skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tachometr - nepočítá km
-> Robert 106: jako i tak by to šlo
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Z Čáslavy do Jihlavy by ses mohl stavit ne ?
-> Robert 106: ok, rozeberu, pošlu. Díky
Tak držáky šroubu do filtrboxu jsou.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: dodej prasklé originály a já je naklonuji.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: jojo, počítá míle...
Kolečka v anglickym tachometru jsou asi rozdílná, že? Včera přestal počitat
-> Robert 106: Je mi jasno - bohužel to je takovej díl, že i Mr. Lédr na něj koukal jako zjara.. a v tom mým chaosu tři a půl kusu (vytěžno ze dvou aut) někam zapadly - ten nejmíň nemocnej jsem sice dal někam, kde ho určitě najdu.. ale
.
Ovšem úplně to nespěchá, jen je to poslední "okenní" komponent, kterej chybí do skládačky..



Ovšem úplně to nespěchá, jen je to poslední "okenní" komponent, kterej chybí do skládačky..
-> Jozka: Potřebuji si to oměřit abych to nakreslil. Ani netuším jak to vypadá.
-> Robert 106: Já jsem to MBX vodítko sloupku žádný nenašel
K němu asi mít vzor nebudeš..


Jo po jednom v každém autě :-)
-> Robert 106: Máš muster na ten plast v filterboxu?
Na ten filtrbox to nebude problém na to se podívám, taky mi chybí. U těch světel mám trošku obavy o pevnost a je tam na tisk dost malý závit.
Takže mám vytisknout kolečka, držáky šroubů co ještě ? Pak to vezmu na Běšiny třeba.
Takže mám vytisknout kolečka, držáky šroubů co ještě ? Pak to vezmu na Běšiny třeba.
-> isti: Takový složitosti..
Mě by stačilo vodítko k stahování zadních oken u MBX.. ale nemůžu najít žádný celistvý jako vzor.


Mě by stačilo vodítko k stahování zadních oken u MBX.. ale nemůžu najít žádný celistvý jako vzor.
A problematických nastavovačov tvarových svetiel.Čo na to hovorí pán?
Neviem to nakresliť,neviem to naskenovať ani teleportovať.
Neviem to nakresliť,neviem to naskenovať ani teleportovať.

-> Robert 106: Už som na to skoro zabudol.Uvítal by som výrobu plastíku čo drží skrutku vo filterboxe
-> Robert 106 09.09.24 21:07:39: úreco lôudne zasielkovna a peniaze ti poslem na ucet.
Na zraz som uz nebol roky ....aj ked sa stale chystam...
Budem v Prahe posledny vikend tohto mesiaca.
Na zraz som uz nebol roky ....aj ked sa stale chystam...
Budem v Prahe posledny vikend tohto mesiaca.

-> isti: Zatím jsem vytiskl vše co jsem potřeboval (do 25cm), ale některé věci se tisknout nehodí. Například tam kde je potřeba 100% těsnost.
-> Robert 106: Vedel by si spraviť aj iné drobné diely?
-> SO545: Můžu vzít někam na sraz. Poštou to postrádá smysl - jinak není problém jich třeba 100 ks vytisknout
-> Robert 106 05.09.24 20:54:32: par koleciek by som nasal...kludne SZ
-> Bukaj:
kovovými kolečky bych to nedoporučoval nahradit. kdysi jsem to tak udělal a rozsypalo se to v převodovce.
kovovými kolečky bych to nedoporučoval nahradit. kdysi jsem to tak udělal a rozsypalo se to v převodovce.
-> SO545 21.08.24 17:50:21: uuu, libová cena! 
-> Bukaj 24.08.24 00:02:23: tak na tu volnoběžku se podívám, dík

-> Bukaj 24.08.24 00:02:23: tak na tu volnoběžku se podívám, dík

-> Klubko_: Kolečka se dají nahradit mosaznými či hliníkovými ze starších tachometrů (od 1000 MB po užovky bez denního počitadla), ovšem je potřeba řešit nejen důsledek (prasklé kolečko), ale především příčinu.
Příčinou praskání kolečka je nejčastěji (kromě přirozené únavy materiálu - i u nového tachometru mohou být kolečka popraskaná, nicméně i s prasklými kolečky většinou funguje) zaseknutá nebo rozpadlá volnoběžka jednoho z koleček denního počitadla kilometrů a je zapotřebí vadné kolečko vyměnit, jinak nemá oprava dlouhého trvání...
Příčinou praskání kolečka je nejčastěji (kromě přirozené únavy materiálu - i u nového tachometru mohou být kolečka popraskaná, nicméně i s prasklými kolečky většinou funguje) zaseknutá nebo rozpadlá volnoběžka jednoho z koleček denního počitadla kilometrů a je zapotřebí vadné kolečko vyměnit, jinak nemá oprava dlouhého trvání...

asi aj tu.... skodakolecka.cz/
takco v roce 2024? Dá se sehnat to ozubeny kolečko, ktery otáčí počítadlem kilometrů?
-> moriarty_: ja som tam dal to kolecko z pragy v3s je kovove, v podstate identicke a uz niekolko rokov (asi 6) to drzi v pohode...
Zvladol som to rozobrat i poskladat a pocita to kilometre. Chyba bola v umelohmotnom kolecku - nahradil som ho koleckom zo sady, o ktorej nevedeli v obchode urcit ci patri k 105/120 alebo k favoritu. Kolecko ale vyzeralo az na detail identicky ako povodne (pocet zubov, velkost, hmota ;-) ).
Jedine mi prestalo fungovat osvetlenie - bud sa prave teraz vypalila ziarovka alebo som niekde vytiahol nejaky drot. To dam do poriadku len co bude cas.
Mimochodom ja som mal ramik okolo sklicka iba kovovy, bez nejakeho plastoveho na vrchu. Kovovy nastriekany na cierno a ked som to daval dole odlupovala sa mi farba co ma privadzalo pomaly do zufalstva. :-( Nastastie iba zo zadnej strany a zasadene do palubovky to nie je vidiet.
Jedine mi prestalo fungovat osvetlenie - bud sa prave teraz vypalila ziarovka alebo som niekde vytiahol nejaky drot. To dam do poriadku len co bude cas.
Mimochodom ja som mal ramik okolo sklicka iba kovovy, bez nejakeho plastoveho na vrchu. Kovovy nastriekany na cierno a ked som to daval dole odlupovala sa mi farba co ma privadzalo pomaly do zufalstva. :-( Nastastie iba zo zadnej strany a zasadene do palubovky to nie je vidiet.
-> Reeaper: kolečkem v převodovce to být nemůže to by mu neukazovala rychlost 

-> David.: Dakujem za odpoved. Ja sa len dost obavam ze to uz potom neposkladam. ^_^; Ale dnes v noci to vyskusam. Potrebujem s tym autom zajtra jazdit, a bez tachometra sa mi to akosi nepaci. ;-)
-> moriarty_: knoflík na nulování normálně sundáš zatáhneš za něj a on povolí,jinak nahřátí je nanic,pod tím plastovým je hliníkovej rámeček a musíš ho opatrně ze zadní strany naohýbat (já to dělám malým šroubovákem)abys neponičil ten plast nalepený na něm,pak povolit vzadu převlečnou matici a vytáhnout dopředu....
Mam ten isty problem. Tachometer som uz zvladol vymontovat, mam ho doma na stole. Len neviem ako ho rozobrat. Podla toho co som tu cital treba roztiahnut obrubu okolo presklenia (ci plexiskla alebo co to je) a potom vytiahnut. Potrebujem poradit v dvoch krokoch:
1) Ako tu obrubu roztiahnut s co najmensim poskodenim? Bez poskodenia to asi nepojde. Uvazoval som nad nejakym nahriatim, ale je to dost nerealisticky napad.
2) Co s tym tocitkom na nulovanie? Cez dieru v (plexi)skle sa nezmesti, da sa nejak odmontovat? Alebo to vyberiem jednoducho cele? Tak ze mi v jednej ruke ostane to plechove puzdro a v druhej vnutornosti a na nulovaci zavesene (plexi)sklo s obrubou?
1) Ako tu obrubu roztiahnut s co najmensim poskodenim? Bez poskodenia to asi nepojde. Uvazoval som nad nejakym nahriatim, ale je to dost nerealisticky napad.
2) Co s tym tocitkom na nulovanie? Cez dieru v (plexi)skle sa nezmesti, da sa nejak odmontovat? Alebo to vyberiem jednoducho cele? Tak ze mi v jednej ruke ostane to plechove puzdro a v druhej vnutornosti a na nulovaci zavesene (plexi)sklo s obrubou?
-> Syny: a nebo taky jak už sem zažil některý borci nulují počítadlo za jízdy a koukají, co to tam od těch budíků tak rachtá 





-> Bobesh: mno vetsinou to odejde kdyz se s autem jede nad 160... Hold soudruzi nevedeli ze to takhle bude nekdy jezdit
Tenkrat se takhle nelitalo 


kolečka se šnekem jsou stejný snad od starý oktávie po rapida a je to záměnný,,jen se dřív dělaly kovový,taky se tato porucha začla vyskytovat až s nástupem plastů v 742,holt úspory
a je to dobrá drbačka
Kde si sehnal to kovovy kolecko? Mne to taky nejde a planuju opravu.. takze by se mi to docela hodilo..
-> Meridan: přesně jak ti napsal David., je to otázka pár korun a bezproblému sehnatelný. Taky by to mohlo bejt kolečkem v převodovce.. to zjistíš, jak vyndáš budíky 

tyhle díly jsou z kulatýho i hranatýho tachometru stejný,sehnat se to dnes už dá jen jako celá sada(samotný kolečka plastový už jen výjimečně)
Ahoj,
mám problém s tachometrem. Mám hranatou přístrojovku. Včera když jsem jel, začala najednou vibrovat ručička tachometru, byl to solidní rachot, pak to zničeho nic přestalo a od té doby mi to nepočítá ani denní, ani celkové km. Když se mi toto stalo na kulatém budíku v předchozí 105ce, stačilo vyměnit takovou malou hřídelku v tachometru. Na jejím konci bylo plastové (později jsem sehnal kovové) kolečko, které se ulomilo. Bude to patrně ta samá závada. Poněvadž bych si chtěl nechat hranatou přístrojovku a mám doma asi další 2 s kulatýma budíkama, chtěl jsem se zeptat, jestli pasují díly z kulatého tachometru do hranatého, popř. jestli se dají sehnat v mototechně nové díly do hranatého budíku. A který díl to je? Ta hřídelka? Zatím jsem to nerozdělával, takže nevím, ale předběžně bych rád věděl, co budu potřebovat. Setkal se s tímto někdo z Vás? Čím to bylo? Popř. pokud by někdo měl konkrétní číslo náhradního dílu, budu rád.
Díky!!
mám problém s tachometrem. Mám hranatou přístrojovku. Včera když jsem jel, začala najednou vibrovat ručička tachometru, byl to solidní rachot, pak to zničeho nic přestalo a od té doby mi to nepočítá ani denní, ani celkové km. Když se mi toto stalo na kulatém budíku v předchozí 105ce, stačilo vyměnit takovou malou hřídelku v tachometru. Na jejím konci bylo plastové (později jsem sehnal kovové) kolečko, které se ulomilo. Bude to patrně ta samá závada. Poněvadž bych si chtěl nechat hranatou přístrojovku a mám doma asi další 2 s kulatýma budíkama, chtěl jsem se zeptat, jestli pasují díly z kulatého tachometru do hranatého, popř. jestli se dají sehnat v mototechně nové díly do hranatého budíku. A který díl to je? Ta hřídelka? Zatím jsem to nerozdělával, takže nevím, ale předběžně bych rád věděl, co budu potřebovat. Setkal se s tímto někdo z Vás? Čím to bylo? Popř. pokud by někdo měl konkrétní číslo náhradního dílu, budu rád.
Díky!!