
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pripojeni centralu na blinkry
13:50:31
11.12.2006
11.12.2006

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> rsvancara: a kdyz neni po ruce dvoujazyckove tak se tam daji dve obycejne relatka, treba od svetel, vyhodou relatek je ze pri poruse nebude omezena cinnost blinkru , coz se pri prurazech diod stane

10:18:00
10.12.2006
10.12.2006

paradio
Nelaborujte s relátkama a přípoj to přes dvě dioudy 5A k oběma drátům co vedou k blinkrům od přepínače /lukase/. Já to mám tak a šlape to OK a hlavně je to jednoduché.
21:07:35
19.09.2006
19.09.2006

rsvancara
Taktéž se přimlouvám za dvojjazýčkové relé které spíná každým kontaktem jednu stranu varovných světel (mám to připojeno paraelně k vývodům pro spínače varovných světel).
23:44:12
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> Vojtik: na to co vi vyrobce bych nespolehal, bezne se delaji prasarny non plus ultra... Nehlede na to, ze ty dve diody od vyrobce jsou jedine co ten vyrobce muze dat do sveho zarizeni, tu diodu vlozenou do 15tky asi tezko. Druha vec je pro jake auto to ten vyrobce opravdu vyvinul....
Ukazovat mi nic nemusis, vim celkem presne, jak to funguje, pac jsem to resil... Doksy, kde bychom si mohli ukazat , ze se na te 15cce opravdu nejake napeti (ikdyz ne nutne 12V) objevi, bohuzel absolutne nestiham.
Ukazovat mi nic nemusis, vim celkem presne, jak to funguje, pac jsem to resil... Doksy, kde bychom si mohli ukazat , ze se na te 15cce opravdu nejake napeti (ikdyz ne nutne 12V) objevi, bohuzel absolutne nestiham.
23:37:08
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> Vojtik: jo, jenze to funguje tak, ze kdyz zapnes blinkr zhavi se prez zarovky prerusovac a kdyz ma "nazhaveno" tohle zhaveni se zkratuje, tim na zhavicim dratku prestane byt vykonova ztrata a ten chladne, cimz se kontakt opet rozpoji a zhaveni zacne znovu (pochopitelne je tam urcita hystereze) - tenhle princip take vysvetluje to proc to blika pomaleji (presneji receno doba temna je delsi)pri vadne zarovce - proste se zhavi jen pres jednu a tak to dele trva.
Z vyse uvedeho plyne, ze 15tka je pak napajena vzdy alespon pres ten zhavici dratek, pokud by se ten nahodou ohral dostatecne (coz se asi nedeje), pak je napajena chvilku pres sepnuty kontakt prerusovace "na tvrdo" dokud zas nevychladne.
Z vyse uvedeho plyne, ze 15tka je pak napajena vzdy alespon pres ten zhavici dratek, pokud by se ten nahodou ohral dostatecne (coz se asi nedeje), pak je napajena chvilku pres sepnuty kontakt prerusovace "na tvrdo" dokud zas nevychladne.
23:24:44
14.09.2006
14.09.2006

Vojtik
-> COL: teoreticky máš pravdu, ale prakticky to funguje čistě, páč přerušovač se musí chvíli žhavit souvislým napětím a proudem přiváděným na jeho vyznačené + aby spojil 49 s L, nebo P stranou blinkrů, tudíž když do něho přivádíš proud z druhé strany od blinkrů, tak je rozpojený a žádnou 15 neoživuje, na doksech ti to klidně předvedu, teďsem to zkoušel a nic.Výrobce asi ví, co dělá, když tam ty diody takhle připraví a popíše je L a P 

23:03:49
14.09.2006
14.09.2006

minno
-> COL: tzn. ze ked necham prepnuty lucas a zamknem/odomknem centralom, na moment sa mi zapne zapalovanie?
22:58:39
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> minno: uzel 15 je uzel 30 (+) spinany pres spinacku.... proste uzel, kam se spinackou sepne +12V pri klicku v poloze I.
22:52:13
14.09.2006
14.09.2006

minno
-> COL: a co je to uzol 15? a ake to ma nevyhody, nasledky?
inac ja urcite nevychadzam z auta so zapnutou packou blinkrov, na to som prislis puntickar
inac ja urcite nevychadzam z auta so zapnutou packou blinkrov, na to som prislis puntickar

22:49:28
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> minno: proste signal, ktery ti relatko pripoji na levy ci pravy blikac se krom toho pri sepnute pacce u volantu dostane i na prerusovac a pres neho i na cely uzel 15...
22:33:39
14.09.2006
14.09.2006

minno
-> COL:



22:31:30
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> minno: Jenze stale pokud vypnes klicek a packa blinkru je v jine poloze nez stredni, napajis (blikas) tak pres prerusovac krom blinkru cely uzel 15...
22:18:17
14.09.2006
14.09.2006

minno
-> Gryzly: 

22:06:22
14.09.2006
14.09.2006

Gryzly
-> Minno Tuner: Kazíš se hochu, kazíš.
22:01:21
14.09.2006
14.09.2006

minno
-> Gryzly:




21:56:19
14.09.2006
14.09.2006

Gryzly
-> minno: Cože ty máš centrál? Hele co ješta na autě tajně tuníš? už máš 16" Kola?
20:29:17
14.09.2006
14.09.2006

minno
-> targa 2: ak neveris diodam tak to pripoj cez rele ako ja :-) Je to bezpecne, a spolahlive. Staci na to obycajne malinke dvojcestne relatko 12V, zapojenie vid foto. A vystupne 2 droty na L/P blinkre som pripojil priamo na konektor od laveho Lucasa...
19:05:47
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> Gryzly: ja netvrdil, ze to nejde jednim dratem, jen to, ze k relativne cistemu reseni u 120tky jsou treba minimalne 3-4 diody..
18:02:33
14.09.2006
14.09.2006

Gryzly
-> COL: nevim teda ale muj alarm měl na tomhle vývodu jen drát kterej byl napíchlej na dvě diody a z toho dva dráty jeden na levej a jeden na pravej. a blikání řídila jednotka alarmu a podle počtu bliknutí a délce to signalizovalo stavy, jako zamknuto, odemknuta, byl poplach, tady jsem odemknutí kufru, nedovřené dveře tak.
17:21:16
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> targa 2: no minimalne je potreba dat jeste dalsi (treti) diodu na privod uzlu 15 do systemu blinkru, aby to bylo ciste tak jeste do uzlu 30 vstupujiciho do systemu blinkru... doufam, ze tam uz jiny problem neni
17:04:33
14.09.2006
14.09.2006

targa 2
tak jak tedy, pripojit s tema diodama to vypada nejlehceji, ale nevim jestli je to idealni.
Jake jine reseni?
Jake jine reseni?
14:33:52
14.09.2006
14.09.2006

Tomik...
-> COL: No samotnej centrál asi nijak, neni na to dostatečně dlouhej signál...
14:29:23
14.09.2006
14.09.2006

COL
Nevim co nebo kdo to dela, ale otazka byla jak to pripojit na blinkry...
14:00:51
14.09.2006
14.09.2006

Tomik...
No a já si vždycky myslel, že tohle blikání dělá alarm, ne?
Samotnej centrál mam v autě taky, ale když jsem chtěl připojit ken kablík co dává impuls když to odemykáš/zamyskáš na blikny, tak k tomu byl potřeba docela dlouhej signál, takže někdy to prostě bliklo a jindy ne, tak jsem to připojil na světla a je to v poho...
Samotnej centrál mam v autě taky, ale když jsem chtěl připojit ken kablík co dává impuls když to odemykáš/zamyskáš na blikny, tak k tomu byl potřeba docela dlouhej signál, takže někdy to prostě bliklo a jindy ne, tak jsem to připojil na světla a je to v poho...
13:51:25
14.09.2006
14.09.2006

COL
-> Vojtik: to je pekna cunarna, pokud nechas treba packu blinkru v poloze blikani tak v okamziku blikani centralu se bude napajet i uzel 15, coz uz povazuju za velikou prasarnu...
13:08:06
14.09.2006
14.09.2006

Vojtik
ten drátek rozdvoj 2 diodama na 2 , aby se blinkry neovlivňovaly a každej napoj k jednomu blinkru třeba v kufru, jak jsou napojený ty malý boční, musíš ale použít dost silný diody, aby snesly ten proud a napojit je na plus těch blinkrů, jinak ty diody spálíš a možná i centrál.Já to měl u centrálu takhle udělaný,už když sem ho koupil.Jestli jedeš na doksy, tak ti to můžu ukázat
11:27:49
14.09.2006
14.09.2006

COL
jednoduse to nejde. zapojeni prerusovace blinkru je pomerne slozite, spinac varovnych svetel ma nekolik sekci.... proste by se musela pouzit cca 3 rele, pokud to ma byt ciste vyreseno...
08:25:43
14.09.2006
14.09.2006

Pet
Já to napojil na kontrolky blinkrů do přístrojovky. Jelikož sem se právě taky nevyznal v tom hafu drátů 

08:09:50
14.09.2006
14.09.2006

targa 2
nevite nekdo jak pripojit central na vystrazny blinkry? z centralu vede jeden drat ktery na to je urceny, jen nevim kam ho na spinac vystraznych pripojit? Do ted jsem ho mel pripojeny na potkavaci svetla, ale nebylo to ve dne moc videt, tak to chci dat na blinkry. Na tech svetlech to bylo pripojeny na cerveny drat na spinaci svetel.