skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nordschleife
-> radekp: našel si někde The green hell?
-> Tuner#2: díky, hned sosám
-> Luky: Tak když tam má před sebou takhle označenou stopu, to se to jede 

-> Luky: Ten Karussell byl teda dost slabej. Ale jo, na párty asi dobrý.

To by se to trénovalo... Jen ta mašinka stojí 32500 EUR + DPH. Teda myslím tím ten simulátor, ne ten LMP2 prototyp
V reálu bych tam s takhle rychlým autem ani jet nechtěl. Ale je fascinující, jak tam všude jede 2-3x tak rychleji co my a (na rozdíl od nás) ani nemusí brzdit



-> kpt.Budha: koukni na začátek, pak už jak říkáš 
Jinak mám dole sedačku, odsazeny a nízko volant

Jinak mám dole sedačku, odsazeny a nízko volant

-> T: Se to blbě hledá, když tam jedeš 99 procent času plnej, nebrzdíš a nepodřazuješ
Ale chápu. No zdá se mi tedy, že asi fakt sedím nějak divně, prozkoumám to.

-> kpt.Budha 20.03.20 14:39:23: No tak jestli řídíš takhle, tak takovýmu mistrovu volantu je zbytečný cokoliv říkat.
Jako ve volvu mi ten sloupek řízení nevadí jen těsně. Je to nerozbitný vůz a nikoliv sportovní.


Jako ve volvu mi ten sloupek řízení nevadí jen těsně. Je to nerozbitný vůz a nikoliv sportovní.
-> Luky 20.03.20 14:38:04: jj a v tom místě kde mám patu mám po třech letech díru v gumovém koberečku :-/ koupím hnědý gumový kobereček škoda favorit strana řidiče :-)))
Já mám pravou patu pořád na stejném místě na podlaze a kolem ní otáčím nohu doprava na plyn nebo doleva na brzdu. Brzdu mačkám podrážkou pod palcem, meziplyny dávám malíčkem. V závislosti na konkrétním autě a poloze pedálů může být chodidlo skloněný k palci nebo malíčku, abych dostal žádoucím způsobem nakloněnou rovinu (podrážku). Funguje to skoro všude, kromě extrémů jako Rapid (tam pouze s dobovým nástavcem pedálu) nebo starý Feldy, kde jsem pod volantem zkroucenej tak, že jsem rád že na požadovaný pedál vůbec nějak dosahnu
Nemám problém s tím, že bych při meziplynu houpal brzdovým pedálem.
Vyšší dívčí je držet pravou plyn, na brzdu šlápnout levou, přendat pravou na brzdu výše popsaným způsobem, přendat levou na spojku a začít skládat kvalty dolů
Ale je na to potřeba dost místa pod volantem a nějak se bojím to dělat na velkých brzdách proti zdi 

Vyšší dívčí je držet pravou plyn, na brzdu šlápnout levou, přendat pravou na brzdu výše popsaným způsobem, přendat levou na spojku a začít skládat kvalty dolů


-> kpt.Budha: Ne. Nesmíš tam sedět jako u oběda.

A soustava koleno-volant se vám nikomu neplete?
-> kpt.Budha: Jednou pridelam Go Pro pod sedačku a ukážu. Musíš nato mít správně vychozeny kotník na pravý nože a neustále to trénovat. Ta noha si na to zvykne. Spíš než plyn je důležitější konstantne brzdit a právě tu brzdu si nerozhodit..
-> kpt.Budha 20.03.20 09:45:51:
-> kpt.Budha 20.03.20 09:44:26: Ono to není díky umístění kamery vidět, ale patou stojím na brzdě a špičku mám na plynu. Ty máš normální pedál? Já měl vždycky nějakej prodlouženej a to funguje dobře. V podstatě je to stejný, jako když máš patu na zemi a špičku přehazuješ mezi brzdou a plynem, když jedeš normálně. No a takhle máš tu nohu jen o trochu výš. I když v Kóče už jsem tak navyklej, že brzdím patou vždycky, abych byl připravenej na plynu.


-> kpt.Budha 20.03.20 09:44:26: Ono to není díky umístění kamery vidět, ale patou stojím na brzdě a špičku mám na plynu. Ty máš normální pedál? Já měl vždycky nějakej prodlouženej a to funguje dobře. V podstatě je to stejný, jako když máš patu na zemi a špičku přehazuješ mezi brzdou a plynem, když jedeš normálně. No a takhle máš tu nohu jen o trochu výš. I když v Kóče už jsem tak navyklej, že brzdím patou vždycky, abych byl připravenej na plynu.
-> vhml: Tak Miatu jsem nemyslel, tam jsem seděl jednou a přišlo mi to malé...a to nejsem nijak velký
Myslel jsem spíš nějaké normální auto, ne tenhle model 1:2 


-> Eidy: Myslíš bokem nohy, nebo vytočíš špičku doprava? To mi přijde ještě krkolomnější pro mé nožky 

Miatu na vás
tam musím mít pravou patu pod spojkový pedálem a jen přehazuju špičku abych se tam nějak vešel. Meziplyny samozřejmě v takovém uspořádání nehrozí 


-> kpt.Budha: Já to dělám už léta naopak. Brzdu šlapu patou a špičkou kopu meziplyny. Nějak mi to v Kóče vychází dobře. Ve Volvu to zkouším klasicky a ty pedály jsou daleko. A nebo na to mám malou nohu.
Sakryš pořád koukám na to video ze Spa, jak dává meziplyn patou, děláte to také někdo? Já to dneska zkoušel a prostě nedokážu takhle nastavit nohu, koleno má pod osou volantu, tam ji v normálním autě snad vůbec nedám. Nehledě na to, že mi to přijde hrozně nepřirozené. Díky za případné postřehy 

-> Luky 18.03.20 13:38:13: jezdívali jsme do školy užovkou na OR6 a na děšení neznalých spolužáků to bylo skvělý 

-> vhml: na tisícovce máme tuším Barum OR36 165/13 a je to guma skvělá, je boží jak to auto jede smykem i při 40 km/h
I na Nordschleife se osvědčila 


Ouzky a loukote. A nebo pak jezdej 215/50R13 na delitkach
-> vhml: To melo předpokládám úzký nápravy a 5×13disky..
-> MVM 18.03.20 07:30:31: Kumho dela semislick v rozmeru 185 70 13 coz jsem videl na erku a vypadá to velice vhodně
-> Eidy 17.03.20 23:04:06: Zatím ne, ale je to jedna z možností mít dobový obutí. Je to přeci jen plný 80% profil a 165.. Ta cena je taky relativní.
-> MVM 17.03.20 22:07:47: a koupils?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 17.03.20 21:57:52: No jo Sport Cup a XASFF . Ale na těch XAS se dá jet velká hrana. Já už jsem je chtěl kupovat na Sko 165SR13.. Chvíli sem se o tom bavil s p.Janebou
-> MVM: Jasný, není to zdaleka tak kousavý.
-> Tuner#2: jj

-> Tuner#2: jj

-> Eidy 17.03.20 21:52:06: na tohle téma dneska úsměvná fotka na facebooku. Zadní pneu první a poslední generace 911tky 

-> Eidy 17.03.20 21:52:06: No ale mě přijde že je to trocha jinak pretacivy než ve Tvým případě.. těžko takhle srovnavat..
.
.
.
.
-> MVM: A je zajímavý, že tady Ti ta přetáčivost nevadí.
Ale ne, je to krásně přetáčivý, čitelný a “pomalý”. Asi nějaký hubenější vysoký pneu.

-> Tuner#2: -> vhml: To stoupání je hodně dlouhý (přirovnal bych to sklonem podobně jako je v Brně ,ale delší) Tam je to hodně na motor. A jak píše Tuner - dolů je to o tom jak kdo má vyprany trenky protože je to neskutečný fofr az do cíle. Ale tam když se to spakuje v tom fofru - vždycky je to rána 

-> vhml 17.03.20 21:03:17: JJ je to kopec jako prase a celá rovina jde nahoru. Ostatně pak celá technická pasáž jde z kopce dolů, kde jsme ujížděli mnohem silnějším autům. 

-> MVM 17.03.20 20:53:27: pravda, teď si vzpomínám, že ano. Jak píše vhml, m to perfektně v ruce a řídí s neuvěřitelnou lehkostí. Ten bok kolem Cortiny mazec. 

-> MVM 17.03.20 20:59:38: spíš jsem čuměl, že Eau Rouge bude asi fakt kopec když ani to Porsche nahoru moc nechce jet
-> vhml: Ten borec to měl neskutečně v ruce... v tu chvíli i když to znáš a sedíš vedle, tak stejně jsem nechápal. A mělo to brutální zvuk tady to je trochu zkreslený..
To je bomba jak se to pořád klouže trochu bokem. Jak já říkám: to auto ví samo nejlíp kam chce ject a je důležitý se mu do toho moc nesrat 

-> Tuner#2: Tohle video jsem sem dával už dříve. A přesně v tomto autě mě svezl ve spa když tam měli dvě sedačky a my testovali v boxu vedle nich..

-> Luky: Tak to příště naplánujeme na pršení. 

Když to tak vidím tak je snad skoro škoda že se nám tam ten déšť vyhnul
A překvapuje mě jak je GTR hravý. Že je rychlý vím, ale je asi i nečekaně zábavný. Zajímavý je to cca po polovině videa, jak postupně víc a víc vypínal stabilizaci

-> Luky: Sakra, já už chtěl přezout na letní...
Čekal jsem na vlastní kancelář, aby to nikdo nevykoukal 
