skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
21:15:43
29.08.2023
29.08.2023

Nwkt
-> venni: Nebo Škoda Economy díl
21:14:53
29.08.2023
29.08.2023

Nwkt
-> venni: Normálně bych dal AGM Exide, kapacitně nejvyšší co se tam vleze. Nech zapojenej kablík na čidlo u pólu baterky. Pak jí akorát překóduj dle parametrů a vypni start stop přes diag
21:11:19
29.08.2023
29.08.2023

venni
Obnovýme...příští týden jedem takovou drobet delší cestu a mě došlo,že v ženy autě cca pul roku zpět nefunguje start stop....říkal jsem si ok,baterka už pomalu odchází...Teď jsem si vzpoměl že je jí přesně letos 10 let a že by asi nebyla od věci výměna.... beztak baterka pak klekne z ničeho nic a je zbytečný problém na Světě.Ale tvl dávat za origo AGM cca 8klapáků??
původně jsem myslel exide,protože zkušenosti mam takový pozitivní...tady čtu že spíš zase ne e... další věc je že tam je 68Ah a nabidka je spíše 70Ah,což počitam nebude zásadně vadit.Startovací proud budu volit podle tý origo.. někdo nějakej osvědčený e-shop lde to funguje a ceny normální?Jako radost z toho, že ji přiveze nějalej lulín nemam,ale u nás normálně není pořadný kamenný krám na aku 
původně jsem myslel exide,protože zkušenosti mam takový pozitivní...tady čtu že spíš zase ne e... další věc je že tam je 68Ah a nabidka je spíše 70Ah,což počitam nebude zásadně vadit.Startovací proud budu volit podle tý origo.. někdo nějakej osvědčený e-shop lde to funguje a ceny normální?Jako radost z toho, že ji přiveze nějalej lulín nemam,ale u nás normálně není pořadný kamenný krám na aku 
18:01:49
19.05.2022
19.05.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno 19.05.22 08:24:40: Ja mel zase smulu na Exide no... Asi kazda Varta taky nebude sracka...
08:24:40
19.05.2022
19.05.2022

minno
Mňa by zaujímalo hlavne to, kedy nastal v tej Varte zlom vo výrobe.
Lebo mám Vartu blue v Punte, kupovaná 10/2016, auto viac stojí ako jazdí a ak jazdí, tak permamentne mesto na veľmi krátke trasy, čiže baterka je stále "trochu vybitá" a funguje úplne normálne, bez problému aj v zime.
Lebo mám Vartu blue v Punte, kupovaná 10/2016, auto viac stojí ako jazdí a ak jazdí, tak permamentne mesto na veľmi krátke trasy, čiže baterka je stále "trochu vybitá" a funguje úplne normálne, bez problému aj v zime.
06:30:09
19.05.2022
19.05.2022

charon
ja uz nejakou dobu kupuju baterky Exide, kdyz potrebuju nekam novou. Vartu uz ani smykem - naposledy mi cerna vydrzela presne 13 mesicu. U benzinaku kterej dene jezdil minimalne 30 km. Bohuzel jsem ji tenkrat koupil na benzince nekde v horouci prdeli, kdyz se mi zaseklo relatko benzinoveho cerpadla a vybil jsem baterku v aute nez jsem zjistil zavadu pak jsem ji uz nemel kde a jak nabit. Tak jsem ji ani nereklamoval ...
15:43:58
17.05.2022
17.05.2022

darklord
-> minno: toto mozem potvrdit, ked som minuly ci predminuly rok kupoval baterku do toyoty, predajca mi odmietol predat vartu ze skoda penazi, tak som cumel ako puk.
15:42:13
17.05.2022
17.05.2022

Bukaj
-> minno: Blbá je ta setrvačnost - když někdo ošidí rohlíky - lidi to poznaj hned a nebudou je kupovat, když někdo ošidí něco, co se rozsype za dva, tři roky, tak si ještě stihne slušně namastit kapsu a se ziskem pak firmu prodá...

22:36:19
07.03.2022
07.03.2022

David29
Takovej poznatek - tento týden v Dacii MPI (rumunská Felda) odešla do věčných lovišt baterka Starline, 56ah. Krátký trasy cca 3km i méně, start klidně 5x denně.
V autě byla určitě dýl jak 3roky - tak 5let, možná i déle
Ted si myslím, že ta nová to auto přežije
V autě byla určitě dýl jak 3roky - tak 5let, možná i déle
Ted si myslím, že ta nová to auto přežije

21:47:16
20.11.2021
20.11.2021

StepaNoFUN
-> palinator: Tak tahle mi "zbyla" ze služebáku. A baterka v octávce už nebyla nic moc, tak jsem ji tam nacpal...
20:23:02
20.11.2021
20.11.2021

palinator
-> StepaNoFUN:
Kdybys tam nacpal obdobnou obyč tak věřím že bude v pohodě taky.
Kdybys tam nacpal obdobnou obyč tak věřím že bude v pohodě taky.

21:15:31
09.11.2021
09.11.2021

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já do 1,9TDi nacpal tu dvouletou 77Ah AGM a pohoda...
21:01:58
09.11.2021
09.11.2021

Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Heh, ja mam baterku z tatovyho transita ve skodovce. TDCi uz neroztocila v zime, ale tech 400 A, co jeste zvladne, je daleko vic jak origo nova 44 Ah, co tam patri 
Ale do normalniho auta bych radsi neco novyho spolehlivensiho...

Ale do normalniho auta bych radsi neco novyho spolehlivensiho...
20:59:20
09.11.2021
09.11.2021

StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hele dal jsem tam vyřazenou z Transita (už nebyla nic moc), doma je to na udržovačce a zatím dobrý...
20:43:30
09.11.2021
09.11.2021

Matthes, záškodník z TechWebu
Když se míň jezdí se starou ofcí a je baterka na odchodu, nebyla by cesta koupit do ní AGM baterku pro stop start, která víc odolává vybití a nesulfatuje tolik?
11:08:45
13.04.2021
13.04.2021

COL
-> dragon_cb_cz:
Já v těhle kategoriích narazil jen na výšky 175 a 190.
Ale jsou tam i nečekané drobné rozdíly např. délka a průměr terminálů. Ta nová exide má nižší a nepatrně tenčí terminály, takž plus svorka pořádně nedrží (což pojistkový držák na plus pól).
Já v těhle kategoriích narazil jen na výšky 175 a 190.
Ale jsou tam i nečekané drobné rozdíly např. délka a průměr terminálů. Ta nová exide má nižší a nepatrně tenčí terminály, takž plus svorka pořádně nedrží (což pojistkový držák na plus pól).
08:59:58
13.04.2021
13.04.2021

dragon_cb_cz
-> COL: Aha, ta moje je 190 nebo možná 180 (různé eshopy se různí, resp. asi jsou dva hodně podobné typy).
18:58:41
12.04.2021
12.04.2021

COL
Tak se mi to nakonec podařilo naprasit pod pásovou pilu a odřezat to na tom...
edit: namontováno - EB442 - s odřezanejma patkama už jde až na dno a zbývá tam asi 2mm vůle.
edit: namontováno - EB442 - s odřezanejma patkama už jde až na dno a zbývá tam asi 2mm vůle.
17:57:56
12.04.2021
12.04.2021

COL
-> dragon_cb_cz: 175x175 tam půjde, co se podstavy týče - ale muselo by to být i 175 na výšku. 190 je moc. Většina v úvahu připadajících baterek má rozměr podstavy 175x207 popř. 175x210. Z toho ničeho, co jsem nasel na netu, mam Exide 175x207x175 a bude se pižlat - čímž teda záruka v pytli, ale co se dá dělat.
15:09:17
12.04.2021
12.04.2021

dragon_cb_cz
-> COL: Hele a při těch 175x175 šířka/délka ti to pořád nedosedne až na dno? Co hledám baterku co jsem vozil v kile tak myslím měla právě tenhle rozměr a myslím, že tam šla hezky.
06:57:31
12.04.2021
12.04.2021

Milan 136
Já to kdysi na 1000MB odřezal pilkou na železo a zahladil hoblíkem na dřevo 

23:05:08
11.04.2021
11.04.2021

MXMarek
Flexa s rezacim kotoucem je na to dost efektivni
, ale samozrejme s citem.
, ale samozrejme s citem.22:30:55
11.04.2021
11.04.2021

COL
-> MXMarek: máš na to nějaký efektivní způsob - ať nevymyslim znovu kolo?
21:46:54
11.04.2021
11.04.2021

MXMarek
-> COL: Ja uz jsem ty patky na baterkach rezal nekolikrat. V traktoru mi tam taky prekazi.
21:03:07
11.04.2021
11.04.2021

COL
-> 11mAjA11: jo, ale těch 190mm je výška.
20:46:24
11.04.2021
11.04.2021

11mAjA11
Co Exide EB440 ? To by tam neslo ? Ma to mit 175x175x190
20:37:07
11.04.2021
11.04.2021

COL
Povedlo se někomu sehnat baterku s uchycením B0 a výškou 175mm, která pasuje do 742?
Obvyklé, s uchycením B13, tam pořádně nejdou kvůli zkosení kastlíku - normálně to nevadí, ale já nad tím mám pojistky a nějaké další opičárny, které jsem nadesignoval natěsno podle nějaké no-name baterky taky s B13, nicméně jinejma baterkama s rozměrem 175x175x207 se nevejdu pod kryt. Možná by stačilo zbavit se těch patek, zkoušel to někdo?
Obvyklé, s uchycením B13, tam pořádně nejdou kvůli zkosení kastlíku - normálně to nevadí, ale já nad tím mám pojistky a nějaké další opičárny, které jsem nadesignoval natěsno podle nějaké no-name baterky taky s B13, nicméně jinejma baterkama s rozměrem 175x175x207 se nevejdu pod kryt. Možná by stačilo zbavit se těch patek, zkoušel to někdo?
00:57:34
28.04.2020
28.04.2020

dragon_cb_cz
-> Tomaso435 26.04.20 09:58:40: Která Varta je o tisícovku dražší než srovnatelná Starline?
10:10:16
26.04.2020
26.04.2020

David29
-> Tomaso435: Tím si nebud úplně jistej.
Neznamená, že když je výrobcem jinak kvalitní výrobce - že pro danou řadu nemůže použít jiné materiály. Záleží, za jakou cenu jsou nuceni to prodávat a jestli se svým standartním výrobkem do té ceny vejdou.
Neznamená, že když je výrobcem jinak kvalitní výrobce - že pro danou řadu nemůže použít jiné materiály. Záleží, za jakou cenu jsou nuceni to prodávat a jestli se svým standartním výrobkem do té ceny vejdou.
09:58:40
26.04.2020
26.04.2020

Tomaso435
-> minno 27.03.20 09:56:20: 90% baterek je jedna a ta samá pakáž. záleží na odběrateli co tam chce za barvu obalu a jakou nalepku .. takže ti co kupujou vartu o 1000 dražší oproti starline, docela prodělávají, ale to placebo je k nezaplacení :-D
17:43:11
27.03.2020
27.03.2020

Nwkt
-> minno: Taky vidím, jiný nálepky
09:56:20
27.03.2020
27.03.2020

minno
Bosch a Varta. Ževraj obidve od Johnson Controls, ale pár rozdielov by som tam našiel. Ale Varta je kúpená 2016 a Bosch teraz.
15:08:54
25.03.2020
25.03.2020

MISCHO
Exide premium montujem uz viac ako 4 roky do vsetkych aut . S vynimkou ked zakaznik pozaduje inu znacku . V rapide mam 53Ah exide uz 5 rokov .
14:47:55
25.03.2020
25.03.2020

minno
Ja som zatiaľ vyberal vždy Vartu, i keď sa píše, že sú to už šmejdy...V škodovke mi Silverka drží 9 rokov (už ale nie je čo bývala, ale stále stačí). Vo fiatke mám Blue od 2016 a zatiaľ OK.... Rovnakú Blue som objednával teraz aj do garáže k solaru...ale vraj je nedostupná, tak mi pošlú Bosch.... čo bude asi to isté len s inou nálepkou :) Tak som zvedavý.
22:37:49
24.03.2020
24.03.2020

StepaNoFUN
-> Milan 136: -> saskyn2: Ja s Economy (Exide Classic v jiným obalu) nemám moc dobrý zkušennosti. 2x necelý 2 roky a bylo v 1,9TDi po ní. Je teda pravda, že ji občas trénoval bufík, ale zase byla minimálně 1-2x měsíčně dobíjená. Reklamaci jsem neřešil - ve FA pak ta první ještě fungovala další 2 roky. Ale Exide Premium se mi furt ukazuje jako lepší.
AGM záleží na tom, na kolik dokáže u auta bez inteligentního dobíjení (SS s ním jde většinou ruku v ruce) dobíjet altík a jak to je regulovaný.
Výhoda AGM je ohromnej počet cyklů. Klasická baterie má cykly (nabití->vybití) řekněme v řádu málo desítek. AGM v řádu několika stovek. Ale u AGM je důležitá regulace dobíjení i podle teploty baterie a hlavně nikdy nepřekročit napětí dobíjení, nebo nenechávat podnabitou (to teda platí i pro klasickou baterii).
AGM záleží na tom, na kolik dokáže u auta bez inteligentního dobíjení (SS s ním jde většinou ruku v ruce) dobíjet altík a jak to je regulovaný.
Výhoda AGM je ohromnej počet cyklů. Klasická baterie má cykly (nabití->vybití) řekněme v řádu málo desítek. AGM v řádu několika stovek. Ale u AGM je důležitá regulace dobíjení i podle teploty baterie a hlavně nikdy nepřekročit napětí dobíjení, nebo nenechávat podnabitou (to teda platí i pro klasickou baterii).
21:26:16
24.03.2020
24.03.2020

Milan 136
-> saskyn2 24.03.20 21:24:09: Já si myslím, že není důvod, aby to nefungovalo. Ale třeba se mýlím 

21:24:09
24.03.2020
24.03.2020

saskyn2
-> Milan 136: To rád slyším. Mě trochu znejistělo že tu AGM normální nabíječkou můžeš odrovnat. Opačně(do auta s SS normální baterii) jsem to už dělal mockrát, ale tohle jsem si právě nebyl jistý.
21:19:23
24.03.2020
24.03.2020

Milan 136
-> saskyn2 24.03.20 21:17:01: Podle mě to bude fungovat normálně a mohla by naopak výdržet bez inteligentního dobíjení daleko déle.
21:18:10
24.03.2020
24.03.2020

Milan 136
-> saskyn2 24.03.20 21:13:13: Za ta léta nepamatuju snad jedinou reklamaci. Jako jasný, nevydrží jako ta fabrická. Ale funguje dobře.
21:17:01
24.03.2020
24.03.2020

saskyn2
Jinak když už tady je takový pěkný téma, jak je to s životností AGM baterie v normálním autě bez SS? Mám tady origo AGM za dobrý peníze a chtěl bych ji dát do OII.
21:13:13
24.03.2020
24.03.2020

saskyn2
-> Milan 136: Já nevím, mě zase někdo říkal že ty economy stojí za hovno že to je v podstatě klasická exide, ale osobní zkušenost teda nemám.
-> Eidy: zrovna tady jsem ji moc nedoporučoval-> saskyn2 12.01.19 19:36:16:
-> Eidy: zrovna tady jsem ji moc nedoporučoval-> saskyn2 12.01.19 19:36:16:
20:57:53
24.03.2020
24.03.2020

Milan 136
Economy baterky Škoda jsou Exide a drží. V MB mám už taky x let 44Ah a pohoda.
20:53:39
24.03.2020
24.03.2020

Eidy
-> saskyn2: Tak zrovna ten Exide tu byl doporučovanej. No nic, ten už si nekoupím.
Vytáhnul jsem z velký garáže Starline, kterou jsem nabíjel někdy na podzim a napětí stále 12,8. Po připojení na nabíječku to po třech minutách vyplo, že hotovo.
Vytáhnul jsem z velký garáže Starline, kterou jsem nabíjel někdy na podzim a napětí stále 12,8. Po připojení na nabíječku to po třech minutách vyplo, že hotovo.

20:47:25
24.03.2020
24.03.2020

saskyn2
-> Eidy: Protože to jsou všechno sračky dělaný aby to vydrželo záruku. Mám v embéčku origo fabrickou baterii škoda z roku 2008 a startuje na drc, pak se všichni strašně diví proč všem doporučuju kupovat originální díly a ne druhovýrobu.
19:36:18
24.03.2020
24.03.2020

11mAjA11
Asi padnul článek, me takto chciply 4 baterky od Gigawattu, koupil sem je vsechny ve stejnem obdobi, do ruznych aut a ve vsech po roce a kousek pochcipaly u me dokonce v Golfu po pul roce.
Dneska je mozne vsecko, vsecky mi nastesti uznali na zaruku. Ale nasratej sem byl jak kybel howen, a tri tydny z5 kamos taky mel reklamaci na Gigawattku ze stejneho obdobi..
Proste blba nahoda..

Dneska je mozne vsecko, vsecky mi nastesti uznali na zaruku. Ale nasratej sem byl jak kybel howen, a tri tydny z5 kamos taky mel reklamaci na Gigawattku ze stejneho obdobi..
Proste blba nahoda..

19:30:06
24.03.2020
24.03.2020

Eidy
Mám nevysvětlitelný problém s autobaterií Exide 44Ah. První mi odešla asi po 3 letech, přestože jsem ji párkrát za zimu nabil, když Kóča nejezdila. No dobře, asi špatnej kus. Koupil jsem si druhou a jezdil s ní rok a půl, než jsem Kóču rozebral. Baterka mi tu leží 1,5 roku pod ponkem, párkrát do roka si vzpomenu a nabiju ji. Teď ji mám na zkoušení elektriky a dneska začala blbnout. Při puštění blinkrů relátko jen zběsile vrčí a tak po 10 vteřínách to začne normálně blikat. Podezíral jsem relé, ale pro jistotu jsem se jal baterii opět nabít. No a nabíječka se nechtěla chytnout. Připojený voltmetr ukazoval 12,38V. Po připojení 21W žárovky tato jen slabě svítí a napětí padá pod 9V. Ale asi po 10s najednou napětí vyskočí a žárovka se rozsvítí (při odpojené nabíječce!). Zkoušel jsem škrnout kabelem mezi terminály a nestane se vůbec nic.
Chvíli jsem si hrál se žárovnou a v okamžiku rozsvícení jsem nabíječku zapnul a jede to.
Jak je to kurva možný? Jako kdyby tam byla nějaká srandovní elektronika uvnitř. Nemám pro to žádné vysvětlení.
Chvíli jsem si hrál se žárovnou a v okamžiku rozsvícení jsem nabíječku zapnul a jede to.
Jak je to kurva možný? Jako kdyby tam byla nějaká srandovní elektronika uvnitř. Nemám pro to žádné vysvětlení.
17:52:43
27.03.2019
27.03.2019

Tomaso435
-> dragon_cb_cz: www.aliexpress.com/item/.
../32854132711.html?spm=a2
g0s.... tenhle typ.
jednou za tejden dám baterku na dobití a tohle tam zůstává připojený nonstop
jednou za tejden dám baterku na dobití a tohle tam zůstává připojený nonstop
10:48:41
25.03.2019
25.03.2019

dragon_cb_cz
-> Tomaso435: Link? Já už to nějakou dobu neřešil, protože doba většího množství "baterek mimo provoz" už u mě pominula, ale letos budu muset alespoň jednu novou do škodovek pořídit, tak abych jí udržoval v kondici 

10:47:01
24.03.2019
24.03.2019

Tomaso435
-> dragon_cb_cz: něco koupenýho z číny kolem 10 eur.. a zda se že to fakt funguje.. ted sem tam píchnul další baterku co je už slabší a moc nevydží od dobití po dobití, tak uvidime

