-> Saky: jj diky, takze prevrtat, coz je asi 1/4 cena toho bloku....., celkem me ten blok vyjde asi na 2/3 beznej ceny, jestli se jeste neco vyskytne, tak uz se me dost nevyplati......
jde o to, jak to v tom stredu funguje, kdyby to byla jen tryska jako treba u rozvodu, tak se neni ceho bat, ale pokud tam ma bejt tlak jak na klice, tak je to spatny, tady je nejpovedenejsi fotka z cca 20ti......
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
solarni nabijecka baterky
prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 25.12.2005 do 03.01.2006, založil/a Jarda - zrušená registrace
22:38:02
03.01.2006
03.01.2006

Jarda - zrušená registrace
21:53:10
03.01.2006
03.01.2006

Saky
tak pokud chces slyset muj nazor na tu vacku tak teda asi takhle.. podle ty fotky se neda poznat nic.. nicmene je li to skutecne vydreny tak bych ten blok zahodil a nebo prevrtal.. zalezi co te vyjde levneji..
21:12:19
03.01.2006
03.01.2006

COL
S tema minimalnima otackama pro favozap je to rozhodne pravda, je otazka jaka je jeich velikost, ale pri normalnim otaceni racnou motorem -zejmena pri temou pri nemz se na klasickym kontaktu nastavuje predstih - to jiskru nedava /pokud nenastava to, co psal King/. Ovsem pokud je nekdo namakanej a udela racnou alespon tak 100ot/min tak jiskru videt muze... a muze tak zkusit i startovat misto kliky z zime 

20:43:14
03.01.2006
03.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Saky: nedavno mi trochu utikalo lpg, tak by bylo po kreckoj


, radsi mi jako odbornik rekni, jestli muzu namontovat tu vacku nebo musim prevrtat na mpi?, diky
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...



, radsi mi jako odbornik rekni, jestli muzu namontovat tu vacku nebo musim prevrtat na mpi?, dikyskoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
20:07:50
03.01.2006
03.01.2006

PeterP136
Ospravedlnujem sa az teraz pozeram ze toto je o solarnej nabijacke a nie o favo zapalku.
20:06:32
03.01.2006
03.01.2006

PeterP136
-> King: Nastastie je to favo take blbuvzdorne, ze aj ked su polove nastavce uplne mimo, aj tak dava spolahlivo iskru. To moje ich ma dokonca tak nakrivo, ze kontakty hviezdice nie su nikdy presne oproti vsetkym a rozdiely nie su v desatinach mm (skor v milimetroch) a aj tak spolahlivo funguje :). Dokonca ked som fr zhanal, tak som videl jeden, ktory mal od niecoho rozrezane teleso asi ako ked sa otvara konzerva asi od podtlakovky podla miesta "rezu", ale mozno len niekomu usla flexa :), a podla slov vrakarnika to auto doslo po vlastnj osi.
19:00:57
03.01.2006
03.01.2006

Saky
spravne jdi do krecka, a v dobe kdy pojede dobijeni z alternatoru tak ti muze popohanet motor hned budes mit vykon o jednoho krecka vetsi-)
17:55:29
03.01.2006
03.01.2006

Tomáš SK
Podobnu skusenost ako thorin5 mam aj ja, kedysi davno som mal 4 panely (parametre okolo 3,5V-4V/100mA) a ked svietilo slnko priamo na ne, tak to islo super (pohon ventilatora), ale stacilo len trocha zmenit uhol osvetleni a vystupny prud prudko klesal. A to nehovorim o lampe, tam ta zavislost bola este horsia.
17:36:35
03.01.2006
03.01.2006

thorin5
Dávat fotočlánek do auta je asi nesmysl, mám odzkoušenej jeden 12V 13W - rozměr 25x50cm, a je nutný aby bylo přímý sluneční světlo, jinak nedává nic. Stačí aby slunce vyšlo za mrak, a místo 1A dává kolem 10mA.. to je celkem rozdíl. A vemte si, jak moc v zimě svítí sluníčko...Navíc jsou často zamrzlý okna, atd. Osvětlení lampou nemá prakticky žádnej vliv. Že by žral z baterky sice nehrozí, je to vlastně něco jako dioda.
Mnohem efektivnější a lacinější vidím zavřít tam klícku s křečkem, kterej bude běhat v kolotoči a tím pohánět dynamo.
Mnohem efektivnější a lacinější vidím zavřít tam klícku s křečkem, kterej bude běhat v kolotoči a tím pohánět dynamo.
12:58:19
03.01.2006
03.01.2006

King
Cili abych to shrnul: Nejlepsi bude starej vykloktanej 0,66kW starter, baterka pred smrti a kontaktni rozdelovac v riti a to by bylo, aby to na tu jedinou linou otocku motoru pokazdy nechytlo

U favorozdelovace hodne zalezi na nastaveni sirky mezer mezi polovejma nastavcema - nemely by bejt vetsi, nez 0,3mm, ale zase nesmej o sebe skrtat. Na to spousta lidi se*e a pak je problem s jiskrou pri mensich tockach. Jiskra pri protaceni motoru golou vznikne (mozna nezpolehlive) jenom diky tomu, ze diky vulim v rozvodech a rozdelovaci se pri priblizeni polovych nastavcu tyto nastavce navzajem diky silnymu magnetu pritahnou a mijej se navzajem vetsi rychlosti, nez odpovida otackam motoru.
2 Pajavlk: opakuju znova favozapalovani ma jisty minimalni otacky od kterej az funguje. SPOLEHLIVEJ studenej start je problem vic faktoru, ne jenom energie vyboje na svicce. Jednak jsou to ty minimalni otacky( cim rychlejsi starter, tim vetsi nadeje)a zapalovani pokud mozno necitlivej na vykyvy palubniho napeti (ETZ)

U favorozdelovace hodne zalezi na nastaveni sirky mezer mezi polovejma nastavcema - nemely by bejt vetsi, nez 0,3mm, ale zase nesmej o sebe skrtat. Na to spousta lidi se*e a pak je problem s jiskrou pri mensich tockach. Jiskra pri protaceni motoru golou vznikne (mozna nezpolehlive) jenom diky tomu, ze diky vulim v rozvodech a rozdelovaci se pri priblizeni polovych nastavcu tyto nastavce navzajem diky silnymu magnetu pritahnou a mijej se navzajem vetsi rychlosti, nez odpovida otackam motoru.
2 Pajavlk: opakuju znova favozapalovani ma jisty minimalni otacky od kterej az funguje. SPOLEHLIVEJ studenej start je problem vic faktoru, ne jenom energie vyboje na svicce. Jednak jsou to ty minimalni otacky( cim rychlejsi starter, tim vetsi nadeje)a zapalovani pokud mozno necitlivej na vykyvy palubniho napeti (ETZ)
20:57:55
02.01.2006
02.01.2006

pajavlk
PeterP136: já si pak taky vzpoměl že když se šteloval předstih tak se točilo jen ráčnou a jiskru to odpálilo bezproblémů takže podle toho nejsou pro zapalování žádný minimální otáčky potřeba ? od začátku si myslím že za ty starty může síla jiskry na svíčkách při startování v zimě ...
19:28:16
02.01.2006
02.01.2006

PeterP136
-> pajavlk: Ja ked som namontoval prvy raz favo zapalko (dolezite nie je ani tak to favo, ako skor ze bolo zrepasovane takmer bez voli), tak mi otacky klesli pod 500 (na otackomeri), keby sa to dalo brat linearne podla stupnice tak aj pod 400, a motor bezal uplne pravidelne, az ked som este ubral (studeny motor, takze na sytic na lpg) tak to zacalo vynechavat, autom hadzalo a motor hrozil skapanim. No hlavne zacalo preblikavat mazanie.
19:24:05
02.01.2006
02.01.2006

PeterP136
-> King: Tie otacky motoru az take dolezite nie su. Ja som v zime startoval niekedy az pomaly pri "neotackach", najma ked som vymlatil znicenu baterku par neuspesnymi pokusmi na lpg, takze som musel pokracovat na benzin. Favo zapalko sice nejake otacky potrebuje ale tie su take nizke, ze iskru hodi aj ked pretacas motor rucne racnou.
Ono je skor potrebne aby motor dokazal tych otacok spravit dostatok ak to nestastnik uchlasta lpg alebo zahadze sviecky benzinom. Skus pri -20 nahriat sviecky zapalovacom (vymontovat, nahriat a zamontovat) a zsitis, ze na nastartovanie nepotrebujes ziadne etz, reduktorovy starter, maxximu ani skodovkarske zaklinanie pred startom
Ono je skor potrebne aby motor dokazal tych otacok spravit dostatok ak to nestastnik uchlasta lpg alebo zahadze sviecky benzinom. Skus pri -20 nahriat sviecky zapalovacom (vymontovat, nahriat a zamontovat) a zsitis, ze na nastartovanie nepotrebujes ziadne etz, reduktorovy starter, maxximu ani skodovkarske zaklinanie pred startom

17:05:32
02.01.2006
02.01.2006

King
2 pajavlk: Ja bych prave hlasoval pro ten starter s reduktorem
Normalni neupravenej motor snad zvladne 200rpm, ale trpi jak zvire :) Mozna kecam, zkousel jsem to kdysi na S100 - povytahne se kabel a pocitaj se zazehy (10s), do otacek volnobehu to normalni smrtelnik stiha :)

Normalni neupravenej motor snad zvladne 200rpm, ale trpi jak zvire :) Mozna kecam, zkousel jsem to kdysi na S100 - povytahne se kabel a pocitaj se zazehy (10s), do otacek volnobehu to normalni smrtelnik stiha :)
16:11:27
02.01.2006
02.01.2006

pajavlk
king: jojo to chápu že musej bejt minimální otáčky jen sem chtěl vědět jestli je fakt lepší pro plyn používat startér s reduktorem a jestli ty větší otáčky pomáhaj víc než dokonalejší zapalování ? btw. zkoušel ste někdo při jakejch nejmenších otáčkách dokáže motor ještě pracovat ? že se jen silou vůle otáčí ?
10:55:27
02.01.2006
02.01.2006

King
2 pajavlk: Tvoje uvaha je spravna, ale i pripade, ze bys mel primej vstrik do valcu, je proste pro spolehlivej start potreba jisty minimalni otacky. BTW: napr. u ETZ favo je pro vznik jiskry, potreba roztocit motor na nejakejch placnu 60RPM, protoze jinak je amplituda impulzu z civky rozdelovace mala na to, aby aktivovala vstupni komparator ETZ. Podobne u kontaktniho rozdelovace je pri nizkejch otackach motoru (delenejch navic dvema) problem s energii jiskry kvuli pomalymu oddalovani kontaktu.
To uz jsou ale sekundarni problemy, nic to nemeni na tom, ze i samotnej motor (byt se vstrikama a dokonalym zapalovanim) se musi motat v urcitejch otackach. Myslim, ze roli hraje i to, ze pri hodne nizkejch otackach, se dost efektivne ztraci tlak pri kompresnim zdvihu.....
To uz jsou ale sekundarni problemy, nic to nemeni na tom, ze i samotnej motor (byt se vstrikama a dokonalym zapalovanim) se musi motat v urcitejch otackach. Myslim, ze roli hraje i to, ze pri hodne nizkejch otackach, se dost efektivne ztraci tlak pri kompresnim zdvihu.....
10:41:02
02.01.2006
02.01.2006

pajavlk
King: no tak u většiny škodovek je to samozřejmě ta první možnost
problém bych viděl v tom že směs urazí docela dlouhou vzdálenost z karbce až do pracovního prostoru válce a tuším že při nízkejch teplotách jí většina po rozprášení jakoby zkondenzuje na stěnách sacího potrubí a do válce se jí dostane pomálu jestli kecám tak mě oprav 
problém bych viděl v tom že směs urazí docela dlouhou vzdálenost z karbce až do pracovního prostoru válce a tuším že při nízkejch teplotách jí většina po rozprášení jakoby zkondenzuje na stěnách sacího potrubí a do válce se jí dostane pomálu jestli kecám tak mě oprav 
10:14:07
02.01.2006
02.01.2006

King
2 pajavlk: Omyl milé kolego
Pro nastartovani motoru je potreba pri danym palivu, kompresnim pomeru a spouste dalsich vstupnich velicin, splnit krome jinyho i pozadavek na urcity minimalni otacky. Ano, da se namitnout, ze shade s dobrym motorem chytne pri jednom hoooodne linym odvaleni starteru z posledniho joulu energie v baterce. Ovsem to se 2x podari a ve zbejvajicich osmi pokusech jses v riti. Jeste kritictejsi situace je s lpg, kde jsou ty minimalni otacky startu jeste vyssi.
Opakuju, neco jinyho je "modlim se aby to chytlo" a nebo jenom bezstarostny otoceni klickem
Pro nastartovani motoru je potreba pri danym palivu, kompresnim pomeru a spouste dalsich vstupnich velicin, splnit krome jinyho i pozadavek na urcity minimalni otacky. Ano, da se namitnout, ze shade s dobrym motorem chytne pri jednom hoooodne linym odvaleni starteru z posledniho joulu energie v baterce. Ovsem to se 2x podari a ve zbejvajicich osmi pokusech jses v riti. Jeste kritictejsi situace je s lpg, kde jsou ty minimalni otacky startu jeste vyssi.Opakuju, neco jinyho je "modlim se aby to chytlo" a nebo jenom bezstarostny otoceni klickem

20:05:58
01.01.2006
01.01.2006

pajavlk
otáčky motoru při startování nejsou přeci tak důležitý jako energie jiskry na svíčkách .. směs přeci natáhne tak jako tak ale když se nemá čím zapálit tak je přece jedno jak rychle se točí motor ne ?
18:44:56
31.12.2005
31.12.2005

King
2 Jarda: Venac mam puvodni 105/120 a starter origo s reduktorem pro 105/120. Nekde je to ve foru i popsany, ze se kvuli feldimu starteru musi pilovat priruba na prevodovce. Kdyz uz ten feldi starter, tak bych k nemu prikoupil ü vyrobce tu prirubu vysezminenyho starteru a 120kovej venec...
04:09:07
31.12.2005
31.12.2005

PeterP136
-> King: Preco MB zacala montovat nieco insie? Ved aj sam poznas odpoved. Pretoze to zvysuje sance na nastartovanie, aj ked v pripade striekaciek je to uz vlastne jedno. Mne napr, espero chytlo na 2 otocku aj po noci so zapnutou lampickou nad hodinami (10w sufitka asi 16h) pritom sa motor tocil pomalsie nez obvykle na skodovke. Proste vykonnejsimi motomi zvysuju sancu na nastartovanie a to aj pri starej premrznutej baterke. Rovnako ako elektronickkym zapalkom, funugjucim uz od X voltov (favo myslim od 6V).
-> Jarda: To poznam, dvakrat ked klesla teplota pod -20 a ja som musel ist so skodovkou do prace, tak to tiez chvilu nechcelo chytit normalne otacky. Predpokladam, ze zamrzol splynovac.
-> Jarda: To poznam, dvakrat ked klesla teplota pod -20 a ja som musel ist so skodovkou do prace, tak to tiez chvilu nechcelo chytit normalne otacky. Predpokladam, ze zamrzol splynovac.
19:23:38
30.12.2005
30.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> King: mohu se jeste zeptat, jaky mas venec u toho fovomotoru, ja chci dat zjara motor 136 (trochu upravenej a s jinejma vnitrnostma) a predstavoval jsem si, ze bych nechal puvodni felda setrvak s vencem a dal felda starter, ale saky zase psal, ze je vyosenej a musi se neco na prirube pilovat...., takze co je lepsi? (jinak reduktorovej starter jsem nidy rozdelanej nemel, takze o nem moc nevim a klasickej jsem mel rozdelanej mnohokrat.......)
12:31:02
30.12.2005
30.12.2005

King
2 Jarda: Je to ta sama problematika, kterou resime v nekonecny debate o zimnich gumach
Bydlim v nizine a 20 pod nulou je tady, kor ve meste, proste svatek :) A diky tomu, ze jezdim denne dlouhy streky, mam starter s reduktorem, ETZ a favomotor v uchazejicim stavu, fridex namichanej snad na -35C, nemusim se peklovat s vyndavanim baterky na noc s auta, rano zazehnu na lpg a bez problemu vyrazim. Teorie o startu na benal ma jednu zasadni trhlinu. 1) Pred opustenim auta vecer musim prednout na benzin, aby se zaplnila plovakovka benalem. Ten se ale diky teplymu motoru castecne odpari, takze druhej den rano bych musel tak jako tak lizt do motoru a pumpoval rucne "do plnejch", abych dlouho netrapil starter. Kdyz uz nota bene na ten benal nastartuju, je v hustym mestskym provozu trosku ruletka prepinat, protoze nikdy opresne nevis do kteryho okamziku ti to prepnuti vyjde. Karbec samozrejme jednou denne benalem proplachuju, ale delam to pri jizde na rovny silnici, pri ustaleny rychlosti, kdy ani pomalu nepoznas, ze doslo k prepnuti z jednoho paliva na druhy. Pro PetreP: retezec "starter s reduktorem" lze klidne nahradit treba retezcem "kvalitnejsi baterka se zrepasovanym shade straterem"

Bydlim v nizine a 20 pod nulou je tady, kor ve meste, proste svatek :) A diky tomu, ze jezdim denne dlouhy streky, mam starter s reduktorem, ETZ a favomotor v uchazejicim stavu, fridex namichanej snad na -35C, nemusim se peklovat s vyndavanim baterky na noc s auta, rano zazehnu na lpg a bez problemu vyrazim. Teorie o startu na benal ma jednu zasadni trhlinu. 1) Pred opustenim auta vecer musim prednout na benzin, aby se zaplnila plovakovka benalem. Ten se ale diky teplymu motoru castecne odpari, takze druhej den rano bych musel tak jako tak lizt do motoru a pumpoval rucne "do plnejch", abych dlouho netrapil starter. Kdyz uz nota bene na ten benal nastartuju, je v hustym mestskym provozu trosku ruletka prepinat, protoze nikdy opresne nevis do kteryho okamziku ti to prepnuti vyjde. Karbec samozrejme jednou denne benalem proplachuju, ale delam to pri jizde na rovny silnici, pri ustaleny rychlosti, kdy ani pomalu nepoznas, ze doslo k prepnuti z jednoho paliva na druhy. Pro PetreP: retezec "starter s reduktorem" lze klidne nahradit treba retezcem "kvalitnejsi baterka se zrepasovanym shade straterem"

11:36:56
30.12.2005
30.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> King: -20 jednou za zimu?, dneska jsme tu meli -22°C, baterku jsem mel doma a na LPG chytlo na 2.otoceni, ale nejak mi zamrznul ventil, takze to cca 5min. bezelo v asi 500/min. na plny sytic..........
-> pajavlk: jak pise king na plyn to jde hned jak strikacka, ale jde to delat taky, tak, ze nastartujes na benzin a hned jej vypnes a cekas, jak zacnou otacky trochu klesat, zapnes LPG a je .......
-> pajavlk: jak pise king na plyn to jde hned jak strikacka, ale jde to delat taky, tak, ze nastartujes na benzin a hned jej vypnes a cekas, jak zacnou otacky trochu klesat, zapnes LPG a je .......
10:46:50
30.12.2005
30.12.2005

King
2 PeterP: Proc voni teda soudruzi z Mlade Boleslavi montovali ten strarter do felicii?
Kdyz mohli klidne pokracovat tim 30let starym krumplem bez reduktoru :)
2 pajavlk: Kdybych to pri ranim startu na lpg mel "trapit", vysral bych se na to. Rikam, ze do -10 az -15C mi chytne prakticky pri prvnim steknuti starteru a pri -20, coz je tak jednou za zimu, to musim "trapit " 2-3 vteriny
Jenze po tom startu se auto nechova jak splasena koza a neni aspon znat, ze je studeny. Chapu, ze Franta, kterej vyjede ve Vidlovicich ze vrat na kraji vesnice a na prvni krizovatku narazi po 5ti km asi nebude resit v mrazu studenej motor. Ja bezprostredne po startu projizdim x krizovatek, kde davam prednost snure aut a vubec nemam zajem se stresovat, jestli po selapnuti plynu se auto zacne dusit nebo milostive vystreli kupredu 
To co popisujes je pripad tech, co jenom tankujou plyn a dolejvaj olej. Tem casto nepomuze ani start na benal, protoze ten karb je nulou udrzbou tak vylagrovanej, ze benzinovej start je vicemene zazrak.
Varim z vody, ale co se tyce solarnich clanku, tak ty jmenovity hodnoty proudu jsou pri osvetleni radu tisicu luxu tj. behem slunecniho dne. Pod poulicni lampou predpokladam v noci radove jednotky a z desitky luxu, takze .......
Kdyz mohli klidne pokracovat tim 30let starym krumplem bez reduktoru :)2 pajavlk: Kdybych to pri ranim startu na lpg mel "trapit", vysral bych se na to. Rikam, ze do -10 az -15C mi chytne prakticky pri prvnim steknuti starteru a pri -20, coz je tak jednou za zimu, to musim "trapit " 2-3 vteriny
Jenze po tom startu se auto nechova jak splasena koza a neni aspon znat, ze je studeny. Chapu, ze Franta, kterej vyjede ve Vidlovicich ze vrat na kraji vesnice a na prvni krizovatku narazi po 5ti km asi nebude resit v mrazu studenej motor. Ja bezprostredne po startu projizdim x krizovatek, kde davam prednost snure aut a vubec nemam zajem se stresovat, jestli po selapnuti plynu se auto zacne dusit nebo milostive vystreli kupredu 
To co popisujes je pripad tech, co jenom tankujou plyn a dolejvaj olej. Tem casto nepomuze ani start na benal, protoze ten karb je nulou udrzbou tak vylagrovanej, ze benzinovej start je vicemene zazrak.
Varim z vody, ale co se tyce solarnich clanku, tak ty jmenovity hodnoty proudu jsou pri osvetleni radu tisicu luxu tj. behem slunecniho dne. Pod poulicni lampou predpokladam v noci radove jednotky a z desitky luxu, takze .......
08:41:30
30.12.2005
30.12.2005

pajavlk
Jarda: moje předchozí 105tka byla na plyn ale pak za jízdy začla hořet atd.. současná šháde je jen na béňo .. proč když tu čtu příspěvky od plynařů tak se furt snažej mermomocí startovat na plyn i když je venku -50° ? copak nikdo neví že tou krabičkou pod volantem se dá přepnout na benzín ? já sem s tou stopětkou vždycky nastartoval na benzín úplně bez problému i když se venku ženili čerti a po rozjezdu přepnul na plyn..proč to trápíte při startech na plyn ? LPG se chová přeci úplně jinak než benzín v těhle kládách .. když vidím ráno u nás na parkáči te šhadíny který tu půlhodiny trápěj startér a stejně nenastartatujou podotýkám na LPG !!! včera sem dokonce musel jednoho roztlačit protože si vyjebal baterku..tak mě někdo logicky vysvětlete proč se startuje na plyn a ne na benzín když už vám ten karburátor zůstal ?
23:03:31
29.12.2005
29.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> Saky: ale to bude spis akumulatorem, teda myslim.........
jj, ten graf by nebyl spatnej, v tom onmitronu v katalogu zadny graf nemaj, tak zkusim pohledat jinde........
jj, ten graf by nebyl spatnej, v tom onmitronu v katalogu zadny graf nemaj, tak zkusim pohledat jinde........
22:58:04
29.12.2005
29.12.2005

Saky
k tem solarum je urcite taky nejakej graf zavislosti na osvetleni pak staci vzit nejakej luxmetr a zmerit kam az se v tom grafu dostanes .. ono treba takovy solarni lampicky co jsou pres den venku a v noci maj svitit tak ty nesvitej ani v lete-)
22:26:35
29.12.2005
29.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> pajavlk: ty mas taky plyn?, na benzin tak seslapavat pedal plynu mi je k h****, kdyz nemam v karbu pumpicku a pisu, ze na benzin i bez toho startuji na 3.otoceni, na LPG je protreba proste silnejsi jiskra, klasicky starter da baterce zabrat a pri cca 8-9V neni jiskra, tak silna, aby zapalila smes LPG a mam elektronicky zapalko s kterym aspon jsou naznaky, ze ma snahu chytnout, s klasickym kontaktnim to jen tocilo bez naznaku...........
-> King: ses si jist, ze by to vubec nic nedodaval pod tou lampou?, ted jsem pod ni zkousel solarni kalkulacku a jde
ji mi jasny, ze to bude jen zlomek vykonu toho clanku a proto jsem se ptal jaky zvolit 400mA nebo vic? v tom omitronu vyjde 400mA jako 135mA v conradu
-> King: ses si jist, ze by to vubec nic nedodaval pod tou lampou?, ted jsem pod ni zkousel solarni kalkulacku a jde
ji mi jasny, ze to bude jen zlomek vykonu toho clanku a proto jsem se ptal jaky zvolit 400mA nebo vic? v tom omitronu vyjde 400mA jako 135mA v conradu
20:02:10
29.12.2005
29.12.2005

pajavlk
King: dík za objasnění 
PeterP136: však já startuju jak ďábel i když je venku -25° s normálním startérem
tak právě se podivuju proč se používá ten reduktorovej? stačí dát naplno sytič třikrát našlapat plyn a na třetí otočku chytně a vrčí .. akorát se mě zdá že se tomu startéru už moc nechce vysouvat ze záběru je slyšet jak je ještě chvilku točenej motorem než se úplně vystaví mimo věnec setrváku to sem u jinejch šhade nespozoroval 

PeterP136: však já startuju jak ďábel i když je venku -25° s normálním startérem
tak právě se podivuju proč se používá ten reduktorovej? stačí dát naplno sytič třikrát našlapat plyn a na třetí otočku chytně a vrčí .. akorát se mě zdá že se tomu startéru už moc nechce vysouvat ze záběru je slyšet jak je ještě chvilku točenej motorem než se úplně vystaví mimo věnec setrváku to sem u jinejch šhade nespozoroval 
18:08:05
29.12.2005
29.12.2005

PeterP136
-> pajavlk: ja proste musim uz programovo Kingovi oponovat, pretoze nielen starterom je skodovka startovana :).
18:07:08
29.12.2005
29.12.2005

PeterP136
-> King: :) Reduktorovy starter nie je potrebny, je to praxou overene :) a favo tiez nie, to len zarucuje ze aj pri vyflaknuti sa na jeho udrzbu bude mat stale rovnake nastavenie. Skor by som povedal ze staci mat skodivku v dobrom stave a nastartujes aj pri -30.
S polomrtvou baterkou ale 0 bodov aj keby si tam mal starter z vrtulniku :).
S polomrtvou baterkou ale 0 bodov aj keby si tam mal starter z vrtulniku :).
09:04:07
29.12.2005
29.12.2005

King
2 pajavlk: Jeho kouzlo spociva v tom, ze v prirube ma ozubenej prevod do pomala (reduktor), takze jeho elektromotor pracuje ve vyssich otackach - cili s vetsi ucinnosti, vetsi kroutak. Diky tomu tolik pri startu tolik nezdima baterku a nekompromisne mota motorem i pri -20C. Na rozdil od pomalu se odvalujiciho origo shade starteru, kteryho motor je primo sprazenej s pastorkem....
08:36:40
29.12.2005
29.12.2005

pajavlk
v čem je prosím ten "reduktorovej startér" lepší než normální ?
02:34:48
29.12.2005
29.12.2005

King
2 jarda: Bezproblemovej start na lpg do -20C ma dve jmena: reduktorovej starter a ETZ favo. Mluvim ovsem o aute pro kazdodeni jezdeni. Baterka snad 6let stara 44Ah. Solarni clanky jsou pres noc (byt zaparkovano pod lampiu) uplne k ho*nu :)
00:59:54
29.12.2005
29.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> COL: njn, pekna cenofka
, ale nevim, kde by mohl byt problem, kdyz jsem mel klasicky zapalko, tak to bylo jeste trochu horsi a s timto je klidnejsi volnobeh (toto je nejaka stavebnice, kamos to mizerne spajel a kdyz to dalo neplechu, tak to prost zahodil, mel tam mraky studenaku, propajel jsem to a funguje dobre)............
favorit s ETZ mi v podstate delal na LPG to samy, co ted rapid, akorat jsem tam mel reduktorovy starter, takze byla vetsi pravdepodobnost nastartovani, na benzin bych myslim s klasickym sedrem nemel tady u rapa problem.......
, ale nevim, kde by mohl byt problem, kdyz jsem mel klasicky zapalko, tak to bylo jeste trochu horsi a s timto je klidnejsi volnobeh (toto je nejaka stavebnice, kamos to mizerne spajel a kdyz to dalo neplechu, tak to prost zahodil, mel tam mraky studenaku, propajel jsem to a funguje dobre)............favorit s ETZ mi v podstate delal na LPG to samy, co ted rapid, akorat jsem tam mel reduktorovy starter, takze byla vetsi pravdepodobnost nastartovani, na benzin bych myslim s klasickym sedrem nemel tady u rapa problem.......
23:40:57
28.12.2005
28.12.2005

COL
Ten ultracapovy modul by mohl prochladle baterii pomoci... potiz je jen v tom, ze tech 100F/14V stavalo cca 35.000 bez dph 
Pokud ti to startuje vyrazne lip, kdyz napajis zapalovani z jine baterky, videl bych problem prave v tom zapalovani a tam bych hledal klic k reseni...

Pokud ti to startuje vyrazne lip, kdyz napajis zapalovani z jine baterky, videl bych problem prave v tom zapalovani a tam bych hledal klic k reseni...
23:11:00
28.12.2005
28.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> Saky: kazdy akumulator podleha procesu samovybijeni a denne tak ztraci cca 1Ah, ikdyz paradoxne by mel byt tento proces pri nizkych teplotach zpomalen, ale napeti je nizsi ......... me starter toci dobre na benzin je to nastartovane asi na 3 otoceni (protoze mam karb ze zigula s vybranou 2. komorou pro lpg a bez akceleracni pumpicky.......)
zkousel jsem, aby nebyl pokles napeti na civce, dat 1 baterku jen na starter a 2. nechat pro zapalovani a na lpg to potom chytlo ihned, takhle muzu tocit treba 15x a nic nebo naznaky, ale vetsinou nechytne....
s tim umistenim, bych to videl na zadni plato.........
ted jsem si vzpomel, ze col psal kdysi o ultracapove baterii, myslim nekolik F a ta by mozna pomohla vic.......
zkousel jsem, aby nebyl pokles napeti na civce, dat 1 baterku jen na starter a 2. nechat pro zapalovani a na lpg to potom chytlo ihned, takhle muzu tocit treba 15x a nic nebo naznaky, ale vetsinou nechytne....
s tim umistenim, bych to videl na zadni plato.........
ted jsem si vzpomel, ze col psal kdysi o ultracapove baterii, myslim nekolik F a ta by mozna pomohla vic.......
22:26:50
28.12.2005
28.12.2005

Saky
ja proste neznam problemy s baterkou tak by me vymejsleni neceho takoveho ani nenapadlo.. -) nicmene z elektricky casti to neni ani takovej problem, uz mas vyreseno kam a jak to mechanicky ukotvis?
21:57:43
28.12.2005
28.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> Saky: vim, ze napises, ze je problem v baterce, ale je rok stara 55Ah.......
21:54:51
28.12.2005
28.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> Saky: samo jeste to neco vychytat chce, treby reduktorovy starter, mam altik z feldy70A a tranzistorovy kontaktni zapalko, ale chci to delat proto, ze vymrzla byterka je podle me celkem out, vlivem nizke teploty u ni klesa napeti a pro startovani na LPG to neni vhodne, kdyz prinesu baterku z domu, z tepla tak nastartuji i pri -15ti na LPG, ale kdyz ji necham v aute, tak mam problem nastartovat i na benzin, proto si myslim, ze by ji dobijeni pomohlo.......... pak by jeste nebylo od veci udelat vyhrivany ventil v 1.komore reduktoru, ktery rad zamrza, ale zas nechci, aby to bouchlo.......... 

21:27:26
28.12.2005
28.12.2005

Saky
ja se spis zeptam jinak chces to delat proto ze mas problemy s dobijenim startovanim a baterkou nebo proc? pokud prave proto nebylo by lepsi reseni vychytat ty mouchy?
21:23:52
28.12.2005
28.12.2005

Jarda - zrušená registrace
tady je jeste link na tu od conrada 130mA:
www.conrad.cz/solarni-och rana-autobaterie-2-w+dp686 79
a 400mA:
www.conrad.cz/solarni-och rana-autobaterie-pro-6-w+d p68680
ale pisi tam o 15tiV, tak nevim, jestli by stacily ty 12tiV clanky z www.omnitron.cz/nabidka /
www.conrad.cz/solarni-och rana-autobaterie-2-w+dp686 79
a 400mA:
www.conrad.cz/solarni-och rana-autobaterie-pro-6-w+d p68680
ale pisi tam o 15tiV, tak nevim, jestli by stacily ty 12tiV clanky z www.omnitron.cz/nabidka /
11:47:10
28.12.2005
28.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> Kalibán123: navic, kdyz to budu delat ja, tak to to nebude vypadat tak hezky, aby to nekdo kradl.........
nevite nekdo treba jeste o levnejsich clancich a myslite , ze je vhodne nechat trvale 400mA (anebo vic..) nebo jen jako je ta v conradu, co dava jen nejakejch 130mA
nevite nekdo treba jeste o levnejsich clancich a myslite , ze je vhodne nechat trvale 400mA (anebo vic..) nebo jen jako je ta v conradu, co dava jen nejakejch 130mA
09:49:30
26.12.2005
26.12.2005

Jarda - zrušená registrace
-> Kalibán123:
ja nechavam auto odemceny jen se zapnutym alarmem a vsemi imobilizery, protoze me stavo, jak se do nej porad ty amateri dostavali.......
ja nechavam auto odemceny jen se zapnutym alarmem a vsemi imobilizery, protoze me stavo, jak se do nej porad ty amateri dostavali.......06:31:55
26.12.2005
26.12.2005

Kalibán123 - zrušená registrace
A jak dlouho myslis ze ti to tam vydrzi nez ti to ukradnou?
22:11:14
25.12.2005
25.12.2005

Jarda - zrušená registrace
chtel bych se zeptat na vas nazor udelat si solarni nabijecku:
nejlevnejsi clanky jsem nasel zde: www.omnitron.cz/nabidka
www.conrad.cz ma neco podobnyho, ale podstatne drazsi, chtel bych to nechat stale pripojene, myslim, ze v zime by to nebylo od veci, ale nevim, jestli jmenovity napeti 12V neni malo, kdyz tam dam jeste diodu (aby se to nechovalo ve tme jako spotrebic), na ktere bude taky nejaky ubytek.... , kdyz se mi podari dobre zaparkovat, tak stojim pod lampou, takze by mi to trochu dobijelo i v noci
nejlevnejsi clanky jsem nasel zde: www.omnitron.cz/nabidka
www.conrad.cz ma neco podobnyho, ale podstatne drazsi, chtel bych to nechat stale pripojene, myslim, ze v zime by to nebylo od veci, ale nevim, jestli jmenovity napeti 12V neni malo, kdyz tam dam jeste diodu (aby se to nechovalo ve tme jako spotrebic), na ktere bude taky nejaky ubytek.... , kdyz se mi podari dobre zaparkovat, tak stojim pod lampou, takze by mi to trochu dobijelo i v noci

