skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
Dotaz na motory 1,4 / 1,6 VTi ( 2012 a mladší) - je to velký komplikaci si může uživatel přivodit? Vytahaný řetěz? Na netu jsem četl, že díky nepřímému vstřiku netrpí tolik na karbon jako THP
Celkem mi překvapuje, jak je s tím při jízdě dobře vidět. I s ohledem na rok vzniku toho vozu.
Jsme se v nějakých tématech bavili o světlech. Dnes, byť jsem stál trochu do kopečku, jsem si na to vzpomněl s Pažutem. Ještě s původními výbojkami Byksenonů.
Ani nevím, jakou mají cca životnost.
Potkávací
Ani nevím, jakou mají cca životnost.
Potkávací
-> Jirik_Tuňák1983:
Kryse nebo potkane?
Kryse nebo potkane?
Amen
-> 11mAjA11: Připomněl jsi mi "básníky" (Jak básníkům chutná život):
"Myslíte, že v tom jde to..."
"No, jestli myslíte to, co já, tak jde. Ale jedině přes přední blatník."
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
"Myslíte, že v tom jde to..."
"No, jestli myslíte to, co já, tak jde. Ale jedině přes přední blatník."
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 18.11.24 18:52:33: Nebo jako když spadneš do kompostu, to zní skoro jako ten monopost. Tuhle jsem na něm někam šlápl a nemohl ven, byla tam jakási dutina. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nedej bože v tom dělat / pokoušet se dělat jine skopičiny..
-> Jirik_Tuňák1983 18.11.24 10:43:44: Do toho/z toho se musí lézt jak do/z monopostu
Představa, že v tomhle chci přesednout od řidiče k spolujezdci nebo naopak a neokopat si interiér...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Představa, že v tomhle chci přesednout od řidiče k spolujezdci nebo naopak a neokopat si interiér...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> palinator 18.11.24 13:30:36: Pokud není tvrdej, tak v pohodě. Dyžtak ai člověk může vzít brankářský betony.
Ale je pravda, že po slalomu budeš tak dobitej, jako by tě vyflusla MMA klec.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 18.11.24 10:43:44:
Překážející středovej tunel zde nabývá poněkud nového významu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Překážející středovej tunel zde nabývá poněkud nového významu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 18.11.24 11:17:09: To je jak lokomotiva na rychlostní trati. Ale neseděl jsem v tom, třeba to bude nakonec po sžití v pohodě. Já mám skifi filmy rád, hlavně když je tam nějaká mimozemská obluda. Na to stačí vzít nějakou vošklivou stopařku a vlastně v tom filmu i hraješ.
Buď krátký film nebo celovečerní, podle toho jak moc smrdí. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 18.11.24 10:43:44: Neviděl. Tvl.
-> Milan 136: Tohle jsi viděl?
Zevnitř je to ještě větší divočina.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 18.11.24 10:24:48: To muselo být zadání, vymyslet tu píčovinu tak, aby to šlo vůbec vyvážit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Peklo je, co vlastně to monstrum ve finále pohání.![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Peklo je, co vlastně to monstrum ve finále pohání.
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 18.11.24 08:53:13: Jo. Tyhle suv jsou hnusný všechny stejně. Jel jsem za tím a původně si z dálky myslel, že to je VW![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ta kola jsou fakt strašná.
Ještě když to jelo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ta kola jsou fakt strašná.
Ještě když to jelo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Taky mi to prijde hnusny jak vsechno ostatni, takze na dnesni dobu asi standard...
-> Milan 136 17.11.24 22:34:03: Krásní, ta kola dělá pro dnešní automobilky stejnej autista, ne?
Jinak mi to zvlášť neuráží, stejná patlanice jako všechno ostatní. Novej Kodyaq vypadá stejně blbě. Asi to navrhuje AI.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.11.24 17:35:35: Přitom malířem bys udělal lépe. Kolega ho měl v HDi a pochvaloval si to jako skvělé auto, než ho žena opřela o topol a pak přes boudu do pole. Ale nic se jí nestalo. Ono se u toho auta musíš trochu soustředit, abys poznal, kde má předek a zadek
, ale užitné vlastnosti a komfort je velmi dobrý. Na druhou stranu, už je to taky starý pekar....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita: Prijde mi to vtipny no.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.11.24 17:35:35: co na tom idiotsky udelanym videu ma bejt jako videt?
Nebylo? O malířovi jsem přemýšlel, ale nakonec jsem tehdá vzal fokuse...
www.facebook.com/reel/854 131480188976?mibextid=r...
www.facebook.com/reel/854 131480188976?mibextid=r...
Tady je video z posledního závodu na valašsku, bylo to hodně těžké a skončili jsme nakonec až druzí ve své kategorii. O co víc, patřilo nám dvanácté místo celkově, mezi všemi imprezami a lancery a podobnými skvosty to berememe jako velký úspěch. Hlavně proto, že jezdíme stále sériový motor a převodovku, úpravou prošlel pouze podvozek, kde se nyní nachází soustava od Protlumu a brzdy EBC..
-> vhml 05.10.24 09:45:25: 795 kg. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 05.10.24 00:25:36: to musi ject jak debil ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Pavel P@nkáč 04.10.24 16:03:10: jj. Mam tam nastaveno 70 stupnu, coz by melo vzit hodnoty z mapy a pro tuhle teplotu je prenasobit faktorem 1.1 . Volnobeh to drzi 1000, na první pocit to jede lip. Uvidím jak se to osvedci.
-> vhml: tj cidlo teploty?
-> havlik 03.10.24 15:29:49: 4bodovej 16V je děsně prcání, občas si pohrávám s myšlenkou 1bodový 1.6 8V přestavěný do hliníkovýho bloku, ale vždycky to skončí u toho, že je zdaleka nejsnažší se na to vysrat.
-> vhml: tak ještě ten 1.6 16V z toho VTS ne?:)
-> Kocvin 01.10.24 13:53:46: jo, takový to až se to posere, tak to zapálíme a jedem domů vlakem se nějak zvrhlo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A vlastně je tam taky od letoška převodovka se silným obalem, silným diferákem, převodem 4,7 a VTS kolečkama v kombinaci s dlouhou pětkou. Takže to upaluje o něco ochotněji.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A vlastně je tam taky od letoška převodovka se silným obalem, silným diferákem, převodem 4,7 a VTS kolečkama v kombinaci s dlouhou pětkou. Takže to upaluje o něco ochotněji.
-> vinorak: To je facelift, technicky
-> vhml: No paráda, koukám, že si nahodil už i přední GTI nárazník. Takže dostala péči a z low budget závoďáku je už přeci jen trošku cennější youngtimer![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: No paráda, koukám, že si nahodil už i přední GTI nárazník. Takže dostala péči a z low budget závoďáku je už přeci jen trošku cennější youngtimer
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak taky přidám nějaké video do placu. Auto poslední dobou víc stojí na dílně než jezdí, hodně se zrenovovalo, je celý vyvařený. Oproti videu už dostalo i novou zadní nápravu se silnějšíma torzkama z osobního Berlinga ( 19,5mm vs 18,3mm ) a silným stabilizátorem z 306 ( 19mm vs 14mm ). Zatím z toho mám výbornej pocit, až mi sere, že se to neudělalo už dávno. Snad to vyřeší nedotáčivost v dlouhých zatáčkách a tahání zadku po zemi.
jo vlastně až facelift měl teplotu olej. Tak to počítej, že tam bude asi hodně teplo na oleji ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 30.09.24 20:12:48: Tak ale vypadá většina videí z Běšin. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin 30.09.24 20:34:00: protože bys pak zjistil, že chlazení vody vůbec není tvůj problém
na miatu taky každej honí velkej chladič vody, přitom je to nesmysl.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Olej v motoru zatím radši ani neměřím.. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin 30.09.24 20:12:48: na Miatu jsem taky dodělával chlazení oleje motoru i řízení. V sérii je to prostě nedostatečné.
-> Jirik_Tuňák1983: Jo já taky, ale tyhle slabé předokolky na nich vždycky vypadají, jako by člověk jel pro rohlíky..
-> vinorak: Díky, já taky neměl u osmiventilových XU problém s chlazením, ani u 205 ani u 309. Pumpu jsem dával novou v rámci rozvodů u přestavby auta.
Zkusím vyřešit ten přívod vzduchu zepředu, případně ještě jednou termostat. Pak nezbude nic jiného než jít po chladiči a lepších saharách. Přitom auto je série a i tak je problém s chlazením třeba i u servooleje, který se v tomhle nasazení přehřeje a pak blije z expanzky ven.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vinorak: Díky, já taky neměl u osmiventilových XU problém s chlazením, ani u 205 ani u 309. Pumpu jsem dával novou v rámci rozvodů u přestavby auta.
Zkusím vyřešit ten přívod vzduchu zepředu, případně ještě jednou termostat. Pak nezbude nic jiného než jít po chladiči a lepších saharách. Přitom auto je série a i tak je problém s chlazením třeba i u servooleje, který se v tomhle nasazení přehřeje a pak blije z expanzky ven.
pěkně ti to jede. Je zajimavý, že 205 gti v písku, mýtě i na sosnový udrží vodu v pohodě na 90, ale olej leze ke 130 (nemám chladič) a uchladí se úplně v klidu. Ale pokud s tim jezdíč převážně v teple tak prostě a jednoduše vyhoď termostat a uvidíš jestli to bude stíhat chladit. Vodní pumpu si měnil ? no a pak už leda velký celohliníkový chladič...
-> Kocvin 30.09.24 11:27:25: Náhodou, já mám raději venkovní videa než ty onboardy.
-> Jirik_Tuňák1983: To už si tam každý může rozkliknout v kanálu sám..
Nehledě na to, že to z venku nevypadá tak akčně..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)