
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škodověnka po mém dědovi. Polovinu dosavadního života prostála venku a moc péče od dědečka nezažila. Chystám se ji celou zrenovovat a dát do původního stavu. Zaslouží si to. Jinak má shnilé prahy a podlahy, bude potřeba je komplet vyměnit. Origo potahy nezvládly nápor čistoty v pračce a rozpadly se...
POPIS VOZU
Model: ŠKODA 105 S
Rok výroby: 1979
Barva: červená-základní (dle TP, ale je to klasická vínovka)
Počet najetých km: cca 30 tis. km (počítadlo přestalo fungovat při 16 tis. km)
SPZ: OCC 62 02, momentálně depozit
Počet majitelů: 2 (děda a pak já)
Auto poslední dva roky stálo bez využití venku, o jeho osudu se stále vedly debaty. Soused od naproti do babičky stále hustil, ať mu auto prodají za 5 tisíc, že ho bude používat do lesa. Další varianta byl šroťák... To jsem nemohl dopustit, protože mám ke škodověnce určitý citový vztah a bylo mi naprosto jasné, jak by auto dopadlo v případě prodeje sousedovi. Proto jsem o něj projevil zájem já s tím, že si ji opravím a udělám z něj veterána. Prioritní tah byl uklidit auto všem z očí, aby se nestalo, že jednou přijedu a auto bude prodané. Nebylo by to totiž vůbec nepravděpodobné...
Auto bylo vždy motorově skvělé. I po dvou letech motor naskočil bez problémů. Horší to bylo s brzdami. Stačilo dvakrát cvičně prošlápnout, ozvalo se lupnutí a pedál byl na podlaze... Trubka uhnila a praskla. Takže cesta domů na ručku. Když jsem nedávno potřeboval na STK kvůli evidenčce, snažili jsme se trubku vyměnit, ať nejedu bez brzd. Nebylo to lehké, ale nakonec se podařilo. Stačilo ale zas pár sešlapnutí a praskla druhá strana... Takže ručka to zas jistila. Naštěstí jsem cestu tam i zpět zvládl v pohodě. Auto je na mě konečně přepsané.
V současné době je auto zakonzervováno, promazáno, vyčištěno a čeká na komplet renovaci. Za jak dlouho, to je ve hvězdách. V pořadí jsou jiné stroje...
POPIS VOZU
Model: ŠKODA 105 S
Rok výroby: 1979
Barva: červená-základní (dle TP, ale je to klasická vínovka)
Počet najetých km: cca 30 tis. km (počítadlo přestalo fungovat při 16 tis. km)
SPZ: OCC 62 02, momentálně depozit
Počet majitelů: 2 (děda a pak já)
Auto poslední dva roky stálo bez využití venku, o jeho osudu se stále vedly debaty. Soused od naproti do babičky stále hustil, ať mu auto prodají za 5 tisíc, že ho bude používat do lesa. Další varianta byl šroťák... To jsem nemohl dopustit, protože mám ke škodověnce určitý citový vztah a bylo mi naprosto jasné, jak by auto dopadlo v případě prodeje sousedovi. Proto jsem o něj projevil zájem já s tím, že si ji opravím a udělám z něj veterána. Prioritní tah byl uklidit auto všem z očí, aby se nestalo, že jednou přijedu a auto bude prodané. Nebylo by to totiž vůbec nepravděpodobné...
Auto bylo vždy motorově skvělé. I po dvou letech motor naskočil bez problémů. Horší to bylo s brzdami. Stačilo dvakrát cvičně prošlápnout, ozvalo se lupnutí a pedál byl na podlaze... Trubka uhnila a praskla. Takže cesta domů na ručku. Když jsem nedávno potřeboval na STK kvůli evidenčce, snažili jsme se trubku vyměnit, ať nejedu bez brzd. Nebylo to lehké, ale nakonec se podařilo. Stačilo ale zas pár sešlapnutí a praskla druhá strana... Takže ručka to zas jistila. Naštěstí jsem cestu tam i zpět zvládl v pohodě. Auto je na mě konečně přepsané.
V současné době je auto zakonzervováno, promazáno, vyčištěno a čeká na komplet renovaci. Za jak dlouho, to je ve hvězdách. V pořadí jsou jiné stroje...
CrazyJim/ Škoda 105S - komentáře:
-> Žiabrovak: Není, podobnost čistě náhodná 

-> Žiabrovak: řekl bych že není
-> Alex41: Zatím nic, stojí pod střechou a čeká, až na ni přijde řada 

Tak jak to vypadá? Není něco nového? 

Vypadá celkem dobře Taky mam oužu 105S Ale 1983
-> Karlos (WIO46): Já jsem právě viděl na vlastní oči jen ty šedivý... Tohle je podle mě mnohem hezčí, než elkový. A ty zelený jak píšeš, ty bych chtěl vidět, určitě by slušeli mýmu autíčku :-D
-> Alex41: Co je tak zajímavýho na těch sedačkách? Mám ty samý a viděl jsem sedačky stejný, s látkou stejného vzoru, ale zelené. Neměly všechny ty hnusný šedivý.

CrazyJim 26.11.11 13:26:15 napsal:
→ Jamaican: zůstane originál. Pěkně původní jak vyjela
z fabriky
Tak to čtu velice rád
.Jako sběratel veteránů mám raději pohled na auto v originálním stavu ,maximálně s dobovýma úpravama než na slepenec
.Je to čistě můj názor ,tak jej berte s rezervou.Přeji hodně štěstí a chuti při renovaci.
→ Jamaican: zůstane originál. Pěkně původní jak vyjela
z fabriky

Tak to čtu velice rád


-> Jamaican: zůstane originál. Pěkně původní jak vyjela z fabriky 

Mohu se zeptat zda-li zůstane v originálním stavu bez úprav a nebo budou nějaká vylepšení ? 

na první pohled sice nevypadá prohnile ale práce na ní bude asi víc než dost :-) naštěstí ceny náhradních dílu jsou většinou nízké plus možnost očestat něco na vrakáči :-) tak hodně štěstí v renovaci :)
Jj, konec roku, no potahy asi kupoval hned jak koupil auto, ještě jsem našel doklad
No snad se na renovaci dostanu co nejdřív. Momentálně spíš řešíme suché přístřeší pro všechny ty naše stroje


-> CrazyJim: Rok 79, ale konec roku, že? :-) Tváří se to jako model 80, jako moje eLko :-) Jinak ten podle tebe origo potah až tak origo není. To je potah, kterej děda někde koupil, aby se mu neošoupali sedačky :-) To co je opravdu zajímavé je to, co se skrývalo pod ním a to ty žluté sedáky. Esko mívalo šedé. Na potahy bych se do budoucna klidně vykašlal, z fabriky to tam nebylo a auto asi ke každodennímu ježdění určeno nebude, tak nebudou potřeba :-) Hodně štěstí při renovaci, snad se na to dostaneš co nejdříve :-)
Díky všem za podporu
Bude to sice chvíli trvat než bude auto hotové, ale pak to zas bude krásný veterán. Momentálně s otcem doděláváme a chystáme na lak Trabanta kombíka a pak tu máme dva Wartburgy 311. Takže to nějaký ten rok ještě potrvá, než se dostanem ke škodověnce. Proto si zatím posháním z dílů co se dá, dokud vůbec ještě je co shánět.
K těm sedačkám. To, co je na fotkách, to je origo. Pochybuju, že by děda byl takový tuner a cokoliv, co se auta týkalo, předělával a vylepšoval
Přidal jsem ještě fotku toho originál potahu. Z předních sedaček tam už nebyly, to asi babička zlikvidovala, zbyly jen ty zadní. Na fotce je ten, který dopadl po vyprání nejlépe. Ale i tak je KO. Ale schovám je a v budoucnu nechám ušít kopie podle tohoto vzoru.
Vyvařování bude dost a dost. Práce jak na kostele. Ale těším se na to. Aspoň se nebudu nudit
Jo kdyby něldo z Vás měl na prodej prahy a plechařinu, mám vááážný zájem 

K těm sedačkám. To, co je na fotkách, to je origo. Pochybuju, že by děda byl takový tuner a cokoliv, co se auta týkalo, předělával a vylepšoval

Vyvařování bude dost a dost. Práce jak na kostele. Ale těším se na to. Aspoň se nebudu nudit


Páči sa mi tvoj zámer renovovať škodovku po dedovi :-) Držím palce!
-> Enggik: To je i důvod, proč já nechci nechat vyprat ty svoje v červený. Tam je taky vzácnost zaručena. 

Držím palce při renovaci
Škoda že potah sedaček nepřežil, moc často se tyhle nevídají 


Ahoj, nechceš napsat o tom autě trochu víc? :-) Zajímalo by mě třeba, co je to za odstín barvy a za rok výroby? Já tipuju na rok 80 a barvu dýmková červeň :-) Co je to za žluté sedačky, ty jsou origo? Vypadají zajímavě, ale eska měli takové ty šedé nespouštěcí, ne? :-D Plánuješ teda komplet vyvařit a potom i nalakovat? Přeju hodně štěstí, snad škodovka bude časem jako nová :-)