Proc vypadava radio?

prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 05.02.2005 do 29.03.2005, založil/a AlVyb
řadit dle data
10:49:25
29.03.2005
King
2 lubosgls: Jasne, ze tem maji bejt 2W, se 4Wtovkama v palubce bych se asi v noci nekde hodil do skarpy :) Nicmene pritomnost 4W zarovek v pristrojovym stitu nedokaze nasimulovat chovani teplomeru z Meridanovy story. Chyba je ve spatny kostre pristrojovky, jmenovite kostre privedeny k meraku teploty. Cili jinejma slovama, pri vymene zarovicek doslo zrejme mimodek k vylepseni ukostreni pristroju a bylo po zavade 4
21:26:07
28.03.2005
lubosgls
-> Meridan: nechci kecat ale v palubovce maji byt 2w
10:14:11
28.03.2005
Meridan
Tohle se mi teda nestávalo, spíše jsem měl problémy s dobíjením - v noci, když jsem jel a vyřadil, světla, podsvícení přístrojovky i autorádio jakoby pohasli. Přidal se plyn a zase to bylo OK - mám totiž nízký volnoběh. Ale problém byl v tom, že budík ukazoval 80°C, jakmile se zaply parkovačky, tak rázem 100°C a když jsem zapl směrovky, tak se ručička rytmicky dotýkala až 120°C 3 Vyřešil jsem to tak, že jsem z podsvícení tachometru a otáčkoměru vyhodil 4w žárovičky a dal místo nich modré diodové žárovky - od té doby napětí nekolísá a teploměr ukazuje tak, jak má 4
15:40:09
22.03.2005
King
2 Milos: Nejak nerozumim otazce :) Ale podle toho cos napsal, tzn. ze na vystupu altiku je 16V, znaci, ze altik je v poradku a v riti je regulace.
15:45:18
18.03.2005
Milos
-> King2: to sem xtel slyset tvuj nazor na to, jako mam tam uz druhej altik ale tento je asi total v haji, vynuti nebo neco , ne ?
20:22:22
16.03.2005
PeterP136
-> Nojmis: Tak som sa dozvedel volaco nove. Myslel som ze baterky len spajaju. Taka 24V to uz musi byt riadna krava :).
15:34:14
16.03.2005
King
2 Milos: Kdyz jde z altiku 16V, tak to na 99,99pct znamena, ze je 16V na baterce i v cele siti auta4 Regulator neni black-box, kterej srazi napeti altiku na 13,8-14,2V, ale kouzelna krabicka, ktera regulaci budiciho proudu udrzuje 13,8-14,2V na vystupu altiku. Pokud se na vystupu altiku 16V objevi je to proste pruser :)
07:51:53
16.03.2005
Nojmis
-> PeterP136: 24V baterky jsou v autobusech a nakladacich uplne bezne
20:20:33
15.03.2005
PeterP136
-> Milos: A to znamena?
-> Crisp: Myslim, ze 24V baterky sa ani nevyrabaju. Aspon nie bezne do aut ako startovacie aku. Miesto toho sa spajaju dve seriovo.
12:48:13
15.03.2005
Milos
-> King2: baxa baxa, 16v slo z altiku, ne od regleru, byl to 55a klasika, dik za radu4
11:19:28
15.03.2005
Sušenka
-> krtek: Nema autobus 24V? (ja nevim, ja se jen ptam...)
20:09:38
14.03.2005
PeterP136
-> King2: Niekedy vyriesi. Len clovek nesmie mat vela benzinu v nadrzi, aby to prilis neposkodilo koilte auta :).
09:24:15
14.03.2005
King
2 krtek: problem s nizsim dobijecim napetim, ktery postupne tu baterku odpravi, skutecne nevyresi ani aku z tanku T724 Stejne tak obri baterka nevyresi bordel v elektroinstalaci....
12:06:54
11.03.2005
krtek
Ser na baterku a dej tam z autobusu (180Ah) a neaky takovydle blbosti te nemusi zajimat... me to taky malo dobiji 12,7 V mam ji tam a je klid. muzu startovat avie... 1 3 4 2
13:26:51
10.03.2005
King
2 Milos: 16V protoze vadnej vadnej regulator - to vim naprosto presne :) Takze oprava klasickou "vymenarinou" :)
11:23:43
10.03.2005
Milos
mne ked odxadzala baterka, tak mi tiez "vypadavalo" radio, a baterka odxadzala preto, lebo altik daval 16V neviem preco, vymenil osm za favo a nemam problema
23:13:11
03.03.2005
lipnicak
je to jedno z druhym ja taky nejsem zastance 100W zarovek,to si radeji secvaknu 3 relatka a pustim 2x50W+2x50W+2X60W a je to lepsi na tvrdo rovnou 2x100W.Kdyz Watty tak vhodny spinaci prvky a hlavne kabely.
10:03:56
03.03.2005
King
2 lipnicak: Chyba ovsem neni v tom spinaci svetel, ale prave v pouzivani 100W zarovek4 Nastesti se takovym "slepejsum" pomerne rychle vypalej a zoxidujou paroboly, takze vysledne svetelnej tok klesne pro ostatni ridice na unosnou mez, akorat to zere 2x tolik 4
13:37:28
02.03.2005
lipnicak
nechci nikoho poucovat ale hrabu se uz nekolik let v elektrotechnice a to posileni kvuli autoradiu sem testoval na mej uzovce (mam 2 skodky) a tam se tento problem vyresil.Na M-ku mi to dela a to sem jeste neupravil kabelaz.Uz sem videl nekolik vyhorelejch prepinacu pri pouziti 100W zarovicek.Neni nic lepsiho kdyz v zatacce v noci zhasnou svetla.Taky se mi to stalo,docela prdel.Od te doby co dvojice svetel to relatko a rovnou k baterce a poradny draty.
13:15:08
02.03.2005
Nojmis
mozna se to hodi sem: dneska jsem delal u kamose v sade neco podobnyho, mozna se to nezda ale uste to souvisi.

ma seriovku a bezny radio na cd, zadny hi-end vybaveni. nakoupil nejaky pridavny dalkovy a mlhovky a ze udela rampu. pouzivani vsech svetel naprosto v pohode a prodlem nastal kdyz jel s pustenym radiem a pouzil dalkovou houkacku. Pri pusteeni normalne dalkovych na trvalo tak se nic nedelo, radio hralo normalne, jen pri probliknuti se radio vypnulo

problem byl prave v kabelazi k radiu. Myslim hlavne napajeni.samozrejme projevilo se to na radiiu. podle me je ale pri takovych to upravach hlavni problem pri dimenzovani kabelaze. Vetsina lidi nacpe do hlavnich svetel 100W zarovky, prida mlhovky a decentni rampu 4*100W zarovky a popravde nechtel bych byt tim kdo bude nekomu menit kabelaz v tunelu. Protoze ten plus ktery je natazen od starteru k pojistkovce proste shorel. I kdyz je natazenej na 3x.

Nekdy mi to pripada ze se pri takovychto upravach nekolik lidi chova jak pri hazardnich upravach naprav a celeho podvozku, nemluve brzd a motoru.
11:03:02
02.03.2005
King
Myslim, ze specialne Nojmis ma, co se elektriky, docela jasno :) Obecne beru, ze pro spoustu lidi mimo obor je kablik jasne popsanej, kdyz se veme suplera a zmeri se prumer i s izolaci (i kdyz to je po strance el. vlastnosti malinko mimo) ....
07:54:35
02.03.2005
Nojmis
-> lipnicak: kdyz jsi to nezkusil tak nehadej, udelej to a pak rad
20:11:15
01.03.2005
lipnicak
jo decka pletete si prumer (kruznice)v mm prurez v mm2 (plocha rezu dratem) s tim ubytkem mate pravdu, pokud je tam puvodni kabelaz a radio je napajeny od pojistkovky,tak je to na 100% ubytek napeti na spojich a vedeni.Dela mi to taky,akorat sem se jeste nedostal k natazeni novejch dratu.
18:19:00
01.03.2005
PeterP136
4mm su dobre :). Mne stacilo 2x2,5mm. Jednym plus a druhym kostru, obe od baterky. Sice je radio pravdepodobne ukostrene aj cez obal, skrutky a palubovku, ale radsej som sa na to nespoliehal. Al eneviem co na to elektrikari.
13:05:30
01.03.2005
King
Presne jak pise Nojmis - je to nejlepsi, co se pro radio da udelat. Nikde neni psano, ze pri startu se musi radio nutne vypnout. To "vypnuti" pri startu je hlavne dusledek spatny kostry (med. pasek od minusu na kaslik, popr. prechodovej odpor na svorkach aku) a slabsi baterky v kombinaci s "vydechlym" starterem, kterej zere jak prokopnutej a prd toci :). U novejsich aut se autoradio (i ostatni spotrebice) odpojuje pri startu nucene....
08:26:36
28.02.2005
Nojmis
no ja bych rekl ze problem bude v kabelazi autoradia, mel jsem to same, jak uz nekdo psal elektrika je ok kdyz to staci na startovani a dalkovy, spis zkus natahnout novy plus primo od baterky k radiu. ja jsem to tahnul prumerem 4mm a myslim ze to bylo az dost, ale v okamziku to prestalo zlobit. myslim ze je to asi nejjednodussejsi zpusob jak to vyloucit, nez zacnes delat repase alternatoru a promerovat stabilizatory a rozdelavat radia.

nabita baterka je samozrejmosti
13:32:06
26.02.2005
Mantrabeach
No mě to dělalo když jsem nastartoval a přidal plyn.Po každým přidání asi tak od 2t otáček mi zhaslo rádio.Všechny dnešní rádia maj ochranu vstupu.Tudíž tam muselo týct víc než mělo.Začala mi taky smrdět baterka po kyselině.Pak jsem zjistil že mám v řiti regulátor a přebíjí mě to.Stačilo koupit novej a byl klid.Ty starý provedení se už nedělaj tak jsem koupil elektronickej za 223 Kč.Jo a při nastartování chcípne každý rádio.Toť moje rada.Stačí zkusit vyměnit regulátor od někoho jinýho.
18:34:59
08.02.2005
AlVyb
Kdyz startuju a posloucham radio tak me to taky vypadne.. ale to asi dela kazdymu... Bude to tim velkym odberem proudu co? A to asi nejak neviresim 8
08:00:59
08.02.2005
Herman
-> AlVyb: me to dela to samy!!
17:21:18
07.02.2005
King
2 fazola: Mno ja nevim, kdyby bylo pro baterku problem dodat cca 10A pro dalkovy, zustava zahada, jak ten AlVyb vlastne nastartuje.....a nebo nam zatajil, ze startuje zasadne rozjezdem z kopecka4
16:55:53
07.02.2005
fazola
baterka nebo dobíjení (nebo nejdřív dobíjení a potom samozřejmě baterka) dělalo mi to taky. měl jsem KO altík a odešla i baterka :-) ale to už na bejvalce 120:-)
15:03:05
07.02.2005
King
Presne, jak pise Gryzly.....kostra. Chce to zkouknout zgruntu od baterky, pres altik atd. Zpusoby ukostreni autradia v provedeni nekterych "monteru" jsou taky samostatna kapitola :).
18:37:39
06.02.2005
Gryzly
Zkontroluj kostru
12:27:53
05.02.2005
ace ventura
přesně tak, někde jsou velký úbytky. Zkus rádio připojit přímo na baterku popř. připojit kondík tak 5mF - mě to pomohlo u cyklovače (když jsem ho měl zapnutej a zapnul např. větrák tak stěrače hned setřely). Hlavně dobrou kostru a tlustý dráty 1
11:29:13
05.02.2005
minno
mohla by to mať na svedomí slabá batéria, alebo nedostatočné dobíjanie = veľké skoky napätia v elektrickej sieti auta pri zapnutí nejakého ďalšieho spotrebiča = "reštartovanie" rádia. druhou možnou príčinou by mohol byť zlý napäťový stabilizátor v samotnom rádiu, ktorý by nezvládal korigovať ani jemné kolísanie napätia.
11:17:30
05.02.2005
AlVyb
Ahoj, kdyz posloucham radio a pustim k tomu dalkovy (jenom ty zdravici, packu k sobe) tak me to radio tak na 3 vteriny uplne vypadane a zase zacne hrat. To sami se deje kdyz mam zaply topeni/foukatko na max a pustim k tomu sterace... (s105M) Mate s tim nekdo zkusenosti? Dik
Extreme Tyres