skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava kyvkových domků na vlečku.
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [4]:
Text:
Jelikož se mi zdál seriový podvozek na mojí Škodě 130 dosti měkký,tak jsem byl donucen přistoupit na změnu pružin a tlumičů.Přední nápravu jsem osadil 220 mm pružinami od Tunera#2 a zadní nápravu pružinami ze Škody 120 (tedy z kyvné nápravy).Tlumiče jsem použil na obě nápravy HP-sporting.Po montáži pružin na auto jsem zjistil,že zadek je vůči předku dost nízko,bylo s tím tedy potřeba něco udělat.
Upravil jsem proto domky pružin z kyvky tak,aby se daly použít na vlečenou nápravu.Několik lidí se mě ptalo na tuto úpravu,tak ji zde zveřejním.
Nejprve si opatříme domky z kyvné nápravy,které rozdělíme na 2 kusy a z hlavního (středového) kusu odstraníme pryžový silentblok.(Já ho ořezal nožem a potom dobrousil drátěným kartáčem ve flexe).
Druhý díl (plechový prstenec) se po obvodě uřízne na požadovanou výšku (já zvolil cca 25 mm).Tu část,která má na sobě díry pro šrouby otočíme vzhůru nohama a nasadíme na očištěný střed domku a privaříme.Zbylou část prstence můžeme vyhodit.Postup jednoduché úpravy je znázorněn na obrázcích.
info:
Správce článku: jarda.u1Založeno: 02.05.10 21:20 Poslední změna: 02.05.10 22:00
Úprava kyvkových domků na vlečku. - komentáře:
-> minno: Mozna jsem trosku mimo, ale v clanku stoji neco o tom jak upravit kyvkove domky pro pera ze 120 pro vlecku. Tak se ptam proc nemuzu pouzit domky z kyvky rovnou bez upravy ty chytra hlavo....?
-> minno 18.05.11 12:54:26:



-> CadLubeen: Otázka jak hovado. 120 péra so 120 domkami môžeš použiť bez úpravy, prečo by si nemohol? Majú to tak (čo by človek nepovedal, že) všetky 120

Nazdar. Proc nemuzu pro 120 pera pouzit i 120 domky bez upravy? Dik
-> MOLSO: to viem ale len pri vyvesení nápravy sa to určite nepoškodí a jazdiť tak ostro nebudem aby to šlo na tlmičový doraz

-> minno: ide o to ze kyvkovy tlmic nema vnutorny doraz a moze sa poskodit pri vyveseni napravy
-> vhml: ale teoreticky aj bez podviazania by to malo byť v pohode, nie? Tým že je tlmič kratší sa ramená toľko nevyklonia (tlmič to viac vykloniť nepustí) a tým pádom ani tripody nemôžu vyskočiť, nie?
-> vhml: dík, to mi stačí.
-> MOLSO: to mi je jasné, otázka je, či tá úplne roztiahnutá poloha tlmiča nebude ak to preženiem 1 cm prepruženia od kľudovej polohy tlmiča

-> minno: s podvázáním bez problemu
-> minno: ked napravu podviazes tak aby sa nedostal do uplne roztvorenej polohy tak to fungovat bude
Ja sa spýtam, sériový kyvkový tlmič je možné použiť na sériovú vlečku (vlečková struna + vlečkový domec). Vychádza to dĺžkovo? Kyvkový tlmič by mal mať podľa zistenej info o 2,5 cm kratší zdvih. Náprava bude podviazaná.
-> havlik: zalezi,co tam mas za tlumic.Treba ty tvoje extratvrdy motokarovy by se urcite driv nevytahly,nez by stacil domek vyskocit :)
-> havlik:



-> jarda.u1: to nejni pravda:) když bych to nepodvázal tak mi vypadne pružina tlumič má dobře 20čísel místa na roztažení eště
-> SMOG: jak pise -> vhml: ,zalezi jak chces mit auto "vysoko",nebo&q
uot;nizko"nad zemi.Pokud bys dal ale neupravene kyvkove domky na vlecku,tak musis podvazat ramena,jinak se ti vytrhne tlumic i s kusem domku z kastle pri vyveseni kola.
-> SMOG: podle požadované výšky auta. S kyvkovým to bude vysoko jako normálně, s vlečkovým o nějaké 3cm níž
Chtěl bych se zeptat zasvěcených který domek je lepší pro tvrdší kyvkové pružiny na vlečce.Dík

-> Tuner#2: Tak to nevim.Mel jsem je podvazany s vleckovejma domkama,ale jelikoz jsem s tim pak laboroval a ty kurty byly pak jiz kratke,tak jsem je tam zatim nedal.(nebyl cas) Ale jinak by me to taky zajimalo.
-> jarda.u1: A kyvkový HP má vnitřní doraz?
-> Tuner#2: Vypadne jen kdyz mas vleckove tlumice,protoze maji delsi zdvih.Ja mam kyvkove a zatim podvazano nemam.

-> jarda.u1 05.05.10 11:23:32: Ale když dáš kyvkové pružiny, tak Tě dřív vypadne pružina z uložení než je tlumič nadorazu, takže doporučuju podvázat.

-> jerzy: Presne tak.Bez podvazani by se vytrhl.
-> jarda.u1: jo takhle, že ten kyvkový domek není udělaný na to aby udržel ten tlumič a v podstatě celou nápravu ve vyvěšení. už to chápu.
-> Šimi/Rapid 136: -> jerzy: nic jsem neodlehcoval,jen jsem se potreboval dostat zhruba na vysku kyvkoveho domku a zaroven zajistit aby se domek pri vyveseni ramene neroztrhl a navypadl tlumic s pruzinou.U 120 je totiz spodni doraz resen plechovym trmenem,ktery je podvlecen pot trubkou polonapravy.U 130 je spodni doraz resen v tlumici.

-> Šimi/Rapid 136: to odlehčil, víš jak 



nikdy jsem to nezkoušel tak asi blbá připomínka, ale jak to máš na fotkách tak ten kyvkovej a předělanej domek jsou uplně stejný, jen si se zbavil toho silentbloku ne? Když je kyvková pružina kratší tak bych spíš řešil převaření úchytu domků aby se pustil o něco níž ne? Ale jak řikám, nevyznám se, tak mě tu neukamenujte

-> jarda.u1: zaujimave riešenie 

-> MOLSO: presne tak jak pises
Da se podle potreby udelat i vyssi ci nizsi.

-> jarda.u1: takže teraz ten prevarený domec je rovnako vysoký ako origo kyvkový, akurát je zvarený a nemože sa rozpadnúť hej ?