skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
altik z favo do sade
20:41:31
11.01.2007
11.01.2007

ace ventura
-> PeterP136: no řekl bych že je to skutečně max . možný proud. Kámoš má v šáde udělaný vyhřívání vody starejma žhavičkama. Má to na 2 stupně, tj 4 a 4 svíčky. 1.st bere 40A a druhej 80. Když to zapne naplno tak palubní napětí klesne na cca 11V a alternátor dáva cca 58A - měřeno klešťákem.
19:51:24
11.01.2007
11.01.2007

PeterP136
-> Labros: Cize vlastne mame na mysli to iste. :)
Inac niekto znalejsi veci by mohol upresnit jednu vec, co ma zaujima. A to ci je naozaj tych 55A u tzv. 55A alternatora skutocne maximalny prud, ktory dokaze dodat, alebo je to len maximalny prud, ktory dokaze dodat pri napati 12V.
Inac niekto znalejsi veci by mohol upresnit jednu vec, co ma zaujima. A to ci je naozaj tych 55A u tzv. 55A alternatora skutocne maximalny prud, ktory dokaze dodat, alebo je to len maximalny prud, ktory dokaze dodat pri napati 12V.
14:17:22
11.01.2007
11.01.2007

Mar3k
ja som prehadzoval tiez altik z fava do Shade upravenim favoritackeho dolneho uchitu a vysledok je taky ze to funguje ale je to trochamimo osi s klukou a vodnou pumpou. Moze to byt tak 1cm+ musel som pouzit remen z Fava (dlhsi)-povodny nedociahol , ale na tej dlzke sa to ale trocha strati. Casom uvidim ci sa bude dako abnormalne drat ci nie.
10:27:47
11.01.2007
11.01.2007

Labros
-> Labros: No to samé, co jsem napsal já - když alternátor zatížím vyšším odběrem [proudu], stane se to a to čímž nakonec poklesne odebíraný proud. Oba jsme prostě chtěli napsat, že odebíraný proud je omezený, a jeho nárůst se nakonec sám zastaví (třeba na 55A
)

20:29:09
10.01.2007
10.01.2007

PeterP136
-> Labros: Skus to blizsie rozviest, kde je v tom chyba. Ja tam nevidim ziadnu chybicku.
09:48:25
10.01.2007
10.01.2007

Labros
-> PeterP136: no dobře, ale tys to napsal úplně stejně blbě
- ked ho zatazis viac vyssim odberom nez je schopny pri aktualnom napati dodat, proste znizi dodavane napatie, cim jednak klesa spotreba (ohmov zakon) a takisto stupne prud dodavany alternatorom

20:19:01
09.01.2007
09.01.2007

PeterP136
-> Labros: Sice som pisal nieco insie ale je mozne ze pri "pretazeni" alternatoru jeho ucinnost klesne alebo stupne takze celkovy vykon dodavany alternatorom pri stalych otackach nebude rovnaky ale na to som uz male pivo.
Ehm, inac to co si napisal mi pripada uuuuuuplne logicke, ked zvacsim odber prudu tak klesne dodavka prudu :))). Mozno si to myslel dobre, ale napisal si to dost blbo ;).
Ehm, inac to co si napisal mi pripada uuuuuuplne logicke, ked zvacsim odber prudu tak klesne dodavka prudu :))). Mozno si to myslel dobre, ale napisal si to dost blbo ;).
12:43:13
09.01.2007
09.01.2007

bebeta
no a ja tam mam akorat radio a jeden mensi zesik magnat bull power 2200 tak mi porad te jesi na to bdue ta 55 stacit
09:30:40
09.01.2007
09.01.2007

Labros
-> PeterP136: Podle mě je to trochu jinak, při vyšším odběru proudu se zvětší i výkon, který altík odebírá motoru, větším proudem se zvětší magnetický tok a tím i síly na rotoru. Ale současně se i zvětší úbytek napětí na vinutí (při stejných otáčkách větší změna magnetický indukce) a tím poklesne dodávaný proud. Takže je to pravda částečně, cos psal.
00:53:12
09.01.2007
09.01.2007

ace ventura
-> Mishoooo: přesně tak. Altík 55A favo/fela považuji za standart.
00:35:10
09.01.2007
09.01.2007

Mishoooo
ja som mal donedavna 37 ci 35A alternator..a ani som to netusil... len potom prisla Muzic ktora zacala baterku riadne zmykat! mam tam 2 zosilovace + radio, sveta zapnute po cely den a aj vetrak po cely den na prvej polohe... takto sme to merali a altik do cca 2000 vobec nedaval 12V takze to vsetko krila baterka... a tak aj dopadla... postupne sa vybijala az raz..sme roztlacali.. potom som nahodil 55A altik s malou remenicou z fava a znova sa meralo... tento altik vsetko zvladal az na volnobech... prsote uz bez hudby na 820ot nedaval 12V ked sa pridala hudba tak do cca 1100 ot nedobijal... to sa mi tiez nepacilo... takze prisiel altik 70A ala felda no a ten volnobech bez hudby s malou remenicou dobija! a s hudbou tak od 900 ot. uz mam pripraveny dalsi 70A ale Bosh... neni nad kvalitne napajanie



23:14:08
08.01.2007
08.01.2007

Power of Bass
tudiz a prakticky je lepsi aspon 55A (misto 42A)kdyz uz tam ma clovek aj jakesi to svetlo navic a treba aji radio 

tudiz bych snad taky mel radsi altas vymenit
(baterka pujde 74Ah misto te 55Ah takze se bude dele vybijet -za predpokladu ze to ten altik teda nestiha dobijet,coz kdyz si spoctu spotrebu rozsvicenych svetel..
)


tudiz bych snad taky mel radsi altas vymenit



22:54:11
08.01.2007
08.01.2007

ace ventura
-> PeterP136: no mohli by jsme se do toho zamotat takže:
pokud je vše v pořádku a vše funguje jak má tak při provozu se o dodávání el. energie stará a roli přebírá alternátor.
pokud je vše v pořádku a vše funguje jak má tak při provozu se o dodávání el. energie stará a roli přebírá alternátor.
22:36:31
08.01.2007
08.01.2007

PeterP136
-> ace ventura: Okrem altikov v uplnej prdeli alebo ak to niekto prezenie s audio aparaturou alebo svetelnou rampou zvladaju alternatory pokryt uplne celu spotrebu (pod nu spada aj dobijanie akumulatora, inac by to uz bolo vybijanie a to znamena, ze nezvlada pokryt celu spotrebu).
Dokonca aj na volnobeh ked svetla pohasnu to cele drzi alternator alebo aspon po chvilke ked sa akumulator vybije na uroven napatia v sieti (co je jedina chvila ktoru uznavam ako chvilu kedy alternator nepokryva celu spotrebu ale to len preto lebo akumulator sa tu chvilku tvari ako tvrdsi zdroj prudu).
On je totiz alternator taky sikovny, ze ked ho zatazis viac vyssim odberom nez je schopny pri aktualnom napati dodat, proste znizi dodavane napatie, cim jednak klesa spotreba (ohmov zakon) a takisto stupne prud dodavany alternatorom, kedze vykon dodavany alternatorom ostava.
Inac keby si sa prevadzky akumulator odpojil nic by sa nestalo, samozrejme kym by bol zapnuty nejaky spotrebic (neviem ci by zapalovanie stacilo kedze tomu spotreba dost kolisa az takmer k nule), proste by to cele krmil len alternator a bez problemov.
Inac ja si ta len doberam na slovickareni, viem ako si to myslel, ale si to nedomyslel a preto tu popichujem :))).
Dokonca aj na volnobeh ked svetla pohasnu to cele drzi alternator alebo aspon po chvilke ked sa akumulator vybije na uroven napatia v sieti (co je jedina chvila ktoru uznavam ako chvilu kedy alternator nepokryva celu spotrebu ale to len preto lebo akumulator sa tu chvilku tvari ako tvrdsi zdroj prudu).
On je totiz alternator taky sikovny, ze ked ho zatazis viac vyssim odberom nez je schopny pri aktualnom napati dodat, proste znizi dodavane napatie, cim jednak klesa spotreba (ohmov zakon) a takisto stupne prud dodavany alternatorom, kedze vykon dodavany alternatorom ostava.
Inac keby si sa prevadzky akumulator odpojil nic by sa nestalo, samozrejme kym by bol zapnuty nejaky spotrebic (neviem ci by zapalovanie stacilo kedze tomu spotreba dost kolisa az takmer k nule), proste by to cele krmil len alternator a bez problemov.
Inac ja si ta len doberam na slovickareni, viem ako si to myslel, ale si to nedomyslel a preto tu popichujem :))).
22:19:51
08.01.2007
08.01.2007

ace ventura
-> PeterP136: děkuji za vysvětlení, samozřejmě že při provozu dodává veškerou energii alternátor, ale ne vždy pokreje celou spotřebu, viz např. volnoběh. Záleží taky na autu atd.
Nemyslel jsem tím, že by to tak bylo při celém provozu, ale zase není uplně pravda že dodává veškerou energii pořád.
Nemyslel jsem tím, že by to tak bylo při celém provozu, ale zase není uplně pravda že dodává veškerou energii pořád.
22:12:04
08.01.2007
08.01.2007

PeterP136
-> ace ventura: Rozoberme si vetu:
Při provozu většinu energie dodává alternátor.
Pdo "provozem" si dufam obaja predstavujeme motor v chode na otackach velmi nezalezi ale mensie nez volnobeh to nebude, spravidla od 2t do 3t.
Takze ked vacsinu elektrickej energie potrebnej na pokrytie spotreby elektrickych spotrebicov v automobile dodava alternator, znamena to, ze nedokaze pokryt celu spotrebu a mensiu cast spotreby musi vykryt nejaky dalsi zdroj. Kedze v beznom automobile je uz len jeden dalsi zdroj a to akumulator, bude tento vykryvat zvysok spotreby. Cize sa bude vybijat. A kedze sa bude akumulator vybijat, raz sa vybije. A preto ho bude treba cas od casu nabit.
Kapisto? :)))
Pre tych pomalsich: druha veta mala zniet: pri prevadkze elektricku siet krmi uz len vylucne alternator, kedze tam na to je a akumulator sa pouziva len na startovanie pripadne ak niekde parkujete s vypnutym motorom a chcete pocuvat radio alebo sa bojite ze vas v tme prehliadnu a zmackaju a svietite parkovackami tak vtedy sa akumulator pouziva na pokrytie potrieb tychto spotrebicov..
Při provozu většinu energie dodává alternátor.
Pdo "provozem" si dufam obaja predstavujeme motor v chode na otackach velmi nezalezi ale mensie nez volnobeh to nebude, spravidla od 2t do 3t.
Takze ked vacsinu elektrickej energie potrebnej na pokrytie spotreby elektrickych spotrebicov v automobile dodava alternator, znamena to, ze nedokaze pokryt celu spotrebu a mensiu cast spotreby musi vykryt nejaky dalsi zdroj. Kedze v beznom automobile je uz len jeden dalsi zdroj a to akumulator, bude tento vykryvat zvysok spotreby. Cize sa bude vybijat. A kedze sa bude akumulator vybijat, raz sa vybije. A preto ho bude treba cas od casu nabit.
Kapisto? :)))
Pre tych pomalsich: druha veta mala zniet: pri prevadkze elektricku siet krmi uz len vylucne alternator, kedze tam na to je a akumulator sa pouziva len na startovanie pripadne ak niekde parkujete s vypnutym motorom a chcete pocuvat radio alebo sa bojite ze vas v tme prehliadnu a zmackaju a svietite parkovackami tak vtedy sa akumulator pouziva na pokrytie potrieb tychto spotrebicov..
21:55:39
08.01.2007
08.01.2007

ace ventura
-> PeterP136: Trochu mi to objasni, asi mi to večer už nemyslí 

21:50:06
08.01.2007
08.01.2007

PeterP136
-> ace ventura: Tebe by sa chcelo kazdu chvilu dobijat baterku? ;)))
21:36:53
08.01.2007
08.01.2007

ace ventura
-> PeterP136:
Proč 


21:29:39
08.01.2007
08.01.2007

PeterP136
-> ace ventura: Nechcel by som aby ta druha veta bola na niektorom z mojich auticok pravdiva ;).
21:15:11
08.01.2007
08.01.2007

ace ventura
-> bebeta: upřímně je úplně buřt jak výkonný bude altík a baterka. Při provozu většinu energie dodává alternátor.
21:10:34
08.01.2007
08.01.2007

PeterP136
-> bebeta: Odporucam dat alternator na taku voltaz aku ma akumulator, inac to nebude robit dobrotu ;).
21:01:49
08.01.2007
08.01.2007

tomapa
-> bebeta: davály se 35, 42, 55
20:45:51
08.01.2007
08.01.2007

bebeta
jo este sem se chtel zeptat do sade se dali jaky altiky jen 42 nebo i vetsi ..a este jako dyz mam 44 baterku tak jako vo kolik ma bejt silnejsi altik
16:40:38
08.01.2007
08.01.2007

ace ventura
-> bebeta: altík z fáva a ze šáde mají rozdílný spodní držák. Nejjednodušší je použít i spodní držák z fáva, navrtat jednu díru aby se vešel vedle držáku motoru a vypodložit horní držák.
16:40:01
08.01.2007
08.01.2007

tomapa
na horním držáku nic, spodní jsem použil z favorita a propiloval jednu díru
16:35:10
08.01.2007
08.01.2007

Rooney - zrušená registrace
zítra si jedu taky pro altík z fákýra, tak bych taky potřeboval nějaké info, ale tipuju to tak že t bude +-stejné jako z altíkem z fábky, ne?
16:33:27
08.01.2007
08.01.2007

bebeta
mam dotaz je ot to sami ne jako altiky jak ze sade tak z facka ne jako myslim drzaky a tak?