Zavada: dobijanie,baterka,altík alebo čo?

prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 02.09.2006 do 11.09.2006, založil/a hanci.miso
řadit dle data
20:42:24
11.09.2006
PeterP136
Ja som tam tie loziska nasliapol namiesto lisu :))).
20:39:43
11.09.2006
hanci.miso
-> King: aha tak ok dik moc za radu
22:10:34
10.09.2006
King
-> hanci.miso: To už je to nejmenší. Jde tam v pohodě a lehce naklepat např. přes trubku....
22:05:36
10.09.2006
hanci.miso
-> King: a ako tam dam nové ložisko?
16:14:31
10.09.2006
King
-> hanci.miso: Jestli myslíš to zadní ložisko, tak na CZK je to asi 30 peněz. Samozřejmě, že bych rovnou vyměnil ložiska obě. Jenom upozorňuju, že ty ložisko by měli bejt nejlíp oboustraně zapouzdřený - značení si bohužel nepamatuju) Pokud na to zadní ložisko nemáš stahovák, tak se dá destruktivně sundat upnutím rotoru do pořádnýho svěráku (ložisko mezi čelisti) a utažením ho zlikvidovat. Vnitřní kružek ložiska pak opatrně flexou naříznout a třeba v tom svěráku ho "dorazit".
19:40:37
09.09.2006
hanci.miso
-> rolls: a ako sa tam nasadzuje lebo akosi to tam dobre drží
18:45:58
09.09.2006
rolls
-> hanci.miso: par korun
18:00:57
09.09.2006
hanci.miso
Dnes som našiel doma 42A altík ale zistil som že ma zapečene ložisko na rotore kurna, bude treba kupit nove Co stojí?
21:44:56
08.09.2006
Rabbit
hanci.miso:
Tak ale 42A to utáhne a 55A uplně v pohodě s rezervou.
19:23:02
08.09.2006
hanci.miso
-> King: prpočital si sa predne svetla 10A zadne skoro 4A plus osvetlenie SPZ 2A palubka 3A lebo na podsvietenie budikov mam 4w ventilator mi papa cez 10A lebo je vadny a neide tak rychlo ako by mal, zapalovanie 3A radio zalezi na hlasitosti uz ani nepočitam, zapnes obcas smerovku slapnes na brzdu chapeš a mas to uz vsetko v haji
22:36:36
07.09.2006
King
-> hanci.miso: Njn, 70 čili v reálu něco přes 60 čili tak 2300 otáček....mnooo.....světl a 10A, větrák 7A, zapalování 3A, palubka 2A - no a tak 35ka altík může dát v těchle točkách max. 25A(?) - takže na dobíjení aku se už moc nedostává. Prostě bych zrepásnul 42ku altík nebo radši 55ku a nic nevymejšlel. Možná dočasně by pomohlo na ten 35A altík dát řemenici z 55tky (je menší).....
21:54:52
07.09.2006
hanci.miso
-> King: tak ked idem a mam svetla zapnute tak pohoda ale ked k tomu zapnem aj ventilator tak musim ist na 4 minimalne 70 aby to dobijalo este
20:43:16
05.09.2006
Rabbit
King:
Třeba jezdí přád na neutrál (volnoběžné otáčky) 4 .
16:54:45
05.09.2006
King
-> minno: Problém není v kapacitě baterky - problém je v tom, že dobíjení auta z principu NIKDY nedobije na max., protože regler stabilizuje napětí na cca 14V, zatímco akumulátor libovolný kapacity požaduje pro plný nabití 15,5-16,5V. Pokud dáš do dvou stejných aut dvě baterky různých kapacit (plně nabitý), bude na tom líp vždycky to auto s větší kapacitou (i kdyby dobíjení nestíhalo). S větší kapacitou jde ruku v ruce většinou úměrně větší startovací proud, takže největší žrout proudu - startér - ani moc ke slovu nepříjde a auto chytne rychlejc. atd. -> hanci.miso: Kurňa, kurňa to je ale nápad! :)) Budeš s tím daleko větší pakárnu, než např. se zástavbou altíku z feldy4 IMHO to není šťastnej nápad, to už radši pořádně zrepasovat 42ku altík. Navíc v úvodním příspěvku nepíšeš, jestli ti napětí brutálně klesne i při otáčkách běžných při jízdě (2000-3000)?
20:50:08
04.09.2006
hanci.miso
kurna to mi tu nikto nepomože, to nikto neskusal použiť 2 alternatory?
07:41:13
04.09.2006
hanci.miso
ešte mam jednu otazocku: keby som tam hodil 2 alternatory a prepojil ich paralelne? šlo by to?
23:20:53
03.09.2006
Rabbit
hanci.miso:
Jo, a jestli máš doma 42A, tak tam dej provizorně aspoň ten než seženešněco lepšího.

King:
Na kleklou baterku jsou dva možný léky (o kterejch vim).
1. Koupit novou (na to já momentálně nemám chechtáky 10 )
2. Když venku mrzne až praští, tak si jí brát dom do tepla, popřípadě jí přeznoc hodit na nabíječku.
23:17:27
03.09.2006
Rabbit
hanci.miso:
Jesli si pamatuju dobře co sem kdysi čet, tak se ty alternátory lišel počtem závitů statorovýho vinutí. Čim víc závitů tim víc to vyrábí proudu.
Takže by do obalu škodovckýho obalu MOŽNÁ šly napsovat střeva zfáčko altu. Ovšem nevim jestli tam mechanicky sednou. Ale otázka zní: proč? Když de do motorovýho prostoru ubytovat celej alternátor.
22:17:58
03.09.2006
hanci.miso
dik ale ja som z SK tak radsej prve obvolam inzeraty a potom mozno
22:16:22
03.09.2006
petr s
-> hanci.miso: A tady je dokonce nový
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
22:12:40
03.09.2006
hanci.miso
-> ps: no inzerciu som mrkol a našiel som Fe a FA altik tak zavolam zajtra. toto dole je len taka otazka lebo mam rozobraty
42A altik
22:11:00
03.09.2006
petr s
-> hanci.miso: Ono se stačí podívat aji do inzerce
22:09:00
03.09.2006
hanci.miso
chlapi este jedna otazka rozdiel medzi 42A altikom a 35A je len taky ze su statorove vynutia insie ne? s Fa by nepasovalo vynutie do shhade altika?
21:29:15
03.09.2006
hanci.miso
-> rolls: no dik to ma ani nenapadlo
19:56:51
03.09.2006
rolls
-> hanci.miso: no ja som ho kupil tak ze som pozeral inzertne noviny...u nas je to Avizo, sekciu nahradne diely, mrknes kto rozpredava feliciu a zavolas mu. jednoduche...akurat sa moze stat to, ze budes musiet volat niekolkym lebo to pred tebou uz niekto kupil5
19:45:12
03.09.2006
hanci.miso
Skušam zhánať altík ale neuspešne
17:41:25
03.09.2006
rolls
-> hanci.miso: alebo si zozen z feliny 70A altik a daj tam favo remenicu...utiahne ti to aj diskoteku 1
17:36:01
03.09.2006
minno
-> King: prave preto ze ak sa nejazdia dlhe trasy nie je dobijana na max
16:56:36
03.09.2006
King
-> minno: A proč proboha vyhazovat před zimou 120Ah baterku? 9
-> hanci.miso: Prostě a jednoduše - kapacita baterky s tím nemá moc společnýho. Problém je v tom, že 35A altík neukrmí současně dobíjení, světla ventilátor, zapalování a ostatní drobnosti v autě. Pouze v případě, že se s tím jezděj dlouhý trasy (řádově desítky minut mezi startama) je to dlouhodobě provozovatelný, ale bnaterka rozhodně není dobíjená na max. Proto bych se přimlouval za tu 55A altík nebo aspoň 42ku s řemenicí z 55ky a nebo, nejlíp, altík z fava.
Jinak nesmutni, u nás se od 1.7. svítí celoročně, takže až se pořádně ochladí, bude tenhle web z 80pct o kleklejch baterkách, nestartujících shade a generálkách či upgrade altíků2
13:53:16
03.09.2006
minno
moja rada: vykašli sa na 120Ah baterku, je to na hlavu... zožen si 55A altík, kúp novú 44Ah baterku a máš po problémoch.
12:58:24
03.09.2006
Rabbit
hanci.miso:
Tak to je to co ti píšu už od začátku. Je to alternátorem. Prostě to nestíhá živit. Sežeň někde něco lepšího.
10:28:33
03.09.2006
hanci.miso
Mam nove skusenosti no ked zapnem svetla tak to ide v pohode ale horšie už ked zapnem k tomu aj ventilator topenia, on ide nejako pomalšie ako klasicky možno že je brzdeny a odobera väčší prud(no to bude najskôr to).
21:15:30
02.09.2006
hanci.miso
no neviem kolko stala ale ja ju mam od deda on ju vyradil zo svojho multicaru a tak som ju hodil do skodovky, je asi 2x večšia ako je 44aH
19:00:46
02.09.2006
Rabbit
A jaký má mechanický rozměry?
18:59:09
02.09.2006
Rabbit
hanci.miso:
Njn, tak to máš beterku uplně stejně v háji jako já. Ale zase si myslim, že když po rozsvícení světel je napětí v síti 12,6V, tak to nejni nějak málo. (Nevim teda kolik to má bejt ani kolik tam mám já.) Musíš myslet, že ty světla odebíraj dost velkej proud. A každopádne bych pořídil lepší alternátor. Ta 35ka to prostě nestíhá krmit. Možná proto máš taky špatnou baterku. Když pustíš hodně spotřebičů, tak to pak cucá z baterky a ta se pak nestíhá dobíjet a mrší se.
PS: Kolik pak stála ta 120Ah? Jen tak pro zajímavost.
13:26:12
02.09.2006
hanci.miso
no mam tam 35A ale ten altík je mnou poskladany ale mal by to byt 35A, baterka drzi tych 11,8-12,03 ale baterka je urcite v cudu lebo ked necham tyzden len tak tak ani nestartnem. inak na volnobehu svetla dost v pohode. no a to napetie pri zasvietenych svetlach je okolo 12,6V. Mrkni moj indikator medzi clankami, ked zapnem svetla tak mi svieti len 1 zelena inak mi svietia vsetky 3 zelene
13:02:29
02.09.2006
Rabbit
Abych odpověděl na tvou otázku: baterkou to asi bejt může.
Ale spíš mě zajímá jakej tam máš alternátor? Origo 35A (nebo co se dávalo do 105tek)? A taky nemám moc přestavu co znamená: "brutalne klesne". Nahoď nějakou hodnotu.
Jestli je baterka špatná pounáš následovně: Po zhasnutí motoru (nebo spíš dobytí na nabíječce do plne) by měla mít napětí 12,6V. Když má a udrží si ho dejme tomu den dva (vyndaná z auta) tak je OK. Pokud jí máš jako já (udrží max 11,8V) tak to je tak na výměnu baterky. Jezdit s tim ještě můžu, ale musí mi to chytnout na poprvé.
Jinak teda, jestli tam máš opravdu alternátor 35A, tak bych viděl problém v tom. Já měl původně 42A a na volnoběh mi vždycky znatelně zvadly světla. Od tý doby co sem nahodil 55A, tak je to celkem v pohodě.
12:05:50
02.09.2006
hanci.miso
Zdravím mam vo svojej 105ke 120Ah baterku ktora je už dost na hovno, ked meriam napetie v sustave tak je okolo 14V no ked zapnem svetla, ventilator a ine tak mi brutalne klesne, moze to byt blbou baterkou? dik moc
Extreme Tyres