-> Robert 106 13.02.25 20:13:44: akorat bych zkontroloval krouzky v tom altiku a uhliky regleru, ono to dokaze davat spicky, ktere V-metr nezachyti, ale pak Ti zacne odchazet i ruzna elektrika na aute, cernat zarovky apod. Jinak jak pise Stepan. Ja davam vsude zenerky, aby to dobijelo vic a tendle problem jsem nemel, nejvic ze vsech aut nam dobiji naftova octa 14,4V a s baterkou problem neni, je tam teda uz pres 6 let starline 80Ah, ktera neco pobere.
Se spatnym clankem ma baterka po nabiti asi 11,5V jestli si dobre pamatuju.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyteklá baterka - zase !
prohledat
4 příspěvků (zobrazeno 1 až 4) od 13.02.2025 do 14.02.2025, založil/a Robert 106
-> StepaNoFUN: Jako jo, ale byla vybitá kvůli závadě na alternátoru, zůstal viset tak koupil novou ze servisu se to pak vrátilo opravený s tím, že baterka je dobrá a dobitá, pak jsme v práci přes ní chvíli zakopávali a pak jsem jí "uklidil". Navíc se nechala nabít nabíječkou (ČKD) a nevytekla pravda, že 3A a taky má po nabití napětí 13.3V to by se špatným článkem neměla dle mě.
-> Robert 106 13.02.25 19:51:47: No jestli ta baterka byla vyrazena z kolegovo auta, tak to mohlo bejt baterkou. Jeden clanek to mohl odsrat a bejt ve zkratu. A pak by plynovala uz i pri normalnim nabijeni.
Ahoj,
mám záhadu, kterou bych měl v pohodě odhalit, ale nějak se mi nedaří.
Na Modrý jsem zjistil, že baterka je napůl vyvařená kastlík plný soli. Jelikož to bylo před přestavbou tak jsem to moc nezkoumal s tím, že to bude přebíjení asi přechoďákem na regulátoru.
Pak jsem naistaloval alternátor z felicie, navařil nový kastlík , udělal přímé spojení země jak na kostru kastlíku tak na startér stejným vodičem jako (+), dal jinou baterii (Silrver Vartu vyřazenou z kolegova služebáku) startér s reduktorem a samo očistil a namazal oka spoje na startéru. Také jsem doplnil palubní měřák napětí baterie a pak ještě s digi hodinami vlastní konstrukce ještě digitální voltmetr. Takhle jsem spokojeně jezdil vše fungovalo, akorát to teda nabíjelo tak na 13.3V při delší jízdě na 13,7V Provedl jsem měření a opravdu napětí na alternátoru a akumulátoru byol asi o 0.2V vyšší takže to odpovídalo nějakému rozumnému úbytku co se naměřené hodnoty palubním voltmetrem týče.
Teď jsem chtěl popojet v garáži a baterka slabá, říkám jasně je tam stabilně odběr 8 mA centrálem a ECU tak jak to dlouho stálo. Chci baterku nabít a ona mrcha znova vyteklá do novýho kastlíku a evidentně byla nafouklá.
Přitom jediné co zbylo z původní nabíjející soustavy je žárovička, vodiče mezi žárovičkou a spínací skříňkou a spínací skříňka.
Aby se baterka nafoukla tak by musela být nabíjená tak 15 -16V i když jasně plynuje při 14,6V. To by znamenalo, že bych musel mít velký úbytek mezi akumulátorem a palubním napětím. Navíc regulátor je přímo v alternátoru. ten je přímo přes blok motoru a silné vodiče spojen s akumulátorem a i kdyby bylo nižší napětí na budícím vodiči z kontrolky tak by to dle mě nemohlo způsobit přebíjení, protože alternátor se přes žárovičku budí pouze při startu, nebo nízkých otáčkách, jinak se budí sám z můstku přes vlastní malé diody. Pokud by tam byl svod, tak by se sice snížilo napětí pro regulátor, ale zároveň by hořely diody které regulátor budí. Taky jak jsem již psal, tak jsem napětí dobíjení měřil přímo na baterii i při vyšších otáčkách a odpovídalo tomu co ukazoval palubní měřák.
Tak zkontroluju ještě ten vodič ke kontrolce a jestli není přechoďák na spínací skříňce
dám novou baterii jo a natřu kastlík . Jestli to vyteče tak už teda nevím.
Má někdo nápad ?
Schéma danyk.cz/reverz29.html
mám záhadu, kterou bych měl v pohodě odhalit, ale nějak se mi nedaří.
Na Modrý jsem zjistil, že baterka je napůl vyvařená kastlík plný soli. Jelikož to bylo před přestavbou tak jsem to moc nezkoumal s tím, že to bude přebíjení asi přechoďákem na regulátoru.
Pak jsem naistaloval alternátor z felicie, navařil nový kastlík , udělal přímé spojení země jak na kostru kastlíku tak na startér stejným vodičem jako (+), dal jinou baterii (Silrver Vartu vyřazenou z kolegova služebáku) startér s reduktorem a samo očistil a namazal oka spoje na startéru. Také jsem doplnil palubní měřák napětí baterie a pak ještě s digi hodinami vlastní konstrukce ještě digitální voltmetr. Takhle jsem spokojeně jezdil vše fungovalo, akorát to teda nabíjelo tak na 13.3V při delší jízdě na 13,7V Provedl jsem měření a opravdu napětí na alternátoru a akumulátoru byol asi o 0.2V vyšší takže to odpovídalo nějakému rozumnému úbytku co se naměřené hodnoty palubním voltmetrem týče.
Teď jsem chtěl popojet v garáži a baterka slabá, říkám jasně je tam stabilně odběr 8 mA centrálem a ECU tak jak to dlouho stálo. Chci baterku nabít a ona mrcha znova vyteklá do novýho kastlíku a evidentně byla nafouklá.
Přitom jediné co zbylo z původní nabíjející soustavy je žárovička, vodiče mezi žárovičkou a spínací skříňkou a spínací skříňka.
Aby se baterka nafoukla tak by musela být nabíjená tak 15 -16V i když jasně plynuje při 14,6V. To by znamenalo, že bych musel mít velký úbytek mezi akumulátorem a palubním napětím. Navíc regulátor je přímo v alternátoru. ten je přímo přes blok motoru a silné vodiče spojen s akumulátorem a i kdyby bylo nižší napětí na budícím vodiči z kontrolky tak by to dle mě nemohlo způsobit přebíjení, protože alternátor se přes žárovičku budí pouze při startu, nebo nízkých otáčkách, jinak se budí sám z můstku přes vlastní malé diody. Pokud by tam byl svod, tak by se sice snížilo napětí pro regulátor, ale zároveň by hořely diody které regulátor budí. Taky jak jsem již psal, tak jsem napětí dobíjení měřil přímo na baterii i při vyšších otáčkách a odpovídalo tomu co ukazoval palubní měřák.
Tak zkontroluju ještě ten vodič ke kontrolce a jestli není přechoďák na spínací skříňce
dám novou baterii jo a natřu kastlík . Jestli to vyteče tak už teda nevím.
Má někdo nápad ?
Schéma danyk.cz/reverz29.html