlím že letos vyjedu s variantou v levo dole..
15.5.2016 Nahozeny plechy z komaxitu, čtyřočko po renovaci, dodělány relátka ke světlům a uvidíme jestli se mi to bude líbit nebo ne :) sezóna může začít!
Zde se můžete podívat na moji první větší práci na škodovce.. dnes již jako vzpomínková karta na tento můj první výtvor... skoda-virt.cz/cz/.../3875 -tunerlada-pink-rapid
Zde si můžete počíst o tom , jak vlastně tento "poklad" až do Velké Británie dojel : www.zivotnacestach.cz/vel ka-britanie-skodou-105-l
tunerlada/úzká - komentáře:
11:19:14
12.07.2011
12.07.2011
suri
22:14:12
12.06.2011
12.06.2011
tunerlada
-> OndraKrupi: počkej až pojdem na podzim na sraz ti ukážu stím novým motorem to víš tak z feldou jedu dycky dědko stylem,neska sem jel od mladé a za ivanovicema sem předjel stodvácu a až do rousínova než sem odbočoval se mě tak nějak držela takže žádnej závodník nejsem mě stačí těch 80km/h trošku hlasitěji muzika nějaký dobrý pití a kochám se krajinou
22:14:11
07.06.2011
07.06.2011
OndraKrupi
-> tunerlada: tomu nějak nevěřim, to se mi nezdá..... ty starej "čepičář s platem vajec"
21:23:41
07.06.2011
07.06.2011
tunerlada
-> OndraKrupi: hustokrutopřísnou jízdou a jak sem jen dom tak jak bylo namoklí tak sem v jedný zatáčce pěkně vylít do protisměru aj ztoho
20:11:57
01.06.2011
01.06.2011
OndraKrupi
-> tunerlada: no tak výměnu manžet máš nacvičenou :-) oddělal gumy? tvou jízdou?
20:10:51
01.06.2011
01.06.2011
tunerlada
tak nějaký ty novinky..z feldou sem odjel letošní želiv a cestou a na sprintu oddělal přední gumy (byli stejně na hraně skoro) takže zítra nazouváme nové pneu,dále zjíštěny prasklý obě manžety na pravé poloose tak snad v pátek se na to dostanu vyměnit je
14:30:46
23.05.2011
23.05.2011
tunerlada
no to sem si myslel ale tak 2 tis pulročně to bych přežil na 1,8 fiata sem platil to samé,stejně se ale zatím projekt pickup odkládá protože rapid zůstává
22:12:41
16.05.2011
16.05.2011
Mr_Kubas
-> Fén: Jojo, ještě jsem to počítal jednomu známýmu a taky to vyšlo u Axy nejlíp I když dneska vycházej slušně i ty online pojištění, ale s tím nemám žádnou zkušenost, tak nemám co radit
21:43:06
16.05.2011
16.05.2011
Fén
-> Mr_Kubas: Že uhádnu, kdy si to naposledy počítal pro Pick-Up. :o)
21:30:10
16.05.2011
16.05.2011
Mr_Kubas
-> tunerlada 16.05.11 15:48:15: Záleží co má napsáno ve velkém TP, ale co jsem se zatím setkal, tak to byl vždy Nákladní automobil. Pokud ho chceš sjednat, tak doporučuju zkusit Axu a Pojišťovnu Wüstenrot, kde to berou podle výkonu a ne podle objemu.. Jestli se nepletu, tak to má nějakých 47kW a dá se dostat bez bonusů snad na nějaký 4.000,-. Ale už je to dýl co jsem to naposledy počítal, tak se to mohlo změnit... Teda pokud se bavíme o 1,9D..
Jinak ano, bývá tam přirážka oproti Osobnímu automobilu.
Jinak ano, bývá tam přirážka oproti Osobnímu automobilu.
16:25:51
16.05.2011
16.05.2011
suri
-> tunerlada: tým som ti práve povedal to že to nemá nič s tým či je to socka alebo GLX , mám GLXku ale poznám aj LXky čo stabilizátor majú . Je to tým že to auto má ABS inak tam sériovo na 1,3ke nikdy nebol
15:48:15
16.05.2011
16.05.2011
tunerlada
jinak neví někdo jak je to s pojištěním feld pickupů ? pojištuje se to jako normalní auto nebo je tam nějaká přirážka jako za nákladní vůz?
15:47:26
16.05.2011
16.05.2011
tunerlada
-> suri: no ale to si v prvnim příspěvku neřek o to mi šlo..vyznělo to tak že maš socku jako ja a máš to tan z výroby
10:03:24
16.05.2011
16.05.2011
suri
-> tunerlada: stabilizator sa daval ak je abs inak nikdy origo nie a rozpera ak je airbag
21:35:28
15.05.2011
15.05.2011
tunerlada
suri 14.05.11 19:21:14 napsal:
→ tunerlada: a čo má stabík s tým či je to 1,3? mám
1,3 a mám oba a aj rozperu , mám to reklamovať?když nevezmu v potaz to že u 1,6 a 1,9 se dávali běžně tak mi teda prosím vysvětli pokud máš 1,3 v socce jako já proš si ho tam měl a já ne?
→ tunerlada: a čo má stabík s tým či je to 1,3? mám
1,3 a mám oba a aj rozperu , mám to reklamovať?když nevezmu v potaz to že u 1,6 a 1,9 se dávali běžně tak mi teda prosím vysvětli pokud máš 1,3 v socce jako já proš si ho tam měl a já ne?
11:14:57
15.05.2011
15.05.2011
suri
-> Tommyk: ja to zkoumám aby som do toho vniesol trošku poriadok , pretože nikto nevie ako to bolo a potom každý tvrdí že dávali ako im išlo pod ruku
11:12:30
15.05.2011
15.05.2011
Tommyk
-> suri: tak ja to nejak nezkoumam, me staci ze ja to tam mam..
11:11:31
15.05.2011
15.05.2011
suri
-> Tommyk: nemajú , žiadna GLX nemá stabík , čisto ak beriem krátku feliciu tak zadný stabilázotor majú skoro všetky hádam od 96teho roku , predný jedine hovorím jedine ak je ABS na 1,3ke a 1,6 a 1,9 ho majú bežne
rozpera je tiež jedine ak sú airbagy alebo pri každom diesli od výroby
glx označuje výbavu a stabilizátor rozhodne výbava nie je , GLX sú v podstate samé prkotiny vonku a v interiéry
rozpera je tiež jedine ak sú airbagy alebo pri každom diesli od výroby
glx označuje výbavu a stabilizátor rozhodne výbava nie je , GLX sú v podstate samé prkotiny vonku a v interiéry
10:59:29
15.05.2011
15.05.2011
Tommyk
-> suri: a všechny glx nemaj stabik? dobře no, tak máš ABS.. a je to vyřešený
09:27:32
15.05.2011
15.05.2011
suri
-> Tommyk: to s tým nemá nič , nájdem ti kopu 1,3jek LX čo to budú mať tiež :-D chce to len čítať a netriafať len tak od boku , pretože väčšina vecí v tom aute tam kvôli niečomu je a nie je tam daná za to že bola skladom