skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zapalování
20:13:57
14.06.2006
14.06.2006

hanci.miso
Ja som taky z toho magor ale na 105 mi preto hadzalo iskru lebo som mal odpaleny kabel od kondika. vymenil som a ide normalne a na jawe som si isti že po spojení
19:30:21
14.06.2006
14.06.2006

King
Z toho si nic nedělej, já už z toho taky magořím :c) Ale jseš si jistej, že první jiskra nebyla před HÚ a druhá (slabší) při spojení kontaktů po HÚ?
11:40:20
14.06.2006
14.06.2006

hanci.miso
Ja už som z toho vúl ale ja ked som mal 125 a 250ccm tak mi iskru hadzalo pri spojení platiny po HU. A išlo to ovela lepšie ako obyčajná JAWA 250. No ono je tam v tom aj to že ja som si elektriku na jawu sam navrhol. Neviem original možno je to tak to by mohlo aj vysvetlovat ten vetší vykon oproti klasickym jawam. A mal som na JAWE namiesto 6V 12V bez uprav
22:59:42
13.06.2006
13.06.2006

King
-> hanci.miso: Ok :c) Ale nedá mi to si ještě rejpnout
Trošku jsem se rozhlíd po webu a našel např. tenhle návod na seřizování předstihu na Jawku - www.akim.webz.cz/soubory/
.../52.htm
Potvrdilo se mi jenom to, že minimálně Jawa 350 používá naprosto stejnej princip zapalování jako shade (potažmo jako většina starších aut)
Čili pro zopakování -jiskra přeskočí při ROZPOJENÍ kontaktů a i na dvojtaktní bestii z Týnce am Elbe se nastavuje PREDSTIH, tzn. ROZPOJENÍ kontaktů se šteluje kousek před HÚ pístu. A teď bych poprosil o důkaz, že se mýlím 

Potvrdilo se mi jenom to, že minimálně Jawa 350 používá naprosto stejnej princip zapalování jako shade (potažmo jako většina starších aut)


18:37:17
13.06.2006
13.06.2006

hanci.miso
No tak aby som vas nedržal už v napeti tak ja so škodovkou nemam vela skusenosti ale počital som že je to tak isto ako na JAWA a je tam normálne zapalovanie. No ale značne ste ma prehovorili. Rozdiel v dobe zapalenia bude aj urcite v tom ze rozpravame o 4 takte a 2 takte. Podla toho co som písal funguje JAWA125-350. Za revoluciu sa ospravedlnujem soooorrrrrrryyyyy ale naopak som zase o nieco mudrejsi
20:02:47
12.06.2006
12.06.2006

PeterP136
-> King: Jawka s ktorou kolega tiez skodovkar prichadzal do styku mala mozno magneto, co my vieme. Ono zvyk je zelezna kosela a pri prechode na inu platformu sa z niektorych navykov stavalu zlozvyky.
23:58:12
11.06.2006
11.06.2006

King
Správně, jde se chrnět! Do boha, celej tejden před náma



23:57:01
11.06.2006
11.06.2006

King
-> COL: Mno, necháme se asi překvapit, co z toho ještě vyleze....ale autor kontroverzního příspěvku se nám těsně po vložení odlogoval a ponechává nás rafinovaně v napětí

23:53:05
11.06.2006
11.06.2006

COL
-> King: Nevyvine, pac uz bylo vse vysvetleno a znova to vysvetlovat nehodlam(e). Necemu se verit musi. A krom toho jdu spat, protoze pisu desne preklepu.

23:50:00
11.06.2006
11.06.2006

COL
-> King: Ja bych tu revolucnost videl hlavne v tom zastihu. Pac pri sepnuti kontaktu se na sekundaru civky objevi zvysene napeti odpovidajici prevodovemu pomeru civky (ktere u bezne civky ale nic nezapali), takze pri pouziti vhodne civky...... ovsem priznam se, ze netusim jako to ma cele zapojene, mozna je tam jeste nejake pa(o)tentovane know-how.

23:49:37
11.06.2006
11.06.2006

King
-> COL:
....mno jsem zvědav, jestli se z toho vyvine debata podobná oné legendární s LEDkou a předřadným odporem


23:45:39
11.06.2006
11.06.2006

COL
Krom toho se predstih od zastihu lisi jen znamenkem :o). V tech knihach ho vinou tiskove chyby vynechali. Terminus technicus "predstih" ovsem motorari po zjisteni sveho tragickeho omylu s predstihem uz menit nechteli (podobne jako se zustalo, ze se proud orinetuje od plusu k minusu, ac je tomu naopak) a vyresili to, jak znamo, znamenkem. :o)



23:42:04
11.06.2006
11.06.2006

King
-> COL: Ale na druhou stranu je to výzva, vysvětlit to potom tak, aby hlasatel revolučních teorií, odvolal svoje rouhání proti Ohmovi, Kirchhoffovi a ostaním klasikům



23:41:33
11.06.2006
11.06.2006

COL
-> King: musis se smirit s tim, ze stale existuji jednoduche a prevratne vynalezy :o). A staci tak malo... :o)
23:39:15
11.06.2006
11.06.2006

King
-> COL: Deset let jsem na autě nastavoval základní předstih a ejhle, ono je to špatně, protože správně má bejt ZÁSTIH zážehu
Fuck off Cedrych, Andrt, Mach!!!!




23:35:38
11.06.2006
11.06.2006

COL
-> King: ja radeji do rubriky "elektrika" moc nechodim, protoze z toho pak vetsinou lezu po zdi :o)
23:32:03
11.06.2006
11.06.2006

COL
Je to presne tak, jak pise KING.
Jinak teorie o tom jak zapalovat smes az po horni uvrati je opravdu zajimava :o) - ale vetsi motorce je to mozna dobry - zmensi se tim pocet zlomenych kotniku.
Jinak teorie o tom jak zapalovat smes az po horni uvrati je opravdu zajimava :o) - ale vetsi motorce je to mozna dobry - zmensi se tim pocet zlomenych kotniku.
22:52:25
11.06.2006
11.06.2006

King
-> King: Jinak jseš mi chlape sympatickej tím černým pruhem do půlky dveří (teď to nemyslím nijak ironicky :), protože přesně takhle jsem řešil postupující korozi spodku dveří a prahů i já
Ve škodovkářské hantýrce se jedná o tzv. bazén :c)

22:41:01
11.06.2006
11.06.2006

King
-> hanci.miso: Tak teď skutečně nevím, jestli si děláš srandu a nebo to myslíš smrtelně vážně
Pakliže b) je správně, doporučil ke studiu alespoň základy fungování kontaktních zapalování a základy elektrotechniky.
Směs se zapaluje několik stupňů před horní úvratí pístu a je to na 99pct aut okamžik -> ROZPOJENÍ kontaktů rozdělovače..... "preto preskočí lebo jednosmerne sa zmení na striedave a pretransformuje sa cez indukčnu cievku...."
****zde mán tvoje teorie trošku trhlinu, protože, jsou-li kontakty (podle Tebe) rozpojeny neteče cívkou žádný proud, takže se nemá co měnit ze "stejnosměrného na střídavé". Jawu jsem nikdy neřešil - bavíme se teď o kontaktním zapalování škodovky a nota bene většiny vyráběných aut...

Směs se zapaluje několik stupňů před horní úvratí pístu a je to na 99pct aut okamžik -> ROZPOJENÍ kontaktů rozdělovače..... "preto preskočí lebo jednosmerne sa zmení na striedave a pretransformuje sa cez indukčnu cievku...."
****zde mán tvoje teorie trošku trhlinu, protože, jsou-li kontakty (podle Tebe) rozpojeny neteče cívkou žádný proud, takže se nemá co měnit ze "stejnosměrného na střídavé". Jawu jsem nikdy neřešil - bavíme se teď o kontaktním zapalování škodovky a nota bene většiny vyráběných aut...
22:13:48
11.06.2006
11.06.2006

hanci.miso
kondenzátor je tam na to aby pri rozopnutí platiny nepreskočila iskra filtruje napätie
22:05:36
11.06.2006
11.06.2006

hanci.miso
To že iskra skoči po rozpojeni platin je uplna hovadina je jesne ze po zopnuti ak mas jawu tak skus rozpojiť ručne a potom spojiť a uvidiš. Tesne pred tým ako sa piest dostane hore sa platina otvorí. aky by malo zmisel tu zmes zapalovat v tej polohe? ak piest prejde a ide dole tesne pod vrcholom sa platina spojí skoči iskra na sviečke. preto preskočí lebo jednosmerne sa zmení na striedave a pretransformuje sa cez indukčnu cievku.
21:29:21
11.06.2006
11.06.2006

King
-> ejoty: To by mě zajímalo, co jsi navštěvoval za škole, když tam učej takovýhle hámotiny
Jestli se něco v zapalovací soustavě nabíjí, tak je to zapalovací cívka a nabíjet se začíná v okamžiku SEPNUTÍ kontaktů. Po rozepnutí kontaktů se naakumulovaná energie v primárním vinutí "přetransformuje&quo
t; do vinutí sekundárního, kde vznikne napětí několika desítek kV a to se vybije v ideálním případě na kontaktech svíčky. Kondenzátor na rozdělovači plní funkci ochrany kontaktu před vznikem el. oblouku, díky kterýmu by navíc proud primárem klesal pomalejc a zmenšoval by energii jiskry (problém při vadným kondu).
Stejně jako jack51 bych to typoval na klasický pootočení rozdělovače o 180st - standardně se to povede, pokud rozebíráš dole ten "nosatej" unašeč zajištěnej čepem a nasadíš ho obráceně. Jedna s jistot je nastavit 1. válec do HÚ při současně zavřených obou ventilech zkontrolovat jestli je palec rozdělovače skutečně natočenej proti kabelu 1. valce. A další evergreenovej záser je pořadí zapalovacích kabelů na víčku rozdělovače, kde je pořadí kabelů nečekaně 1-3-4-2 ve směru hod. ručiček, ale pamatuju si minimálně 3 auta, který jsem musel takhle troubleshootovat v jednom případě po zásahu automechanika)



Stejně jako jack51 bych to typoval na klasický pootočení rozdělovače o 180st - standardně se to povede, pokud rozebíráš dole ten "nosatej" unašeč zajištěnej čepem a nasadíš ho obráceně. Jedna s jistot je nastavit 1. válec do HÚ při současně zavřených obou ventilech zkontrolovat jestli je palec rozdělovače skutečně natočenej proti kabelu 1. valce. A další evergreenovej záser je pořadí zapalovacích kabelů na víčku rozdělovače, kde je pořadí kabelů nečekaně 1-3-4-2 ve směru hod. ručiček, ale pamatuju si minimálně 3 auta, který jsem musel takhle troubleshootovat v jednom případě po zásahu automechanika)


13:59:16
10.06.2006
10.06.2006

jack51
-> Martin_86: A nemáš ten rozdělovač pootočenej o 180stupňu? Pak to pálí při kompresi prvniho valce na čtvrtym atd.

13:54:57
09.06.2006
09.06.2006

Martin_86
tak predstih jsem seridil uz asi 100x ...jiskra perfektne na vsech 4 svickach...rozdelovac komplet vycistenej,novy svicky i kabely....uhlik ve vicku i palec...a furt nic...
21:59:45
08.06.2006
08.06.2006

Misumi
nikdy neskočí jiskra pří sepnutí ale JEN PRI ROZEPNUTI
15:56:05
08.06.2006
08.06.2006

Xmax88
-> hanci.miso: ja se teda ve skole ucil, ze pri otevrenem kladivku se nabiji kondenzator, a jak mile se sepne, tak to hodi jiskru.
-> Martin_86: zalezi jak jsi menil rozdelovač, jestli jen tozdelovac, nebo i s tu hridelku s ozubenym kolem.
jinak na temenici klikovky je riska, /smerem k bluku/ tu si nastaviš na risku cca 10 a to je zapal v prvnim valci, podle toho pootořením nastaviš rozdělovač, ale nejidealnějši je to na diagnostice, stoji to cca 300 Kč, tam ti to nastavěj perfektně, když nemáš skušenosti
-> Martin_86: zalezi jak jsi menil rozdelovač, jestli jen tozdelovac, nebo i s tu hridelku s ozubenym kolem.
jinak na temenici klikovky je riska, /smerem k bluku/ tu si nastaviš na risku cca 10 a to je zapal v prvnim valci, podle toho pootořením nastaviš rozdělovač, ale nejidealnějši je to na diagnostice, stoji to cca 300 Kč, tam ti to nastavěj perfektně, když nemáš skušenosti
13:58:56
08.06.2006
08.06.2006

hanci.miso
no mas tam taku 4 hrannu vacku a tesne pred jej vrcholom sa ma platina rozopnut a tesne za vrcholom sa ma spojiť nič zložité
22:35:33
07.06.2006
07.06.2006

Martin_86
Ahoj chlapi,menil jsem rozdelovac a asi jsem neco pos... bohuzel nemam moc zkusenosti.Poradite mi nekdo jak to dat dohromady?Postup a triky jak se to nejlip serizuje?? Diky moc