Altec na 120

prohledat
24 příspěvků (zobrazeno 1 až 24) od 26.09.2005 do 06.10.2005, založil/a Hurdis
řadit dle data
19:09:27
06.10.2005
Tomáš SK
-> Rabbit: Len na margo toho lamania sponovacieho drziaka - na tom, ci je 42ka, 55ka alebo 70ka alternator podla mna nezalezi, hmotnostne su na tom rovnako a zalezi len o sposobe a kvalite uchytenia. Ak to poriadne neuchytis a vznika tam napatie ohybom kvoli remenu, tak je mozne, ze to ulomis. Hlavne to musi byt pevne uchytene dole a suose s ostatnymi remenicami. Inak trocha sa toho bojim tiez, ale kvoli tomu budem mat asi v ND nahradny drziak.
17:36:35
06.10.2005
Rabbit
PeterP136
mno, tak do startéru s reduktorem bych rozhodně šel. Už kvuli těm mejm startum na LPG trvajícím až 20s. A to mi věčinou chytne až napodruhý.
A co se altu týče: Dal bych ho tam taky, ale prej se láme ten šponovací držák. Ale při jízdách na krátké vzdálenosti ( kolem 10km) je to prej znát.
20:12:06
28.09.2005
ace ventura
-> PeterP136: ok, měl bych za ním jet o výkendu tak se ozvu!
18:59:01
28.09.2005
PeterP136
-> ace ventura: Potom mi ho pls posli ak sa Ti ho podari splasit a dat do elekrtonickej podoby. Staci schema, hodnoty suciastok a pripadne nejake dobre rady pre stavbu a ozivenie. Ono ja prinicp viem, lenze sa s tym usim trocku pohrat a nie som taky dobry v elektronike aby som to sfukol za jeden den.
-> King2: Dobre baterka ale len tak lahko poza usi nedas. Ved uz sme sa hadam zhodli ze dobre clovek urobi ci uz kvalitnou baterkou alebo felda starterom a vyborne urobi oboma :). Ja aj Ty mame len to dobre riesenie aj ked kazdy ine :). Akurat ze felda starter mozes prehodit len do inej skodovky, kdezto baterku smarim do cohokovke (okrem matizka, tam by som musel vybrat motor :))) ).
12:02:19
28.09.2005
ace ventura
-> PeterP136: kámoš má přesně takhle regulátor vymyšlnej a postavenej tak si od něj schéma pujčim 1
Už od volnoběhu mu to dobíjí a utáhne přes 15A
09:16:03
28.09.2005
King
2 PeterP: Jenze ten feldi starter nedava baterce aspon tolik "za usi" pri startu. Rozdil v ucinnosti starteru s primym nahonem a sterterem s redukci je dost podstatnej4
23:32:38
27.09.2005
PeterP136
-> minno: Nulovy rozdiel s vyhradou vyssieho a staleho napatia, kedze ide o iny regulator. Ale v pripade domorobo regulatora pre klasiku 55 by bol prinos skutocne nulovy.
Inac ked porovnavam otacky pri startovani feld a mojej skodivky, tak v lete su u mna samozrejme nizsie ale v zime vyssie. A to tam mam olej len 15W.
23:04:42
27.09.2005
minno
-> PeterP136: no uplne nulovy prinos silnejsieho altiku nie je nikdy :-) ale inac suhlasim, ze 55A je v pohode.
ale ten starter je fakt rozdiel 1kw a 0,66kW, aj ked tiez mozem povedat ze ja s repasnutym 0,6 nema problema :-)
22:56:27
27.09.2005
PeterP136
-> minno: Kym nejazdim po lese so zapnutou svetelnou rampou alebo nepouzivam skodivku ako primarny zdroj ozvucenia nejakeho kempu ale parkoviska pred tescom, tak je prinos 70A altika oproti 55A okrem toho co som uviedol nulovy.
Inac neveril by si, ale oprava 0,66kw starteru robi divy tiez :). A poriadna baterka robi zazraky :).
22:47:25
27.09.2005
minno
-> PeterP136: a 70A oproti max. 55A v skodovke sa ti nezda byt vyhoda? alebo 1kW starter oproti 0,6kW, resp. 0,8kW? ver mi, ten 1kw starter robi divy...1
22:43:58
27.09.2005
minno
-> Hurdis: altiky sa davali na 105/120 do 1979 35A, od 1979 do 1987 42A, od 1987-1989 55A
a na 120LS a GLS do 1979 42A a od 1979 55A

ak mas auto 1987 je mozne ze tam bol povodne este 42A, ktovie od ktoreho mesiaca sa davali 55A...asi az od jesene. ja mam 05/1988 a je tam 55A1
22:26:54
27.09.2005
PeterP136
Ja sa k tomu asi nedokopem, uz nemam takmer ziaden volny cas, takze aj repasacia naprav na skodku mi trva uz pol roka.
22:24:14
27.09.2005
PeterP136
Ale felda starter je podla mna luxus, vhodny tak do mazla, takisto aj altik z feldy. Felda altik ma iba jedinu vyhodu a to vyssie napatie (14,3+-0,5V) takze silnejsie svietia svetla (a mozno sa aj rychlejsie palia ziarovky :) ) ale na to by sa mohol nejaky miestny elektronik pochlapit a zlepit nejaky regulator pre klasiku altik s tym, ze si napatie nastavime delicom a regulacia bude vztiahnuta na napatie v sieti a nie na pomocny usmernovac, rovnako aj budenie by bolo priamo zo siete. Teoreticky by to mohlo pomoct jednak rychlejsiemu nabudeniu a vyssiemu napatiu aj pri volnobehu a nekolisaniu pri zapnuti svetiel.
22:21:33
27.09.2005
PeterP136
-> Veron: Z toho co si vymenoval sa zaplati snad len favo zapalko, usetri trochu penazi na kontatoch ale hlavne dost nervov pri nastavovani predstihum odtrhu a jazdenim so stale dobrym predstihom sa usetri aj nemala cast paliva..
18:37:52
27.09.2005
Labros
a starter bere radove stovky amper (neco jako 700A nebo 900A) 4 A krome toho, kdyby posilal znacnou cast energie pri startovani zpet, musel by tu znacnou cast pri startovani taky odebirat, takze by se o zadny setreni baterky nejednalo 4
18:34:09
27.09.2005
King
2 Veron: Ale to s tim posilanim energie do starteru jsi asi myslel jenom jako joke, co?4 V realnym svete totiz neexistuje altik, kterej by pri otackach startujiciho motoru napeti, vetsi nez zatizenej akumulator. Altik navic zacne dobijet az po prekroceni urcitych minimalnich otacek motoru (placnu 1000rpm) a pak (podle typu) dobiji i pri otackach nizsich (rekneme 800). Pri otackach startu se ztezi otevrou diody v altiku, natoz aby pomahal baterce.....
14:32:40
27.09.2005
Veron
-> Hurdis: jj prostuduj Techweb
14:30:56
27.09.2005
Hurdis
-> Veron: OK tohle mi moc neříká, zkusím se podívat na techweb, trochu rozšířit znalosti. 1
Jinak v mém autě vydržela poslední baterie Varta 40Ah 6 let a 2 měsíce ( Tatík od ní našel ještě účtenku). Pak se ropadl jeden článek a konec.
14:09:48
27.09.2005
Veron
jinak cena tohohle alternátoru se pohybuje kolem 1000,-
je to jedno ze zařízení na škodovce, co vydělá (ušetří) peníze - při startování altík posílá značnou část energie zpět do starteru, takže šetří baterku a výrazně prodlužuje její životnost. Podle mého odhadu, si na sebe tenhle alternátor do roka vydělá... Další věci, které by se k tomu daly přidat jsou starter s reduktorem a elektronický zapalování z fáva..
14:03:54
27.09.2005
Hurdis
Jinak jsem se na začátku nezmínil, že mi jde o motory M II, r.v. 87 resp. 88
14:02:28
27.09.2005
Hurdis
-> Veron: Dík za radu, máš představu kolik má ta 70 reálnou cenu, za kolik by se to dalo pořídit?
14:00:38
27.09.2005
Veron
-> Hurdis: sežeň si alternátor z felicie 70A, vyměň řemenici a máš to i regulátorem a nemusíš mít obavy, že by to dobíjelo málo.
Do některých hodně slabých výbav se dával i alternátor 36A nebo dymamo..
23:41:57
26.09.2005
PeterP136
Zaviselo od vybavy a rocniku vyroby. Novy 55A stoji asi 500Sk (akurat je novy v nejakej skodovke uz asi 20 rokov :))) ), tak si to prepocitaj. Kus za kus ide, ale ak mas vibracny regulator musis ho vymenit za elektronicky.
22:57:14
26.09.2005
Hurdis
Jen rychlý dotaz, jaký se dával na obyč 120cet motor alternátor? 42? Je možno ho vyměnit za "silnější" 55ku "kus za kus" a kolik by se měla pohybovat cena 55ky. Díky za kvalitní odpovědi na debilní otázku4. Na elektriku jsem slabej 1
Extreme Tyres