skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Inducka...
17:08:22
07.09.2006
07.09.2006

Billislav
Diky za rady...Pekne si to nakreslil :-))) Teraz som sa uz z toho vysomaril,idem trochu experimentovat co to spravi napr. s tymi Boschkami...
10:34:50
07.09.2006
07.09.2006

Labros
-> Gryzly: Aha, to jsem si neuvědomil že se cívka napájí z regulátoru (z čeho ji napájím já? regulátor jsem odpojil ;) a s tím předřadným odporem je to prej tak, že díky němu je nižší indukčnost a stejná energie jiskry při vyšších otáčkách (JČ: Nižší indukčnost zmenšila časovou konstantu cívky a tím se zvýšila dosažitelná hranice otáček pří stejné energii.) S vyřazením předřadného odporu to samozřejmě souhlasí.
10:05:01
07.09.2006
07.09.2006

Gryzly
-> Labros: a napájení cívky je přivedeno právě z regulátoru napětí. takže bys měl ten kablík připojit na odpor. a červený nechat navrchu. podle mě je tam ten odpor kvuli rušení, a při startu aby byla jiskra silnější se tím červeným kablíkem odpojí odpor a během startu je cívka napájena přímo 12ti volty.
09:42:41
07.09.2006
07.09.2006

Labros
Možná jsi nemyslel regulátor, ale drát od startéru. Ten se zapojuje přímo na cívku, ale má smysl jen tehdy, když je napájení cívky zapojeno na předřadný odpor.
09:42:02
07.09.2006
07.09.2006

Labros
Pokud je napájení zapojeno přímo na cívku, ne přes předřadný odpor, pak nemá smysl regulátor připojovat na předřadný odpor. Vlastně ani nevím nic o tom, že by se regulátor připojoval na cívku, ale možná je to proto že ho v autě nemám. Pokud teda předřadný odpor máš, tak na něj připoj napájení cívky, pokud ne, připoj ho přímo na cívku. Jinak cívka s předřadným odporem dává silnější jiskru.
00:58:52
07.09.2006
07.09.2006

Billislav
Zdravim...Narazil som na nasledovny problem,vedel by niekto pomoct...Auto sa mi pri lenivejsom rozbehu z nizsich otacok dost "cuka"...Skusil som vsetko okrem elektriky,minule som tu narazil na forum kde radili sviecky,kable,cievku zapalovania...Ide o tu cievku...Mam na vyskusanie dve ine,ale su to nejake Bosch,naspodu maju cisla 0221 19 021 a 171 905 115 a este S2 a 041.Vraj boli v skodovkach.Nemaju vsak ten predradny odpor,tak ma trochu pomylilo,ze ako ich zapojit,alebo ci ho tam potom dat...Neviete niekto co su to zac? Dalsi problem vsak nastal,ked som sa pozrel na moju povodnu...Ja tam ten odpor mam,avsak nezapojeny,neviem preco...Je to S-Rapid ´86,alternator 55Ah a regulator asi nejaky novsi,svorky maju oznacenie 54/D+/DF/B- Na svorku 15 na cievke ide cerveny vodic,a modry zo svorky 54 regulatora...Je spravne riesenie ten modry z regulatora prepojit na predradny odpor? V com je potom rozdiel? Aky je hlavny rozdiel medzi takymito cievkami? Vlastne tak ako to mam teraz mozem zapojit aj tie Boschky bez odporu? Dik...