skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Baterie
11:05:40
05.12.2005
05.12.2005

Urbik
-->King & Mishoooo: Diky oběma. Docela si ted myslim, ze ta baterka bude jeste asi O.K. a i ten altik bude asi v poho. Jenze s tou zimou, neustalym svicenim a jezdenim jen po meste jsem od toho ocekaval asi moc:-)) Uvidime za jak dlouho to zase budu muset nabijet.
15:36:40
04.12.2005
04.12.2005

King
2 Mishoo: No, ono tech 13,8-14,2V maji i starsi auta v palubni siti, v tomhle se toho na novych autech moc nezmenilo. Je to o tom, ze novejsi auta maji altik, kterej je zprevodovanej vic do otacek, takze je schopen krmit spotrebice a soucasne dobijet baterku i pri volnobehu - klasickej to rezim v mestskym provozu. Pri jizdach na dalku se rozdil prakticky stira.
15:01:02
04.12.2005
04.12.2005

Mishoooo
-> Urbik: teraz zhanam new baterku tak som nastudovany a nabity info... tak len pre zaujimavost... bezudrzbova baterka sa nema pouzivat v starsich autach... az tam kde uz je zvysene napetie na tusim teraz breptnem 13,8 to jest vsetky novsie auta... lebo je stavana na iny sposob dobijania... dalsia pikoska... je to sa ta ale uz netika ze na klasickej baterke sa robia pri poklese napetia pod pod 11 povlaky ktore znizuju vykon a zivotnost baterie... ale ty mas silver a tam sa to uz nedeje... a co som doteraz nevedel pokial je teplota -10 stupnov tak sa baterka vobec nedobija... takze ked jazdis v takych mrazoch na kratke vzdialenosti tak sa absolutne nestiha dobijat...
12:51:42
04.12.2005
04.12.2005

King
Nevim nakolik je ta baterie bezudrzbova. Obvykle to znamena, ze nema takovej odpar vody z zelektrolytu, ale troska se prece jenom ztraci. Jestli ma na sobe sest sroubovacich cepicek, pak neni od veci zkouknout, jestli elektrolyt aspon zaplavuje celou vejsku desek, popr. dolejt destilku.
Jestli ti to chata na prvni cvrnk, nemusi to bejt s dobijenim problem, ale jak se to musi trapit treba 2-3s, je uz potreba placnu 5 minut hodiny jizdy v otackach(ne stani na semaforech) , aby se baterka dobila aspon na puvodni kapacitu.
Jestli ti to chata na prvni cvrnk, nemusi to bejt s dobijenim problem, ale jak se to musi trapit treba 2-3s, je uz potreba placnu 5 minut hodiny jizdy v otackach(ne stani na semaforech) , aby se baterka dobila aspon na puvodni kapacitu.
11:53:19
04.12.2005
04.12.2005

Urbik
-->King: Diky Tobe i dalsim za rady. Zkusim se na to vsechno jeste podivat. Fakt je, ze jezdim hodne po meste a relativne casto startuju. Tak to asi vazne nestiha.
A musi se nejak udrzovat ta bezudrzbova baterie?
A musi se nejak udrzovat ta bezudrzbova baterie?
11:28:27
04.12.2005
04.12.2005

King
2 Urbik: Merakem zkontrolovat, jetstli se napeti na baterce pri rozsvicenych svetlech pohybuje mezi 13,5V -14V. Jeste jena moznost, jestli nejezdis v zime jenom kratky trasy (nekolik km) - pak dobijeni nestaci vykrejvat ztratu zpusovenou starterem a baterka se postupne vybije....
11:17:40
04.12.2005
04.12.2005

petr s
-> Urbik: nechat změřit kolik to nabíjí
11:15:52
04.12.2005
04.12.2005

Urbik
No jo alternátor, to me teky napadlo jako asi hlavni moznost, ale co s ním. Kouknout na uhliky nebo nejak zkontrolovat stabilizator napeti, nebo co s tim?
11:10:09
04.12.2005
04.12.2005

havlik
alternator
11:03:02
04.12.2005
04.12.2005

Urbik
Chci se zeptat, zda je nutno nějakým způsobem udržovat tzv. bezúdržbovou baterii. Teda samozrejme krome obcasneho dobití. Mam ve Favu Vartu Silver 44Ah a nejak moc se mi posledni dobou vybiji. V cem hledat problem? Nabijel jsem pred 2 mesici a vcera uz jsem zase nemohl nastartovat.
