Proč Popelka? Popelka byla taky nějvětší socka a co se co se z ní nakonec vyklubalo.
Jedná se o model, který jsem už velmi dlouho sháněl a sice 105S. Auto je vyrobeno 6/1983, proto mi udivují kulatá světla a 14 kola, myslel jsem, že tato inovace se týkala i modelu S. Je to, bohužel už dost mladé, ale na druhou stranu, auta s plochou kapotou mám už dvě, takže mi to nervy nedrásá.
Auto vypadá opravdu hnusně na pohled. Někdo ho pravděpodobně vytáhl před lety ze stodoly a UV-záření a povětrnost udělaly své. Bohužel lak už je ve stavu, kdy to zachránit nepůjde a proto se bude lakovat, barva bude jiná. Přesto je kastle v neskutečně zachovalém stavu. Je opravdu poctivě vystříkaná a auto pravděpodobně nepoznalo sůl. Pravý bok je odřený a pp blatník má lehounkou lišku v lemu. Je zničená klapačka vpředu a zadní kapotu a torpédo polil nějaký debil žíravinou. Jinak náprava bez vůlí, podlaha o.k.. Startuje blbě vinou starého benzínu a i seřízením. Nicméně motor má dobrý zvuk. Původně jsem nevěřil údaji na tachometru, ale po důkladné rekogniskaci jsem tomu věřit začal. Celý interier je netknutý, nepotrhaný, gumy na podlaze celé, neošoupané, tapece nezkroucené a hlavně s poutky. Sedačky nesklápěcí a také neponičené a neprosezené.
Auto zůstane v originále, pouze se přelakuje a v plánu je úprava do užitkové verze (Ani SP, VB, nebo PO)
12.1.13 - Tak tle TP na auto patří 13" a ne 14", co tam jsou. Jak to dopadne v reálu, ještě nevím
Interiér je čalouněn černo-bílou látkou bez opěrek, ovšem dvířka kastlíku a vnitřní kliky dveří jsou už eMkové
21.1.13 - Dozvěděl jsem se, že někdo z předchozích majitelů projebal malej TP. Takže opruz na DI a doufat, že mi na smlouvu dají alespoň potvrzení na evidenčku. Pač v odhlášce je předminulej majitel. To bude fakt paráda. To jsem zítra chtěl jet na STK.
12.3.13 - Umyto, opraveno, očištěno, našlechtěno, vyspravená podlaha a STK je naše!
4.3.13 - Vybrány nejlepší gumy a obuty na nově nakomaxitované disky.
1.4.13 - Protaženo myčkou, vyčištěny kontakty a jezdíme. Už jsem to nevydržel.
6.4.13 - Vyměněn olej a opraveny brzdy.
5-28.6 - Proběhla první etapa renovace
5.9.13 - Auto už po první fázi přerodu jezdí. Teď jen dostříkat nápisy a nastrojit rekvizity a muže do světa
21.12.13 - Zvenu máme hotovo, zevnitř jen pár detailů.
17.12.14 - Přestavba na model 78 téměř hotová.
19.12.14 - Zapůjčení na příští sezónu do leteckého muzea v Olomouci.
20.7.15 - Návrat ze zapůjčky, kvůli zrušení muzea.
Auto je služební vozidlo řízení letového provozu na letišti Praha Ruzyně. Někdy též zvané Follow Me (následuj mě) Je to auto, které vodí letadla (jejichž piloti neznají letiště) z přistávací dráhy na parkovací místo a naopak.
A proč vlastně? No, protože jsem auto, které kdysi takhle sloužilo, měl. Akorát že u něj už byla změna defacto nevratná a bylo by to opravdu velmi komplikované, protože už bylo přestavěné na M, zapsán motor 136, širší gumy atd. (mimochodem je to Myšička, v sekci eMka :-) ) Tohle žluté sice nevypadalo vábně, ale bylo to přesně to, co jsem potřeboval.
Burák/Myšička MK III - komentáře:
Jo, asi je to blbost, pujdou tam 13" Sakra, na co já ty chromovaný dám, když na GLS mám Sprinty

Holt udělám ještě tu 105L 77"

Ale teĎ jsem se vrhl do opravy Simcy kupé a opravujeme taky 1203 sanitu a v ltě přijede z laku 445. Nějak to musim vmezeřit

-> Amper: protože s tím dotyční museli jezdit pomaleji

Už som sa stretol s tým, že niekto namontoval staré 14 - tky kolesá na M-ko. Na užších pneumatikách vraj dosahovala nižšiu spotrebu

-> Burák: Jak píšeš o zachování 14 kol + chrom poklice... Seš si jistej, že to bude ladit s plastovýma klikama? Podle mě to nebude hezké, je vidět, že to tak nemá být. Chrom vs. plast. Ale samozřejmě je to jen na tobě :-) Hladký kastlík je u tohodle roku normální :-) Těším se na další fotky a obnovení zašlé krásy :-)
-> Star LC20: Já totiž měl auto, (resp. Havlíkův táta a já ho zdědil

) co bylo tle užitkový a už dávno to eSko kvuli tomu sháním a tohohle neni škoda to přestříkat, tak to je ideál. Už mám v hromadě všechny materiály

Do léta by se mohlo stihnout... Ale neboj, dík za poklonu. Nebude to tuning, bude to kopie reálného užitkového auta z té doby
upraveno 1x, naposled 12.01.2013 23:12:36
-> Burák: aha, díky za korekt; měl jsem na mysli žlutou safari, jak píšeš

z těchto fotek bych skutečně neřekl, že se jedná taky o kanárka

vůbec je to legrační, že si někdo koupil eSko, nicméně neváhal připlatit si za "atypickou" barvu
Myslím, že člověk jako ty, schopen dostatečně zralé úvahy, auto nezprasí, když teda píšeš, že z toho bude stavba. Proč ne

jsem zvědav
-> Star LC20: Ee, taky kanárka, akorát je brutálně vyšisovaná a křídovatá. Saharu, resp myslíš asi Safari, to mám na 105L. Taky jsem uvažoval o vyleštění, ale klapačka v háji, zadní kapoda a torpedo taky a p bok celej odřenej. To nemá cenu. Pujde do jiné barvy a bude z ní něco, docela zajímavého.

-> Burák: no tak jasný, zvláště, když máme rozdílné barvy

já mám kanárka, a ty, tipuju, máš saharu. Možná...možná by stálo za to zkusit to rozleštit nějakou profi pastou, třeba by to šlo zachránit.
upraveno 1x, naposled 12.01.2013 20:08:59
-> Star LC20: Do tvé barvy má ta má skutečně hoooodně daleko

-> Star LC20: Sháněl jsem ho 3 roky, resp alespoň artibuty na přestabvbu z Elka. To, že je to celé origo ej třešnička na dortu
-> DJFrndzalica: Tak máte pravdu. V TP jsou zapsaný 13" Ale neni mi jasný, proč by to někdo takhle dělal. Dyk 14 jsou o dost horší na vše. Musim říct, že uvažuju o tom, nechat je tam. Jednak maj dobré pneu (vpředu MAtador a vzadu Firestone) a jdou na ně chromované poklice a druhak 13 s plastovejma pokličkama, no, hm. Musel bych pohledat všechny záslepky na matky. Ne, že bych ty kola neměl, ale už se mi to nelíbí tolik.
Talší zajímavá věc je to, že to má eMkové vnitřní kliky a taky už kastlík bez varhánků. Auto je prodaný 13.6.83 do Prahy-Suchdola.
-> Burák: chválím takovej kauf, zcela originální eSko, to je celkem atraktivní kousek, hodný zachování. Pecka
Velkej TP je momentálně u Zedda, tak on to asi osvětlí

Alex41 11.01.13 16:40:56 napsal:
Ty 14" tam téměř s jistotou nepatří. I eSko mělo od modelového roku
1981 13". Kulatá světla zůstala až do konce užounů. Lichoběžníky měli
jen eLka od modelového roku 1982. Jinak škodovka se mi moc líbí :-) Jde do
oblíbených a s chutí budu sledovat jeho vývoj :-)
Jsi asi myslel ovály ne? Lichoběžníky měly až potom eMka... nejdřív GLS a pak i eLka :)
Jj, jinak je jak to píšou, modernizace se týkala jen modelů LS,GLS a L... 105 S zůstala až na 13ky disky od začátku do konce stejná :)
nějakej pekelnej stroj

Jsem zvědavej, co z toho vznikne

-> Alex41: měl jsem škodu 105S, model 1982 a jako originální kola ve velkém TP byla 4,5J 14
Popelka...hezké, už jsem se bál, že ji fakt pojmenuješ Mrija

No hezké, těším, až se kouknu na živo

Ty 14" tam téměř s jistotou nepatří. I eSko mělo od modelového roku 1981 13". Kulatá světla zůstala až do konce užounů. Lichoběžníky měli jen eLka od modelového roku 1982. Jinak škodovka se mi moc líbí :-) Jde do oblíbených a s chutí budu sledovat jeho vývoj :-)
Zaujimavé, že tam máš 14 kola, ja mám tiež 105 S r.v. 03/1981 a mám tam už 13...inak čo sa týka 105 S tak do 1983 sa robili len v takejto podobe a žiadnej inej
