
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Může to být rozdělovač?
09:32:01
05.12.2005
05.12.2005

King
2 Reeve: To je konzumni pristup!

23:55:22
04.12.2005
04.12.2005

Reeve
Tak nakonec to byla zadřená vačka - málo oleje a příliš velké túrování. Jsme fakt deb.l na druhou. Vzhledem k tomu, že na výměnu motoru nemám čas ani schopnosti, nezbývá mi, že se svoji škodověnkou rozloučit (viz inzerce). Poučení pro všechny stejné lamy jako já: Nepodceňujte kontrolu oleje a netúrujte studený motor do zběsila, ani když OPRAVDU spěcháte.
Budiž jí sbohem (a třeba ještě někomu poslouží). Díky za odpovědi a za celé vaše fórum.
Budiž jí sbohem (a třeba ještě někomu poslouží). Díky za odpovědi a za celé vaše fórum.
21:25:49
08.11.2005
08.11.2005

Martin
-> Reeve: Vidím z tvé ID karty - Praha 5, studuji kousek od Dejvic (Suchdol), tak kdyby bylo nejhůř, tak se ti na to rád podívám.
19:12:58
08.11.2005
08.11.2005

Labros
-> Reeve: Tak ještě můžeš zkusit auto nastartovat roztlačením, poznáš jestli to něco se startérem, nebo jestli je to mechanická závada na motoru. Pokud je to startér a cívka nedává jiskru, je tam jeden možný zdroj problémů - kabel od startéru k cívce odpojující předřadný odpor, jde na cívku na kontakt blíže k zadnímu čelu. Můžeš ho zkusit odpojit.
18:13:08
08.11.2005
08.11.2005

Martin
-> Reeve:
No podle toho, co říkáš, to "něco" by mohl být klidně startér.
Pokud nehází jiskru ani cívka, může být chyba třeba jenom v kladívku. Zkontroluj odtrh kladívka a zjisti si, zda ti jde +12V na kontakt cívky (15) při zapnutém zapalování. Popř. funkčnost cívky můžeš otestovat tak, že zapneš zapalování, přiložíš VN kabel od cívky někam ke kostře a na kontakt 1 (tam, kam vede drát od rozdělovače) připojíš drát, připojený ke kostře. Po chvilce (cca 1-2 vteřiny) drát odpoj a mělo by to hodit jiskru. Pokud ne, bude nejspíše v háji cívka.
No podle toho, co říkáš, to "něco" by mohl být klidně startér.
Pokud nehází jiskru ani cívka, může být chyba třeba jenom v kladívku. Zkontroluj odtrh kladívka a zjisti si, zda ti jde +12V na kontakt cívky (15) při zapnutém zapalování. Popř. funkčnost cívky můžeš otestovat tak, že zapneš zapalování, přiložíš VN kabel od cívky někam ke kostře a na kontakt 1 (tam, kam vede drát od rozdělovače) připojíš drát, připojený ke kostře. Po chvilce (cca 1-2 vteřiny) drát odpoj a mělo by to hodit jiskru. Pokud ne, bude nejspíše v háji cívka.
18:02:30
08.11.2005
08.11.2005

petr s
-> Reeve: Točí se ti palec v rozdělovači?
17:46:28
08.11.2005
08.11.2005

Reeve
Jiskru to nehází ani z VN kabelu z cívky a samozřejmě ani do svíček. Benzín teče. Palec vypadá zvenku OK (žádné mechanické poškození). Při jednom pokusu to vzadu podezřele "křuslo" a startér se velmi rychle zastavil. Tak trochu se obávám, že "někde" se fláká urvané "něco" blízko "něčeho", co se točí. A občas to "něco" vleze tomu druhému "něčemu" do cesty. No, vypadá to na tu flašku - a zdaleka ne jednu...
Díky za ochotu...
Díky za ochotu...
13:51:41
08.11.2005
08.11.2005

Labros
Palec zatim nekupuj, ten kdyz odejde tak vetsinou neklepne.
Zkus jestli je jiskra na VN kabelu z civky do rozdelovace a potom na jednotlivych kabelech z rozdelovace do svicek. Potom jestli predstih zhruba odpovida. Potom zkus jestli jde benzin (cerpej packou jestli z hadicky jde benzin.) Potom muzeme resit dal.
Zkus jestli je jiskra na VN kabelu z civky do rozdelovace a potom na jednotlivych kabelech z rozdelovace do svicek. Potom jestli predstih zhruba odpovida. Potom zkus jestli jde benzin (cerpej packou jestli z hadicky jde benzin.) Potom muzeme resit dal.
12:47:41
08.11.2005
08.11.2005

Martin
-> Reeve: Vidím to na tu flašku
.
Myslím, že dle těchto příznaků nelze s určitostí absolutně nic říct.
Ono klepnutí může být prakticky cokoli, ale vůbec by mě nenapadlo tipovat rovnou rozdělovač.
.Myslím, že dle těchto příznaků nelze s určitostí absolutně nic říct.
Ono klepnutí může být prakticky cokoli, ale vůbec by mě nenapadlo tipovat rovnou rozdělovač.
12:10:45
08.11.2005
08.11.2005

Reeve
Prosím o rychlou radu pro totálního škoda-lamu (bez svého žihadla 105S jsem jako bez duše):
Ráno při startování motor normálně naskočil. Při zatúrování se najednou ozvalo slyšitelné silné klepnutí a motor zhasl. Startér běží, motor se otáčí. Laicky tipuji na "něco" v rozdělovači. Je to na základě popsaných příznaků pravděpodobné? Co mám cestou z práce v mototechně koupit? Celý rozdělovač? Nebo (podle vašeho předběžného odhadu) bude pro začátek stačit palec? Nebo raději flašku skotské pro kámoše, který tomu rozumí?
Předem děkuji za odpovědi.
Ráno při startování motor normálně naskočil. Při zatúrování se najednou ozvalo slyšitelné silné klepnutí a motor zhasl. Startér běží, motor se otáčí. Laicky tipuji na "něco" v rozdělovači. Je to na základě popsaných příznaků pravděpodobné? Co mám cestou z práce v mototechně koupit? Celý rozdělovač? Nebo (podle vašeho předběžného odhadu) bude pro začátek stačit palec? Nebo raději flašku skotské pro kámoše, který tomu rozumí?
Předem děkuji za odpovědi.
