Sněhurka
Škoda 120L 1980
Při koupi najeto 17304 km!
Bohužel je 10 let odhlášená, pán (85let) říkal, že když mezi technickýma najel 500 km, technik mu poradil ať auto odhlásí a jezdí taxíkem... Celých 10 let stála v garáži a důvod prodeje? "Už nejsem nejmladší a nebaví mě jednou za měsíc chodit foukat pumpičkou gumy." :o)
co by se mi hodilo:
-hladký kryt hadic pod palubku!!!
-no a další zajímavé doplňky...
DENÍČEK
2011
3. září - Dnes jsme Sněhurku dovezli, cesta to byla hrozná a dlouhá, ale stála za to. Tímto děkuju kámošovi Vlastíkovi za přivezení a rodnýmu bratru Honzovi na pomoc se skládáním a dotlačením na místo.
6. září - Práce se rozjíždí - očista, oprava detailů a oživení motoru.
15. září - Nový svíčky, olej, rozhýbání a poštelování dveří, první jízda "s motorem".
23. říjen - Započal zimní spánek.
6. listopad - Nová mlhovka hotová, jen dát na auto...
2012
14. duben - Opraveno vnitřní zpětné zrcátko, nalitá voda a první probuzení.
17. duben - Konečně to správný zrcátko.
20. duben - Nová mlhovka.
20. květen - Přední mlhovky + nový zapojení.
30. srpen - Nový kolínko k nádrži.
26. září - Opraven zadní blatník (původnímu majiteli ho prej skřípl vlek když mu to ujelo vzad při rozjezdu do kopce).
10. říjen - klubová testace HV.
18. říjen - prohlídka v servisu... vše naprosto OK.
29. října - STK, 0 závad!
30. říjen - krajská testace hotova!!!!
13. listopad - papíry jsou doma, už jen pojistku a značky!
14. listopad - pojistka, značky, vše hotovo...
19. listopad - první oficiální projížďka s veteránem :)
2013
21. duben - promazány svisláky, výměna krytky pásů, první projížďka :)
04. květen - údržba brzd, rozhýbáno, doplnění brzdovky a výměna víčka.
01. červen - 9. Moravskoslezský sraz, vyhráli sme kategorii Originál, díky pořadatelům a všem co hlasovali :)
22. červen - Veteran piknik Ruda nad Moravou.
6. červenec - Pohofest, škoda že jen na chvíli...
7. červenec - sem si říkal že cítím benzín... fibrovka pod nádrží v čudu...
13. červenec - vezli sme sestřenku k oltáři a měli velký úspěch :)
25. srpen - dotažení svisláků, vyvážení kol, geometrie.
29. září - podzimní projížďka s veteranklubem.
19. říjen - oprava benzínové hadičky.
16. listopad - poslední letošní vyjížďka... a jdeme spinkat :D
2014
11. leden - "tuningová" hlavice řadičky, lepší vnější zpětné zrcátko
29. březen - new uchycení SPZ, první projížďka (cca 2km)
13. duben - ozdobička na masku
19. duben - zahájení sezóny, stav tacho: 18694 km
10. listopad - provizorně v garáži místo traktoru, zazimování
2015
14. březen - spí ve "své" garáži, konečně mám gumu padáku rezervy!
2016 - 2018
období spánku, občas se projela aby úplně nezatuhla, ale žádné větší akce :)
2019
duben - teče spojkový válec, takže ven s tím, vyčistit a nový gumičky
2020
květen - nový gumy, první přezutí od výroby :D
říjen - myši útočí!!!!!!!!!!!!!! usídlily se za sedačkama a dost mě nasr.... ještě že toho moc nezničily...
listopad - košík na tunel :)
don_pepe / Sněhurka - komentáře:
Tak to chytlo, ale zatím jen na dva válce

No jo, dáme nový svíčky a uvidíme

Konečně sem něco udělal: začal čistit přebytky od stříkání dutin, sundal ventildekl (důvod - viz. fotka), naštěstí žádný drama...
A zkusil protočit motor. Čekal sem že to nepůjde jen tak, ale šel jako bych to do garáže nezatlačil, ale zajel, paráda!
-> Gryzly: No mám známýho veteránistu, jen na něj najít kontakt... Ale nejdřív chci odstranit všemožný chybičky a bolístky...
-> P@wlos: Dík

-> Don_pepe: Před nějakýma pěti rokama byli veteránský značky takhle: testace před komisí, která proleze celý auto.Musí to odpovídat době vzniku, čím novější auto tím jsou přísnější. Stálo to cca 4000,- a pak je každý rok retestace, která bývá zdarma a tam se kontroluje jestli jsi se neodklonil od originálu. Kamarádův kamarád měl nějakýho starýho Fiata a chyběl mu tam na nárazníku jeden plast, tak ho u testace upozornily, že si to má doplnit a dali mu to. Za rok to stále neměl, takže mu to nějak pozastavili a pak už si to sehnal.
upraveno 1x, naposled 05.09.2011 18:15:43
-> krtik: Stejně ti tam nějaká vlhkost kondenzovat bude i tak, přijde tam koberec... to samý ta guma v prostoru za sedačkama, to je jen těžkej krám pod kterým se drží vlhkost, z rapida sem ji vyhodil ještě v Ostravě na parkovišti do kontejneru
A děda myslel i na bezpečnost!
upraveno 1x, naposled 05.09.2011 18:04:40
-> Don_pepe: jojo, to je na chvilinku. Já do kufra už tu gum,u nedával, jak jsem to obrousil a natřel. Ale ty to tam myslím dát můžeš, tobě tam snad nepoteče

-> havlik: 7000 a hodně nervů doma...
-> krtik: Ty flíčky v kufru, kam ukazujou šipky, sou jediná koroze, kterou sem našel (voda zatečená pod gumovej koberec), ale to je práce na chvilku... ten ostatní humus je zase zbytek z dutin

-> Don_pepe: tak to jen umyješ a lesk, jako blesk

. Taky bych chtěl na Škůdce takové dutiny

.
-> krtik: A zdravý, dědouš fakt na dutinách nešetřil

-> Don_pepe: ještě čas

. Ale kurňa, je to krásné

-> Don_pepe: už sis za ty dva dny pořádně uvědomil, co máš vlastně doma?

V podstatě jediný šrám - prý děda zastavil v kopci s vlekem, ujelo mu to dozadu a skřípnul ho vlek...
Tak sem kapánek fotil... jen chvíli, pro biochemku není čas.
-> oppik: ale mám rád Škodovky v originále, neboj

. Ale jelikož nemůžu mít víc aut (už teď ,,spravuju" dvě). Tak budu mít Škůdku trošku vytuňákovanou

. Kdyby byla doma další Škodovka, tak ta by byla v origu asi, kdyby to byla fakt nějaká leštěnka, třeba ouža, eMko bych asi zase upravoval. Ale jako co se mi líbí a za čím chci se Škůdkou jít je origo vzhled s dobrou technikou (něco víc, než série) + pár detailů, co nejsou origo, ale nijak nekazí vzhled vozu.
*edit: slovo "vytuňákovat" mi nedávno někdo připomenul na virtu, už nevim kdo

upraveno 2x, naposled 05.09.2011 16:10:22
-> Alex41: Jo jo, už sem rozhodil sítě, tak jen sbírám info. Víš co, auto nemám ještě ani dva dny, takže zatím netřeba spěchat...