2 Venca: Ano, stovky voltu :) Staci kouknout na kondenzator rozdelovace, je dimenzovanej na 400V, stejne tak ochrany konc. tranzistoru v el. zapalkach.
2 COL: Nevim jak je to momentalne s obecnou sehnatelnosti MAF115 ani s jeho cenou, ale Rabbitovi se evidentne chce bastlit, tak proc to nepojmout jako takove prakticke cviceni na SPS elektro? :)
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
otáčkoměr
15:43:35
29.06.2005
29.06.2005

King
09:13:56
28.06.2005
28.06.2005

COL
Jinak MAF115 v sobe komparator ma, dokonce mam pocit, ze na desticce otackomeru je i misto na soucastky! Netreba tedy vymyslet neco noveho, staci kouknout do katalogu.... Ja ho vyuzivam, ale jinym zpusobem - komparuje mi pri cca 2500 ot/min. a zpusobuje rozblikani kontrolky rucky. Kdybych ji nahodou nechal lehce zatazenou a sviceni kontrolky jsem si nevsiml.
00:48:44
27.06.2005
27.06.2005

Wenc@
-> King2 05.05.05 21:58:37:
stovky voltů???!!!!!??!??!?!??!? !?!?!!??!?!?!???

dyk já to mám ubastlený 2linkou
stovky voltů???!!!!!??!??!?!??!? !?!?!!??!?!?!???

dyk já to mám ubastlený 2linkou
22:27:19
10.05.2005
10.05.2005

King
2 Rabbit: Uplne by stacil OZ v roli komparatoru a reference realizovana zenerkou. Bacha na vyber operaku, ne kazdej je svolnej ke spravnymu vyhodnocovani nizkejch napeti na vstupu pri nesymetrickym napajeni, takze radsi sahnout napr. po TLC271 (CMOS) a spol.
Co se tyce toho hledani do kolika tocit pri akceleraci....nemuzu nesouhlasit s Gryzlym :), ale kdyz uz, tak napr. tomu na dvojku slapnout na krk a sledovanim otackomeru (po ocku, ne na plnej uvazek :) zjistit, kde uz se narust otacek zpomaluje a motor vadne....ja vim, ze to zni nevedecky :) Tabulky rikaji neco v tom smyslu, ze to proste bude nekde do 6000rpm. Tabulkovy maximum je cca 5500, ale pri predjizdeni avie s autem protismeru neni kolikrat cas na hrdinstvi v podobe losovani vyssiho rychlostniho stupne .) Je tu jedno ALE a to je, ak ma pamet neklame, km probeh tvyho motoru (200tkm). Sice cest svetlym vyjimkam, ale s takovym veteranem uz neradno testovat maximum vykonu apokud ano, pak se pomalu postupne loucit s pistnimi a krouzky apod. :)
Co se tyce toho hledani do kolika tocit pri akceleraci....nemuzu nesouhlasit s Gryzlym :), ale kdyz uz, tak napr. tomu na dvojku slapnout na krk a sledovanim otackomeru (po ocku, ne na plnej uvazek :) zjistit, kde uz se narust otacek zpomaluje a motor vadne....ja vim, ze to zni nevedecky :) Tabulky rikaji neco v tom smyslu, ze to proste bude nekde do 6000rpm. Tabulkovy maximum je cca 5500, ale pri predjizdeni avie s autem protismeru neni kolikrat cas na hrdinstvi v podobe losovani vyssiho rychlostniho stupne .) Je tu jedno ALE a to je, ak ma pamet neklame, km probeh tvyho motoru (200tkm). Sice cest svetlym vyjimkam, ale s takovym veteranem uz neradno testovat maximum vykonu apokud ano, pak se pomalu postupne loucit s pistnimi a krouzky apod. :)
23:28:03
09.05.2005
09.05.2005

PeterP136
-> Rabbit: Ak mas tockomer s mafom 115, tak komparator aj zdroj ref napatia tam uz mas.
11:43:01
09.05.2005
09.05.2005

Gryzly
-> Rabbit: Měto teda nezajímá ale výkonovou charakteristiku ti změřej na kterýkoliv motorový brzdě. A v Práglu jich pár bude. a podle toho to mužeš odvodit. detailisto.
19:42:38
08.05.2005
08.05.2005

Rabbit
Já vim, že to většinu z vás nezajímá, ale ty co to zajímá jako mě by mi mohli poredit ne? Teda Dík
22:27:34
06.05.2005
06.05.2005

Rabbit
King2:
Vidiš, konečně rozumná rada. Sem se dneska ptal chytrejch kamosu ve škole a nic. Ale když tam dám ten komparátor, tak budu potrěbovat zdroj referenčního napětí. (myslíš normální komparátor třeba s obyč. OZ ?). Dá se ta výkonová křivka nějak jednoduše změřit? Nebo bude rychlejší když mi to odhadem poradíte? Možná sem to v minulejch příspěvkách blbě napsal. Při řazení nahoru chci zrychlit co nejvíc za co nejkratší dobu. Jinými slovy: chci motor vytočit do nejvyších otáček optimálních pro zrychlování, aby po zařazení nahoru neklesli pod nejnižší optimální hodnotu. To zařízení je myšlený na jízdu typu Rychle a Zběsile. Chci to když se honim s kámošema ve Fordu, Fáčku, Seatu, atp.
Vidiš, konečně rozumná rada. Sem se dneska ptal chytrejch kamosu ve škole a nic. Ale když tam dám ten komparátor, tak budu potrěbovat zdroj referenčního napětí. (myslíš normální komparátor třeba s obyč. OZ ?). Dá se ta výkonová křivka nějak jednoduše změřit? Nebo bude rychlejší když mi to odhadem poradíte? Možná sem to v minulejch příspěvkách blbě napsal. Při řazení nahoru chci zrychlit co nejvíc za co nejkratší dobu. Jinými slovy: chci motor vytočit do nejvyších otáček optimálních pro zrychlování, aby po zařazení nahoru neklesli pod nejnižší optimální hodnotu. To zařízení je myšlený na jízdu typu Rychle a Zběsile. Chci to když se honim s kámošema ve Fordu, Fáčku, Seatu, atp.
17:29:40
06.05.2005
06.05.2005

King
2 Rabbit: Jestli to tam memrmomoci chces mit, ak staci vyuzit vystup MKO otackomeru a komparatorem vyhodnotit jeho vyst. napeti.
Co se toho plynu tyce: tim razenim pri vetsich otackach na lpg jenom dohanis ubytek krouticiho momentu lpg vs. benal - rozhodne to neznamena, ze se krivka max. vykonu posunula vejs.
Co se toho plynu tyce: tim razenim pri vetsich otackach na lpg jenom dohanis ubytek krouticiho momentu lpg vs. benal - rozhodne to neznamena, ze se krivka max. vykonu posunula vejs.

22:12:01
05.05.2005
05.05.2005

Rabbit
King2:
Tak to je COOL. Přesně to sem chtěl slyšt, že je to odolný proti blbum jako sem já
. Nevíš jak to udělat s tou ledkou?? A k tý mezi: spíš bych teda řek, že na plyn je vejš. To odhaduju ze zkušenosti. Protože, když řadim do kopce nahoru ( např.: z 2 na 3), ta jí musim na LPG vytočit víc než na béňo.
Tak to je COOL. Přesně to sem chtěl slyšt, že je to odolný proti blbum jako sem já
. Nevíš jak to udělat s tou ledkou?? A k tý mezi: spíš bych teda řek, že na plyn je vejš. To odhaduju ze zkušenosti. Protože, když řadim do kopce nahoru ( např.: z 2 na 3), ta jí musim na LPG vytočit víc než na béňo.22:00:56
05.05.2005
05.05.2005

Rabbit
minno:
To je to a samí jako když ti řeknu, že nepotřebuješ otáčkoměr. Přece stačí poslouchat motor. A ikdyž seš hluchej jak poleno tak se dá v poho řadit podle tachometru. Nebo rádio, nebo co já vim dalšího. Prostě to tam chci a . !!
To je to a samí jako když ti řeknu, že nepotřebuješ otáčkoměr. Přece stačí poslouchat motor. A ikdyž seš hluchej jak poleno tak se dá v poho řadit podle tachometru. Nebo rádio, nebo co já vim dalšího. Prostě to tam chci a . !!
21:58:37
05.05.2005
05.05.2005

King
2 Rabbit: Je to nekde kolem 5500, ale na plyn to muze bejt treba niz, ale neznamena to, ze pri prekrceni meze musis hned radit (treba kdyz jde o kejhak pri predjizdeni)
Co se kabelu tyce, ideal je co nejkratsi s co nejlepsi izolaci, kvuli prurazu, ale presnost mereni to nikterak neovlivnuje, protoze otackomer vyhodnocuje napetovy spicky radu stovek voltu, vznikajici pri rozpojeni primaru civky a tvarovaci impulzu na vstupu je amplituda vstupnich impulzu sumak, protoze se vyhodnocuje doba mezi dvema po sobe jdoucima impulzama (pomoci MKO, nejlip znovu nespustitelnyho behem preklopeni)
Co se kabelu tyce, ideal je co nejkratsi s co nejlepsi izolaci, kvuli prurazu, ale presnost mereni to nikterak neovlivnuje, protoze otackomer vyhodnocuje napetovy spicky radu stovek voltu, vznikajici pri rozpojeni primaru civky a tvarovaci impulzu na vstupu je amplituda vstupnich impulzu sumak, protoze se vyhodnocuje doba mezi dvema po sobe jdoucima impulzama (pomoci MKO, nejlip znovu nespustitelnyho behem preklopeni)21:53:17
05.05.2005
05.05.2005

minno
-> Rabbit: a na co ti to preboha bude? radim predsa podla nalady a situacie :-) S120 ma najvyssi vykon pri 5000 otackach, najvacsi krutiaci moment pri 3000 otackach. na to nemusis mat predsa ledku aby si vedel kedy mas preradit :-)
21:46:42
05.05.2005
05.05.2005

Rabbit
minno:
Díkes, ale ještě bych potřeboval helpnout s tim točkometrem. Hlavně potřebuju někde zistit při jakejch nejvyšších otáčkáchmá š120 ještě nejvyšší výkon. Podle toho si pak udělám nebo seženu převodník f/u a seknu na něj červenou LEDku.
Díkes, ale ještě bych potřeboval helpnout s tim točkometrem. Hlavně potřebuju někde zistit při jakejch nejvyšších otáčkáchmá š120 ještě nejvyšší výkon. Podle toho si pak udělám nebo seženu převodník f/u a seknu na něj červenou LEDku.
20:00:18
05.05.2005
05.05.2005

minno
-> Rabbit: odpoveď máš pri mojom aute
13:59:47
05.05.2005
05.05.2005

Rabbit
Tak co?? Víte někdo něco??
23:55:29
04.05.2005
04.05.2005

Rabbit
Už ste nějak vyřešili tu implantaci ledek do analogovýho otáčkoměru? Chci tam minimálně jednu, která bude ukazovat nejzezší mez pro řazení. Jestli jich tam dám víc si rozmyslim, ale spíš ne. Taky sem se chtěl zeptat jestli je nějaká pevně stanovená dýlka kabelu od cívky. Ptám se aby mi to neměřílo blbiny.
minno:
Jak máš vyřšenou tu kontrolku větráku chladiče? Myslim elktrický zapojení? A svítí ti když větrák běží? Chci jí taky, rád vidim co ta holka dělá. Taky se mi líbí když se na tý přístrojovce něco děje. ( Jestli to nebude tim, že sem vyrost na Star Treku :-) )
minno:
Jak máš vyřšenou tu kontrolku větráku chladiče? Myslim elktrický zapojení? A svítí ti když větrák běží? Chci jí taky, rád vidim co ta holka dělá. Taky se mi líbí když se na tý přístrojovce něco děje. ( Jestli to nebude tim, že sem vyrost na Star Treku :-) )
13:05:51
20.04.2005
20.04.2005

Juro
schema otackomera je v Praktickej elektronike 6/2001 str. 5. K tomu este potrebujes zobrazovac, ideal je ICL7105 (ja mam ten) a oddelovac obvodov,ten som este nenasiel, dodam aj ten.
21:33:28
18.04.2005
18.04.2005

ace ventura
-> qwerz: tak tak, když jsem kupoval rapídka tak byl taky vodsmahnutej točkoměr, po zapnutí klíčku ukázal 2500 ot.
tak jsem sháněl a nesehnal takže jsem koupil celej točkoměr v PALu za 420,-
(v krab. Škoda original teile)
Někde jsem teď vyděl na netu schéma náhrady MAF za nějaký LMko ale...
tak jsem sháněl a nesehnal takže jsem koupil celej točkoměr v PALu za 420,-
(v krab. Škoda original teile)Někde jsem teď vyděl na netu schéma náhrady MAF za nějaký LMko ale...
08:41:15
18.04.2005
18.04.2005

qwerz
-> ace ventura: MAF115..to je asi největší problém. Mě se na ot. posral právě tenhle IO a nikde ho nemaji. Zkoušel sem dát "pajšl" z kulatýho ot. do teho hranatýho, funguje to ale ukazuje nesmysly
, při volnoběhu ukáže 200ot/min a když jedu 100km/h na 5 tak ukáže 4500 ot . Normálně by měl ukázat kolem 3000. Ale je bomba pohled na spolujezdca, kerej nevěří svým vočím když točím 7500 ot 
, při volnoběhu ukáže 200ot/min a když jedu 100km/h na 5 tak ukáže 4500 ot . Normálně by měl ukázat kolem 3000. Ale je bomba pohled na spolujezdca, kerej nevěří svým vočím když točím 7500 ot 
12:23:39
16.04.2005
16.04.2005

Juro
skus este mrknut sem skoda.virt.cz/index.php?i
d=7&i...
15:56:47
15.04.2005
15.04.2005

ace ventura
-> qwerz: pokud se do toho chceš pustit tak nejdražší je IO MAF115 - když už ho seženeš tak za cca 120,- ale maj ho málo kde . Celý to vyjde počítám na 4 kilča.
P.S.: vysosal jsem to z pdf do jpg tak ti to můžu poslat (2MB)
P.S.: vysosal jsem to z pdf do jpg tak ti to můžu poslat (2MB)
13:18:09
15.04.2005
15.04.2005

qwerz
..nechcete mě to někdo z dobrý vůle poslat?
, na kolik to zhruba vyjde?
, na kolik to zhruba vyjde?20:00:02
13.04.2005
13.04.2005

awe - zrušená registrace
já ty Aradia mam, no myslel jsem neco trochu jiného, ale asi to tak udelam
je to rocnik 96, 1 a 2 cislo, konkretne PE196.pdf a PE296.pdf
je to rocnik 96, 1 a 2 cislo, konkretne PE196.pdf a PE296.pdf
15:09:22
13.04.2005
13.04.2005

Juro
OK, dohodneme sa
13:06:39
13.04.2005
13.04.2005

ace ventura
-> Juro: zkus to najít, já mám všechny od 87 do 03 v pdf ale to hledání tam nestojí za nic...
12:30:16
13.04.2005
13.04.2005

Juro
awe, jednu schemicku by som mal, ale sklada sa z troch samostatnych modulov. Ja ho mam hotovy, pracuje bezchybne, je dost presny. POkial mas amaterske radia, tak vsetko najdes tam, len musim zistit, ktore su to
19:19:57
12.04.2005
12.04.2005

Crestik
jj, tak to máááám, s LEDkama, pošli mi plz o víkendu nějakou připomínkovou SMS na 777 050 296,
12:03:21
11.04.2005
11.04.2005

awe - zrušená registrace
nemáte někdo schéma zapojení otáčkomětu s LEDkami, anebo digitál?
díky
díky
20:15:13
10.04.2005
10.04.2005

hanz_w
dik moc.
19:53:29
10.04.2005
10.04.2005

minno
19:47:22
10.04.2005
10.04.2005

hanz_w
chtěl bych si dát do skodovky otackomer,ale nevim,jak ho zapojit. mam motor 120,ale nevim jak se to dela. dik.
