Baterka u motoru

prohledat
90 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.03.2005 do 09.04.2005, založil/a Johny Death
řadit dle data
22:31:21
09.04.2005
King
2 Tuner2: Mit baterku v kufru, tak to samozrejme udelam4 Ale pro "slunickare" by nemel bejt ten ubytek napeti pres celou kastli problem 4
17:50:55
08.04.2005
Tuner#2 - zrušená registrace
-> King2: To mám jako táhnout ještě jeden kabel skrz celý auto :o)) Nechám to přizemněné v kufru - stejně tam bude 80A baterka a starty v zimě u mě nehrozí 4
17:46:41
08.04.2005
King
2 Johny Death: Pekna instalace :) Jenom bych se pozastavil u toho propojeni minus polu se zbytkem auta. Me se osvedcilo lano od baterky na oko na bloku motoru, protoze pri propojeni minusu napr. na pricku motoru, jde proud pres nekolik prechodovych odporu navic a takhle ma starter kostru takrikajic z prvni ruky.
01:01:09
08.04.2005
Johny Death
to moc dobre znam :)))
00:50:54
08.04.2005
PeterP136
-> Johny Death: Tie olovene su podobne akurat podstatne masivnejsie. A napriek tomu ze su masivnejsie tak sa mi na mojej baterke lahsie utahovali. Ku skrutkam na tych "mosadznych" som mal mizerny pristup, ale aj tak sli utahovat a utahovat, ... az isli do kosa :).
00:29:16
08.04.2005
Johny Death
-> PeterP136: ale kdyz to ma takovy pekny upevneni toho kabelu :) me je jich lito tak mi uz nejak prirostly... k baterce 3 . jak nekde uvidim hezci nove tak poleti z motoru ven :)
00:27:11
08.04.2005
PeterP136
Tak neviem ci mam yt rad, ze sa to nestalo mojou gramblavostou alebo byt nastvany na to ake smejdy sa dnes predavaju. :)) Ale pekne boli. Mne ked praskli, tak sli rovno do kosa. Otec mi doniesol dva pary paradnych olovenych tak naco sa s nimi babrat :).
00:09:04
08.04.2005
Johny Death
-> PeterP136: praskly asi po tretim dotazeni :) ale kdyz to clovek trosku dofestuje tak to drzi jak pribyty je to ted jak dve Ucka proti sobe ale drzi to dostatecne :) ale dik za radu nevedet to tak se to urcite hodi :). Uz jsem ale uvazoval nad novejma :)
00:06:31
08.04.2005
PeterP136
-> Johny Death: Pozeram, ze mas tie lubive kontakty na baterku mosadznej farby. Pekne sice su, ale mne sa zlomili asi po mesiaci. A to som ich skladal len asi 5x za tu dobu. Akurat som ich pri montazi poriadne utahoval aby to kontaktilo. Tak s nimi velmi necvic aby ta to tiez nepostihlo. Teraz tam mam nejake stare olovene asi 3x hrubsie a maksie. A tie by daco mali vydrzat ked uz maju kopu rokov a stale existuju. Este mam povodne plechove, ale tie su prilis hrdzave.
21:36:15
07.04.2005
Johny Death
no koukam se to tu rozjelo dobrym smerem :) no nic tak pto ty ktere by zajimalo jak to dopadlo u me tak jsem koupil medenej vinutej vodic 35ku (na obrazku ten cervenej a je asi 3x tlustci nez puvodni ten cernej co jsem dal jako zemeni :))
zvětšit Baterka u motoru - obrázek od Johny Death vložen 07.04.2005 21:36:15
19:50:19
07.04.2005
PeterP136
A este aby som nezabudol. Na mnohych priblizovadlach su aj tak najvacsie ubytky v spojoch. Ja ked som naprikad neutiahol kontakty na baterke mal som dost problemy nastartovat :). Scie to bolo este na 4rocnej 43jke ale volnena sunute svorky by asi nesvedcili ani u baterky z nakladiaku :).
19:47:58
07.04.2005
PeterP136
Dufam ze ma nik nepodozrieva z navadzania na pouzivanie zvonkoveho drotu v aute :).
19:46:29
07.04.2005
PeterP136
Proste na vysledku je jedno ci mate kabel hruby ako ruka alebo baterku z nakladiaku. Idealna je kombinacia oboch, ale v tych dvoch pripadoch budu straty aj vysledne napatie na starteri priblizne rovnake. Co si myslite, ze z akeho dovodu klesa napatie na baterke? Proste preto, lebo baterka je prilis "tenky" vodic pre taku prud. Takze kym mne sa vdaka "poddimenzovanemu&qu ot; kablu zahreje o stupen kabel majitelom 40Ah baterky sa zahreje o stupen baterka :) a sme si kvit :). Dolezite je vysledne napatia na stateri a nie ako ho tam dostaneme :).
16:19:18
07.04.2005
Palic - zrušená registrace
-> King2: jasny to je pravda....... (sakra uz mi ta skola leze namozek)...... :)
16:16:29
07.04.2005
King
2 Palic: Zlata slova :) Ale Saky asi na 100pct myslel, ze 50Hz je kurevsky malo na to aby se projevil skinefekt, ale jsou holt aplikace, kde je hloubka vniku proudu 9,5mm po dpovrch na zavadu a to, ze jde ze 4GW elektrarny pri napeti 400kV kabel tlustej jaxvine, neni jenom kvuli tem protekajicim kiloamperum, ale i kvuli skinefektu
4
15:42:07
07.04.2005
Palic - zrušená registrace
-> King2: mam pocit ze saky to myslel jinak....... jde to to ze treba 100A neprotahnes skrz jednicku medenej drat........ a kdyz uz to protahnes takbudes mit na tom dratu takovej ubytek ze naonci dratu budes mit skoro nuove napeti....

co se tyce skinefektu, skin efet je pjekny svintstvo u vvn vedeni, to se eliminuje zvetsenim pomyslneho pruzeru vodicu tim ze se davaji tri slabsi vodice (dymenzovane na prenaseny proud) a jsou rozmistene od sebe do rovnostraneho trojuhelnika napr. tim se zvetsi pomyslny pruzes vodice a skinefkt se projevi mene jak u pouziti jednoho vodice o pruzeru toho trouuhelnikoveho usporadani (mysleno soucet prurezu jednotlivych vodicu).....

jinak bych asi rekl toto, pri pouziti kabelu od baterky ke starteru musime vychazet z proudoveho narazu pri roztaceni motoru a pak pri toceni motore, pokud by jsme pouzili slaby kabe tak by nam mohl sice startovat ale starter by nemel potrebny zaberovy moment pro roztoceni motou treba v zime, kdy je motor stuhlej a je potreba vjetsiho momentu na roztoceni....... jinaj je lepsi neco predimenzovat nez poddymenzovat, jinak pri prodluzovani kabelu za predpokladu zachovani stejneho odeporu pati cim delsi kabel tim musi byt tlusci, jiank odpor stoupa......

4all: nechci tady tevirat diskuzi o tom ze staci, mit slabonkej kabel, pokud si ho tam nekdo da je to jeho vjec, ale pak at nebreci ze mu to nestartuje.........
15:05:52
07.04.2005
King
2 Saky: Tak preci nejsem ouplnej sklerotik4 ...."Napr. pri kmitoctu 50Hz je hloubka vniku do medi cca 9,5mm.
To znamena, ze v hloubce 9,5mm pod povrchem medeneho vodice (v
pomyslnem kolmem rezu) je proudova hustota jen 37% proudove hustoty
na jeho povrchu, prave vlivem skinefektu!"

15:00:47
07.04.2005
King
2 Saky: Nechce se mi to moc hledat, ale......nejmatnejsi vzpominky z prumyslovky mi rikaj neco v tom smyslu, ze i 50Hz je proste proud stridavej a u vedeni dylek stovek km a proudu radu stovek A se proste na skinefekt "hraje" tzn. ze jista opatreni pro eliminaci skinefektu se konaji snad i u tech kabelu VVN...
22:15:45
06.04.2005
aDAm
-> Saky: takovy napšti proto že to je lepči na přenos;-) ale to je mimo muj obor;-) ja sem spiš přes tu sdělovačku;-)
20:34:19
06.04.2005
Saky
no pri skinefektu je sice proudva hustota rozlozena v prurezu zavisla na polomeru vodice pricemz se od stredu zvysuje (to sem to odborne napsal co-) ale my radiari tvrdime ze i MegaHertzovy vlny jsou stejnosmerny-) a natoz pak 50Hz .. tam se to nijak neprojevi.. vem si treba ze mas elektrarnu ktera ma 4GW a jde z nej 400kV treba tak pochopis proc takovej kabel a proc takovy napeti..
19:43:18
06.04.2005
Tomáš SK
Myslim ze v Cedrychovi som cital, ze spickovy odberovy prud na 0.66kW starteri je 175A. Vyrobca udava myslim max. 65A prud bez zataze... 1kW s volnobezkou ma bez zataze odber max. 40A... to len na margo toho, co to asi robi s akumulatorom...
19:33:40
06.04.2005
aDAm
-> fine_ray: ja reagoval na sakyho a energetiky.....tudíž st proudy.....
19:14:05
06.04.2005
fine_ray
-> Adam Radimovič: pokuĎ mě pamět neklame tak skin efekt se týká střídavejch prodů ( a i u 50Hz se o něm nechá polemizovat) a v autě, mam pocit, mam stejnosměrnej proud.
-> King2: přesně tak, a ještě bych do toho připlet trochu ztrát přeměměných do tepla... 1V při 80A to je asi tak 80W tepla který se musí odpařit na dýlce no asi tak 4metrů obyčejného kabelu, jehož izolace je velmi ráda, že musí tohle teplo přijmout a bez sebedestrukce poslat ven..1
18:07:22
06.04.2005
King
2 PeterP: A kontrolni otazka, soudruzi. Co znamena zbytecny ubytek 1V na kabelech pri startovani, kdyz na baterce je rekneme 10V? Na starteru mame 9V misto 10V tj. kdyz to trosku zjednoduzsime ztratime 20pct vykonu oproti pouziti poradnych kabelu, tlustych jaxvine 4
12:29:22
06.04.2005
fazola
-> Johny Death: no čoveče už mám od ní pasovou fotku... konečně si šla udělat... :-) tak někdy. :-)
09:24:13
06.04.2005
King
2 Johny-Death: A jses si jistej, ze starter S120 si pri rozbehu v 20st. mraze s motorem s naplni 15W40 bere jenom tech 80A?4 Nebo ze by vyrobci predhanejici se v udajich radu stovek Amper startovaciho proudu jenom zbytecne delaji humbuk?4
02:37:40
06.04.2005
Johny Death
-> King2: startovaci proud kterej si starter vezme u 120ky je okolo 75-85A a ne stovky (měřeno).

-> PeterP136: ten pokles napeti na baterce je velice z ostra umocnenej prave pruřezem vodiče kterym to hrnes do braterky. kdyz tam dal lenkej drat tak se ti zacne brzy zahrivat, vzroste ti nasledne na to odpor, kterej ti snizi vodivost cili se zacne kabel jeste vic zahrivat a vzrustat odpor az to dosahne te hranice kdy kabel bude mit dostatecny odpor k tomu aby na baterce byl tak velkej pokles napeti ze to s tim motorem proste nehne. Jen tak mimochodem uz to mam hotove a pruřez jsem zvolil 35ku vinutej medenej kabel. fakt hukot je asi dvakrat tak tlustej jak byl ten origo :) a je to poznat.
23:05:33
05.04.2005
aDAm
-> Saky: hele jako VVN kabely nemusi byt tluste...proč si myslíš že na VVN nebo i na VN vedeni sou lankove vodiče nebo proč jeden vodič je složeny ze 3 vodiču menšiho pruměru když by bylo jednodušší dat jeden tlusty? Pokud mě paměť neplete tak proud se šiři po povrchu vodiče tzv skin efekt.....
21:32:10
05.04.2005
PeterP136
-> Saky: Ja som reagoval na tie 2V, ktore tu King spominal. Bezna 40Ah baterka bude mat pocas startu vacsi ubytok nez tie dva volty, takze tam u zmoze byt kazdy miliohmik kriticky. Ale ak si baterka ani nevsimne ze krzmi starter, tak netreba tahat napriec autom hlbokomorske kable. Postaci kabel aky je na fave. Ten je pokial viem tensi nez skodovacky aj ked je dlhsi. ja mam baterku pripojenu cez favo kabel a ukostrenu cez 120ckovy kabel. A motor s prevodovkou mam prikostreny k rovnakej skrutke ako baterku dalsim 120kablom za steft pre starter. Takze kablov viac nez je zdrave, a napriek tomu ani pri -20 som nepostrehol pomalsi beh starteru za co vdacim baterke s 680A startovacim prudom.
21:25:50
05.04.2005
Saky
PetrP. presne tak vsechno je zbytecne predimenzovany divim se treba energetikum ze tahaj draty tak tlusty.. je tam hodne hliniku cikani to kradou a pritom by stacil zvonkovej drat.. a v aute je ty medi taky skoda..
20:07:33
05.04.2005
aDAm
jinak k tomu umistěni fakt některe bawa maji baterku vzadu v kufru...zaleži jakou maji motorovou jednotku. třeba 6valec ji ma vzadu;-)
20:03:39
05.04.2005
PeterP136
-> King2: Ja si myslim, ze sa sila kablu precenuje. Podla mna omnoho viac spravi pokles napatia na baterke nez ubytok na kabli. Samozrejme zavisi na baterke a kabli :).
09:09:09
05.04.2005
King
2 Feorg: Ale o ubytku napeti na kabelu jsi uz slysel, ne? :) Vzhledem k proudum ktery tecou z baterky do starteru (stovky A), je kazdej miliohm navic znat. Pri pouziti 16ky kabelu, ktera je normalne mezi kaslikem a starterem je prirustek odporu po prestehovani baterky do kufru cca setina ohmu, coz pri startovacim proudu 200A dela 2V ubytku jenom na vedeni 4 Ono nastartovat v poho na jare a nastartovat v poho pri -20C je kurefskej rozdil :)
23:25:55
04.04.2005
Feorg - zrušená registrace
Docela by mě zajímalo co je to ztráta počátečního napětí. O tom sem vživotě neslyšel. Vono se to zas na tak krátkym kabelu zas tak tolik asi éstratí. Jakej může mýt ten kabel odpor? Jestli 0,5 ohmu? Tak si myslim asi moc. Kámoš má baterku taky v kufru a nastartuje v poho.
10:28:35
04.04.2005
Jirik - zrušená registrace
Počkejte až se vám ten kabel taženej venkem pod podlahou (v příp. baterky v kufru) někde prokrne.
To budete čubrnět co těch pár A dokáže udělat.
Aby pak auto nezaplálo jasným plamenem. Je tam plastizol atd. No já nevím, asi bude chtít nějak zakrytovat nebo tahnout nejlíp vnitřkem.
Je to pořád dost dlouhý. 7
12:43:24
03.04.2005
Gryzly
-> PeterP136: Podle barev a brzd je to nějakej závodák a ty držáky navrchu jsou asi na rezervu.
02:11:44
03.04.2005
Johny Death
-> Petr F.: Moc pekne ale neprakticke pro auta s dennim jezdenim :( ale stejne se mi to moc libi dobra prace :)
18:42:48
02.04.2005
T
to je moooooc pekne vyreseny,rezervu mam stejne v kufru...fakt pekny 5
18:39:12
02.04.2005
PeterP136
-> Petr F.: A kam das rezervu? :)
16:40:06
02.04.2005
kaipan
-> Petr F.: tak takhle se mně to líbí...
13:37:39
02.04.2005
Petr F.
A co takhle?
zvětšit Baterka u motoru - obrázek od Petr F. vložen 02.04.2005 13:37:39
23:00:06
01.04.2005
Johny Death
jo a jeste zadni celo z rapida :)
22:52:22
01.04.2005
Johny Death
-> Gryzly: Bude se varit stejne tak jako zadni lemy ktery to tuhle zimu odnesly :-/ a stejne tak pujde vymenit predni kapota ktera to taky neunesla jo a jeste mam ted v garazi 4ks dveri ktery pujdou asi do zinku :)
10:33:07
01.04.2005
Gryzly
-> Johny Death: Co ta strašlivá vyhnilá díra v tom nosníku?
07:13:08
01.04.2005
minno
-> Johny Death: aha, tak takto pekne to ty máš :-) zdalo sa mi to, lebo som to nevidel z bočného profilu.76
02:26:55
01.04.2005
Johny Death
pokud to chces podrobnejsi tak ti muzu poslat originaly.
02:26:24
01.04.2005
Johny Death
prisroubovano :)
zvětšit Baterka u motoru - obrázek od Johny Death vložen 01.04.2005 02:26:24
02:26:00
01.04.2005
Johny Death
nýtovací matky
zvětšit Baterka u motoru - obrázek od Johny Death vložen 01.04.2005 02:26:00
02:25:34
01.04.2005
Johny Death
-> minno: Pokud myslis na tom torpedu tam jak to nejni videt tak ne :)

zvětšit Baterka u motoru - obrázek od Johny Death vložen 01.04.2005 02:25:34
22:11:59
31.03.2005
minno
-> Johny Death: ten drziak mas na tej priecke privareny?
Extreme Tyres