skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodníky
prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 01.09.2006 do 04.09.2006, založil/a Dale_Estelle
17:27:53
04.09.2006
04.09.2006

Dale_Estelle
-> Vojtik: mno jejej:-)
11:57:59
04.09.2006
04.09.2006

Vojtik
v pohodě...probereme to na doksech proč jdeš touto cestou, zajímalo by mě, jaký máš k tomu důvody, taky už jsem tak trošku přemýšlel o střikačce, tak aspoň budu o něco chytřejší a budu znát pár nových názorů a poznatků, výhod nevýhod a pracovních úskalí :)
10:35:30
04.09.2006
04.09.2006

Dale_Estelle
-> Vojtik: jinak s eneboj, já jsem taky z vesnice:-)
10:22:44
04.09.2006
04.09.2006

Dale_Estelle
-> King: právě že bych měl člověka, který by to pravděpodobně vyplodil, je to dávný přítel rodiny, ale právě jsem se sanžil abych ho nemusel otravovat, tak proto jsem sondoval tu, zda to někdo nedělal už přede mnou.........to víš že si uvědomu jaký nástrahy číhají v podobě převodníku, sám se toho trochu bojím, ale přijde mi to takové "nejjednodušší" či ještě takové poměrně "čisté" řešení.......cpát tam ještě původní čidla se mi zrovna dvakrát nechce.......nehledě na to, vymyslet kam s nima.....resp. ne kam ale jak....
10:18:50
04.09.2006
04.09.2006

Dale_Estelle
-> Vojtik: předpokládáš chybně. nádrž nikterak upravována není, an tytto úpravy já nejsem, snažím se vše vymyslet tak, aby se muselo upravovat co nejméně, a hlavně tak, aby se tam vždy dalo vrátit to, co tam má být.......ano přesně jsi to vystihnul, mám svoje důvody, proč jít touto cestou:-).....ale nemyslím to nikterak špatně, chran bůh, jsem rád že jste všichni přispěli......
18:21:03
03.09.2006
03.09.2006

Vojtik
a ještě mu jde o palivoměr, to už tak jednoduchý nebude, ale když už tam má (předpokládám) plovák s čerpadlem z felcky, na kterej se nejspíš nádrž musela podstatně upravovat pravděpodobně venku z auta, tak by býval nebyl problém udělat ještě jednu díru do nádrže a dát tam i origo škodovácký plovák a do domku termostatu navařit kousek závitu třeba z favoritovýho domku a dát origo čidlo, já osobně bych šel touto cestou, ale je to jen můj vesnický názor, Dalle má jistě své důvody, proč jít touto cestou...
17:15:38
03.09.2006
03.09.2006

petr s
-> Dale_Estelle: Jde ti jenom o čidlo teploty a kontrolku diagnostiky
17:11:33
03.09.2006
03.09.2006

King
-> Dale_Estelle: Jestli můži se svoji troškou do mlejna - vymejšlet "převodníky" tohodle druhu je zbytečná kokotina - buď máš tak dobrej teretickej background a vybavení, že po desítkách (zbytečných :) hodin měření, odlaďování a pájení nakonec vyplodíš něco s pochybnou spolehlivostí....a nebo...najdeš šílence, kterýho to abnormálně baví, takže nejlépe zdarma obětuje ty svoje zmíněný člověkohodiny, ve kterých by moh jinak vydělat tíce čechokreditů na opravách, a vymyslí to on. Každopádně, ač mě elektronika živí posledních 15let, v tomhle konkrétním případě bych stejně jako radí racionálně uvažující část diskutujících, vzal do ruky vrtačku a silikon a kromě stávajících čidel tam doimlementoval ještě čidla z původního motoru a nevymejšlel ptákoviny 

12:56:11
03.09.2006
03.09.2006

Dale_Estelle
-> Karlos: ke všemu zasahovat do teploměru či palivoměru jako takového pochopitelně nebudu, ale udělá se jakýsi převodník, a ten se k tomu připojí.....
12:34:02
03.09.2006
03.09.2006

Dale_Estelle
-> Vojtik: ale i tak díky:-)
12:33:48
03.09.2006
03.09.2006

Dale_Estelle
-> Vojtik: jednoduchý ani tak moc ne, a hlavně všechna čidla budou dvakrát, což není opravdu moc dobrý.....
12:32:40
03.09.2006
03.09.2006

Dale_Estelle
-> FORM: vidíš, na tebe jsem si ani nevzpoměl, je jasné že to budou galeje, ale vyvodil jsme to jako nejslepší, já ti písnu na ICQ
12:31:41
03.09.2006
03.09.2006

Dale_Estelle
-> Vojtik: -> Karlos: pánové, veškerá čidla jsou FELICIE MPi, bez nich to zkrátka nepoběží.......pochopitel
ně že celá elektroinstalace je dílem mým, tudíž jakási vlastní tvorba, a motor je celkově ostrojen čidly z FELICIE.....a jelikož nechci mít v autě 150 dalších zbytečných čidel, tak jsme se rozhodl pro převodník signálu z řj do přístrojové desky, jinak bych musel použít budíky z felice MPi, což opravdu do estelky roubovat nehodlám.....:-) nemylsete si že toto vše mě také nenapdalo, ale jednoduše jsem to zavrhnul........pokud tam mají zůstat hranaté budíky (130-136), musí se nějakým způsobem docílit, aby ukazovaly, tudíž převodník, jen takhle jednoduše nefungují.
22:29:29
02.09.2006
02.09.2006

Vojtik
přesně to si myslim taky, proč rušit původní čidla, když jde jen jedno přidat pro řídící jednotku a původní nechat na ručičku.To je podle mě strašně jednoduchý
21:12:32
02.09.2006
02.09.2006

dial K for Karlos
-> Dale_Estelle: Dale, ty přece nemusíš zasahovat ani do origo teploměru ani do palivoměru, ne? A podle mě pokud se do feliciácký kabeláže jen ty feliciácký budíky nepřipojej, tak to nebude mít žádnej vliv na řídící jednotku, jen musíš pro řídící jednotku někde utělat navíc čidlo teploty z felicie, nic víc nepotřebuješ, nebo jo? Pak na co složitý převodníky ? No nevím, já to nikdy neviděl, jen mě to tak napadlo.
17:36:47
02.09.2006
02.09.2006

FORM - zlomená ojnice
-> Dale_Estelle: no, mohli bychom to nějak vykoumat, ale chce to zpoustu měření, zkoušení a počítání
12:24:31
02.09.2006
02.09.2006

Dale_Estelle
anenašel by se přeci jen někdo s převodníkem? Favoritáci, kdo máte původní elektrikua budíky a palubku z felicie, jak jste to řešili?:-)
19:59:49
01.09.2006
01.09.2006

Dale_Estelle
-> Vojtik: díky moc, ten článek dobře znám:-):-)
takhle, já se ptám, na postřehy jiných lidí, rád se něco dozvím třeba už to přede mnou někdo řešil, a ví....jinka mám v zálotze náhradní řešení, ale je o dost složitější.....
-> ps: ted už rozumím, také díky:-)
takhle, já se ptám, na postřehy jiných lidí, rád se něco dozvím třeba už to přede mnou někdo řešil, a ví....jinka mám v zálotze náhradní řešení, ale je o dost složitější.....
-> ps: ted už rozumím, také díky:-)
19:01:13
01.09.2006
01.09.2006

petr s
-> Vojtik: Tak jsem to myslel
18:59:07
01.09.2006
01.09.2006

petr s
-> Dale_Estelle: Přidáš ještě jedno na originál teploměr originál čidlo spojitost má
18:43:54
01.09.2006
01.09.2006

Vojtik
ještě jsem našel něco, co by ti mohlo pomoct víc, než já skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=389
18:42:18
01.09.2006
01.09.2006

Vojtik
tak zařaď do chladicího okruhu k motoru ještě jedno čidlo teploty a sice origo škodovácký, který ti bude sloužit jen pro ručičku teploměru a v nádrži bych taky nechal původní plovák jen pro palivoměr, to by pro mě bylo asi nejjednodušší...
17:48:49
01.09.2006
01.09.2006

Pavouk
-> Dale_Estelle: no....ja bych rek ze to bude mit urcite spojitost s RJ,
ta si podle me podle ty teploty muze nastavovat bohatost smesi....
ja bych tam hodil jenom nejakou "rozdvojku" a udaj z toho cidla bych privedl zvlast do tech budiku... ( princip je porad stejnej, tak by to neco melo ukazovat. ), pak to ale budes muset nejak "zkalibrovat" abys mel jistotu ze to ukazuje jakz tac presne...
bud orat motor na provoz. teplotu ( pokud ses si jistej ze se neprehrejva.... ) a pak si hrat s potenciometrem a po spravnym nastelovani rucicky na budiku si ten odpor na potenciometru zmerit, a podle hodnoty si koupit spravnej odpor a ten zapojit do okruhu....
s tou nadrzi je to horsi...tam to bude asi pakarna....
ta si podle me podle ty teploty muze nastavovat bohatost smesi....
ja bych tam hodil jenom nejakou "rozdvojku" a udaj z toho cidla bych privedl zvlast do tech budiku... ( princip je porad stejnej, tak by to neco melo ukazovat. ), pak to ale budes muset nejak "zkalibrovat" abys mel jistotu ze to ukazuje jakz tac presne...
bud orat motor na provoz. teplotu ( pokud ses si jistej ze se neprehrejva.... ) a pak si hrat s potenciometrem a po spravnym nastelovani rucicky na budiku si ten odpor na potenciometru zmerit, a podle hodnoty si koupit spravnej odpor a ten zapojit do okruhu....
s tou nadrzi je to horsi...tam to bude asi pakarna....
17:31:32
01.09.2006
01.09.2006

Dale_Estelle
-> ps: jsi si jistý že u MPi nemá čidlo spojitost s řídící jednotkou?
16:40:26
01.09.2006
01.09.2006

petr s
-> Dale_Estelle: A co ti ukazuje palivoměr tam můžeš nechat původní elektriku a čidlo teploty necháš taky původní jenom ho dáš jinam
16:32:08
01.09.2006
01.09.2006

Dale_Estelle
-> Pavouk: vůz je tedy vybaven řídící jednotkou MPi, a pokud použijeme hranaté budíky, nefunfuje palivoměr, a teploměr - jiná čidla, komunikace spolu nefunguje......proto mi jde o to, zda někdo má hodnoty, či třeba jakýs takýs plán, k výrobě jakéhosi převodníku, který umožní aby čidla z fel MPi správně ukazovaly i na hranaté přístrojovce z vozů 742.
16:27:49
01.09.2006
01.09.2006

Dale_Estelle
-> Pavouk: díky:-)
jen se ti ted bud snažit popsat mou situaci:-) :
Favorita ani Felicii nevlastním:-) mým miláčkem je moje modrá 120L ´87.....jen jde o to, že se podorbila přestavbě na na vstřikování MPi, a já ted hledám způsob, jak zachovat vše původní ze škodovky...tj hranaté budíky, vím že by stačilo vsadit tam budíky z felicie, ale to opravdu neeee:-) vyřešit by se to dalo právě převodníkem, proto jsme si řekl, že se optám, líná huba, holé neštěstí:-)
jnak pochopitelně všechny čidla, pojistkovka atd je z felice MPi.....(r.v.97)
jen se ti ted bud snažit popsat mou situaci:-) :
Favorita ani Felicii nevlastním:-) mým miláčkem je moje modrá 120L ´87.....jen jde o to, že se podorbila přestavbě na na vstřikování MPi, a já ted hledám způsob, jak zachovat vše původní ze škodovky...tj hranaté budíky, vím že by stačilo vsadit tam budíky z felicie, ale to opravdu neeee:-) vyřešit by se to dalo právě převodníkem, proto jsme si řekl, že se optám, líná huba, holé neštěstí:-)
jnak pochopitelně všechny čidla, pojistkovka atd je z felice MPi.....(r.v.97)
14:53:58
01.09.2006
01.09.2006

Pavouk
no toploměr by měl bejt v pohode.....
pokud mas palubku ze stary feldy (94-95) tak tam se koupi teplotni cidlo z tyhle felicie a vymeni se to za favoritacky....
u novejsi palubky se musi vradit nejakej odpor ( tohle se holt musi promerit... nekde jsem vycetl 55 ohm..)
kazdopadne figl s odporem funguje i u starsi palubky....protoze budik ukazuje v obou pripadech o neco vic nez by mel.
co se tyce toho palivomeru tam je to horsi....
bud se muze menit cela nadrz i s plovakem z feldy.( coz bude i muj pripad... )
nebo se taky kuchaj budiky a prohodej se ty palivomery ....
nebo se taky muze nejak laborovat s odporama...ale to neni az tak jednoduchy...
nekdo taky dela celej novej tistak.. a vlastne predela favoritacky budiky na feliciacky.. :)
pokud mas palubku ze stary feldy (94-95) tak tam se koupi teplotni cidlo z tyhle felicie a vymeni se to za favoritacky....
u novejsi palubky se musi vradit nejakej odpor ( tohle se holt musi promerit... nekde jsem vycetl 55 ohm..)
kazdopadne figl s odporem funguje i u starsi palubky....protoze budik ukazuje v obou pripadech o neco vic nez by mel.
co se tyce toho palivomeru tam je to horsi....
bud se muze menit cela nadrz i s plovakem z feldy.( coz bude i muj pripad... )
nebo se taky kuchaj budiky a prohodej se ty palivomery ....
nebo se taky muze nejak laborovat s odporama...ale to neni az tak jednoduchy...
nekdo taky dela celej novej tistak.. a vlastne predela favoritacky budiky na feliciacky.. :)
12:48:39
01.09.2006
01.09.2006

Dale_Estelle
Ahoj lidi, zase tady mám jednu takovou slaninku - tentokrát asi zejména pro majitele Favoritů (a zejména pro ty, co mají palubku a budíky z felicie) -
potřeboval bych převodníky (stačí nějaké plánky, poznámky, hodnoty) na teploměr a palivoměr, řešil jste to někdo? nevíte někdo o něčem? díky moc, dejte prosím vědět.
potřeboval bych převodníky (stačí nějaké plánky, poznámky, hodnoty) na teploměr a palivoměr, řešil jste to někdo? nevíte někdo o něčem? díky moc, dejte prosím vědět.