-> Syny: hm 9,5V je fakt hodně málo, chudák baterka.
Řešení:
*nejdřív bych vyměnil reg. relé za elektronické, pokud tam máš to co je na fotce tak je to ok, porovnat napětí přímo u altíku s baterkou
*na zkoušku přepojit modrej drát altíku na + svorku altíku (tím se vyrovnají rozdíly při větší zátěži - bude regulovat dle této svorky)
*ta menší řemenice je z fáva do 92 a je černá, namontit se dá v pohodě jen je třeba dát asi 5mm podložku kvůli souososti řemenic
Jinak ta 55ka, když je vše ok, tak musí uvedenou zátěž někde kolem 2500 ot v poho unést...
*taky bych zkouknul ukostření baterky do kastle a motoru (pásek), popřípadě přidal další kostřící kabel
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mlhovky
20:40:59
03.01.2006
03.01.2006

ace ventura
12:55:49
03.01.2006
03.01.2006

Syny
Sorry za chyby - pisu to narychlo. Co je ta mala remenice? A jak ji dostanu do auta?
12:50:13
03.01.2006
03.01.2006

Syny
Meril sem napeti na baterce a pri 2000ot/min to davalo 14V bez zateze. Kdyz sem zap svetla dalkace mlhovky predni zadni vetrak plnj vkon vystrazky zpatecky brzdy a sterace tak sem byl pod 9,5ti vloty. => kdyz zapnu mlhovky tak jedu na baterku ale jakto ze za 15min se vybije cela? Mozna je v riti altik. Kontrolka dobijeni po vypnuti motoru sviti nez dojede takze tam problem nebude. Relatka na mlhovkach nemam a kabel tam mam tak 1mm2 prurez. To ale budu predelavat ale tim to vybijeni taky nebude ne? Ty mlhovky pres ty relatka muzu dat takto? : kdyz zapnu parkovacky tak 2. vyvod toho rele bude zem => kdyz zapnu parkovacky (poj. 3) rele sepne a pak to odvedu z poj. c.1 na ty mlhovky - (nevim oznaceni toho rele). Takhle bych udelal predni i zadni a dam tam 2,5mm2 prurez. Ale to vyresim zapojen - pak kdyz je zapnu tak stejne vymrskam za 10min baterii
Nemuze to byt v riti buzeni altik? Chci tam dat tan 55A ale muzu tam s nim nechat to more regulacni rele? Svetla se mi rozsviti vic tak nad 1250ot/min. Jak ze se to da osefovat aby to nedelalo => aby to dobijelo i pod tech 1250ot? Leze mi to na nervy ja sviti vic a najednou min - to sami blinkry - blikaj rychle a pak najednou zas pomalu. Takze co teda radite???
Nemuze to byt v riti buzeni altik? Chci tam dat tan 55A ale muzu tam s nim nechat to more regulacni rele? Svetla se mi rozsviti vic tak nad 1250ot/min. Jak ze se to da osefovat aby to nedelalo => aby to dobijelo i pod tech 1250ot? Leze mi to na nervy ja sviti vic a najednou min - to sami blinkry - blikaj rychle a pak najednou zas pomalu. Takze co teda radite???20:29:25
01.01.2006
01.01.2006

Dan
-> ace ventura: Jo, v jednoduchosti je genialita 

19:12:58
01.01.2006
01.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Dan: ja budu davat remenice z feldy a plochej remen, ta je jeste mensi jak ta z fava..........
19:09:59
01.01.2006
01.01.2006

ace ventura
-> Dan: s malou řemenicí a altíkem z fáva světla na volnoběh nepohasínají. Jinak ta zástavba taky není problém, nemá cenu vymejšlet něco na orig držák, na vrakárně si ho vemu s altíkem anebo novej stojí kilo 

18:57:11
01.01.2006
01.01.2006

Dan
Jo a s tim pokrytím při volnoběhu, to je přece jasně vidět, kdy to začne dávat víc, že když přidáš plyn, světla se rozsvítí víc. Ta menší řemenice je taky dobrá, tu mam na Favu taky.
18:54:24
01.01.2006
01.01.2006

Dan
-> King: samozřejmě, že to nenechávam běžet na volnoběh
Ale za normálních podmínek, tzn. při běžný jízdě, to nedělá větší problémy. Samozřejmě, že pokud si sečteš a odečteš všecko, co má odběr, dojdeš k tomu, že to asi moc dobíjet nebude. Ale oni ty světla nesvítí pořád.
-> Jarda: já mam ve Favu alternátor 90A, tu rampu mam na pokusný Škodovce.
Blbý je, že altík z Fava nepasuje na držák jen tak. Ale pokud se to udělá, může se celej slavnej externí regulátor zahodit a je půlka problémů vyřešená.
Ale za normálních podmínek, tzn. při běžný jízdě, to nedělá větší problémy. Samozřejmě, že pokud si sečteš a odečteš všecko, co má odběr, dojdeš k tomu, že to asi moc dobíjet nebude. Ale oni ty světla nesvítí pořád.-> Jarda: já mam ve Favu alternátor 90A, tu rampu mam na pokusný Škodovce.
Blbý je, že altík z Fava nepasuje na držák jen tak. Ale pokud se to udělá, může se celej slavnej externí regulátor zahodit a je půlka problémů vyřešená.
17:29:56
01.01.2006
01.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Dan: ve favu je preci 55A, ty jsis tam jako dal 42A?
, ja projistotu vsude davan zase 70A 
, ja projistotu vsude davan zase 70A 
16:35:34
01.01.2006
01.01.2006

ace ventura
-> King: Přesně tak, ani klasika 55A alternátor s ext. regulátorem a klasickou řemenicí 70mm nepokreje na volnoběh ani tlumený + pomalej větrák. Dobíjet to začíná někde okolo 1500ot. Zrovna teď jsem to řešil.
Nejlepší je nahodit malou řemenici z fávo altíku a přepojit modrej R drát na B+ nebo rovnou nahodit celej altík z fa/fe.
Včera jsem nahodil 55A z fa, výstup z pomoc. usměrňovače zapojil na B+ a na volnoběh to pokreje světla i pomalej větrák (14V) a když zapnu úplně vše tak to dobíjí od cca 1900ot a altík dává 58A (měřeno klešťákem)
Nejlepší je nahodit malou řemenici z fávo altíku a přepojit modrej R drát na B+ nebo rovnou nahodit celej altík z fa/fe.
Včera jsem nahodil 55A z fa, výstup z pomoc. usměrňovače zapojil na B+ a na volnoběh to pokreje světla i pomalej větrák (14V) a když zapnu úplně vše tak to dobíjí od cca 1900ot a altík dává 58A (měřeno klešťákem)

13:18:55
01.01.2006
01.01.2006

pajavlk
já bych taky potřeboval radu .. všimnul sem si že když nastartuju tak se mi klepe ručka teploměru a je to přímo závislí od toho co je puštěný když zapnu světla a větrák tak se přestane klepat ale ukazuje o kus víc než bez spotřebičů a taky se přestane klepat po přidání plynu .. a s baterkou sem zatím problém neměl tak to snad dobíjí ale nevim co dělá to klepání .. kostry sem kontroloval tím to není 

13:08:17
01.01.2006
01.01.2006

King
Jenom pro zopakovani - napis 42A na altiku, neznamena, ze altik je pri zvysenym volnobehu krmit spotrebice proudem 42A 
Casto se zapomina, ze krome odberu svetel nelze kaslat na vetrak topeni, kterej bezi celou zimu, zapalovani, vsechny zarovky (palubka, koncovy, osvetleni SPZ), zapalovani, buzeni samotnyho altiku, bla, bla. Takze bych tu 240W rampu na strese v kombinaci s "normalni" jizdou a 42A altikem videl jako vsechno ostatni krome "taha to normalne"

Casto se zapomina, ze krome odberu svetel nelze kaslat na vetrak topeni, kterej bezi celou zimu, zapalovani, vsechny zarovky (palubka, koncovy, osvetleni SPZ), zapalovani, buzeni samotnyho altiku, bla, bla. Takze bych tu 240W rampu na strese v kombinaci s "normalni" jizdou a 42A altikem videl jako vsechno ostatni krome "taha to normalne"

11:12:14
01.01.2006
01.01.2006

Dan
42A altík musí stačit, ty mlhovky maj komplet odběr něco přes 10A. Já mam taky 42A altík, na střeše rampu 240W a tahá to normálně. Problém bude buď v něm - změř ho: na tom silným kabelu, co z něj vede, musí bejt něco přes 13V. To samý na baterce. Kladnej pöl musí mít za nastartovanýho motoru přes 13V. Červenej kabel měřáku na plus baterky a černej kostra, rozsah měření- stejnosměrný volty. Pak taky může bejt v háji ten regulátor. Zkus ho vyměnit za jinej. To, co píšeš fakt vypadá, že jaxe zvětší odběr, už to nedobíjí. A ty mlhovky (aspoň přední) rychle dej přes relé. Málokterej spínač totiž vydrží 10A trvale. A taky pojistky a pořádný dráty, aspoň 2,5mm. Škodovky totiž hořej rychle a dobře.
02:45:46
01.01.2006
01.01.2006

PeterP136
-> Syny: Kde si meral to napatie?
23:53:33
31.12.2005
31.12.2005

Pavel P..
-> Syny: Zkus vyměnit relé a uvidíš. dej tam to starý elektronický , za to niíc nedáš. a až vypneš motor, tak se kouikni jestli se ti při doběhu motoru ta kontrtolka rozvítí než se ten motor zastaví. mě tohle rele dělalo že když jsem vypnul motor tak se už při dobíhání nerozsvítila. , tak jsem dal to starý klasický, a zatim vb pohodě.
omnlouvám se za chyby, ale už nejsem zrovna střízlivej,
omnlouvám se za chyby, ale už nejsem zrovna střízlivej,

21:33:58
31.12.2005
31.12.2005

Syny
Moje mlhovky maji 55W kazda => 110W predni a 42W zadni - taky 2x. Dokavat nerozsvitim mlhovky vse jo OK. Je fakt ze ty mlhovky nemam pres relatka ale ty tam tet taky pujdou. Mam podezreni na muj 42A altik - asi je v pici. Ajinak to relatko normalne dobiji dava to tak tech 14V ale jakmile zapnu vetrak topeni a svetla uz sem tak na 12,5V a kdyz sem zap vystrazny osvetleni dalkovy mlhovky a seslap brzdu tak tam bylo asi 9V. To rele asi vymenim a mozna tam dam i ten 55A altik ale nevim. Myslim ze mi taky tazarovka nesviti kdyz vypnu motor ale tet fakt nevim. Kazdopadne dokavat sem tam nedal ty mlhovky tak pohoda-aspon se zdalo ze je pohoda. Ale ze se mi vymrska baterka za 10min tak to je mi celkem dost divny
Takze rikate vymenit to rele? Je tam uz rok a zaclo se mi to srat az po tech mlhovkach - teda kdyz je zapnu
Takze rikate vymenit to rele? Je tam uz rok a zaclo se mi to srat az po tech mlhovkach - teda kdyz je zapnu
21:09:00
28.12.2005
28.12.2005

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Hele, pokud se v elektrice moc nevyznas, tak to prenech nekomu kdo tomu rozumi, porad lepsi nez aby ti shorelo auto.
Jinak kdyz jedes bez mlhovek, a treba svitis potkavacimi nebo dalkovymi, vychcaje se baterka taky? Musis nejdriv rozlisit jestli je to temi mlhovkami nebo jestli je problem nekde jinde, ale takto pres forum se tezko radi.
Jinak kdyz jedes bez mlhovek, a treba svitis potkavacimi nebo dalkovymi, vychcaje se baterka taky? Musis nejdriv rozlisit jestli je to temi mlhovkami nebo jestli je problem nekde jinde, ale takto pres forum se tezko radi.
16:03:24
28.12.2005
28.12.2005

petr s
-> Syny: Máš ty mlhovky zapojené přes pojistky ?
15:58:50
28.12.2005
28.12.2005

Rooney - zrušená registrace
Ja tohle relátko , to co je na tom obrazku , mam taky , už asi 3 roky a nou problem 

15:23:53
28.12.2005
28.12.2005

rolls
-> King: jj
sice njesom expert na elektro, aj tomu druhemu prispevku a zapojeni tej eliktriky som skoro nerozumel, ale odkedy som vymenil stary regler za tento novy tag nemam problem z elektrikou, ako sa mi to predtym stavalo. ja to mozem len odporucit. ale ma predsa len jednu nevyhodu, neda sa vylestit do zrkadlova, vsak Majkl

sice njesom expert na elektro, aj tomu druhemu prispevku a zapojeni tej eliktriky som skoro nerozumel, ale odkedy som vymenil stary regler za tento novy tag nemam problem z elektrikou, ako sa mi to predtym stavalo. ja to mozem len odporucit. ale ma predsa len jednu nevyhodu, neda sa vylestit do zrkadlova, vsak Majkl

14:00:18
28.12.2005
28.12.2005

King
2 PavelP: Mno, nevim, nevim
Ja mam CDL regler jako nastupce puvodniho tranzistorovyho a po cca 50tkm spokojenost. A zatim jsem nikde nezaregistroval, ze by s nim mel nekdo podobnej problem 
Ja mam CDL regler jako nastupce puvodniho tranzistorovyho a po cca 50tkm spokojenost. A zatim jsem nikde nezaregistroval, ze by s nim mel nekdo podobnej problem 
10:09:05
28.12.2005
28.12.2005

Pavel P..
-> Syny: Jo tak tohle relátko jsem taky měl, je to pěknej šmejd, taky mi to nedobíjelo, ale tvářilo se to že to dobíjí, když jsem zapnul zapalování tak se kontrolka rozsvítila a po nastartování normálně zhasla, ale když jsem motor vypnul tak už se nerozsvítila na tu krátkou dobu když ten motor dobíhá. dej tam klasickej ten starej co je z výroby, ale ten elektronickej. já jsem za dva týdny měnit ten regulátor ctyřikrát.
09:15:54
28.12.2005
28.12.2005

King
2 Syny: Neco jsem zodpovedel v druhym tematu, kdes hodil prispevek. Kontrolni otazka: Nepodarilo se ti nahodou vybit baterku do mrte a nechat ji tak treba delsi dobu? Jestli jo, pak se s ni skutecne muzes rovnou rozloucit. Jaky mas zarovky v tech mlhovkach (wattaž)? Jinak to, cos nameril je proud, kterej je schopna baterie tlacit do vnitrniho odporu meraku na proudovym rozsahu. Casto je to posledni, co merak zmeri

22:16:53
27.12.2005
27.12.2005

Syny
Samozrejme ze sem mel s tema mlhovkama i svetla topeni obcas blinkr obcas brzda palubka 3brzdovy svetlo zdvojeny koncovky(=4x5W + 2x5W osvetleni SPZ) atd..... Nedej boze kdyz byh zap parkovacky a oboje (predni a zadni) mlhovky kdyz by motor byl chciplej to se muzu z baterii rozloucit rovnou. Nevim cim to muze bejt ale i kdybi byla baterie v riti tak kdyz auto jede tak to ma dobijet altik ne? Takze by to z ty barerie stejne neslo ne? Fakt uz sem zoufalej

22:06:56
27.12.2005
27.12.2005

Syny
To neodborne premereni probihalo (dle rady kamarada) cervenej kabel meraku na cernej a tlustej kabel u altiku a cernej kabel od meraku na nejblizsi sroub - tedy zem a ukazalo to 30,4 - asi amper.
21:56:14
27.12.2005
27.12.2005

Syny
Nemeril.Ja abych pravdu rek ani nevim jestli se doji ty predni nebo ty zadni nebo oboje:-(
21:44:36
27.12.2005
27.12.2005

Nwkt
-> Syny: A měřil si kolik tě berou ty mlhovky?
21:33:22
27.12.2005
27.12.2005

Syny
Tak panove,uz sem tu zas. Udelal sem poctive novou kabelaz k mejm problematickejm mlhovkam - ale: jel sem 5km - opakuji 5km se zaplejma mlhovkama 2vpredu a 2vzadu a uz sem nenastartoval. Altik jsem se snazil neodborne premerit a ukazalo mi to 30,4 - zrejme amper.Tata ma 125 a u toho to ukazalo naprosto stejne - 30,4. Je to 42A alternator. Baterka v aute je dle puvodniho majitele 1rok stara a poprve sem ji dobijel asi pred dvouma mesicema. Regulacni relatko je tam ale nejake podivne. Pridam par neprofesionalnich fotek. Ty mlhovky mam stale bez relatek. Pokud nekdo vite co by to mohlo bejt moc vas prosim pomozte mi! A pokud je nekdo z vas z Plzne tak jeste pridam telefon a kdyztak se ozvete! Je to opravdu akutni problem! 775 908 866. Jen chci podotknout, ze to zaclo takhle kravnout az od te doby co jsem si pridelal ty mlhovky-predtim jsem z dobijenim problemy nikdy nemel. Tet co jsem si tam dal ty mlhovky tak uz po druhy za 2mesice dobijim baterii a kdyz jedu chvilicku se zaplejma mlhovkama tak je s baterii amen! Tady je ta fotka toho rele! Prosimvas poradte!!!
